aztec Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 E.. ma tot bate de ceva timp sa-mi cumpar o masina "de teren", ma batea gandul la un Aro 10, dar am renuntat..din cauza fiabilitatii.. cum masina nu ar fi noua ci una mai veche si .. am o mare dilela.. intai banii, nu prea ii am, decat o parte si trebuie sa ma gandesc la mai multe. prima varianta ar fi sa mentin tico, si sa-mi cumpar samurai.. asta ar insemna taxele pt 2 masini, dar momentan numai taxele ar fi acceptabile, dar achizitionarea costa.. a 2-a varianta, vand tico, cumpar samurai, taxe pt o masina, banii obtinuti usureaza cumpararea.. a 3-a varianta.. mai astept pana la presupusa relaxare a normelor de inmatriculare a masinilor din afara, dar asta e cu dus si intors eu as opta pt prima, pt ca am o masina la care tin, am incredere in ea, nu m-a dezamagit pana acum , e fiabila si rezistenta.. alta problema.. masinile sunt la fel de "mari" ai in mare aceasi dimensiune, singura deosebire.. garda la sol mai mare si 4x4.. stabilitate , aceasi sau mai redusa in varianta samurai, loc de bagaje..aproape nexam.. ce sa fac? Link to comment
remix Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Chestia cu 2 masini in conditiile unor posibilitati limitate este exclusa. Daca zici ca nu iti vine foarte usor sa le tii pe amandoua nu vad de ce ai investi in 2 masini daca nu le-ai folosi pe amandoua. Eu zic sa te gandesti bine daca iti permiti sa intretii (nu numai taxe) 2 masini si daca investitia pe care o faci in ele este justificata fata de utilitatea pe care ti-o ofera amandoua. Parerea mea, fara sa te cunosc prea bine si nici posibilitatile tale, nu iti trebuie doua masini. Daca prima mea judecata sta in picioare, vine problema alegerii uneia dintre cele doua. Aici iarasi trebuie sa te raportezi la nevoile tale reale si la posibilitati. Ai o masina pe care, dupa cum spuneai si tu, o cunosti, nu te-a dezamagit, ii stii hibele, istoria, posibilitatile, limitarile, nevoile etc. Se pune problema investitiei intr-o masina care iti ofera in plus garda la sol. Din cate inteleg eu, cam asta ar fi marele avantaj al Samurai-ului fata de Tico. Consum, consumabile, service etc. presupun ca sunt mai scumpe in versiunea 4x4. Daca tu esti dispus sa suporti aceste costuri si aceste costuri sunt justificate fata de satisfactia nevoilor tale, go for the Suzuki. Daca totusi se afla la limita sau pot parea un pic exagerate, keep the Tico. Parerea mea este ca atunci cand faci o investitie trebuie sa isi merite banii, sa se simta ceva. Schimbarea unei masini o faci atunci cand lucrul acesta este impus de anumiti factori: cea veche e prea veche, nevoi de familie, nevoi de imagine, nevoi de mobilitate etc. Trebuie sa te gandesti tu daca nivelul de satisfactie oferit de Samurai este pe deplin justificativ pentru costurile implicate. Punctul 4 mi se pare ridicol, pentru ala sa votezi tu ca noi nu vom opta pentru asa ceva. Ca atare, aceasta decizie cred ca cel mai bine o iei tu. Daca ne-ai fi oferit mai multe informatii despre posibilitatile si nevoile tale reale poate ne-ar fi fost mai usor sa dam cu sfaturile in tine. Multa bafta in alegeri ! La treaba cu integrarea, e cu doua taisuri. Eu ma astept ca o data cu relaxarea conditiilor de import sa creasca taxele si impozitele pe motor. Cu alte cuvinte sa nu te mai constranga la achizitie ci sa te arda la utilizare. Vrei masina poluanta, plateste impozit sa te usture. Cam asa se intampla in Franta si stiu ca acolo taxele aferente fiecarui model auto sunt foarte importante in luarea unei decizii la cumparare. Singurul lucru relativ bun la asteptare este daca mai strangi bani si iti usurezi achizitia. Nu stiu cum sa ma pronunt vis-a-vis de asteptare, vom vedea la momentul respectiv. Link to comment
steph Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Cine e acest samurai? poze ceva? Link to comment
john Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 goooooooooooooooooooogle pentru poze Link to comment
NFS Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Google! http://www.google.ro/images?as_q=suzuki+sa...earch=&safe=off Link to comment
sebian Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Din cate stiu eu modelul asta nu se mai fabrica de o ramada de ani. Aztecule, esti sigur ca poti gasi o masina cat de cat buna, sa nu ai surprize cu ea? Link to comment
adrian_r5 Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 aztec, frumoasa masinuta Samurai-ul ... la ce pret speri ca il vei putea cumpara (acum, nu dupa integrare) daca vrei 4x4 cred ca ai putea lua in calcul Lada Niva: http://www.lada.ro/4x4.html, (vinzi Tico si cu banii primiti dai avans la leasing pt. Lada) uite aici un Samurai de vinzare (are 20 de ani vechime si instalatie GPL) : http://www.autovit.ro/masini/suzuki/samurai/ (pe mobile.de sint mult mai ieftine ... ce sa-i faci, noi traim in Ro !!!) Link to comment
mr_ Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Eu as merge pe varianta 3, dar e cu dus si intors. Daca se relaxeaza normele si apare invazie de SH, probabil si pretul pe care l-ai lua pe Tico ar scadea foarte mult. Prin urmare, as opta intre 1. Vand Tico ACUM si astept relaxarea normelor spre sfarsitul anului. 2. Astept relaxarea normelor, iar daca pretul la tico coboara sub valoarea lui reala datorita concurentei SH-urilor de afara, le tin pe amandoua. Oricum, nu as cumpara Samuraiul acum, la preturile din Ro. Link to comment
NFS Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Mai, da' Samuraiul asta nu e de fapt Vitara? Link to comment
MCojo Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 As fi o prostie sa vinzi tico... intretinere mai ieftina nu prea gasesti... Link to comment
mike.omega Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 (edited) Cati bani ai de 4x4? Am vazut duminica asta in targ un samurai de-o seama cu mine(din 87 adica) cu 2 locuri, motor de 1300, benzina si gpl, vreo 2000 de euroi, si arata binisor Edited February 8, 2006 by mike.omega Link to comment
aztec Posted February 8, 2006 Author Share Posted February 8, 2006 suzuki samurai e mai mic un pic decat vitara si un pic mai spartan in principiu ambele au sasiu, dar samurai are arcuri lamelare si fata si spate si vitara ar fi buna, dar ... e un pic mai scumpa banii, cam pe acolo s-ar afla...momentan cash am decat 100$ dar ma bazez pe faptul ca pot sa fac rost(recuperarea unor inprumuturi si vinderea cupoanelor) ce ma multumeste, ca votati sa mentin toco.. si ca inlaturati temerile mele samurai http://autowp.ru/pictures/suzuki/samurai/a...i_samurai_1.jpg vitara http://www.pentarasrentals.com/Vitara%20soft%20top.JPG @mike, ma omori... de ce nu mi-ai zis.. sa nu mai scriu incaodata.. pt fun , iesit la munte.. distractie... ma rog sa mai ies din bucuresti , cine a vazut pe unde am bagat tico, intelege... Link to comment
ticolino Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 scuza-ma ca te intreb, dar de ce vrei masina de teren? Link to comment
steph Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Nu sariti in capu` meu cu gugal ca nu a zis nimeni ca numele de familie a lu` samurai asta e suzuki. Sa cautati voi pe gugal samurai simplu Link to comment
mike.omega Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 (edited) Mda, masina la care viseaza Aztecu subsemnatu a vazut-o pe viu, dar n-a bagat-o in seama Edited February 8, 2006 by mike.omega Link to comment
NFS Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Nu sariti in capu` meu cu gugal ca nu a zis nimeni ca numele de familie a lu` samurai asta e suzuki. Sa cautati voi pe gugal samurai simplu Daca n-ai ochii cu tine... scrie suzuki samurai la titlul sondajului (nu al topicului). Link to comment
