Jump to content

Comutator cifra octanica


Recommended Posts

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pe GPL din cum am simtzit mashina cred ca merge mai bine pe CO95 . Dar atentie la tine 1,5SOHC s-ar putea sa fie mai avantajos(la consum)cu CO91 , oricum potzi sa testezi .

 

Numai Bine !!!!

Link to comment
  • 2 weeks later...

Comutat pe 95.

A scazut consumul de la 12-12,5% la 10% in oras.

Motorul nu mai e asa zvacnos la turatii mici dar trage mai bine la reprizele mai lungi.

La urmatorul drum lung o sa ai fac consumul si in afara orasului.

Link to comment
Comutat pe 95.

A scazut consumul de la 12-12,5% la 10% in oras.

 

La vechiul meu Cielo 1,5 SOHC in orash vara am scos si 8,9l/100km iar afara 5,8l/100km bineintzeles fara AC si benzina de CO95 dela Petromidia .

Asteptam si consumul extraurban dupa modificare . :wink:

Link to comment
  • 5 months later...
Comutat pe 95.

A scazut consumul de la 12-12,5% la 10% in oras.

Motorul nu mai e asa zvacnos la turatii mici dar trage mai bine la reprizele mai lungi.

La urmatorul drum lung o sa ai fac consumul si in afara orasului.

 

 

Sa inteleg ca la SOHC se merita trecerea de la CO91 la CO95 ???

Link to comment

Păi, cum am înţeles eu:

 

- ECU vine din fabrică setat pe tabelele de 95; tu pui 95 românească, care e de fapt de 91; motorul nu merge optim (dacă pui de 98 românească, adică de 95 reală e ok)

 

- ECU e trecut pe 91; tu pui 95 românească, care e de fapt de 91; motorul merge optim

Link to comment
  • 2 months later...

am facut un plin cu benzina de la Luckoil... de 95. Am fost nevoit sa scot "jumperul" improvizat pt ca masina mergea foarte neregulat (cred ca este mai slaba benzina asta... fata de petrom, Rompetrol) Dupa aceea a fost o.ca. Facut plin de la petrom in C-ta si pus jumperul la loc... Nu a mai facut urat...

 

@vlad: asta este tot ce-ti trebuie, ai aici toate informatiile

Edited by CT_ZDB
Link to comment

Asta inca nu stie cineva de aici, doar cei care au facut ECM-ul. In principiu, computerul poate citi oricand acel port sau poate sa-l citeasca doar la Ignition ON. Oricum, alegerea avansului optim se face dinamic si nu aprioric. Depinde ce a hotarat proiectantul. Pe un scaner se poate verifica ipoteza. Altfel poate fi experimentat in conditii relevante (sarcina mare si/sau turatie mare). Comutarea nu poate face rau nimanui.

Link to comment

@tolin_afc Ar putea stii cineva cu tester si/sau care are multa experienta cum ar fi ovi_jer si nini(i-am mentionat in ord alfabetica :) )

Speram sa fi facut deja cineva experimentul asta ;cum eu merg preponderent pe GPL o sa-mi trec comutarea pe cea mai de sus CO (urmand sa pun benz cu CO mare-pt porniri)

@radupopa citeste inapoi in mesaje: comutatorul este un conector langa ECM in care se baga un jumper

Link to comment

"Rezultatele ar trebui sa fie pozitive[La gpl datorita cifrei octanice mai ridicate viteza de ardere a amestecului in cilindru este mai mica si chiar este nevoie de un avans crescut pt. ca arderea sa se desfasoare totusi simetric fata de punctul mort superior ceea ce corespunde unui randament termic maxim]" citand un clasic;

si pentru cine s-a inventat 'curiosity kill the cat ?'

Ar merita incercat macar marirea avansului static[am facut la dacia 1300(carburator) treaba asta si merge mult mai bine).

oricum eu nu am scaner deci tot cu sub observatia domniilor voastre as face experimentu ca sa vaz curba.

daca pe 95 merge prost la turatii mari nu ma avantajeaza ca eu nu trec de 3000.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...