Jump to content

Ce specificatii are uleiul pe care-l folositi?


Recommended Posts

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

eu va recomand sa nu faceti aceiasi prostie ca mine si sa puneti ulei prea subtire la un motor vechi . La urmatorul schimb o sa bag 15w 40 in loc de 5w 40 sintetic.

Cu uleiul actual masina porneste mai usor iarna decat vara, iar ungerea la calduri mari este proasta.

Link to comment
Eu am ramas la uleiul folosit de fostul proprietar: Castrol 15W40 GTX3 Protection Plus de care sunt multumit.

 

 

 

Subscriu si eu la cele de mai sus. Eu am 130.000km, si folosesc acelasi ulei ca "Wolfman", si iarna si vara.

 

La urmatorul schimb ma gindesc sa ii pun un DuraLube.

Link to comment

Am pus eu Dura Lube cand am cumparat masina anul trecut (am facut de-atunci 13500 km, intre timp am mai facut un schimb de ulei) si nu s-a cunoscut absolut nimic in rau sau in bine; parerea mea este ca daca nu-ti consuma ulei nu are rost sa dai banii pe Dura Lube sau pe alt aditiv. Motorul meu are 163k km si nu consuma ulei dacat daca-i dau in goarna peste 150km/h cand pierde un pic pe la simeringurile de la supape, dar nesemnificativ...

Link to comment
  • 3 weeks later...

Aproape toate produsele sunt miraculoase numai in reclame :(

 

In realitate sunt "pacaleli"... nici nu ajuta nici nu strica ... astea-s cele bune... cele rele sunt cele care strica...

 

Si eu am pus Duralube la un Ford Fiesta vechi care papa ulei destul de mult si n-a ajutat la nimic.

Link to comment

Salutare !

Uite ce am pus eu la un Cielo 95 cu doar 65.000 km.

Scimbul trecut Aral 10W40 , iar acum Esso 10W40 si mi se pare ca merge ok.

La schimbul trecut am pus un Dura Lube si sincer sa fiu s-a vazut , reducere zgomot la motor , acceleratie parca ceva mai sprintara si ceva mai multa putere.

Eu zic ca nu a fost rau.

Tata la un Cielo 98 a pus data trecuta Castrol 10W40 iar acum tot Esso 10W40.

Bafta

Link to comment

as vrea sa stiu cand verificati uleiul la masina pentru ca eu am devenit cam obsedat de chestia asta

 

daca-l verific dimineata, dupa ce masina s-a racit toata noaptea, nivelul uleiului este cam cu 1 cm mai scazut decat daca-l verific dupa 2, 3 ore dupa ce am mers cu masina .

 

am tras o sperietura din cauza asta .. dupa ce am completat uleiul acum catva timp , intr-o dimineata nivelul era aproape de minim .. la o reverificare in timpul zilei nivelul uleiului isi revenise la normal, la valoarea la care era inainte

 

din ce am citit pe net, nivelul uleiului se verifica la temeperatura de operare a masinii, dupa ce acesta s-a scurs in baia de ulei

 

 

"Park the vehicle on level ground and apply the handbrake.

2. Run the engine until it reaches operating temperature.

3. Turn off the engine. Wait a few minutes for the oil to drain back into the oil pan.

"

 

am vazut ca unele masini sonda uleiului de transmisie are semne pentru cold si hot

 

auto_transmission.jpg

Link to comment

Se verifică cu maşina la orizontală (foarte important, pentru că o înclinare poate afecta semnificativ nivelul pe jojă), şi după ce motorul a fost oprit de 5-10 minute. După o noapte întreagă se scurge aproape tot uleiul în baie, şi e mult prea rece faţă de temperatura normală de lucru, deci nu e relevant (deci prima pornire după o noapte "de stat" e cea mai dificilă pentru motor, motiv pentru care mă gândesc la un dispozitiv de genul http://www.autoenginelube.com ).

 

Când spui ulei de transmisie, bănuiesc că te referi la uleiul din cutia de viteze. Şi Daewoo-urile au aşa ceva, tot cu indicaţii diferite pentru - este explicat în manual.

Link to comment

da, la uleiul pt cutia de viteze ma refeream cand ziceam de transmisie

 

merci pentru sfaturi

 

interesant sistemul asta de presurizare , dar butelia aia de aer trebuie schimbata cand se termina?

Link to comment
interesant sistemul asta de presurizare , dar butelia aia de aer trebuie schimbata cand se termina?

 

Aşa cred... oricum, nu-i mare bai. Mi se par mult mai mari avantajele obţinute prin sistemul ăsta.

Link to comment

Ăsta nu e pentru antigel, ci pentru a păstra o cantitate de ulei gata pregătită şi filtrată, care e eliberată imediat ce bagi cheia în contact. Ca atare, se evită acele prime cicluri de ardere în care uleiul nu e complet urcat, şi lubrifierea e cam proastă.

 

"With the AutoEngineLube kit installed filtered oil is stored in the tank ready to pressurize the system BEFORE the first revolution of the crank shaft."

Link to comment
si lao nubira din 2003 ce ar merge?
io zic sa-l pui pe cel mai bun dintre cele recomandate de ei: Castrol TXT Softec Plus 5w-40

 

Eu l-am pus la revizie ca am fost lenes sa caut si il aveau baietii la service. Am observat clar o imbunatatire fata de cel Daewoo original (e drept ca desi doar pt 5000km uleiul Daewoo a stat in motor in timpul rodajului)

 

Acum citind mai atent acest topic vad ca are si sens: motor nou, de conceptie relativ noua rezulta: ulei 5w40 supersintetic.

 

Cum se spunea pe un alt forum diferentele intre uleiuri in aceeasi clasa intre marii producatori sunt insignifiante. Asa ca baga pe cat posibil ce ai avut pana acum sau ce gasesti la oferta prin supermarketuri: Castrol, Aral, Mobil ... dar ai grija sa ramai cu acelasi ulei la schimburile viitoare.

Link to comment

Eu merg pe Mobil 1 Sport Synt 5w40. Am 13000 de kilometri si nu are nik. Il mai las 2000 de kilometrii si-l schimb. Dar nu prea-mi vine ca prea arata bine. Aditivi nu servesc ca nu e cazul . Am pus o singura data OctaneBooster,de-mi dadea rateurile de pe lume. M-am lecuit si de ala.

Link to comment

numarul din fata "w" reprezinta cat de sintetic este, adica combinatia mineral/sintetic.

 

cel mai "sintetic" ulei este 0w, care trebuie schimbat, conform instructiunilor la 25.000 km, fiind si cel mai scump.

 

cu cat cifra este mai mare, uleiul este mai putin sintetic, scazand astfel nr de km la care trebuie schimbat, de aceea exista 5w, 10w, 15w, 20w

 

in schimb orice ulei trebuie schimbat la max un an de zile, dac intr-un an faci 10.000, nu are rost sa pui de ex ulei 0w care se schimba la 25.000 km pentru ca intr-un an nu faci km astia. Daca in schimb faci foarte multi km, atunci merita

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...