tempra Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Duoa cate probleme am vazut postate pe aici despre Tico,e o minune,cum Tico meu din anul 1998,avand la bord cca 350.000 km,nuu papa ulei.Segmentii din Tico daca se foloseste un ulei adecvat(Castrol Gtx3,in cazul meu)si o exploatare corecta,sunt de neinlocuit.Din experienta mea,acumulata de-a lungul anilor langa aceasta masina e ca,cand incepe sa haleasca ulei,trebuiesc schimbate semeringurile de la supape,atatt.entionez ca toate reparatiile de-a lungul anilor au fost facute in garajul meu personal.Astept intrebari si sunt curios cati Km aveti cu Tico? Link to comment
alx Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 128000 and still alive&kickin'... nu haleste oulei... Link to comment
ToPser Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 84.000 km ...nici o problema pana acuma. Link to comment
Senna Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 115+ kkm si tot nu se da la ulei. Eu consider ca trebuie folosit un ulei de motor care sa aiba vascozitatea specificata de fabricantul masinii, si anume 10W30 sau 5W30, 0W30. Acest tip de ulei este mai putin raspandit, dar este decisiv pt durata de viata a motorului> Link to comment
Yeti Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Dupa cum se exprima cineva pe acest forum, laser frate ticozaurul tau la 350.000 km. Iti propun sa-i faci o prezentare la Masina mea. P.S. Al meu Tico are 126.000Km fara reparatii la motor si nu papa ulei. Cred totusi ca este o situatie normala pentru aceste masini. Link to comment
laurentziu83 Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 o exploatare corecta In cadrul exploatarii corecte se include si incalzirea motorului inainte de a utiliza turatiile ridicate si un numar cat mai redus de porniri la rece la suta/mie de kilometri. Din ce am vazut eu, paradoxal, taxiurile (conduse de oameni in majoritatea lor nu prea priceputi in utilizare corecta a motoarelor) tin motoarele sute de mii de kilometri fara consum de ulei. O fi cumva de vina faptul ca nu prea apuca motoarele sa se raceasca pe perioada de sute de kilometri? Link to comment
tempra Posted January 29, 2006 Author Share Posted January 29, 2006 Da, Tico meu este folosit la taxi,dar nu non-stop,cateva ore pe zi,condus doar de proprietari,iar despre ulei am folosit de noua Castrol Gtx 3-15 w-40,si e motor fratilor. Link to comment
SORAN Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Se ajunge si la 500.000 daca se merge cum trebuie si cu ulei bun. Link to comment
Senna Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 (edited) Cureaua de distributie ai schimbat-o mereu, din 60 in 60 de k, iar intinzatorul din 2 in 2 curele? Edited January 30, 2006 by Senna Link to comment
guru Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 fftopic: Cand am vandut fosta dacie avea 7 ani si 110 000 km la bord, iar setul motor era schimbat de curand .Am vandut-o unui prieten care are o firma si o exploateaza din 2001 si pana azi ,similar cu regimul de taxi. De cand a luat-o de la mine a mai facut aproximativ 300 000 de km si functioneaza si azi, dar e adevarat ,a inceput sa pape ulei-totusi,masinuta aia are acum 400 000 km La serviciu avem doua break-uri din 1993, cu care zilnic se fac delegatii in tara-minim 200 km pe zi.Acum, masinile astea au cam 800 000 km, dar avem si un garaj care le intretine foarte bine, iar setul motor a fost schimbat la ele de cate 3 ori. Nu incerc sa ridic Dacia in slavi, nici nu am de ce , dar de aici se poate trage concluzia ca, motorul unei masini, indiferent de marca, are o viata mai lunga daca este exploatat intensiv, si daca este intretinut ca atare Link to comment
dreaQ Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 La 120k nu am probleme. Folosesc Elf Competition 10w40 semisintetic. Link to comment
