Jump to content

Cum Tractez Un Tico?


woulfy

Recommended Posts

Va trebui zilele astea sa-l tratez pe un prieten cu un pardalnic de tico pana la service. El are cablu de tractare (deci nu bara fixa).

N-as vrea sa fac vreo prostie si sa rup vreun spoiler (al meu sau al lui), asa ca va intreb daca stiti de unde ar trebui sa prind cablul la cele 2 masini? Eventual niste poze cu indicarea locului ar fi relevante cred.

Multumesc

Link to comment

Lasand gluma, nu ai cum sa afectezi nici un spoiler daca folosesti o sufa elastica de remorcare; care intamplator chiar este atat la moda cat si la oferte in marile hipermarketuri citadine ;)

Autoturismul Tico este prevazut cu urechi de remorcare sub spoilerul fata si spate, deci n-ar trebui sa ai dificultati. Pt autoturismul tragator ii invit pe colegii forumisti posesori sau ex-posesori de autoturism Espero sa dea detalii :)

Edited by Senna
Link to comment

Risc sa strici ceva la masina nu exista decat daca tractarea se face cu smucituri. De aceea e bine sa-l rogi pe colegul tau sa aiba grija sa mentina sufa cat mai intinsa cu putinta. altfel cand veti pleca de pe loc si se va tensiona sufa vor apare smucituri care nu sunt tocmai benefice masinilor. eu am mers tractat de cateva ori si tot cu sufa elastica m-au tras. ca sa tin sufa intinsa cat mai mult cu putinta franam eu si nu masina care ma tracta (bine, nu m-a tras niciodata o masina gen jeep). ma uitam sa vad cam cand ar trebui sa franeze cel din fata si franam eu. cand el simtea ca franam nu mai accelera sa nu-si buseasca (,) cutia de viteze si planetarele. si am mers asa foarte bine. trebuie putina coordonare dar dupa primele franari te obisnuiesti. cel putin o data am mers de la Intercontinental pana pe Caporal Luia in Berceni si a fost ok.

Link to comment
Nu mai stiu exact da la Tico parca se recomanda trecerea sufei prin ambele carlige de remorcare.

Ar fi ideal sa se foloseasca ambele urechi de remorcare fata, astfel incat rezultanta fortei de tr actare sa cada pe linia mediana a masini, obtinandu-se si injumatatirea stresului aplicat lonjeroanelor masinii. Va rezulta o remorcare mai placuta pt soferul autoturismului tractat intrucat masina va fi remorcata drept, directia. Dezavantajul ar fi ca este mai dificil de implementat si se pierde mai mult timp astfel de cele mai multe ori se renunta la aceasta varianta ideala si se foloseste doar o singura ureche de remorcare, de preferat cea dreapta, ca sa nu existe riscul ca in timpul procedurii de cuplare a perechii de masini unul sau ambii soferi sa fie "maturati" de autoturismele care depasesc cele doua autoturisme oprite :D

Link to comment

Am vazut si eu azi cablul, e destul de elastic, e normal sa fie asa?

O sa incerc sa-l tractez week-endul viitor ca la circulatia din timpul saptamanii probabil voi fii tinta injuraturilor mai ales daca mai iese/se rupe cablul din cand in cand.

Link to comment

Cablul e normal sa fie un pic elastic. Asa sunt toate cablurile omologate. Ideea e ca fiind un pic elastic, la plecare de pe loc se atenueaza putin socul suferit de cele doua automobile. Daca se rupe cabul nu-i o nenorocire, sansele sa iti strice masina sunt minime. Dar asta presupunad ca tu, cel care tractezi, nu pleci de pe loc brusc. Eu l-am tras pe un vecin cu un 207 si cabul s-a rupt. de fapt nu s-a rupt cablul in sine ci s-a desprins de urechea metalica fixata pe masina mea (urechea a ramas pe masina). Zgomotul nu a fost prea placut dar cablul nu a sarit in toate directiile ci a cazut pur si simplu. Deci stai linistit.

 

Pe cat posibil totusi sa eviti tractarea pe distante mari. Sufera foarte mult cutia de viteze, ambreiajul si planetarele.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...