andreib Posted January 25, 2006 Share Posted January 25, 2006 La treapta 3-4 se manifesta fenomenul mentionat de Stef. Atat la matiz cat si la Nubira. @Sprite: Nu ti se aburesc geamurile si ingheata pe interior? Link to comment
getablonda Posted January 25, 2006 Share Posted January 25, 2006 E normal sa se schimbe culoarea lichidului de racire? Nu mai e albastru, a devenit maro-roscat. Plus ca gasesc pe joja o mazga albicioasa. Adica, uleiul e la nivelul regulamentar (intre gauri) si pe joja in sus este mazga asta. Cred ca e din cauza umiditatii care ramane in ulei - deoarece e frig - dupa ce merg cu masina insuficient de mult, ca sa se incalzeasca suficient de mult Link to comment
laurentziu83 Posted January 25, 2006 Share Posted January 25, 2006 La fel mi se racea si mie motorul la stop cand aveam incalzirea pornita la maxim. @geta : mazga cafenie (ca un fel de spuma) am avut si eu pe joja multa vreme, dar cand am trecut la 10w40 a disparut misterios. Nu-ti recomand neaparat asta, nu cred ca e ceva grav. Pai nu prea e normal, cam trebuie schimbat (la cat de greu se maroneste). Cati ani are in motor? Trebuie schimbat la fiecare 40 de mii de km dupa carte. Schimbarea culorii antigelului e un semn ca devine coroziv pentru motor. La Daewoo antigelul ramane verde, la mine asa a fost 50 de mii de km si probabil mai e la fel. La Reno s-a maronit dupa o luna, nu stiu de ce, si nu sunt singurul care a patit la fel cu acelasi antigel. Link to comment
Mascatu Posted January 25, 2006 Share Posted January 25, 2006 (edited) Pai parasolarele lasate jos ar trebui sa tina aerul cald mai mult timp in zona parbrizului si astfel acesta se dezgheata mai repede. Asta-i teoria. Trebuie verificata si practic... Nup, nu mai trebuie verificată, e uşor demonstrabilă Aerul care iese din bord spre parbriz are o traiectorie ascendenta. În momentul în care el întalneşte parasolarul, conform legilor fireşti ale aerodinamicităţii, va avea tendinţa să urmărească traiectoria dată de acesta. Deci dacă parasolarul e ridicat aerul provenit dinspre bord se va disipa în habitaclu. Dacă e coborât pe parbriz, aerul se va întoarce spre parbriz, şi va fi recirculat mai mult în această zonă, ducând, fireşte, la o dezgheţare mai rapidă. Edited January 25, 2006 by Mascatu Link to comment
andreib Posted January 25, 2006 Share Posted January 25, 2006 Mazga respectiva este spuma facuta de ulei pentru ca motorul merge sub temperatura de regim si se circula pe distante scurte. Link to comment
steph Posted January 25, 2006 Share Posted January 25, 2006 sprite are dreptate. stau cu aer de afara pt. ca pe recirculare se aburesc toate geamurile. Link to comment
Mascatu Posted January 25, 2006 Share Posted January 25, 2006 subscriu la ce-a zis steph M-am chinuit vreo 2 săptămani cu geamurile aburite ca să mă prind într-un final că trebuia dat ăla pe recirculare. Link to comment
Tommy Posted January 25, 2006 Share Posted January 25, 2006 dreamlike : Am auzit de la niste oameni batrani ca nu e bine sa fortezi masina la prima cheie, il lasi sa invarta o data, de doua ori si iei contactul. Cica atunci se rupe uleiul. mai e ceva, la vechile dacii se baga de regula ulei 20W40, care e si mai gros.. iarna merge si un 15, si "rupe" uleiul mai usor Link to comment
sprite Posted January 25, 2006 Share Posted January 25, 2006 @Sprite: Nu ti se aburesc geamurile si ingheata pe interior? ...ba da, uşor, cele din spate; atunci mai bag şi aer d'afară. Da' ce vrei, sunt "rău de frig" şi nu-mi place să mă îmbrac gros... aşa că omor maşina. Au început să zdrăngăne şi plasticele prin ea de atâta căldură... Link to comment
Gerula Posted January 25, 2006 Author Share Posted January 25, 2006 sprite are dreptate. stau cu aer de afara pt. ca pe recirculare se aburesc toate geamurile. Porneste AC-ul pt. cateva minute (daca are) si gata cu abureala. E recomandat si de producator sa mearga din cand in cand si iarna cateva minute sa se mai lubrefieze garniturile si celelalte chestii de pe acolo. Link to comment
steph Posted January 25, 2006 Share Posted January 25, 2006 la un drum lung facut cu 4 persoane dupa ce opresti aerul se abureste instant. oricum e mai sanatos cu aer de afara pt. ca vreau aer proaspat nu acelasi aer respirat, plus ca problema cu racitul motorului apare doar cand stau pe loc la temperaturi foarte mici. Link to comment
SORAN Posted January 25, 2006 Share Posted January 25, 2006 La temperaturi foarte scazute Link to comment
me_dea Posted January 25, 2006 Share Posted January 25, 2006 va vand un pont mergeti cu caldura si cu aerul conditionat dat drumul la jumatate si nu se mai aburesc geamurile eu asa fac si e ok Link to comment
alx Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 ZOU? Si cum ma rog, dai tu drumul la a/c la jumatate? sau la 3 sferturi? PS: cat costa pontu'? Link to comment
