Jump to content

Curatare Calorifer Interior


Recommended Posts

Si pe mine ma bate gandu. Parca nu mai face caldura ca odata. Eu m-am gandit sa bag un jet puternic de apa in calorifer intr-o prima faza... si dupaia sa trecem la alte metode

Link to comment
Si pe mine ma bate gandu. Parca nu mai face caldura ca odata. Eu m-am gandit sa bag un jet puternic de apa in calorifer intr-o prima faza... si dupaia sa trecem la alte metode

da da ,numai sa nu se sparga cumva radiatoru de la un jet puternic de apa.cel mai bine ,numai ca acum este iarna si faci risipa de antigel,e sa schimbi de mai multe ori apa ,daca sunt depuneri sa nu crezi ca vei avea depuneri mari in radiatorul de incalzire ,depunerile mari sunt de la motor.nu merita dat jos radiator caci nu rezolvi nimik,fa mai multe schimburi ale lichidului de racire ,,sau poate nu e asta problema vezi si termostatul lucra bine , spor la treaba

Link to comment

fratilor simplu!!! CALGON!!! o cutie de calgon o pui intro oala si o fierbi! si apoi in motor! faci 100-200km si il dai afara!!! si ai sa vezi rezultate! eu asa am facut si a dat ceva rezultate!!! dar am o intrebare cand ai schimbat antigelul?? ce fel de antigel folosesti??? vezi manualul de utilizare ca se cam schimba si el... am o intrebare nu cumva iese aburi in habitaclu??? daca da pregateste-te pt un calorifer nou!!! bafta!!!

Link to comment

Radiator motor schimbat de vreo 6-7 luni, termostat+antigel Mobil1 schimbat de 2-3 luni. Nu iese aburi in habitaclu!!! Eu ma gandeam sa-l demontez de acolo de sub bord si sa-l curat deoarece ma gandeam ca s-o fi depus o gramada de "chestii" in el, nocive sanatatii :D

 

Deci merita sa ma complic?

Edited by AAdorjan
Link to comment

banuiesc ca merita. cu siguranta sunt colmatate lamelele prin care trece aerul, dat fiind faptul ca tico nu are nici un fel de filtrare a aerului care intra in habitaclu. Din cand in cand mai auzi cate o frunza prinsa in palele ventilatorului. Cand e dat pe rece, resturile alea mai ies prin prizele alea de aer... sar in fata :( Cand e dat pe cald, toate resturile alea se opresc in radiator...

 

la mine cand dau pe cald, debitul de aer scade mult mai mult decat scadea inainte... daca s-ar da usor jos, m-as baga primul.

 

pe interior il cureti fara sa-l dai jos. sunt produse pentru curatat instalatia de racire. dupa care bagi apa sub presiune si intr-un sens si in celalalt pe furtunurile care duc la radiatorul asta... cred ca ar rezolva problema.

calgon e recomandat si pentru instalatii de racire???

Link to comment
  • 4 years later...

salutare!! sunt un posesor de tico si am trait o experienta dura venind de la Bran,masina nu mai facea caldura in mers si acul de la temperatura imi scadea pe masura ce prindea viteza,am pus cartoane in fata de ziceai ca este centru de colectare maculatura.precizez ca in timp ce sta pe loc masina face caldura si este ok dar cand merge parca ma simt in ICE AGE...

 

DACA CINEVA SA LOVIT DE ASA CEVA VA ROG TRIMITETI PE NITA_ADRIAN2003@YAHOO.COM

Link to comment

La tine nu este o problema de calorifer, ai postat problema intr-un topic gresit. La tine e problema de termostat, fie deschide prea devreme, fie este blocat pe pozitia deschis, il schimbi si gata. Cauta topicul dedicat acestei probleme pentru detalii.

Link to comment
  • 13 years later...

Metoda curatarii la interior ale caloriferelor habitaclu fara demontare ii supra cunoscuta, cum de-altfel legat de licori  de curatare s-a tot discutat. Acuma, ca vorbin despre calorifere din cupru, aluminiu ori combinate asta tine mai mult de mot si/sau buget. O caracteristica (de zic bine) a produsului ce ne scapa din vedere ii tipul acestuia si aici ma refer la celulele de tranzit al lichidului de racire ce pot fi ca constructie din teava plata/ovala (de regula din aluminiu) ori teava rotunda din aluminiu ori din cupru. Personal prefer calorifer cu teava rotunda si bine ar fi din cupru cu faguri din aluminiu si capac/capace clipstate nu alamite pentru a facilita interventia la interior asupra acestora in caz de se cere interventie de curatare manuala, ceia ce eu unu numesc calorifere recuperabile. Se merita ori ba a te ocupa de un calorifer ori a fi inlocuit cu unul nou din start ii foarte discutabil, multi factori de luat in calcul cum ar fi costul, calitatea produsului etc.

Acuma, sa le luam pe rind pentru a face comparatii intre caloriferele cu teava plata si cea rotunda.

La cele dintii (cu teava plata) amintite treaba ii foarte simpla, de ai nefericirea de a se infunda grosolan iti cam iei la revedere de la ele, curatarea acestora manuala ii destul de anevoioasa cu rezultat mai putin plauzibil.

Caloriferele cu teava rotunda in general is prevazute la interior (exceptii cele de nu au) cu spirale fie metalice tip arc ori din plastic (spagetti) cu rol de a reduce/stabiliza fluxul lichidului de racire totodata de a creia un contact mai sanatos al lichidului cu peretii conductei, pentru a evita tulburente si nu in ultimul rind pot prelua rol de filtru alor eventuale impuritati. Cite spirale/spagetti pe calorifer ... la aprecierea fiecarui producator, unii au considerat a fi suficient pe alocuri doar, altii in prima jumatate al caloriferului, alti au montat in toate celulele. Desigur, nimanui nu-i suride a i se infunda caloriferul fie el si partial insa eu unu in asta vad partea plina a paharului ca un calorifer sa retina impuritatile cel putin cele mari si a nu mi le stoca pe traseu intr-o zona cu mult mai greu accesibila cum a fi lagare in bloc/chiuloasa. Cu un calorifer gen imi pun mintea oricind a il aduce la adevar, cit timp nu e spart iar la exterior ii in stare foarte buna, il doctoresc cu drag si e foarte simplu ca si procedura de reabilitare.

Poze, poze pentru a maface mult mai bine inteles despre ce e vorba.

 

23.jpg

5.jpg

9.jpg

18.jpg

34.jpg

35.jpg

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...