Jump to content

Schimbul Uleiului+aditiv


MariusZMC

Recommended Posts

Trebuie sa fac schimbul de ulei si am luat Castrol Magnatec 10W-40(4 l) si un aditiv tot Castrol(0.5 l)...

Intrebarea e cum fac sa pun si aditivul?Pun 3,5 l ulei si 0,5 aditiv?

Sau pun tot uleiul(4 l)si tot aditivul?(ceea ce nu cred ca e bine)

Link to comment

Eu stiu ca pe sticla aditivului ar trebui sa scrie cantitatea de aditiv care se baga la cantitatea de ulei. Se face un calcul relativ la cantitatea de ulei recomandata de constructor pentru a fi introdusa in motor. Apoi se baga ulei+aditiv in limita cantitatii recomandate de constructor.

 

De exemplu:

recomandare constructor - 3.7 litri ulei

recomandare aditiv - 100 ml la litrul de ulei

compozitie - in jur de 3.35 litri ulei si 0.35 litri aditiv

 

Evident acesta este un exemplu cu niste valori fictive.

Link to comment

Ai schimbat si filtrul de ulei da ? Ca numai daca schimbi si filtrul de ulei bagi 4 litri total , altfel bagi 3.7 . Bine ar fi fost daca bagai 3,5 L , dadeai drumul la motor , faceai o tura si abia poi bagai si tot aditivul . Nu conteaza cat aditiv bagi , pentru ca aditivul nu este altceva decat un ulei cu proprietati mai bune . Dar , daca tot ai dat atatia bani pe ulei ( Castrol 10W40 ) si ai mai dat inca vre-o aprox. 200.000 , de ce nu ai luat 5W40 si era full sintetic si la ala chiar nu mai era nevoie de nici un aditiv ? Eu de obicei , daca nu e prea cald , las sa treaca vre-o 200 - 300 km intre schimbul de ulei si adaugarea aditivului . Nu este atat de mare diferenta si nu se intampla nimic daca esti la limita cu uleiul cateva sute de km pt ca oricum uleiul este nou si bun . E bine ca mai intai sa actioneze aditivii din ulei , cei de ungere si de curatare a motorului si abia apoi se adauga aditivul separat , pentru a avea timp sa actioneze fiecare . Ca aditiv va recomand cel cu MOS2 !

Link to comment

Doar nu vei baga 10 feluri de aditiv ? Ca nu vei mai avea loc pentru uleiul propriu-zis . Daca motorul nu este vechi , inseamna ca nu are probleme cu compresia si nici ganda sa fie murdar pe interior . De obicei aditivii fac mai multe lucruri bune in acelasi timp . Deocamdata eu nu mai recomand Dura Lube . Recomand in schimb pentru cei cu probleme Xeramic si Slick50 . Pentru cei care nu au nici un fel de probl , dar vor pur si simplu sa mearga mai silentios motorul , atunci recomand aditiv Liqui Moly , Castrol si BP . Aditivii pot sa fie pe baza de teflon , ceramica , MOS2 si alte tehnologii .

Daca ai motorul in stare buna si bagi ulei de calitate nu ai nevoie de alti aditivi , pentru ca deja exista in ulei .

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...