strumfuadi Posted June 29, 2004 Share Posted June 29, 2004 multumesc! cam asta auzisem shi io, dar, in ignorantza mea, nu am luat masuri... dar nici nu s'a intamplat absolut nimic.. probabil fiindca totushi 10w-40 e semisintetic, nu mineral 100%.. Link to comment
expero 16V Posted July 1, 2004 Author Share Posted July 1, 2004 Eu vreau sa-i pun Repsol.A-ti auzit unde se comercializeaza in Buc. si cam cat costa?5W si 10W? Link to comment
Wolfman Posted July 12, 2004 Share Posted July 12, 2004 Eu am ramas la uleiul folosit de fostul proprietar: Castrol 15W40 GTX3 Protection Plus de care sunt multumit. Link to comment
undoz Posted July 12, 2004 Share Posted July 12, 2004 eu va recomand sa nu faceti aceiasi prostie ca mine si sa puneti ulei prea subtire la un motor vechi . La urmatorul schimb o sa bag 15w 40 in loc de 5w 40 sintetic. Cu uleiul actual masina porneste mai usor iarna decat vara, iar ungerea la calduri mari este proasta. Link to comment
razvani Posted July 12, 2004 Share Posted July 12, 2004 Eu am ramas la uleiul folosit de fostul proprietar: Castrol 15W40 GTX3 Protection Plus de care sunt multumit. Subscriu si eu la cele de mai sus. Eu am 130.000km, si folosesc acelasi ulei ca "Wolfman", si iarna si vara. La urmatorul schimb ma gindesc sa ii pun un DuraLube. Link to comment
undoz Posted July 12, 2004 Share Posted July 12, 2004 Nu fa prostia sa-ti iei dura lube, dai banii degeaba uite aici: http://www.civilrights.com/prod_motoil.html si poti gasi multe articole asemanatoare pe net Daca pui tot felul de aditivi la un motor vechi ai sansa ca sa se curate de depuneri si sa incepa sa-ti manance ulei, sau sa curga pe la garnituri, etc. Link to comment
razvani Posted July 12, 2004 Share Posted July 12, 2004 ... hai ca mai pus pe ginduri... ... incep sa iau NET.ul la puricat pe tema asta... ... ... ... si am gasit un ditamai articolul despre aditivi pentru uleiuri, foarte fain....; http://neptune.spacebears.com/cars/legal/oiladd.html Link to comment
Wolfman Posted July 13, 2004 Share Posted July 13, 2004 Am pus eu Dura Lube cand am cumparat masina anul trecut (am facut de-atunci 13500 km, intre timp am mai facut un schimb de ulei) si nu s-a cunoscut absolut nimic in rau sau in bine; parerea mea este ca daca nu-ti consuma ulei nu are rost sa dai banii pe Dura Lube sau pe alt aditiv. Motorul meu are 163k km si nu consuma ulei dacat daca-i dau in goarna peste 150km/h cand pierde un pic pe la simeringurile de la supape, dar nesemnificativ... Link to comment
Nu_stiu_totul Posted July 30, 2004 Share Posted July 30, 2004 Aproape toate produsele sunt miraculoase numai in reclame In realitate sunt "pacaleli"... nici nu ajuta nici nu strica ... astea-s cele bune... cele rele sunt cele care strica... Si eu am pus Duralube la un Ford Fiesta vechi care papa ulei destul de mult si n-a ajutat la nimic. Link to comment
body Posted July 30, 2004 Share Posted July 30, 2004 Salutare ! Uite ce am pus eu la un Cielo 95 cu doar 65.000 km. Scimbul trecut Aral 10W40 , iar acum Esso 10W40 si mi se pare ca merge ok. La schimbul trecut am pus un Dura Lube si sincer sa fiu s-a vazut , reducere zgomot la motor , acceleratie parca ceva mai sprintara si ceva mai multa putere. Eu zic ca nu a fost rau. Tata la un Cielo 98 a pus data trecuta Castrol 10W40 iar acum tot Esso 10W40. Bafta Link to comment
i93mid Posted July 30, 2004 Share Posted July 30, 2004 si lao nubira din 2003 ce ar merge? Link to comment
undoz Posted August 2, 2004 Share Posted August 2, 2004 as vrea sa stiu cand verificati uleiul la masina pentru ca eu am devenit cam obsedat de chestia asta daca-l verific dimineata, dupa ce masina s-a racit toata noaptea, nivelul uleiului este cam cu 1 cm mai scazut decat daca-l verific dupa 2, 3 ore dupa ce am mers cu masina . am tras o sperietura din cauza asta .. dupa ce am completat uleiul acum catva timp , intr-o dimineata nivelul era aproape de minim .. la o reverificare in timpul zilei nivelul uleiului isi revenise la normal, la valoarea la care era inainte din ce am citit pe net, nivelul uleiului se verifica la temeperatura de operare a masinii, dupa ce acesta s-a scurs in baia de ulei "Park the vehicle on level ground and apply the handbrake. 2. Run the engine until it reaches operating temperature. 3. Turn off the engine. Wait a few minutes for the oil to drain back into the oil pan. " am vazut ca unele masini sonda uleiului de transmisie are semne pentru cold si hot Link to comment
