laurentziu83 Posted June 21, 2004 Share Posted June 21, 2004 Inca ceva. Cand pornesti AC-ul simti ca se pierde puternic puterea masinii? Eu am patit asta de multe ori. Odata mi-a plecat tremurat de la stop. Mai incolo nu voia sa sara de 120km/h. Mergea ca naiba. A doua zi l-am pornit si nu mi s-a parut ca mananca din putere. Mergea foarte bine, se simtea doar putin. Dupa o saptamana l-am pornit din nou si iar imi facea figuri, dar mai putin. Cum e la tine ? Link to comment
hitman Posted June 22, 2004 Share Posted June 22, 2004 Mey, ce sa zic se simte ca se pierde din putere, da nu la modu' nasol. Adica e mai lenesha putin. Eu sthiu persoane cu Cielo care la depasiri ishi opresc ac-ul pt. scurt timp, atit cit depashesc, ca sa aiba putere mai multa. Asha ca se poarta shi la case mai mari. Link to comment
SorinG Posted June 22, 2004 Share Posted June 22, 2004 Si la mine la pornirea AC se observa o scadere semnificativa a puterii motorului (demaraj slab , tremurat la pornirea de pe loc -> trebuie sa accelerezi mai puternic , consum mai mare, tremurat scaun dreapta mult mai vizibil, etc). La depasiri mai rapide decuplez AC-ul. Oricum, cred ca e normal sa se intimple asa tinind cont de motorul pe care il avem ... Link to comment
ovidiuc Posted June 22, 2004 Share Posted June 22, 2004 Clar A/C ia din putere dar nu am probleme de gen sa moara motorul la semafor,numai ca trebuie sa merg mai turat ca sa obtin ceva de la gaza.Este foarte normal si la capacitatea motorasului nostru e bine zic eu. Link to comment
mongoose Posted June 22, 2004 Share Posted June 22, 2004 Toate masinile pierd putere la pornirea A/C. Posibil sa fie si modele care sa nu foloseasca puterea motorului pentru A/C dar eu nu cunosc. Si la a mea se simte diferenta, daca masina este incarcata si cu A/C pornit e sim titor mai lenesa. In depasirile stranse sunt obligat si eu sa decuplez A/C-ul. Link to comment
Nokian Posted June 22, 2004 Share Posted June 22, 2004 Pai de-acuma a venit vara si AC-ul functioneaza mai tot timpul...nu tot timpul ca pe urma il simt la nivelul sinusurilor si e neplacut. Ce vroiam sa spun e ca pierderea de putere e substantiala la pornirea AC-ului...reactiile masinii sunt tarzii la acceleratie si trebuie turat tare motorul. Eu numesc butonul AC butonul TURBO in sensul in care atunci cand il dezactivez am o rezerva de putere care o pot folosi la urcarea unei pante, la o depasire...etc. Oprind AC-ul din buton, aerul rece inca vine pe gurile de aerisire si castigi o putere suplimentara cand ai nevoie. Link to comment
csergogaby Posted June 28, 2004 Share Posted June 28, 2004 Sunt de acord cu voi. Asa e si la mine. In schimb vreau sa va intreb daca si la voi se simte un miros mai nashpa atunci cand opriti ac-ul si aerul care intra e rece , dar incet se incalzeste.. si are un miros destul de rau pentru cateva minute. Va suna cunoscut? Link to comment
FLEX Posted June 28, 2004 Share Posted June 28, 2004 http://www.daewooclub.ro/viewtopic.php?t=584 aici e descris in amanunt si antidotul ... Link to comment
csergogaby Posted June 28, 2004 Share Posted June 28, 2004 super. mersi mult. nu m-am gandit ca asta un post pentru asta ... Link to comment
laurentziu83 Posted June 29, 2004 Author Share Posted June 29, 2004 Nu esti singurul cu miros de apa statuta inauntru. "Asa face toate" Am inceput sa merg cat de cat constant cu AC-ul pus (odata la 2-3 zile) si simt cum "trage" multumitor. Ce o sa fac daca n-o sa-l mai folosesc vreo saptamana? Iar o sa mearga ca kuru masina. Nu e prima oara. Link to comment
expero 16V Posted July 1, 2004 Share Posted July 1, 2004 Eu cand am fost la mare de 1 mai am mers fara AC ca altfel la revedere depasiri la 150.I-am mai dat si eu drumul cat am stat la peco sa iau apa minerala.In Bucuresti cred ca-mi iau ceva injuraturi cand plec pe AC si GPL de la semafor Link to comment
dan_m Posted July 1, 2004 Share Posted July 1, 2004 Pe mine ma streseaza cel mai mult ca AC-ul nu merge continuu (adica atata timp cat tii butonul apasat). La Matiz are pe undeva un termostat ceva ca dupa o vreme se opreste singur. Apoi pleaca iar. Si tot asa. Daca atunci cand se opreste singur nu e o problema doar ca simti ca iei avant cu masina fara sa apesi pe pedala mai mult, atunci cand pleaca singur e nashpa mai ales intr-o depasire la limita. Daca nu esti pe faza ti-o iei de nu te vezi. "> Altfel facilitatea e buna pt. consumul de benzen. As fi fost fericit sa aiba un senzor ca atunci cand o calci zdravan sa opreasca AC-ul. Link to comment
