Jump to content

Recommended Posts

Am un prieten care mi-a zis ca la Espero lu' tacsu, iarna la -20 porneste masina da drumu' la AC si la caldura si dupa 2 min. masina incepe sa bage caldura.

Ce chestie ca a mea bineanteles ca nu face asa...

La voi cum e?

P.S.:Mi se pare anormala chestia care o sustine tipu' asta, ca doar nu e climatronic...

Link to comment

lol

pai logic, ca, la fel cum AC nu merge daca ai ventilatorul pe pozitzia 0, la fel nu merge nici daca pune robinetul pe cald..

deci lui ii baga cald pur si simplu... AC e apasat degeaba, ca nu functzioneaza..

Link to comment

Pai chiar si la climatronic, pana nu se incalzeste motorul nu prea baga caldura. Si la mine, la Matiz, iarna daca dau drumul la AC parca baga caldura ceva mai repede, dar nu cu f. mult, probabil se incalzeste motorul ceva mai repede.

strumfuadi, te contrazic, compresorul porneste daca ai pus butonul pe cald. Eu foloseam iarna pt. dezaburire, fara a da pe rece si mergea schema.

Link to comment

erai pe RC, d'aia mergea AC.. (o sa verific aceasta "anomalie" ralatata diseara)

 

@expero: o iegsplicatzie ar fi ca motorul trage mai greu :arrow: incalzire mai rapida. dar asta inseamna sa treci printr'o perioada de congelare mai intai (sa fie pe RC AC'ul..)

Link to comment
lol

pai logic, ca, la fel cum AC nu merge daca ai ventilatorul pe pozitzia 0, la fel nu merge nici daca pune robinetul pe cald..

deci lui ii baga cald pur si simplu... AC e apasat degeaba, ca nu functzioneaza..

...te inseli. Cand este apasat AC, chiar daca comutatorul este pe caldura, AC-ul...MERGE!!!

Comutatorul face doar separarea caii de acces a aerului in interior. Adica: cand este pe cald merge pe traseu, iar cand este pe frig, ia aerul de afara. Pe traseul aerului de afara este si instalatia de AC. Asa ca masina face frig dar nu mai patrunde in interior acel frig, cand este pornit AC si comutatorul pe cald. Nu ai observat ca atunci cand pornesti AC, chiar daca este pe cald, se modifica turatia?. Chiar este recomandat sa faci asta iarna, cand pornesti din cand in cand AC-ul pentru protectie. Nu are rost sa ingheti in plus, degeaba iarna cand dai drumul la AC, mutand si comutatorul pe frig. Pur si simplu apesi AC si instalatia merge...chiar daca este pe cald...

Link to comment

s'ar putea sa'mi iau o chifla.. :roll:

verific diseara shi revin cu amanunte..

 

daca este asha cum spui tu, atunci intr'adevar, motorul se incalzeshte o idee mai repede, fiindca mai trage shi de compresorul ala de AC..

Link to comment
Domle' baga sau nu cald sa te sufoci si mai repede????

...cand AC ul este pornit, motorul trage mai greu, deci se incalzeste mai repede...dar este ceva relativ...adica diferenta mica

Link to comment
Si de ce nu l-au facut ca asa cum baga frig repede vara sa bage cald repede iarna?Ce naiba era asa greu?

...foarte greu chiar...trebuia sa bage...,rezistente ca la radiator...ori alea consuma enorm...nu merita

Link to comment

Hai sa vedem ce zice batranul MANUAL DE UTILIZARE DAEWOO ESPERO:

 

- Incalzire maxima: Buton AC neapasat / Buton selectare sursa de aer apasat (adica sa recircule aerul din interior) / Comutator mod livrare la picioare / Comutator temperatura: maxim dreapta (rosu) / Comutator viteze ventilator: viteza 4 / Daca geamurile se aburesc se dezactiveaza butonul de selectare a sursei de aer.

 

- Racire maxima: Se va deschide putin fereastra pentru ca aerul cald sa poata iesi rapid. / Buton AC apasat / Buton selectare sursa de aer apasat / Comutator mod de livrare spre fata / Comutator de temperatura: maxim stanga (albastru) / Comutator viteza ventilator: viteza 4

 

- Dezghetarea geamurilor: Compresorul este pornit din cand in cand pentru o uscare mai rapida a geamurilor (la interior) / Aeratoarele laterale pot fi deschise si indreptate spre geamurile laterale / Buton AC apasat / Buton selectare sursa de aer neapasat / Comutator mod de distribuire: spre geamuri sau geamuri + picioare / Comutator temperatura: rosu / Comutator viteze ventilator: dupa necesitate, vitezele 3 sau 4.

Link to comment

Exact asa... Simteam nevoia de o pauza la servici si de obicei in astfel de momente intru pe cele 3 forumuri pe care le mai frecventez (dar scriu doar pe 2), si am vazut discutia si am zis ca nu strica niste citate... O sa incerc sa pun mana pe un scanner si sa pdf-uiesc manualul, ca se pare ca multi nu il au... E plin de surprize si smecherii pe care altfel ori nu le afli niciodata, ori foarte tarziu...

Link to comment

Ala e Manualul de Service, pe care il am. Asta e manualul de utilizare, adica cel pe care il primesti cu masina cand o cumperi, pe care aproape nimeni nu il are!

 

P.S. ti-am sters citatul. Nu e nevoie sa il citezi pe cel ce a scris fix inaintea ta, se intelege din context... :thumbl:

Link to comment

expero 16V a scris:

Am un prieten care mi-a zis ca la Espero lu' tacsu, iarna la -20 porneste masina da drumu' la AC

Credeam ca sub o anumita temperatura (0 grade, parca), compresorul nu porneste...

Uite c-am gasit.

" class="ipsImage">

image0702-1343_cvbs__1__thumb.jpg

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...