VAXXi Posted August 2, 2004 Share Posted August 2, 2004 Se verifică cu maşina la orizontală (foarte important, pentru că o înclinare poate afecta semnificativ nivelul pe jojă), şi după ce motorul a fost oprit de 5-10 minute. După o noapte întreagă se scurge aproape tot uleiul în baie, şi e mult prea rece faţă de temperatura normală de lucru, deci nu e relevant (deci prima pornire după o noapte "de stat" e cea mai dificilă pentru motor, motiv pentru care mă gândesc la un dispozitiv de genul http://www.autoenginelube.com ). Când spui ulei de transmisie, bănuiesc că te referi la uleiul din cutia de viteze. Şi Daewoo-urile au aşa ceva, tot cu indicaţii diferite pentru - este explicat în manual. Link to comment
undoz Posted August 2, 2004 Share Posted August 2, 2004 da, la uleiul pt cutia de viteze ma refeream cand ziceam de transmisie merci pentru sfaturi interesant sistemul asta de presurizare , dar butelia aia de aer trebuie schimbata cand se termina? Link to comment
VAXXi Posted August 2, 2004 Share Posted August 2, 2004 interesant sistemul asta de presurizare , dar butelia aia de aer trebuie schimbata cand se termina? Aşa cred... oricum, nu-i mare bai. Mi se par mult mai mari avantajele obţinute prin sistemul ăsta. Link to comment
expero 16V Posted August 3, 2004 Author Share Posted August 3, 2004 Este o revista auto cu poze(AutoPiata, parca), in care este descris un sistem de incalzire al antigelului, care porneste din telecomanda cu 5 min. inainte de a te sui in masina.Si ea va porni calda, cand afara sunt -20 de grade. Link to comment
VAXXi Posted August 3, 2004 Share Posted August 3, 2004 Ăsta nu e pentru antigel, ci pentru a păstra o cantitate de ulei gata pregătită şi filtrată, care e eliberată imediat ce bagi cheia în contact. Ca atare, se evită acele prime cicluri de ardere în care uleiul nu e complet urcat, şi lubrifierea e cam proastă. "With the AutoEngineLube kit installed filtered oil is stored in the tank ready to pressurize the system BEFORE the first revolution of the crank shaft." Link to comment
panzer Posted August 3, 2004 Share Posted August 3, 2004 si lao nubira din 2003 ce ar merge?io zic sa-l pui pe cel mai bun dintre cele recomandate de ei: Castrol TXT Softec Plus 5w-40 Eu l-am pus la revizie ca am fost lenes sa caut si il aveau baietii la service. Am observat clar o imbunatatire fata de cel Daewoo original (e drept ca desi doar pt 5000km uleiul Daewoo a stat in motor in timpul rodajului) Acum citind mai atent acest topic vad ca are si sens: motor nou, de conceptie relativ noua rezulta: ulei 5w40 supersintetic. Cum se spunea pe un alt forum diferentele intre uleiuri in aceeasi clasa intre marii producatori sunt insignifiante. Asa ca baga pe cat posibil ce ai avut pana acum sau ce gasesti la oferta prin supermarketuri: Castrol, Aral, Mobil ... dar ai grija sa ramai cu acelasi ulei la schimburile viitoare. Link to comment
Shenck Posted August 6, 2004 Share Posted August 6, 2004 Acum am Aral 10W40. Am luai ieri 3l Aral 10W40 /SJ din SelGros Berceni 285klei /litru. Bidonul de 4 l costa 1 mil. Link to comment
anssman Posted August 6, 2004 Share Posted August 6, 2004 Eu merg pe Mobil 1 Sport Synt 5w40. Am 13000 de kilometri si nu are nik. Il mai las 2000 de kilometrii si-l schimb. Dar nu prea-mi vine ca prea arata bine. Aditivi nu servesc ca nu e cazul . Am pus o singura data OctaneBooster,de-mi dadea rateurile de pe lume. M-am lecuit si de ala. Link to comment
cata73 Posted August 6, 2004 Share Posted August 6, 2004 eu zic ca e cam mult sa-l lasi 15000 pana il schimbi... eu am halvoline 5w 40 parca...are 8000 si cam vreau sa-l schimb...stiu ca ei zic capoti merge mult cu el dar totusi... Link to comment
expero 16V Posted August 9, 2004 Author Share Posted August 9, 2004 Observ ca multa lume isi pune 5 w. Mecanicul meu mi-a recomandat sa pun 10w iarna si 15w vara si am propus topicul asta ca sa vad si altii ce si cum... Link to comment
Nu_stiu_totul Posted August 9, 2004 Share Posted August 9, 2004 Eu pun 10W fie iarna fie vara ! Link to comment
cata73 Posted August 9, 2004 Share Posted August 9, 2004 numarul din fata "w" reprezinta cat de sintetic este, adica combinatia mineral/sintetic. cel mai "sintetic" ulei este 0w, care trebuie schimbat, conform instructiunilor la 25.000 km, fiind si cel mai scump. cu cat cifra este mai mare, uleiul este mai putin sintetic, scazand astfel nr de km la care trebuie schimbat, de aceea exista 5w, 10w, 15w, 20w in schimb orice ulei trebuie schimbat la max un an de zile, dac intr-un an faci 10.000, nu are rost sa pui de ex ulei 0w care se schimba la 25.000 km pentru ca intr-un an nu faci km astia. Daca in schimb faci foarte multi km, atunci merita Link to comment
NFS Posted August 9, 2004 Share Posted August 9, 2004 numarul din fata "w" reprezinta cat de sintetic este, adica combinatia mineral/sintetic... Ia vezi aici, ca nu-i chiar asa... http://www.daewooclub.ro/viewtopic.php?t=8...er=asc&start=30 Vezi mesajul meu pe la mijlocul paginii! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now