vrazvanc Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 (edited) Sa-i ia > de conectori cu cine i-a aglomerat acolo! Caut C203 si nu gasesc, caut C203 si nu gasesc ) ...de vreo 2 ani. M-am uitat aici http://500.5053.com.cn/daewoo/EN/documents/Matiz/start_matiz.html si tot degeaba, cand ajung la masina nu mai inteleg nimic. M-am uitat in PDF-urile trimise de tomis si nu am inteles ce inseamna acel "4"; firul alb e pe pinul 4? Conectorul 203 (adica cel care mi se pare mie ca ar fi), vad ca are 2 fire albe care intra in el si mai are peste el inca un conector, negru parca, ala e C203? De fapt ce vreau, sa imi spuneti si mie care e conectorul ala nenorocit. Nu ma puneti sa desfac rama/tablou de bord, sa lipesc fire sau alte chestii, daca stiu ca firul de la bec ajunge intr-un conector acolo jos. Imi dau seama daca e firul corect cand am becul in bord si firul alb din conector masoara 12V, si 0V fara bec, am dreptate? Daca masor alte fire albe, pot sa fac vreo nasoleala? Daca nu ati inteles ceva, intrebati-ma, am incercat sa fiu oarecum inteles. Edited August 27, 2014 by vrazvanc Link to comment
vrazvanc Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Am reusit, in sfarsit, dupa atata amar de vreme... Unde era de fapt problema? Becul nu era unde trebuie, adica il bagam la AIR BAG ) Daca mai doreste cineva, il ajut cu placere sa aprinda beculetul de 'usi daschise' fara sa dea masca jos/tablou de bord etc. Firul se afla intr-un conector langa pedala de ambreiaj. Link to comment
vrazvanc Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 In primul rand pui becul in bord, dar sa fii sigur ca e pus unde trebuie, luminezi cu o lanterna in spate sa vezi sigur unde e cel pentru usi. Eu spre exemplu eram sigur ca e pus unde trebuie si m-am chinuit 2 ani sa-i dau de cap. Cand colo puneam la AIR BAG. Apoi cauti langa pedala de ambreiaj conectorul asta (C203) Si vazut sub el arata cam asa (inspre pedala de ambreiaj). Firul alb, pinul 4. Ca sa fii sigur, masori cu un voltmetru, de la firul alb, la masa, trebuie sa ai 12V cu becul in bord pus si 0V fara. Eu am folosit conectorii din poza ca sa nu tai-lipesc. Se poate scoate si papucul, mers la magazin, luat perechea si facuta treaba ca din fabrica. Eu nu am reusit sa scot papucul, dar sunt multumit de ce-a iesit. Se duce firul la contactorul usii (eu m-am legat de la alarma ca era mai aproape) si cam asta e. Daca nu ai inteles, mai trimite un mesaj. Bafta! Link to comment
vrazvanc Posted November 26, 2014 Share Posted November 26, 2014 Dar imbunatatirea asta a venit cu o neplacere, nu gasesc pe nicaieri un amarat de soclu pentru martorul de ceata, sa-l pun la loc in bord, mai ales ca acum va fi necesar sa folosesc stopul de ceata. Becuri am. Daca are cineva un Matiz inutil, vreau si eu un soclu Cu bani, bineinteles. Pentru asta m-as duce la dezmembrari, dar habar nu am unde. Ar fi la indepicior undeva in sectoarele 5 si 6. Link to comment
DANUT51 Posted August 24, 2022 Share Posted August 24, 2022 La 22.08.2007 la 1:37, siru a spus: Pe scurt, caci sunt obosit si ar fi un alt tutorial de scris. Iti dau doar ideea de baza si schemele folosite, mai sunt necesare detalii. Idee: - exista in bord Matiz E martor lumini ceata fata nefolosit. - am deconectat circuitul care aducea semnal pe becul acela, pentru a anula functia originala din Matiz (circuitul respectiv este in maneta semnalizare de unde am scos 2 fire care erau comandate de rotita de pe maneta cu semnul de faruri de ceata) (vezi poza 3) - am adaugat fir suplimentar, cu o idee echivalenta cu cea de la martor usi deschise, din maneta de semnalizare la pinul A3 din bord. (vezi pozele 1, 2) Schema: Vezi schema http://chevy.mrmax.dp.ua/en/documents/Matiz/start_matiz.html unde navighezi in ierarhia din partea stanga a ecranului pe sectiunile: \Matiz\Electrical Wiring Diagrams.8 Liter\Electrical Wiring Diagrams\11. FRONT FOG LAMP CIRCUIT unde in schema se vede ca iesirea din releul care comanda farurile ceata duce la pinul A3 din "cluster" = tablou de bord. In imaginea urmatoare unde sunt prezentati conectorii, se vede conectorul cu 6 pini "(With FRONT FOG) LIGHT SWITCH" din care nu este folosit in practica pinul 6. Am determinat ce pini comanda farurile ceata cu un voltmetru pus pe toate combinatiile posibile cu maneta pusa pe pozitia "lumini de drum" si rotita "faruri ceata" activata. Pinii activi sunt 3 si 5, pe ei i-am eliminat. (vezi poza 3) Mai e un conector in maneta care da semnal la "faruri faza mica". Vezi schema http://chevy.mrmax.dp.ua/en/documents/Matiz/start_matiz.html unde navighezi in ierarhia din partea stanga a ecranului pe sectiunile: \Matiz\Electrical Wiring Diagrams.8 Liter\Electrical Wiring Diagrams\10. HEAD LAMP AND ... unde se vede cum acel "Dimmer Switch" da semnal pe pinul 5 spre "LOW" / "HEAD LAMP" = "faza scurta". Pinul 5 este din conectorul "HEAD LAMP S/W" cu 7 pini din imaginea urmatoare (vezi poza 2, in practica). Am urmat instrucțiunile și a mers becul martor fază scurtă cu firele doar de probă.După ce am cositorit legaturile suplimentare,dat cu bandă izolatoare și băgat ceasul inapoi in bord ,becul martor nu a mai funcționat.Verificate toate siguranțele și nu am găsit nimic ars.Am verificat inclusiv și becul martor și el merge testat separat la o baterie de 12 V ,insă în circuitul de pe ceasul bordului nu mai merge .Ce poate fi ? Posibil scurt pe traseul cablaj A3 unde vine becul de faza scurta din bord ,posibil firul galben de pe A3 să se fi intrerupt cand am cositorit firul suplimentar ? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now