bogdan32 Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 buna ziua , as dori sa intreb ar fi vreo problema daca leg furtunasele cu supapa aceea portocalie de la supapa cu 3 cai pe direct adica renunt la acea supapa electrica este vreo problema ca am observat ca ticolino al meu se comporta mai bine la drum . multumesc mult pt raspunsuri!! bogdan Link to comment
narcis Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Salut, Este electrovalva cu 3 cai un sistem actionat numai electric? In acest caz ( asa cum bine spunea rastaman ) sistemul actioneaza doar la pornire si atat. Intrebarea este: Intra electrovalva in actiune si exclusiv vacumatico - mecanic fara vreo actiune electrica? Daca ar fi asa atunci ar avea utilitate sporita atunci cand motorul ''da sa moara'' i-ar da un sprit! La modelul meu SL am observat ca functioneaza numai la pornire ( ''motivata'' electric). Link to comment
zeama Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Intra si la SL in actiune cind turatia motorului este mica (vazut de mine).Daca gasesti ce o actioneaza scrie aici ca as vrea sa o decuplez. Link to comment
narcis Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 (edited) Exact asta vreau sa aflu: ce determina electrovalva sa intre in functiune ( sa lase vacumul sa actioneze pe furtunelul care merge la capsula ) atunci cand turatia scade la un anumit punct critic in afara stimularii electrice de la pornire?? Dar poate chiar aici este raspunsul...adica in ea insasi. Ma gandesc ca atunci cand vacumul este mic ceva din interior ''cade'' deschizand calea catre capsula. Dupa ce turatia creste acel ceva din interior este suficient de puternic ''aspirat'' incat inchide calea care capsula ... si tot asa... Dar atunci ce rost mai are partea electrica?? Nu stiu ... Cred ca gresesc. Daca cineva stie... Gata, plec , revin maine. Pa Edited March 20, 2014 by narcis Link to comment
Stefan984 Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 (edited) Salut. A mea are AC (momentan nefunctional). La modelele cu AC, la electrovalva este cuplata alta mufa, una alba (o sa pun si poze), in locul mufei negre, care este lasata in aer. Cu mufa alba conectata la electrovalva, la pornire se tureaza vreo 3 secunde tare, dupa care isi revine, daca motorul "da sa moara", tot asa se tureaza vreo 3 secunde, iar cand este cuplat butonul de AC, tot asa se tureaza ca sa compenseze scaderea de turatie la cuplarea compresorului ( am vazut si in manualul de reparatie ca turatia la relanti fara AC pornit trebuie sa fie 950 rpm, iar cu AC pornit 1100 rpm). In momentul cand se tureaza, se aude un "click" in releul de AC, de pe caseta de racire. In schimb daca conectez mufa neagra, care e pusa la modelele fara AC, atunci nu se mai tureaza alea 3 secunde la pornire, nici cand "da sa moara" motorul, nici cand cuplez AC. Edited March 21, 2014 by Stefan984 Link to comment
narcis Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Salut, Multumesc pentru informatiile utile. Deci pana aici am inteles ca electrovalva lucreaza: - la SL: numai cat tii mana pe cheie sa pornesti. - la SX: la pornire, la cuplarea AC ( ''motivata electric'' ) dar si la o eventuala scadere de turatie ( motivata cum?).De unde stie electrovalva ca scade turatia? Si ...stie asta numai la SX ? De ce nu si la SL? Link to comment
zeama Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 La SL pleaca si daca scade turatia.Iti spun sigur ca am testat eu.Poti incerca daca ai SL astupa admisia sau invirte de surubelul reglaj relanti si ai sa vezi ca se accelereaza.Daca nu se simte nimic inseamna ca nu mai ai furtunasul sau capsula vacuumatica nu functioneaza sau este dereglata. Link to comment
Stefan984 Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Eu cate SL am vazut, nu se accelera la niciunul cand scadea turatia. Era non-euro, sau euro 2 SL de care vorbesti? Link to comment
narcis Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 (edited) @ zeama: am inteles, la mine lucreaza numai la pornire; reglajul la capsula este facut bine. Poate tu ai alta mufa introdusa?? Oricum ramane intrebarea: Cum stie electrovalva ca scade turatia?? Edited March 21, 2014 by narcis Link to comment
Stefan984 Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 La SX poate sti cu ajutorul releului de AC. Daca firul de la delco cu impulsuri, are legatura pana la releul de AC, poate sesiza daca turatia e prea mica, din frecventa mica a impulsurilor. Ar trebui sa aiba protectie sa decupleze compresorul de AC cand motorul e oprit. Link to comment
Stefan984 Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Daca nu are instalatia de AC, nu are nici releul respectiv, si nici mufa aia alba de care spuneam, care se cupleaza la electrovalva. Eu normal o tin cu mufa de SL, ca ma cam enerveaza daca se tureaza dupa pornire, dar daca face cumva figuri relantiul pe gpl, si nu tine, ii mai pun mufa alba ca sa nu mi se opreasca motorul prin intersectii Link to comment
zeama Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 (edited) Ce am vazut eu era un SL-euro2 pe GPL si iti spun sigur ca se accelera cind scadea turatia prea mult.La GPL e mai usor sa scazi turatia pina aproape de oprire.La mine am dezactivat chestia asta cu accelerarea inversind supapa aia portocaliu cu negru,asta pe timpul iernii vara o sa imi trebuiasca pentru instalatia de AC.Banuiesc ca este actionata prin vacuum si nu printr-un cititor de ture electronic.Daca afla careva cum functioneaza scrieti aici,o sa fiu primul care o scoate din functiune.Pe linga pornirea automata a stergatoarelor cind stropesti cu apa pe care am rezolvat-o mai am doar supapa asta care ma stresa. Intrebare: De ce are 3 cai???? Doua erau suficiente ca sa actioneze supapa vacuumatica. Edited March 21, 2014 by zeama Link to comment
narcis Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Posibil, la mine nu prea scade turatia. Cred ca are 3 cai astfel: doua sunt vizibile, cu furtune, iar cea de-a treia este probabil de refulare undeva in partea se jos acoperita de un capacel. Daca nu ar refula ar ramane accelerata. Parerea mea... Link to comment
Stefan984 Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 @zeama: Care din mufe e conectata la tine ? Cea pt AC, sau aia de SL ? Eu merg cu aia de SL conectata, ca sa nu se tureze. Link to comment
zeama Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Cred ca aia de AC eu nu am umblat la ea.Intre timp m-am mai gindit si cred ca am sa ii trag un plus de la firul care actioneaza compresorul de aer. Link to comment
Stefan984 Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 Da, cred ca e cel mai bine. Ar intra in functie doar cand cupleaza compresorul si nu s-ar mai tura la pornire si cand scade turatia. Link to comment
morarufanel Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 acea cu albastru se numeşte duza carburator şi o găseşti la dezmembrari. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now