gonty Posted February 8, 2006 Author Share Posted February 8, 2006 Please , poti sa mi dai detalii cu insonorizarea la pedalier ? "Blana" la capota ai ?Si eu intentionez sa iau un Matiz pt drumurile din oras ale consoartei , acum ca le-ai condus pe amandoua mai mult poate faci o comparatie ( suspensie , zgomot motor , confort , ... ) Nu am blana la capota, s-ar putea sa-mi iau una. In ceea ce priveste insonorizantul pedalier, el se poate gasi sau comanda la dealer. In ceea ce priveste comparatiile, nu se pot face deoarece sunt din clase diferite, si nici nu vreau sa starnesc "flame"-uri. In orice caz, Matizachele are o mare nevoie de prelucrare la zgomote interioare, ceea ce voi face la vara (la inceput nu o deranjau pe nevasta-mea zgomotelor, insa dupa ce a mers cu Logan-ul a promis ca ma ajuta la vara). Felicitari, pune niste poze cu podeaua sa vad si eu ca ma intereseaza !!! Nu am avut digitalul la dispozitie atunci cand am executat operatiunea. Cand o desfac la vara ca sa-i spal si sa aerisesc mocheta voi face poze. Insa poti gasi pe forumul Dacia poze cu o astfel de podea. Link to comment
alexmohora Posted February 17, 2006 Share Posted February 17, 2006 Chiar eşti pasionat de Logan! Felicitări! Totuşi ai de gând să-i desfaci mocheta în fiecare vară ca să o speli? Cred că exagerezi (sau poate e doar entuziasuml de la început)... ce naiba e doar o maşină (maşinărie, fier, are un scop bine definit). Sunt de acord să ai grijă de ea pt. ca atunci când o foloseşti să o faci cu plăcere dar nici aşa. Eu aveam un vecin la bloc care, de câte ori ploua, după ce stătea ploaia ieşea cu o cârpă şi ştergea maşina. Avea o berlină din 78 - asta se întâmpla prin 97-98 până când a fost biruit în războiul cu rugina...şi-a luat un fiat tipo atunci şi acum are un golf Link to comment
gonty Posted February 27, 2006 Author Share Posted February 27, 2006 Chiar eşti pasionat de Logan! Felicitări! Totuşi ai de gând să-i desfaci mocheta în fiecare vară ca să o speli? Cred că exagerezi (sau poate e doar entuziasuml de la început)... ce naiba e doar o maşină (maşinărie, fier, are un scop bine definit). Sa fiu sincer, nu ma omor prea tare sa o desfac, dar din experientele avute cu alte masini, mocheta odata imbacsita pute si trebuie schimbata . Asa ca nu e mare lucru, maxim 3 ore imi ia demontatul-montatul, ca o data pe an, vara, sa fac aceasta operatiune. Link to comment
dreamlike Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 (edited) Faza este ca la 5 zile dupa ce am luat masina a murit tata ... Condoleante! Sa stapanesti sanatos masina si sa nu ai evenimente neplacute. Totusi, daca ai schimbat cd-ul original cu ceva pe placul tau, nu ai pierdut garantia la partea electrica? Dupa cate am auzit sunt foarte drastici cu modificarile aduse masinii. Edited February 27, 2006 by dreamlike Link to comment
alx Posted February 28, 2006 Share Posted February 28, 2006 Raspund eu. Nu pierzi garantie atata timp cat doar scoti o mufa si bagi alta... Pierzi garantie cand modifici instalatia electrica... Link to comment
