Gerula Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Am dormit iepureste cu gandul la crivatul de afara, la minus 20 de grade cu care ne amenintau specialistii meteo, la daca va porni sau nu masina, mai ales ca prinde al 6-lea sezon de iarna cu acelasi acumulator. A pornit, saraca, la prima cheie, ceva mai "lunga" ce-i drept dacat de obicei dar accaptabil. In schimb in trei kilometri am oprit de cateva ori sa verific ce se intampla pe la roti. Se auzea un uruit ca de la rulmenti, sau mai exact ca si cum una dintre roti ar fi atins in mers elementele de caroserie. Nemaivorbind ca directia mergea greu, ca rotile din spate parca prinsesera "planietatea" asfaltului pe care zacusera toata noaptea, singura multumire ca, totusi merge si ca nu a nins.(la Buc.) Cu ce alte simptome de temperaturi scazute v-ati mai intalnit? Cum putem proteja masina sa nu "sufere" prea tare in conditiile astea? Link to comment
JMu Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Exact asa a facut si a mea, mai putin la partea cu cheia lunga (a pornit foarte repede). Da' io nu am oprit... m-am autosugestionat ca am zapada pe roti (de unde dracu'... ca nu era nici un centimentru de zapada pe jos) si am mers mai incet 4-5 km. Apoi a intrat in normal si mi-am vazut de drum. Link to comment
steph Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 directia parca merge mai greu, motorul se raceste la stop, e al naibii de frig in masina, si mi-au inghetat duzele de la stropitori. imi merge doar cea de pe pe dreapta. stanga si haion nup. asta e, asteptam caldura. Link to comment
laurentziu83 Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 (edited) Eu am pornit matizul fara probleme la -28 de grade, la fel, prima cheie e mai lunga si e din cauza uleiului care se face ca o pasta in baie (sa vezi la ulei de 15W ce frumos face ) ) si trebuie sa lasati putin masina pornita la relanti sa ajunga uleiul peste tot. In rest nu prea mai aveti ce sa faceti, doar sa va asigurati ca aveti bateria buna, bujii bune si fara apa in benzina. Benzinarul pe injectie porneste in orice conditii. Edited January 23, 2006 by laurentziu83 Link to comment
Frankie_Carbone Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 A luat-o astazi saraca "la sfert", am stat in ea vreo ... 6-7 minute ca sa se incalzeasca ... putin uleiul ... statea turata ... asa dupa ureche zic eu, pe la vreo 2500 RPM. Dupa ce am plecat, am observat si eu acelasi fenomen si anume volanul se misca foarte greu, cauciurile sunt umflate, le-am facut presiunea sambata ... cine stie care o fi motivul. Lichidul pe care l-am cumparat eu din Cora, o butelca dintr-aia de 5L care scrie pe ea (-35 grade) ... e bullshit pt ca aveam geamul extrem de prafuit dimineata si am pornit duzele pt a stropi si a inghetat INSTANT, noroc ca am reusit sa topesc cu caldura din interior. Asa ca .. poate imi dati vreo recomandare de lichid antifrost ... asta a costat 79 000 sticla de 5 L OFFTOPIC: Fenomen ciudat ... cand am ajuns la servici, am lasat masina in parcare si am traversat pana la o benzinarie sa imi iau un pachet de tigari. Dupa ce m-am intors si am ajuns la lift in cladire ... am observat ca mi-a inghetat nasul PE DINAUNTRU ... extrem de frig domnilor. Link to comment
laurentziu83 Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Alcool tehnic, sticla la litru, aia e singura sigura. Merge si daca ai nasul infundat. Da stii ca nu ingheata. Sa inteleg ca trebuie sa ma felicit ca n-am vrut sa-mi iau solutia de -35 din metro si mi-am lut-o p-aia de -21? Ca oricum am avut parte de un inghet mai ieftin. Link to comment
vio.p Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 (edited) @Gerula: toti avem probleme cu masinile... porneste mai greu, ingheata lichidu de spalat... @Frankie_Carbone nu mai cumpara de la cora sau careffour lichid de spalat "antifrost " deoarece e de calitate proasta. suntem in romania, pe el scrie -35 si e de -20 sau de -20 (aveam) si ingheta la -15. recomand de -40grade..., de la un peco... Edited January 23, 2006 by viorem87 Link to comment
