rlb Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Salutare. Va rog sa ma ajutati ,am o problema cu ECM. Recent mi-am schimabt motorul de pe espero, mi-am pus un 1.5 DOHC in loc de 1.8 MPI . Problema este ca motorul de 1.5 l-am cumparat fara ECM. Masina functioneaza si cu ECM -ul vechi, dar destul de nasol. Am gasit cateva ECM-uri prin ziar , dar nu stiu cum sa-mi dau seama care este ptr 1.5 DOHC, iar codurile de ECM care sunt in manualul de espero nu se potrivesc cu nimic, nici macar cu ECM-ul pe care il am. Aveti vreo idee. Mersi. Link to comment
serban_pc Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Du-te la magazinul ala de SH din dezmenbrari ca au boturi de masini cu totul si poti avea noroc sa vezi de pee ce motor il scoate. Magazinul este cel din Pantelimon cu 10 metri mai inapoi de Selgros. Nu mai cita mesajele anterioare ! Link to comment
ovi_jer Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 rlb@In ce sens functioneaza nasol? Cutie manuala? model cu sonda lambda?ai pus aceleasi inejctoare? Link to comment
rlb Posted February 7, 2006 Author Share Posted February 7, 2006 da, masina are cutie manuala, dar pe motorul vechi nu aveam sonda lambda, am potentiometru de co, care mi-a ramas si acuma, sonda lambda de pe motorul de 1.5 a fost anulata, deoarece nu aveam unde sa o leg. iar prin nasol inteleg un consum de 20%, pulsatii foarte mari la injectoare, mers neregulat etc. injectoarele sunt cele bune. Link to comment
ovi_jer Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Mergi la un reglaj al potentiometrului co pe analizor de gaze sau scaner. Ai facut vreo diagnosticare pina acum?Toti senzorii ok? coduri de eroare? Link to comment
rlb Posted February 7, 2006 Author Share Posted February 7, 2006 la service-ul daewoo din timisoara, au spus - ireparabil. schimba ECM si cablaj. Link to comment
ovi_jer Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Opss ai zis timisoara?NASOL Am auzit numai lucruri urite despre service-urile de acolo. Deci mergi si cauta un service care sa faca ce ti-am zis mai sus sau ia legatura cu userul sorin77 care este din timisoara si a facut de curand un asemenea reglaj. Link to comment
rlb Posted February 7, 2006 Author Share Posted February 7, 2006 da, dar prin reglajul potentiometrului nu rezolv pulsatiile de la injectoare Link to comment
ovi_jer Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Tocmai asta regleaza el : debitul de benzina. Link to comment
rlb Posted February 7, 2006 Author Share Posted February 7, 2006 pai si aia de la daewoo, nu am fost in stare sa intoarca cu surubelnita stanga-dreapta. M-au pus sa-mi cumpar ecm. destepti. Link to comment
sorin77 Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 (edited) la service-ul daewoo din timisoara, au spus - ireparabil. schimba ECM si cablaj. rlb Daca problema este numai reglajul de CO,pe analizorul de gaze. Atunci te poti adresa la atelierul lui Zoli, Telefon: 0745.61.22.32 sau adresa Timisoara, STR. DEMETRIADE NR. 15 (in zona Praktiker). Te costa reglat 150.000 lei vechii. Fiindca Zoli nu lucreaza expres pt masini daewoo, -ii explici despre ce e vorba si ii spui ca reglajul se face asemanator cu ceea ce mi-a facut mie (de la potentioetru). Inainte sa te duci poti sa te uiti manualul de Expero sa veti care e valoarea data pentru CO la motorul tau si sa ii spui sa te scoata cat mai aproape de ea. La reglaj el se ghideaza si dupa Lamda, nu numai CO. in sfarsit ... Pentru CIELO, valoare lui CO sta astfel: (-da click aici) - e tot motor de 1,5 dar SOHC Iar daca vrei sa vezi care au fost parametrii reglati la mine arunca un ochii aici (tot click) Daca nu rezolvi situatia, decat sa dai banii gramada pentru inlocuirea ECM, mai bine monteaza-ti o instalatie GPL. Dupa reglaj CO, in cazul meu in oras am consumul in oras undeva la 11-12,5 iarna si totusi am optat pt GPL ca alternativa. , daca vrei sa vezi cum a iesit vezi Poze Montaj Instalatie Gpl Sigur ca poti gasi o alternativa mai buna ca a mea dpdv pretz !!! >- se pare de la 250 de euro in sus. Oricum se merita pt ca motorul merge incomparabil mai bine pe GPL -cel putin in oras. Daca vrei sa iti faci un calcul al amortizarii unei astfel de instalatii GPL poti da un click aici, ca sa citesti mai multe Edited February 8, 2006 by sorin77 Link to comment