aztec Posted February 8, 2006 Author Share Posted February 8, 2006 nu-i bai.. ma gresit si eu ca nu am fost mai explicit.. ma bucur ca mai aveti si simtul umorului... cu punctul 4 si 5 si zicea remix ca nimeni nu o sa voteze varianta aia Link to comment
alx Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Mai omini buni... 4x4 inseamna bani seriosi bagati in distractie. Am vrut si eu, ca orice berbant copil la suflet, sa incerc chestiunea asta dar am vazut o chestie care mi-a schimbat optica: Era o emisiune despre Camel Trophy in care, la un moment dat, unui tip cu un Land Rover Discovery (moartea mea) ii moare cutia de viteze. Omul nostru pune mana pe tilifon din varful muntelui, suna pe unii din Timisoara sa ii aduca alta cutie. Baietii vin si a doua zi spre seara era good to go. Il intreaba reporterul: Cat v-a costat? Ah, numai 4000 de euro ca era second hand! Baietii tin intotdeauna pt mine cate o cutie de viteze, motor, etc de rezerva ca stiu ca sunt "consumator". Atunci am tras concluzia ca nu e de mine sportul asta, oricat mi-ar placea... @aztec: daca nu ai bani GREI nu te baga in belele mai mari decat ai in prezent. Parerea mea! Link to comment
mugur Posted February 9, 2006 Share Posted February 9, 2006 Pentru distractie si munte e buna o masina de teren, chiar daca o folosesti mai rar.Insa ar trebui sa fie una ieftina si fiabila ca altfel nu prea renteaza. Parerea mea...asteapta liberalizarea pietei sau o oferta buna.Spun asta pt.ca parca nu prea renteaza sa tii investiti prea multi bani intr-o masina pe care nu o folosesti foarte des.Cu tico tu stii cel mai bine ce sa faci , daca mai duce sau nu , insa e o masina perfecta pt. oras, adica 90% din drumurile noastre. Link to comment
woulfy Posted February 10, 2006 Share Posted February 10, 2006 Eu zic ca nu-i o idee rea sa dai acum tico-ul, mai ales ca din cate stiu, din 2007 (daca vom fi in UE), nu vom mai putea vinde masini non-euro, corect? Link to comment
Mircea Posted February 10, 2006 Share Posted February 10, 2006 Total incorect! Masinile o data inmatriculate se pot tranzactiona la infinit. Ca vor fi impozitate probabil altfel, asta e alta problema. Dupa "logica" ta, o masina fabricata in 1935 nu se poate vinde legal in UE, nu-i asa? Link to comment
mr_ Posted February 10, 2006 Share Posted February 10, 2006 Eu am cumparat in UE masina care nu e nici Euro2 Si am si inmatriculat-o. Regulile cu Euro se aplica la masinile noi, aflate la prima inmatriculare, nu la sh. Link to comment
woulfy Posted February 22, 2006 Share Posted February 22, 2006 (edited) Total incorect! Masinile o data inmatriculate se pot tranzactiona la infinit. Ca vor fi impozitate probabil altfel, asta e alta problema. Dupa "logica" ta, o masina fabricata in 1935 nu se poate vinde legal in UE, nu-i asa? (scuze ca raspund asa greu) Faptul ca masinile non-euro (gen unele tico) nu se vor mai putea inmatricula din 2007, am auzit-o la o emisiune pe National TV (sper ca nu ma insel, nu i-am dat mare importanta pentru ca nu am masina in situatia asta), e adevarat ca era un talk-show, nu o emisiune auto de specialitate, dar totusi eu i-am dat crezare, deci nu e "logica mea" aici. Poate l-a luat pe respectivul gura pe dinainte. Si eu nu am zis ca nu vei mai putea VINDE legal o masina legal dupa 2007, ci ca nu o vei mai putea inmatricula legal. Stiu ca nu e tico cea mai poluanta masina, insa sa fim sinceri sunt unele rable care abia se taraie pe strada si lasa nori de fum in urma. Eu unul sunt deacord cu legea asta totusi (daca chiar exista) Edited February 22, 2006 by woulfy Link to comment
Alezz Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 Au zis acu la stiri ca din 2007 toate masinile aduse din UE mai VECHI DE 4 ANI vor avea taxa de mediu in functie de tipul de euro intre 1000-2000E sau chiar mai mult...asa ca ai grija ce faci. Link to comment
FLEX Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 Taxa ANUALA sau doar la prima inmatriculare in RO? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now