ga^dele Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 constanta: la minus 15 adauga si un vant puternic de miscau masinile si copacii prin parcare ajungeai la un minus 25. contact-prima cheie-pornire imediata si turata, pana aicea treaba era pe bune... am dat sa misc putin schimbatorul de viteze sa unga bine angrenjele...cand dau de incapatanarea lui de a se misca la fel de usor ca acum 2 zile cand am schimbat si uleiul de la cutia de viteze. am stat totusi 10 minute in parcare, dupa care m-am aventurat... volanul se misca si la mine greu...in schimb mai greu erau cu vitezele...intrau greu in treapta si daca fortam caraia...asa ca am mers usor la inceput...dupa ce a ajuns la temperatura optima a mers bine...in schimb cu greu facea fata aeroterma la frigul ala.. multe masini nu au mai pornit de dimineatza...sa mentionam dacia...pana si faimosul logan...a pornit cei drept in schimb scotea un fum alb...si nu normal...foarte mult si nu avea putere sa se miste... acuma pentru cei care nu pleaca zilnic cu masina...sa o porneasca in fiecare zi macar pe la pranz cate 20 de minute sa apuce sa se incalzeasca si ea putin... oricum sa speram ca vine caldura... apropo si la mine la fel cu lichidul de spalat la -35...aiureala...mi-a ramas pe teava pe undeva...bine ca aveam geamurile cat de cat curate. Link to comment
mike.omega Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Azi de dim la ora 7 erau -21(doua zeci si unu!) in intersectie la Dacia(termometrul nu cred ca minte) si din spusele alor mei tico a avut ceva probleme la pornire, deh bateria e originala Dacia a pornit dar are alte probleme(cu carburatorul) si ceea ce se numeste ulei din cutie era pasta... dar nu a fost un sfarsit! Link to comment
bogdan_o Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Eu am alcool tehnic diluat 1:1 cu apa distilata si nu a inghetat. Dar tot nu a fost bun la nimic pentru ca imediat ce ajungea pe parbriz si se evapora alcoolul, ingheta. Abia dupa ce s-a incalzit un pic si parbrizul am avut curajul sa stropesc din nou. Oricum eu nu am plecat azi cu masina mea, un vecin mai grabit si-a parcat ieri noapte masina fix in fata masinii mele si nu am avut cum sa ies. Ocazie cu care i-am urat numai de bine si am plecat pe jos. De claxonat era exclus ca borcanele zboara pe geam indiferent de temperatura de afara. Link to comment
SORAN Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Foarte neplacut cu frigul. Pe la ora 10 de dimineata am iesit pe jos sa iau paine si nu-mi venea sa cred ce vedeam: in primul rand un audi a6 tragea un passat...nu am dat prea multa importanta, insa nu trece mult si vad un ARO care tragea alt passat. Nu-mi venea sa cred era coincidenta nu erau impreuna...culmea e ca passat-ul tras de aro avea motorul pornit. De tractoarele de la autobaza care nu au pornit decat la "tigaia cu coceni" aprinsi nu mai zic ) Link to comment
downlaw Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 eu m-am chinuit ceva dimineata...l-am pornit pe ticolino de vreo 5 ori(si 1l de benzina din sprituri) pana a reusit socul sa isi faca treaba...nu mai zic de uleiul din cutie...cred ca se facuse vaselina(mai e si castrol)........si bineinteles am stat 15min sa se dezghete "florile" de gheata de pe geamuri(interior/exterior) Link to comment
luci99 Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 sunt un proaspat proprietar de matiz cumparat sh dar pina acum fara nici o problema... si la mine a pornit repede,si la mine au scirtit rotile,dar eu am o probleme...dativa si voi cu parerea... nu mi se incalzeste interiorul...si nici interiorul.In acelasi timp radiatorul este rece,motorul este cald...dar in interior tot frig.Ati patit si voi la fel? Link to comment
tribunul Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 eu m-am chinuit ceva dimineata...l-am pornit pe ticolino de vreo 5 ori(si 1l de benzina din sprituri) pana a reusit socul sa isi faca treaba...nu mai zic de uleiul din cutie...cred ca se facuse vaselina(mai e si castrol)........si bineinteles am stat 15min sa se dezghete "florile" de gheata de pe geamuri(interior/exterior) Ref. la uleiul din cutie, eu l-am schimbat anul trecut, si acum merge maneta ca si vara, am pus de ala scump si am scapat de problema. Ref. pornit mai greu, eu am baterie de 1 an, inlocuitor de la Delkor, nu mai stiu cum se numeste, dar nu o recomand, o prostie de baterie, recomand VARTA. Ref. "floricelele de pe campii", daca sunt doar cele care se fac de la respiratia ta, daca stai cam 3 minute, cu ventilatia indreptata spre parbriz o sa-ti dispara, la mine dispar. Link to comment
