th3_grimreaper Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 ...asta pe un tico. pentru ca intentionez sa instalez 3 amplificatoare de 30 amperi consum fiecare...plus un headunit...si mai sunt si farurile, si alarma... intrebarea este: in afara de curea si de sistemul de prindere, mai am ceva de modificat? va suporta instalatia electrica atatia amperi? (bineinteles ca si bateria va fi pe masura) stie cineva o marca auto care sa aiba un asemenea alternator? (ca sa stiu ce marca sa caut la dezmembrari) merci Link to comment
dreaQ Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Si sa se potriveasca prinderea, sa aibe loc acolo. Ma gandesc ca asta e problema mai mare... Link to comment
strumfuadi Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 mai degraba cred ca ai nevoie de o mashina mai mare.. pe reno am de 70A alternatorul si e maricel... iar bateria mai mare, unde o pui? nu de alta dar pe dimensiunea respectiva nu exista baterii de amperaj mai mare. probabil vrei s'o pui tot in "portbagajul" de tico, nu? alaturi de cele 3 aplifuri , cel putin un subwoofer si vreo 2 condensatori, nu? esti simpatic Link to comment
ticodriver Posted January 11, 2006 Share Posted January 11, 2006 Cred ca un alternator de la ceva masina diesel ar putea avea respectiva putere. Dar raman oricum problemele enumerate mai sus. Link to comment
th3_grimreaper Posted January 12, 2006 Author Share Posted January 12, 2006 nu-mi fac probleme pentru sistemul de prindere, acolo va fi doar de adaptat fiare si de schimbat marimea curelei...si nu-mi fac probleme nici pentru baterie, voi cauta ceva cu amperaj mare si loc se face, nu-i problema (stiu ca bateria cu cel mai mare amperaj, dar identica la dimensiuni cu cea de tico este varta 40/44 Ah) -daca ma puteti ajuta in vreun fel, va rog recititi primul post: ma refer la grosimea cablurilor instalatiei electrice, la probabilitatea ca releele sa nu suporte atatia amperi...la instalatia electrica in general (cu electrica nu le am, iar toate celelalte sunt mai accesibile - cum ar fi maritul suportului unui acumulator sau alte operatiuni asemenea) Link to comment
Leutzu Posted January 12, 2006 Share Posted January 12, 2006 Mai bine iti iei o baterie deep cicle si nu mai modifici atata. Vorbeste cu pesteimputit el stie mai multe. Link to comment
pesteimputit Posted January 12, 2006 Share Posted January 12, 2006 Eu am acum 2 statii cu sigurante una de 90a si una de 30a Ambele sunt tinute in carca de o baterie Stinger SPV 35... Alternatorul este cel standard, iar cablurile sunt 0 awg pt plus pana in distribuitor si de acolo 4 awg catre amplificatoare. Bateria asta face fata LEJER consumului Link to comment
Senna Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Schimbarea alternatorului este o solutie relativ complicata dar mai ales costisitoare. Multa lume nu stie ca curentul debitat de un alternator atinge valoarea declarata de fabricant doar la turatii medii si mari. Deficitul de energie electrica va aparea mai ales in regim de relanti, acesta avand o pondere insemnata cand masina este exploatata in regim urban, aglomerat. Solutia recomandata de mine este marirea turatiei de relanti pana pe la 1500rpm. Astfel consumatorii vor fi alimentati intr-o mult mai mare pondere de catre alternatorul default. Pentru ca turatia de relanti sa nu fie mare cand nu este necesar (desi cred ca fi mereu nevoie de woofer ) se poate folosi electrovalva care ridica pt cateva secunde turatia de relanti cand motorul este pornit sau "da sa moara". Intensitatea interventiei electrovalvei se poate regla usor dintr-un surub situat in dreapta carburatorului, pe parghia de comanda. Comanda acesteia se poate face alimentand-o printr-un buton suplimentar, prin pornirea aerului conditionat (if available and needed) sau in mod elegant, prin implementarea unui mic montaj electronic care sa o alimenteze cand tensiunea din instalatie scade sub 13.5V Link to comment
tolin Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Iertati-mi amestecul intr-o problema care nu ma pasioneaza: surse de energie electrica pentru amplificatoare audio auto de mare putere. Dupa umila mea parere de electrotehnician prin formatie, amestecul alimentarii amplificatoarelor audio de putere cu instalatia electrica a unui autoturism nu este sanatoasa, nici intr-o parte si nici in alta. Instalatia electrica auto a fost gandita, in principal, in scopul servirii functiilor auto. Sursa de alimentare a unui amplicator de putere audio are alte pretentii si alt grafic. Nu insist in amanunte, ar necesita cel putin spatiul alocat topicului cu Dacia Logan. Nu stiu daca este un paradox ca pe motoarele cele mai mici se monteaza amplificatoarele cele mai mari, dar daca rationam ca acel amplificator necesita energie maxima doar in anumite situatii, sa le numesc "exercitii de imagine", care au o durata bine delimitata si fara legatura cu rulajul curent, ideea este de a folosi un acumulator suplimentar, montat in portabagaj, la mica distanta de sarcina lui, scapand astfel de pierderile energetice pe cablurile de alimentare ale amplificatorului. Nu cunosc incercari de genul acesta, precis s-au mai facut si precis ca se cunosc avantajele si dezavantajele. Banuiesc ca acel acumulator suplimentar ar trebui legat direct la alternator prin cabluri separate si ca o dioda de separare ar fi binevenita, s-ar evita descarcarea inutila a acestui acumulator pe demaror sau pe alte functii auto gurmande si s-ar separa circuitele de incarcare. Evident, curentul de incarcare livrat de alternator va fi mai mic, deci timpul de incarcare va creste, dar intr-un rulaj ordinar nu cred ca alternatorul debiteaza tot timpul la putere maxima pentru ca nu tot timpul este supus la o astfel de sarcina. In plus, ar exista si o compensare energetica intre cele doua acumulatore. Asta este doar o parere, cei care au experimentat asa ceva sau au cunostiinta despre o astfel de incercare pot s-o comenteze. Link to comment