csergogaby Posted July 1, 2004 Share Posted July 1, 2004 hmm... eu nu cred ca are un termostat... la mine merge atat timp cat e butonul apasat. Poate e ceva diferit la tine. Ceilalti ce zic? Link to comment
cchrism Posted July 1, 2004 Share Posted July 1, 2004 dan_m, ai patit asa ceva sa te lase in mijlocul depasirii? Te intreb, pentru ca in manualul de service scrie de un feature, ca daca variatia clapetei de acceleratie este mai mare de x% in nu stiu cate secunde, automat A/C este decuplat, pentru a-ti oferi un surplus de putere. De asemeni, daca turatia scade sub 1500 rpm parca, si daca creste peste 6000. Se pare ca s-au gandit si ei la asa ceva. Link to comment
dan_m Posted July 1, 2004 Share Posted July 1, 2004 Eu am intrebat in service de chestia cu oprirea si mi s-a spus ca asa e prevazut (ca e un model mai nou de AC). Daca porneste in depasire ai parte de fenomenul de la pornirea din buton pe care il simtiti toti cei cu AC (doar ca e prin surprindere si daca nu ai reactie sa o calci - e nasol) @cchrism: unde in manual e facilitatea respectiva? la ce capitol? plus ca la ralanti nu se opreste sigur ceea ce contrazice feature-ul. Peste 6.000 oricum iti taie injectia asa ca ... Astept parerile celorlalti cu Matiz AC de pe aici... Link to comment
laurentziu83 Posted July 1, 2004 Author Share Posted July 1, 2004 Deci si la voi e faza asta cu cuplatul si decuplatul din mers. Si pe mine ma enerveaza la culme cand aud tzacanitul ala. Imi place ca se aude exact atunci cand accelerezi, sau asa mi s-a intamplat mie. Simti ca "da in bot". Dupa ce ca e un kkt de sistem de AC mai face si cuplari/decuplari in timpul mersului. De parca ar fi tot timpul suficient de rece in masina. N-am simtit niciodata nevoia sa dau racirea la mai mic ori de cate ori l-am folosit. Unde e senzorul ala sa-l anulez cu cutitul ?. Daca vreau sa fac o depasire il inchid si gata. La relanti nu se inchide, ar fi ilogic. Adica eu stau sa astept pe cineva intr-o zi caniculara si trebuie sa stau cu piciorul pe acceleratie. Nu, dar creste turatia cu vreo 500 de ture. Link to comment
cchrism Posted July 1, 2004 Share Posted July 1, 2004 Manualul de service, capitolul 1F "sistemul de comanda a motorului", pagina 4. Voi pune aici textul, ca poate nu are toata lumea manualul: Conditii de oprire a compresorului: - Demararea motorului: Compresorul este pornit dupa ce a fost oprit timp de 2,5 secunde cand intrerupatorul A/C este pus pe ON - Pornirea vehiculului: Compresorul este pornit dupa ce a fost oprit timp de 3 secunde cand turatia motorului este sub 1500 rpm cu pedala de acceleratie apasata si variatia deschiderii clapetei este mai mare de 5% - In timpul mersului: Compresorul este oprit timp de 5 secunde cand variatia deschiderii clapetei este mai mare de 50%, cu pedala apasata. Compresorul este pornit cand variatia clapetei este de sub 43% in 5 secunde - Accelerare brusca: Compresorul este oprit timp de 6 secunde cand pedala este apasata, variatia deschiderii clapetei este mai mare de 10% la o viteza de 20 km/h, si clapeta deschisa mai mult de 43%. Compresorul este pornit cand clapeta se deschide mai mult de 9,4%, si mai putin de 10% in 6 secunde. - Mers la viteza redusa: Compresorul este oprit timp de 4 secunde cand clapeta este deschisa mai mult de 30% si turatia motorului este mai mica de 1500 rpm cu ambreiajul cuplat. Compresorul este pornit cand clapeta este deschisa sub 10% si turatia motorului este mai mare de 2000 rpm in 4 secunde - Mers la turatie maxima a motorului: Compresorul este oprit cand turatia motorului este mai mare de 6600 rpm. Si compresorul este pornit cand turatia motorului scade sub 5400 rpm. - Mers la turatie minima a motorului: Compresorul este oprit cand turatia motorului este mai mica de 640 rpm. Si compresorul este pornit cand turatia motorului creste peste 990 rpm. - Temperatura lichidului de racire: Compresorul este oprit cand temperatura lichidului de racire este mai mare de 115 grade C. Si compresorul este pornit cand temperatura lichidului de racire scade sub 112 grade C. Link to comment
