Dolfin Posted January 17, 2006 Share Posted January 17, 2006 (edited) Veneam azi spre Bucuresti pe E85 si imediat ce am trecut de Cosereni, tocmai cand urcam dealul, s-a oprit motorul la Tico, mi s-au aprins martorii optici ca nu incarca bateria si nu merge pompa de ulei. Am incercat din mers sa-l mai pornesc dar nimic, noroc ca tocmai la sfarsitul curbei in urcare este o benzinarie noua, nedata in functiune dar cu un paznic amabil care mi-a aprins luminile sa vad la motor si sa astept remorcarea. Nu va mai spun restul pentru ca am asteptat un prieten sa vina sa ma traga si totul a decurs bine... Deci; - Am verificat evident sa vad daca am scanteie la fisa principala, nu aveam, bun, zic fisa stricata, pun una veche din portbagaj care stiam ca e buna, nimic. - Verific cu o alta sarma sa vad daca da scanteie la motor bobina de inductie, nimic. - Fac rost de Voltmetru sa vad daca am 12,5 sau cat trebuie pe intrarea la bobina de inductie, NIMIC; - Verific tabloul de sigurante, toate OK. Acum sunt in impas, si o sa ma uit pe manual pana maine, dar daca toate acestea sunt in regula, ce ar putea sa fie inainte de firele de alimentare de la bobina si sa fie intrerupt. Mai trebuie sa mentionez ca ceasul radio-ului s-a resetat, desi eu n-am scos bornele la baterie, sunt si foarte bine stranse. Tot ce este electric in masina functioneaza, bordul, luminile, faza scurta lunga, actuatoare faruri, everything. Daca aveti vreo idee va multumesc. Merci, Dolfin Edited January 17, 2006 by Dolfin Link to comment
Dolfin Posted January 17, 2006 Author Share Posted January 17, 2006 Cititnd manual observ ca am facut o confuzie, verificarea bobinei de inductie se face cu Ohmetru, pe infasurarea principala trebuie sa avem 1,2Ohmi, iar pe cea secundara 12,1KOhmi, si eu faceam confuzie cu masurarea tensiunii la intrare, cand e la mintea cocosului ca nu se poate, daca ma gandeam putin. Cum ar putea o bobina de inductie sa creasca voltajul pentru fise daca tensiunea de alimentare n-ar fi chopper-izata, si asta nu se poate masura...lol Mai citesc si vorbim... Dolfin Link to comment
Dolfin Posted January 18, 2006 Author Share Posted January 18, 2006 Mda, am masurat bobina de inductie, fisele, continuitatea firelor dintre intrarea bobinei de inductie si delco, am schimbat capac delco si rotor (aveam unele) si nimic. Am remorcat masina la service. Sa vedem... Problema ramane sa fie la bobina ruptorului sau vreun fir pe acolo. Merci, Dolfin Link to comment
Dolfin Posted January 19, 2006 Author Share Posted January 19, 2006 (edited) E serioasa treaba, s-a rupt cureaua de distributie. Am dus masina la service Radacini Vitan, au constatat ca cilindrul 1 are compresia buna, cilindrul 2 are compresia 0, pe al treilea nu l-au verificat ca era clar ca trebuie desfacut motorul. Mi-au zis din start 25-30milioane iar cand i-am intrebat mai in detaliu cat costa piesele si cat costa manopera, rectificat chiulasa, etc, au zis ca 25-30milioane si gata, asta e... Eu stiam ca o supapa este 120.000 maxim, daca trebuie 6 vine 700.000, simering-uri supapa costa si mai putin, pana in 100.000, rectificatul hai sa zic ca e 2milioane, cureaua cam 400.000 de mii, intinzatorul si rola maxim 3mil. Deci in total 5.700.000 numai piese, pai si atunci manopera 24.300.000? Sa-i fu.t. Am luat masina de acolo si am dus-o la mecanicul meu. Sa vedem ce trebuie facut si la cat ma duce. Vad ca scriu singur la topicul asta, dar macar sa fie de consultat si pentru altii. Dolfin Edited January 19, 2006 by Dolfin Link to comment
tribunul Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Cati km ai mers cu, cureaua asta? Ref. la cat iti cer aia, e bine sa mai incerci si la alti "meseriasi". Scrie si tu ce oferte de pret ai mai gasit, poate te ajuta cineva de aici cu vrun mecanic mai ieftin. BAFTA MULTA Link to comment
aztec Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 la pretul asta mai bine cumperi un motor second hand de aici, vad ca un bloc motor destul de ieftin http://autodaewoo.ro/dezmembrari.php eu zic ca merita decat sa il mai repari pe al tau la banii astia... contacteaza-l pe userul nicubarbu probabil ca in afara de piesele care le-ai spus tu mai trebuiesc si ceva pe la cilindri sau altceva, dar asta se vede cand se desface Link to comment
Dolfin Posted January 20, 2006 Author Share Posted January 20, 2006 Cureaua avea 23.000Km, rola intinzatoare la fel. Acum masina e la mecanicul meu, sa vad ce zice el. Spuneam in alt topic, Suierat In Tractiune In Treapta A 5-a, Tico, doar intre 60-80km/h, ca-mi suiera ceva intr-a V-a la tractiune, asta de vreo 3 saptamani, tind sa cred ca era cureaua care ma anunta ca e pe duca. Dolfin Link to comment
Alezz Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Am luat masina de acolo si am dus-o la mecanicul meu. Sa vedem ce trebuie facut si la cat ma duce. Cea mai buna manevra care puteai sa o faci. Sa ne zici care ce si cum iese> Link to comment