preda Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 170.000. impecabil. aral tronic 10w40. Link to comment
adostar Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 80.000 km. nici un fel de problema la motor. folosesc aral 10W40 Link to comment
ticodriver Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 (edited) Doar 65.000 de km la bord fara probleme la motor. Ulei Mobil Drive Clean 10W40. Edited February 1, 2006 by ticodriver Link to comment
pesteimputit Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 85200km omv 5w40 full syntetic Link to comment
tempra Posted February 2, 2006 Author Share Posted February 2, 2006 In 350.000 km daca va vine a crede nu am schimbat niciodata rola intinzatoare de la cureaua de distributie,doar am verificat-o si uns-o,si mergeeee.Cureaua de distributie o schimb cam la 70.000km.In rest nu sunt problme,mai demult am schimbat un capac din chiuloasa de sub axul cu came,ruginise din cauza antigelului prost si baga apa in ulei si invers,dar nu am intampinat probleme mari,am bagat-o in garaj ,am achizitionat acele doape de metal si la lucru,in aprox 5 ore a fost din nou pornita.!!!! Link to comment
ovidiu51 Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 140 000 Km, fara probleme la motor, fara consum de ulei. Am folosit tot timpul ulei Daewoo 5W30 Link to comment
Senna Posted February 4, 2006 Share Posted February 4, 2006 Dar ambreiajul l-ai schimbat? Link to comment
alx Posted February 5, 2006 Share Posted February 5, 2006 @ovidiu51: tu ai tico automatic??? OAAAUU! Da-ne si noua mai multe info, cum merge, de cand il ai, de unde l-ai luat, cat consuma. Eventual incepe un topic pe sectiunea masina mea!!! Link to comment
ZaiR Posted February 5, 2006 Share Posted February 5, 2006 In 350.000 km daca va vine a crede nu am schimbat niciodata rola intinzatoare de la cureaua de distributie,doar am verificat-o si uns-o,si mergeeee.Cureaua de distributie o schimb cam la 70.000km.In rest nu sunt problme,mai demult am schimbat un capac din chiuloasa de sub axul cu came,ruginise din cauza antigelului prost si baga apa in ulei si invers,dar nu am intampinat probleme mari,am bagat-o in garaj ,am achizitionat acele doape de metal si la lucru,in aprox 5 ore a fost din nou pornita.!!!! nici ulei nu consuma???? Link to comment
tempra Posted February 6, 2006 Author Share Posted February 6, 2006 DA,impresionant dar nu am schimbat nimic pe la ambreiaj,in caesti 360.000 km, si pt ultima intrebare de aici, nu consuma ulei, nu am schimbat nici un pivot,si ieri am fost si am facut inspectia tehnica si cei de acolo au zis ca nu e joc pe la roti,deci ce sa mai spun,mai rar gasesti o masina asa mica si rezistanta(socrul meu are dacie papuc,si l-a 25.000 km a trebuit sa schimbe discul de ambreiaj).Coreeni cand au facut masinutele astea mici nu s-au jucat. >- Link to comment
edibarbu Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 (edited) Salutare, Si eu am 298.000 km pe bord si nu papa ulei nu e segmentat decat alergat Super fiabile masini Ps Ulei Elf 15W40 + aditiv de fiecare data Edited January 28, 2008 by edibarbu Link to comment
el cid Posted January 29, 2008 Share Posted January 29, 2008 Ce aditiv ai folosit?Detalii te rog. Link to comment
k-tlyn Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Salutare! Si Matizul meu are in jur de 302.000 Km. Masina a fost folosita ca TAXI cred de prin 2002. Spun asta pentru ca masina este fabricata in 2000, are culoare originala verde leaf si pe carte de identitate e trecuta culoarea galben din 2002. Deci a facut aproximativ 6 ani, ca acum in 2008 am luat-o eu. Motorul "trage" bine, de consumat ulei inca nu stiu pentru ca abia l-am schimbat (nu am mai mult de 150 km parcursi). Singura problema e ca se aude un tacanit de la tacheti, cred. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now