mm24 Posted January 16, 2006 Share Posted January 16, 2006 Salutare! Am si eu un Matiz din 2004, 45000km cu revizii la zi. S-a intamplat sa nu mai porneasca la cheie si "i-am dat un sut de 15m". Dupa ce a pornit, a inceput sa functioneze OK la ralanti, dar in sarcina - treapta a-2-a si a-3-a parca "nu mai trage" si se aud niste "batai" ca de ciocan. Este posibil sa fie o problema de distributie? PS L-am dus acasa si am plecat cu autobuzul. Ma puteti ajuta cu vreo informatie? A patit cineva ceva asemanator? Multumesc. Link to comment
zalmoxis Posted January 16, 2006 Share Posted January 16, 2006 La 60k km se schimba cureaua de distributie ..Asa scrie in manual ..Simt ca tu tocmai vei face asta la 45K..Asta e !Cin' te-a pus sa-i dai sut nu stiai ca are curea!?!? Link to comment
alx Posted January 16, 2006 Share Posted January 16, 2006 Sefu'... daca se aud batai de la motor poate fi ceva serios. Adu pe cineva care se pricepe cat de cat la masini sa incerce sa gaseasca defectiunea! Link to comment
mm24 Posted January 17, 2006 Author Share Posted January 17, 2006 ...pai...sa va mai spun ca dupa o pauza de 16ore a functionat impecabil? Tocmai ce plecasem cu el la garantii...sa vada aia ce si cum, desi, dupa ultimele interventii in garantie...nu prea mai am incredere in serviciile oferite de ei. Multumesc si va scriu daca apare "ceva nou". ...intrebare de necunoscator: cureaua de distributie nu are acelasi rol functional si in regim de mers in gol? Link to comment
strumfuadi Posted January 17, 2006 Share Posted January 17, 2006 absolut. invarte "axul cu scame" preluand miscarea de la arborele cotit. asta se intampla intotdeauna cand motorul se invarte. btw, am vazut un opel dti pornit prin impingere. iar ala are compresie nene, nu gluma! Link to comment
Pedala Posted January 17, 2006 Share Posted January 17, 2006 Orice motor poate suporta pornirea prin impingere. La masinile noi nu se mai recomanda aceasta practica datorita catalizatorului care se poate infunda. Oricum la diesel cam greu sa-l pornesti impins. Link to comment
batranu Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 Pentru masinile care au distributia pe curea, evitati sa le impingeti sau trageti. Cureaua fiind din material elastic (cauciuc), in momentul in care ridicati piciorul de pe ambreiaj pentru a porni, planetarele transmit miscarea de la roti la motor prin intermediul cv, cureaua la socul respectiv poate face salt peste un dinte al pinionului pe care se afla. Acest lucru duce la iesirea de la punct a distributiei. Efectul acestui lucru poate fi devastator pentru motor (pagube majore) In cazul lui mm24, viata curelei trecuse bine de prima tinerete, existind si riscul ca aceasta sa se rupa, situatie in care trebuia reparat motorul. Link to comment
Recommended Posts