dan_m Posted July 2, 2004 Share Posted July 2, 2004 Intradevar, am gasit si eu in manual sectiunea respectiva: - Demararea motorului: Inteleg de aici ca daca pornesti cu butonul apasat, compresorul pleaca la 2.5 sec dupa. Nu am cronometrat dar cred ca asa face. - Pornirea vehiculului: nu prea inteleg ce vrea sa spuna. Si despre ce clapeta e vorba? - Accelerare brusca: nu prea inteleg conditiile dar mie nu mi s-a intamplat sa se opreasca atunci cand am bagat talpa. Daca imi defineste cineva mai pe romaneste conditiile fac si eu un test. Turatia maxima, minima si temperatura nu le contest ca nu am ajuns niciodata in situatia aia (mi se par de bun simt insa si sper sa fie asa) Restul cazurilor iar nu inteleg conditiile. Poate e cineva mai tehnic pe aici si imi traduce si mie Subiectul chiar ma intereseaza. Link to comment
cchrism Posted July 2, 2004 Share Posted July 2, 2004 Nici eu nu am reusit sa interpretez complet conditiile, dar: este vorba de clapeta de acceleratie si din ce am inteles eu, la pornire inseamna ca daca acceleratia este apasata si SE MISCA pedala peste 5% si turatia este sub 1500 rpm este oprit. Demaraj adica, la stop o calci, si daca in 3 secunde turatia nu creste peste 1500 rpm (ai masina grea sau mai stiu eu ce) se opreste compresorul. La accelerare: ai peste 20km/h (altfel cred ca intra cazul anterior), pedala este apasata peste 43%, si in 6 secunde variatia este peste 10% (adica o calci sa incerci sa depasesti), se va opri compresorul. De ce cred eu ca nu prea gasim cazul cand se opreste, este ca conditiile astea sunt destul de strong sa le indeplinesti, si de ex. o calci rau ca esti cam in rahat, atunci se prinde el si-ti mai da niste putere. Adica in 3 secunde sa nu creasca turatia peste 1500 rpm, inseamna ca duci 3 oameni in spate, si portbagajul plin de borduri. Link to comment
florinbad Posted July 2, 2004 Share Posted July 2, 2004 fftopic: rugaminte pentru cchrism: te rog din suflet sa-mi spui si mie daca exista pe undeva manualul de service în limba româna de downloadat ?(.PDF sau .DOC) (sau ai tradus direct din manualul în engleza?) Danke si Thanks, anticipat! Link to comment
Shenck Posted July 2, 2004 Share Posted July 2, 2004 fftopic: Vezi Manuale service Daewoo toata gama (aproape) si incearca sa dai de BLiTZ Link to comment
cchrism Posted July 2, 2004 Share Posted July 2, 2004 fftopic: rugaminte pentru cchrism: te rog din suflet sa-mi spui si mie daca exista pe undeva manualul de service în limba româna de downloadat ?(.PDF sau .DOC)(sau ai tradus direct din manualul în engleza?) Danke si Thanks, anticipat! Eu l-am gasit pe de ce++, ar trebui sa mai fie. Este PDF dar scanat, asa ca nu se prea poate cauta in el. Niste pagini de pe la 1100 sunt dublate, si nu are bookmarks facute. Manualul in engleza din cate stiu este pentru Matiz II. Link to comment
laurentziu83 Posted July 2, 2004 Author Share Posted July 2, 2004 Sau incearca aici http://195.144.231.67/Matiz/ServiceManual/ de unde poti sa scoti doar manualul ce te intereseaza. Eu de aici mi le-am scos, ca nu mergea Uraganu', adica http://matiz.uragan.cz/manual.php . Problema e ca sunt in engleza. Sunt si in romana? Link to comment
florinbad Posted July 2, 2004 Share Posted July 2, 2004 pt.laurentziu83: multumesc pentru adrese dar îl am si eu în limba engleza; da, exista si manual în limba româna (scanat, dupa câte mi-am dat seama, si aici pe forumul Daewoo si dincolo pe DaciaClub). Eu îl caut pe cel nescanat (folosit de muncitorii din fabrica)! pt.cchrism: iarta-mi analfabetismul, dar nu stiu ce înseamna de ce++. Please, lumineaza-ma! Link to comment
cchrism Posted July 2, 2004 Share Posted July 2, 2004 Exista manual in limba romana care nu e scanat? Ca eu nu am gasit asa ceva, sau te referi la ala tiparit? Muncitorilor din fabrica la ce le trebuie manualul?, sau ai vrut sa zici muncitorilor din service? de ce++ este un program de file sharing, asemanator cu Kazaa sa zicem, doar ca e mai distribuit, nu exista server central ci trebuie sa stii adresa "hub-urilor". Astea-s servere pe care se aduna lumea, te conectezi acolo si dai si cauti. Asta-i pe scurt cam ce e de ce++, sper ca te-am lamurit cat de cat. Pt. client http://dcplusplus.sourceforge.net/ si huburi romanesti gasesti cautand pe google "de ce++ romania hub". Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now