Cristaky Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Sorin, vreau sa fac si eu acest reglaj al potentiometrului de CO, la al meu Cielo fara sonda lambda, fara catalizator (inainte de asta voi schimba toate injectoarele, deoarece 2 efectiv curg in loc sa pulverizeze, iar celelalte 2 nu stiu cat mai duc -- toate 4 au cca. 145.000 km ). As vrea sa stiu daca dupa acest reglaj a scazut semnificativ consumul de benzina, atat urban cat si extra-urban. Multumesc mult. P.S. Iti dai seama ca la reglaj iau cu mine foaia tiparita cu reglajele facute la tine, nu? Mersi fain pt link-ul acela, foarte util Link to comment
sorin77 Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 apoi de la 17+ in oras a scazut consumul la 11-12,5. Deocamdata am renuntat sa mai fac calcule de consum benzina, deoarece mi-am pus GPL. Iar benzina folosesc mai mult la pornire si pe distante scurte. Link to comment
rlb Posted February 8, 2006 Author Share Posted February 8, 2006 @sorin77 Mersi ptr informatie, voi trece zilele urmatoare pe la service-ul ala. Link to comment
danny27 Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 domnilor eu sunt posesorul unui cielo euro III cu gaz. Are si catalizator si sonde lamda si tot tacamul, data nasterii sale este 2006, are doar 3000 de km. Exista cineva care sa stie care sunt valorile optime pentru o functionare decenta? adica un consum mai mic de 13 in oras si 8 afara? pe gaz bineinteles. Ce trebuie sa ii explic berbecului de mecanic care se ocupa de gaz sa faca? Ce valori sa introduca in softul ecm-ului? va multumesc Link to comment
ovi_jer Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Ai rabdare pina se mai lasa motorul un pic.Dupa primul schimb de ulei la revizia de 10.000 km fa-i consumul. Link to comment
danny27 Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 ovi_jer, sut total deacord cu tine, dar daca fac un calcul din dec 25 am facut 3000Km, asta inseamna o luna si ceva, probbabil ca pana la vara voi face 10.000, sper, sa nu ma intind prea mult cu "lasatul motorului". Cand aveam dacia faceam cam 12000 pe an, acum ca am gaz fac mai multi km pentru ca e mai ieftin combustibilul. multam oricum pentru sfaturi, dupa revizia de 10.000 iti promit ca te vizitez ca sa mi-o pui si mie la punct asa cum trebuie. Link to comment
Moshu Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Si eu am aceeasi masina, aceeasi data de nastere. Am facut cateva incercari de calcul cosum, nu foarte exacte recunosc si iata ce am obtinut la GPL (vorbim numai de consum urban, ca asta doare): 1. Eu am reusit 13% 2. Baiatul meu 11% Explicatie: stilul de condus. Eu schimb la 3000-35000, el la 2000-2500. Eu forjez, el pleaca "lung". Deci exploateaza mai economic masina (e sofer profesionist). Iar nu numai atat, stie o gramada de smecherii de la niste prieteni taximetristi care merg numai pe GPL si scot 2.000 lei/km. Asta inseamna 200.000 lei/100 km, deci la pretul gazului de 19.000 lei/l iese un consum de 10,5-11 l/100km. E bine, nu? Daca te gandesti ca pentru benzina ai fi dat 33.000 lei/l x 10l/100km=330.000 lei. Economie de 130.000 lei/100km. Dar la 1000km? Link to comment
rlb Posted February 9, 2006 Author Share Posted February 9, 2006 Am reusit sa gasesc un ECM ptr motor de 1.5 16V, functional. Dar problema este ca ECM functioneaza doar pe alta masina, pe a mea nu. Imi da cod de eroare 53 - Imobilizator defect!. Nu am imobilizator, iar masina nu porneste. Pot sa-l pacalesc cumva? sau lam luat degeaba. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now