ticodriver Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 Culmea e ca nu am avut probleme de nici un fel cu lichidul de spalat parbrizul, desi e din cora la 59 de mii punga de 5L. In schimb, ieri dimineata bateria mea Varta de 1 an si-a dat obstescul sfarsit - nu mai avea puterea sa invarta demarorul, doar imi pornea alarma Asa ca am cumparat o baterie poloneza - ZAP - si am rezolvat problema; azi dimineata totusi nu pot sa zic ca era f viguroasa bateria, da n-am avut probleme. In rest nici un scartait, nimic, parca doar schimbatorul se misca un pic mai greu, dar insesizabil, desi uleiul din cutie e inca ala din fabrica. PS: am incarcat Varta pe redresor si am acum baterie de rezerva - apropo, stie cineva daca bateria dine depozitata pierde ceva din putere? ca sa stiu daca sa ma bazez pe ea in caz de nevoie. Link to comment
andreib Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 In schimb, ieri dimineata bateria mea Varta de 1 an si-a dat obstescul sfarsit - nu mai avea puterea sa invarta demarorul, doar imi pornea alarma PS: am incarcat Varta pe redresor si am acum baterie de rezerva - apropo, stie cineva daca bateria dine depozitata pierde ceva din putere? ca sa stiu daca sa ma bazez pe ea in caz de nevoie. 1.Bateria mea Varta de la matiz are garantie 2 sau 3 ani, tu nu ai lluat-o cu garantie? 2. Da, in timp orice baterie se descarca. Link to comment
ticodriver Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 Eu am luat-o cu garantie, problema a fost ca atunci cand am luat-o n-am avut timp deloc in cele 5 zile dupa cumparare, in care trebuie sa te duci la service sa-ti faca garantia - ca aia aveau program doar pana la 15:30 de luni pana vineri Link to comment
SORAN Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 Bateria depozitata se pune la redresor la cateva saptamani. Link to comment
strumfuadi Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 nu mi se incalzeste interiorul...si nici interiorul.In acelasi timp radiatorul este rece,motorul este cald...dar in interior tot frig.Ati patit si voi la fel? nu prea am inteles ideea cu "nu mi se incalzeste interiorul...si nici interiorul". ma rog. nu stiu cum dai tu drumul la aeroterma, insa nu are absolut nici un rost sa'i dai drumul pana nu ajunge la prima liniuta temperatura antigelului. altfel o sa bage frig si nici motorul n'o sa se mai incalzeasca asa de repede (repede e impropriu spus la -18grd, dureaza cam 10 minute de mers..) daca faci asa ar trebui sa fie ok, daca nici asa nu se incalzeste.. ar trebui facuta o purjare a circuitului de racire, impreuna cu o zeama d'aia STP sau 2+2 de curatare. Link to comment
Gerula Posted January 24, 2006 Author Share Posted January 24, 2006 Din interior in mai interior... Eu am inteles. Era vorba de nevoia de vin fiert. AVERTISMENT! "Don't drink & drive" GATA CU GLUMA. Astazi nu a mai vrut sa porneasca decat impinsa. Pentru maine am pregatit, insa, o pereche de cabluri. Poate gasesc un binevoitor sa-mi dea oleaca de curent. Din ciclul: "SECRETE MICI- EFECTE MARI" Vazuta la tv. (parca duminica): Pentru o dezgetare mai rapida a parbrizului se recomanda orientarea parasolarelor catre acesta. Astfel aerul cald este retinut mai mult in zona. Mai adaug si eu una: Daca broastele sunt inghetate, incalzirea cu bricheta a cheii da cele mai bune rezultate. Va rog continuati. Link to comment
vio.p Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 azi n-a pornit din prima cheie si nu era chear asa de frig precum ieri. Link to comment
Mascatu Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 Buburuza mea a pornit la prima cheie. Probleme apărute: volan greoi, maneta greoaie, stropitoare de parbriz imposibil de folosit (îngheţate). Link to comment
tolin Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 Cat timp ai tinut demarorul si ce tensiune era pe baterie inainte de pornire ? Link to comment
Mascatu Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 tolin pe mine mă întrebi? Demarorul l-am ţinut vreo secundă, maxim două. De tensiunea pe baterie nu ştiu ce să-ţi spun că n-am măsurat-o. Link to comment
tolin Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 Incerca sa masori tensiunea inainte de prima pornire, ca sa sti cum stai cu bateria. Sau ca remediu temporar, tine pedala de ambreiaj apasata si/ pedala de acceleratie usor apasata. Eu ma mir cand aud de ratari la pornire la Matiz. Doar o baterie descarcata si/sau un IAC blocat poate face asta. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now