Dolfin Posted January 20, 2006 Author Share Posted January 20, 2006 Interesant link-ul, deocamdata astept o estimare si pe urma ma hotarasc. Daca user-ul nicubarb e acelasi Nae Barbu de la Service Radacini Vitan la care am fost eu, si care alta data mi-a lasat o impresie foarte buna, de data asta s-a purtat civilizat doar dupa ce am vorbit cu seful de service si i-am zis ca e inadmisibil sa n-am o estimare cat de cat pe piese si manopera si sa-mi zica, "30mil si asta e, vrei bine, daca nu v-o faceti in alta parte". Se mirau si mecanicii din service de pret si se intrebau cum de Nae face faze de astea ca era baiat de treaba. Revenind, sa vedem ce estimare o sa am. Poate nu v-am spus, dar motorul a pornit acolo la Radacini insa era clar ca mergeau doar 2 cilindrii, trepida. Dolfin Link to comment
JMu Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Nu este. Nicu Barbu este din Iasi. (www.autodaewoo.ro) Link to comment
Dolfin Posted January 20, 2006 Author Share Posted January 20, 2006 Am inteles. Imi cer scuze pentru analogie. Link to comment
adostar Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Cureaua avea 23.000Km, rola intinzatoare la fel. Eu am schimbat cureaua la 60 mii km iar rola intinzatoare am lasat-o tot pe aia veche. cureaua de distributie probabil ca nu a fost montata corespunzator! ce marca avea cureaua? ca sa stim de ce sa ne ferim. Link to comment
Dolfin Posted January 20, 2006 Author Share Posted January 20, 2006 O coreana ceva, nu Daewoo. Dolfin Link to comment
adostar Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Rola intinzatoare cred ca a fost cauza ruperii curelei. de obicei aia suiera cand e defecta. Sa ne zici si noua care a fost cauza ruperii curelei. eu unul is tare curios. Link to comment
Dolfin Posted January 20, 2006 Author Share Posted January 20, 2006 Acum m-a sunat mecanicul si mi-a spus ca sunt 4 supape indoite, dar ca le schimba pe toate ca se vor subtia in timp mai mult decat cele noi. Duce chiulasa la rectificat. Cica rola intinzatoare "urla", deci o schimbam si pe aia. Poate a fost si rola, nu zic nu, dar aceeasi marca de curea coreana m-a lasat la alternator in 18.000Km, dar acolo n-a fost problema, am zis ca e de kkt si asta e, nu ma asteptam, nu m-am gandit la cea de distributie. Dolfin Link to comment
adostar Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Eu am dat pe curea 65 roni. avea si la 40 roni dar cred ca era nashpa. asa si cu rola intinzatoare..sunt mai eftine si mai scumpe... Link to comment
Dolfin Posted January 20, 2006 Author Share Posted January 20, 2006 (edited) Da, am zis ca de acum pun pe masina numai piese cu sticker de ala de original sau in punga de aia groasa naspa de Daewoo, desi cam 99% sunt asa, mai putin curelele (erau), filtrele si placutele. Singurele lucruri third party o sa fie filtrele si placutele de frana care tot asa nu se mai gasesc Daewoo. Edited January 20, 2006 by Dolfin Link to comment
adostar Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Placutele mele de frana sunt facute de un meserias. Link to comment
Pedala Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 (edited) Cureaua de distributie si cu rola intinzatoare se schimba impreuna Edited January 20, 2006 by Pedala Link to comment
Dolfin Posted January 22, 2006 Author Share Posted January 22, 2006 Gata, masina e reparata, s-au schimbat supapele, simering-urile supapelor si cureaua si rola intanzatoare. Inca nu stiu suma finala dar masina am luat-o deja. Maxim 8milioane. O mica problema, probabil in urma ultimei interventii unul din contactele la masa, de la motor la galaria de evacuare si sasiu, s-a rupt, aveti idee unde se poate reface/suda lita aceea foarte groasa? Dolfin Link to comment
tolin Posted January 22, 2006 Share Posted January 22, 2006 Nu se sudeaza, se sertizeaza. 8M e pretul corect. Link to comment
Dolfin Posted January 22, 2006 Author Share Posted January 22, 2006 Sertizez, dar unde. Au ramas ambele capete in aer, unul foarte scurt langa evacuare si cel lung care vine de la cadrul masinii. Cred ca cel scurt e cam scurt pentru mufare sau ceva, doar cositorire sau sudura sa mai prinda.. Dolfin Link to comment
tolin Posted January 22, 2006 Share Posted January 22, 2006 Sertizez, dar unde. La cine are un cleste de sertizat si stie ce sa faca cu el. Link to comment
Dolfin Posted January 22, 2006 Author Share Posted January 22, 2006 Recomanzi pe cineva? Link to comment
tolin Posted January 22, 2006 Share Posted January 22, 2006 Mergi la un electrician, astia ar trebui sa stie si sa faca. Pe autoturisme nu se merge cu suduri la cabluri, nu rezista la vibratii. Se folosesc prinderi mecanice ferme. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now