Senna Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 (edited) Nu stiu daca este un paradox ca pe motoarele cele mai mici se monteaza amplificatoarele cele mai mari Tocmai de asta recomand marirea la nevoie a turatiei de relanti, pentru suplimentarea curentului "pompat" in instalatie de alternator, mai ales ca motorul este in 3 cilindri si o sarcina mare la relanti normal ar genera vibratii, daca nu chiar tendinta de oprire a motorului mai ales in cazul in care noul alternator este antrenat cu o multiplicare mai mare a turatiei arborelui cotit. Paradox sau nu, incercam sa ii ajutam pe cei interesati de decibeli sa amelioreze chinul asupra instalatiei electrice a autoturismului lor, mic sau mare. Banuiesc ca acel acumulator suplimentar ar trebui legat direct la alternator prin cabluri separate si ca o dioda de separare ar fi binevenita, s-ar evita descarcarea inutila a acestui acumulator pe demaror sau pe alte functii auto gurmande si s-ar separa circuitele de incarcare Nici o functie auto de baza nu poate fi signifianta raportandu-se la un subwoofer in ceea ce priveste consumul de energie electrica asa ca nu vad rostul unei diode, plus ca ar fi greu de gasit una care sa suporte curentul maxim disponibil la borne al unui acumulator auto, curent care depaseste 200 amperi. Recomand achizitionarea unei baterii de capacitate mai mare, minim 45Ah. Se poate monta temporar un voltmetru pe instalatie pentru a se vedea cat de des scade tensiunea sub 12.77V, valoare sub care bateria devin generator si nu consumator (descarcare in loc de incarcare). Pt cei mai comozi si care sunt dispusi sa mai faca inca un sacrificiu financiar recomand si inlocuirea acumulatorului standard cu un unul deep-cycle. Edited January 13, 2006 by Senna Link to comment
ToPser Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Treceti pe 24V,exista incercari reusite pe Aro dar din alte motive !!! >- Link to comment
pesteimputit Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 1)in competitii nu ai voie, si oricum nu vad cum te-ar putea ajuta pt ca statiile sunt gandite pt 12v(in fine 14.4 v e valoarea unde au puterea maxima) 2) bateria SPV 35 debiteaza 525A pe 5 secune si aprox 1050 de amperi in scurtcircuit... si este cea mai ieftina si slaba bateria deep-cycle, are garantate 100 de cicluri de descaracare pana la 10v si incarcare completa. In putere maxima(cu statiile in clipping) mie nu imi scade curentul sub 12.4 v(cu motorul pornit si fara alte accesorii) sau sub 11.9v cu faza scurta+ventilator pe treapta 2+ dezaburitor. Ca fapt divers aceeasi baterie am montat-o pe Scenicul mamei mele si isi face treab de minune, mult mai bine vechea varta de 80A. 3)chiar daca ar fi indicat sa folosesti 2 baterii separate acest lucru e greu, costisitor si te obliga sa concurezi in clase imense(a se vedea super street b). In mod normal bateriile se separa prin niste relee de putere care sunt mari si costa o caruta de bani, bateriile fiind practic separate fizic. In cazul meu cel putin, folosesc o singura baterie deep-cycle, legata cu cablu 0awg de distribuitorul care imparte curentul catre statii. Masa sistemului este luata tot via 0 awg de pe caroserie, si masa principala a fost inlocuita cu 2 cabluri 4 awg. Link to comment
Senna Posted January 16, 2006 Share Posted January 16, 2006 (edited) In putere maxima(cu statiile in clipping) mie nu imi scade curentul sub 12.4 v(cu motorul pornit si fara alte accesorii) sau sub 11.9v cu faza scurta+ventilator pe treapta 2+ dezaburitor. Asta este foarte rau, la tensiuni sub 12.77V muzica ta traieste din baterie. O fi ea deep cycle, dar tot are nevoie de tensiune de 14V pt a se incarca decent, pe care o va obtine numai daca mergi la drum intins, caci in oras ce reusesti sa ii dai sa "inghita" exploatand motorul la turatii medii se consuma de catre echipamentul audio la urmatoare oprire la semafor. Fa si tu un test, cu acceasi consumatori porniti cu care aveai 11.9V verifica incepand cu ce turatie tensiunea trece ajunge macar la 13V. Acest test trebuie facut cu bateria incarcata full. Revino pls cu detalii. In plus, sistemul audio a fost proiectat sa obtina randamentul maxim cand este alimentat cu 14Volti si aceasta cerinta ar trebui sa fie respectata de cei vor sa faca o treaba ca la carte Edited January 16, 2006 by Senna Link to comment
SORAN Posted January 16, 2006 Share Posted January 16, 2006 In primul rand mai mult de 1 minut nu poti sta la Peste in masina in putere maxima la statii, deci omul zicea ca idee nu ca ar merge in trafic asa. In al doilea rand diferentele de incarcare dintre turatii medii si mari sunt foarte mici deci nu faci nimic nici cu turatia. Cat despre perioadele in care se da muzica la blana in conditii normale (nu concurs) bateria lu PESTE are resurse suficiente! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now