gonty Posted March 14, 2006 Author Share Posted March 14, 2006 (edited) Sa impartasesc cate ceva din impresiile pe care le am despre "tanculet" (asa-l dezmiarda nevasta-mea): Ce pot sa spun, am luat-o cu oarece strangeri de inima dupa toate comentariile de pe forum, plus ca initial ma gandeam foarte serios la Nubira (stiti si voi de altfel). Dupa 3000 km, pot sa afirm: - este cea mai comoda masina pe care am condus-o pana acum. Justificare: este singura masina din care, dupa 300 km de condus non-stop, m-am dat jos fara senzatia de blocare si dureri ale genunchiului drept (comparatii in acest sens am facut cu Berlina, Oltcit, Tico, Ford Escort, Mitsubishi Eclipse, SuperNova - pe care le-am avut in dotare) - Consum extra urban super, tinand cont ca a fost in rodaj (5.6l/100km, viteza cat se poate de constanta intre 70 si 100) - Nu scartaie nimic, a inceput sa aiba si vana atunci cand ma "bag" in accelaratie. - Poate este si din "vina experientei" la volan (20 ani de conducere) insa nu mi s-a parut atat de instabila pe cat se plangeau altii (cel putin pana la 160 km/h) sta bine in curbe in ciuda inaltimii sale (bine, nu se poate compara cu Mitsubishi Eclipse, insa se poate compara fara probleme cu Fordul Escort pe care l-am avut). - Este mai sprintena decat SuperNova. Este clar, nu ai aceeasi senzatie de sprinteneala, insa vitezometrul urca mult mai repede. -In ceea ce priveste consumul urban: Conditii: - parcursuri scurte, max 5 km, dupa care minim 6 ore pauza, - in Iasi, la ore de varf - distanta parcursa de la ultima resetare a comp-ului 1200 km (insist, numai urban) - in aceasta perioada au fost si gerurile mari (cu - 25*C) Consumul afisat de computer este 10.6 l/100km (verificat si cu bonurile de benzina ca le "culege" nevasta). Ca si comparatie, in aceleasi conditii de iarna si de parcurs, anul trecut, cu SuperNova scoteam in jur de 10, 10.2 l/100km. - Ce imi mai place este caldura pe care o da masina. - Parerea mea, si sper ca nu o sa mi-o schimb, este ca "Arcticul" merita fiecare banut dat pe el. In orice caz, urmatoarea etapa in modificarea masinii este saptamana asta: instalatie GPL secventiala. Din studiul facut pana acum, singurele instalatii de acest tip care se monteaza in Iasi sunt Mistral, produse de Autronic asa ca nu am de unde alege (ca sa am firma care monteaza loco). Cele 3 firme din Iasi care monteaza asa ceva sunt: Yv srl, AutoGaz, si General PC. Imi puteti spune ceva despre ele? Care ar fi mai buna (serioasa), ca pretul este cam acelasi (aprox 850 euroi)? Voi mai reveni, sper eu, numai cu vesti bune. Era sa uit... Orice s-ar spune, tabla este OK: am pocnit portiera de un parapet de beton, nu foarte tare dar suficient sa sara putin vopseaua pe cantul usii (un "dreptunghi" cu laturi de 2x3 mm). Dupa aproape 2 luni in care a "mancat" sare, nici macar nu a inceput sa se inroseasca. Edited March 14, 2006 by gonty Link to comment
mr_ Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 S-o alergi sanatos! Faina treaba cu GPL-ul. Din cate spui, e cu injectie secventiala. Sa ne tii si pe noi la curent cu consumul pe gaz! Merita sa faci chiptuning daca ai GPL? Intrebarea asta mi-am pus-o si eu si am renuntat la idee... Chiptuningul afecteaza calculatorul de benzina, si cum eu merg doar pe gaz... Link to comment
andreib Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 Eu am fost la toate firmele care monteaza GPL in Iasi si toti mi s-au parut neprofesionisti. YV sunt chiar langa mine, sunt ridicoli de scumpi (34 mil secventiala) si din ce ii stiu nishte spagari neseriosi. Cei din Tudor nu au reusit sa ma lamureasca cum vor emula sonda lamda 2 (pentru ca nu stiau, bineinteles) si din ce am auzit de la altii nu sunt f seriosi. La General PC am sunat si mi-au spus clar: nu avem instalatii GPL pentru Nubira, cele secventiale sunt pentru masini cu putere mai redusa. In concluzie, eu nu mi-as monta GPL in Iasi, imi fac de lucru cu mana mea. O deplasare la Bucuresti, sau in cazul meu la Ramnicu Valcea si o voi monta acolo (experiente pozitive ale altor membri ai forumului, prietenii stiu de ce ). Imi voi gasi interfata pentru a face regajele instalatiei e singur, dupa spusele expertilor si gata, am rezolvat problema curat si sigur. Link to comment