mm24 Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 ????.....al meu nu prea a mai pornit deloc la -23 grade. Si cu bateria noua...si cu benzina buna... SUNT DEZAMAGIT!!! Am investit 6000E intr-o masina si merg cu autobuzul!!! Bateria nu a tinut decat 2 ani si cat a fost in garantie si dadea semne de "oboseala" nu au vrut sa mi-o schimbe pe motivul ca "asa sunt toate"!! Asta este. Inca imi este greu sa cred ce se intampla...DAR, traim in Romania!! Link to comment
steph Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 ori e o exceptie ori nu ai stiut sa ai grija de masina. remediaza problema cu bateria si nu te mai plange ca ai investit 6000 euro intr-o masina ca se poate intampla si la case mai mari Link to comment
sebian Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 Asta asa e...am vazut chiar si Logane trase pe dreapta deci se mai intimpla si la case mai mari Link to comment
andreib Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 Matizul porneste iarna. Daca nu o intretii si iti bati joc de ea, mai ai si o baterie de mortaciune atunci nu ai ce pretenii sa mai ai. PS: Bateria originala este proasta, intrdevar, dar nu cred ca este un efort fenomenal sa dai 1.2 mil pe o Varta ca sa nu mai ai probleme. Link to comment
Gerula Posted January 26, 2006 Author Share Posted January 26, 2006 Asta asa e...am vazut chiar si Logane trase pe dreapta deci se mai intimpla si la case mai mari PHOOAU, ditai casa, frate! Trecand peste gluma, credeti-ma ca tin foarte tare la masina si la fiecare centima investita. Stiu cam cum se petrece iarna cu ea si mai ales la -20 , -25 grade nu-mi fac mari sperante. Este deja al 6-lea sezon de iarna cu acelasi acumulator care l-a pus fabrica. Merg zi de zi cu ea cate 50 km. Doar in a doua zi de ger, cred ca au fost -25 nu a mai pornit la cheie dar am renuntat sa mai armez sistemul de alarma (consumator serios) si in ziua urmatoare a pornit imediat. Subscriu la sfaturile cu grija de masina "> Link to comment
mirceacra Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 (edited) Matizul meu are 59oooKm si locuiesc in Roman, unde a fost super frig, vreau sa spun ca in diminetile geroase cand plecam la serviciu uneori si la ora 5:30, masina a pornit fara nici cea mai mica problema, are un an vechime, bateria este cea originala, motor Euro 3, la prima cheie (scurta) a pornit intotdeauna! Bineinteles voloan care merge greu si alte zgomote mai mult sau mai putin suspecte, dar se incalzea rapid in interior in circa 2-3 km de mers.Surprinderea mare a fost cand am vazut masini dintr-o clasa mai buna care avreau probleme cu pornirea si stateau cu capotele ridicate in asteptarea unor cabluri , mecanici , etc...acestea fiind Citroen Picasso, tot felul de Forduri Focus, Fiaturi (de la Coca-C...a), chiar si Cielo...In schimb nu prea am vazut Loganuri ce nu porneau, cam toate circulau... Deocamdata dupa un an de utilizare intensiva si aproape 60000Km sunt multumit, este o masina buna ! (si ieftina) Edited January 29, 2006 by mirceacra Link to comment
luck33ro Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 (edited) Porneste AC-ul pt. cateva minute (daca are) si gata cu abureala. E recomandat si de producator sa mearga din cand in cand si iarna cateva minute sa se mai lubrefieze garniturile si celelalte chestii de pe acolo. Pai voua va mai porneste AC la temperaturi pe minus n grade? Iar cu pornitul la prima cheie nu este sanatos... se spune ca prima cheie trebuie sa miste pistoanele si sa antreneze uleiul pe clindrii pentru a nu uza setul motor ( astfel pornirea nu se mai face "pe uscat"). Eu ma bucur daca nu porneste la prima cheie , dar totdeauna Chub-Chub porneste la a doua cheie !. (poate asa este si proiectata de producator?!) Edited January 29, 2006 by lucian14 Link to comment
priest Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Azi dimineata a pornit ok, a intrat IAC-ul, s-a turat ca de obicei insa am auzit pret de vreo trei-patru secunde un fluierat care a incetat odata cu scaderea turatiei de relanti. IAC merge ok, nu are fluctuatii la relanti. Ce a putut provoca acel suierat? Cumva PCV? Masina are 10 k? A mai auzit cineva asa ceva la pornire? Link to comment
john Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Probabil cureaua de la alternator. Link to comment
priest Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Crezi ca poate fi pe duca asa repede? Azi nu a mai facut. Link to comment
body Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Buburuza nevesti-mii a pornit la prima cheie in toata perioada asta . Folosit AC-ul mereu . Culmea e ca nu s-a auzit nici un zgomot aiurea . Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now