Moshu Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 (edited) Faina treaba cu GPL-ul. Din cate spui, e cu injectie secventiala. Sa ne tii si pe noi la curent cu consumul pe gaz! @gonty> Cer scuze ca intervin, n-am vazut data achizitiei masinii, dar cred ca esti in garantie cu ea. Nu stiu daca poti sa faci treaba cu GPL fara sa pierzi garantia. Cel putin la Daewoo asa mi s-a spus. Eu am instalatie din fabrica. Intereseaza-te, pentru ca este o investitie mare (secventiala, nu?). Asa cum spune @mr, treaba e faina, dar ... atentie la garantie. In rest, numai bucurii si drumuri bune sa ai cu ea. "> PS Detectorul l-ai luat de la noi? Cat a costat? Edited March 14, 2006 by Moshu Link to comment
mr_ Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 Nu poti pune GPL nici daca il instaleaza un garaj Dacia, sau unul recomandat de dealer? Link to comment
alx Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 Punerea GPL, indiferent de cine o face, duce la pierderea garantiei pt motor si, posibil, si pe partea electrica. Link to comment
BAD_MF Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 Din firmele enumerate din Iasi am lucrat de multe ori cu YV si asa e sunt cam spagari, nu sunt profesionisti fac mai mult dupa ureche. Adevarul e ca am montat numai alarme, boxe si inchideri centralizate la ei unde nu e mare scofala dar nici la astea nu m-au impresionat. Ce pot sa zic e ca nu sunt chiar cei mai nepriceputi si neseriosi dar nici nu exceleaza, poate se pricep binisor si la gaz. Cel mai bine e sa vorbesti cu unul dintre patroni(sunt 2 frati din cate stiu) daca au mai montat pe logan si oricum daca vrei sa faci montajul stai non-stop langa ei ca sa fie treaba buna! Link to comment
gonty Posted March 14, 2006 Author Share Posted March 14, 2006 Dupa cum am mai spus, voi renunta la garantia motorului, ca oricum sunt fiabile si nu-mi fac probleme. Iar la partea electrica sunt sigur (99.9% ) ca nu voi avea probleme. Iar de partea functionarii instalatiei GPL raspund cei care o pun. @andreib: Mi s-a parut ca, intr-adevar, cei de la General PC sunt cei mai seriosi... Iar instalatiile secventiale Mistral sunt pentru motoare pana in 68 KW. Pentru Nubira insa, trebuie sa mergi in alta parte. Cand cochetam cu Nubira, cei de la SERMECOM s-au oferit sa-mi puna gaz dupa ce iau masina. Nu stiu insa nimic despre ei. Tipul de la General PC mi s-a parut foarte bine pus in tema (fata de cei de la Autogaz) si mi-a spus ca puterea este limitata la 68 kw din cauza vaporizatorului, care este fara membrane. Am inteles totusi (am fost chiar ieri pe la ei) ca se pot pune si alte vaporizatoare. Poate nu am inteles eu bine, insa o discutie cu seful cred ca te va lamuri. Link to comment
mr_ Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 Nubira ai fi putut-o lua direct pe gaz de la mama ei, cu tot cu garantii. Insa si la alt pret... Si cu chiptuningul cum ramane? Ai intrebat daca are vre-un efect la functionarea pe gaz? Link to comment
BAD_MF Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 Ce rost are sa-i mai faci chiptuning daca ai pus gaz? Ideea e in felul urmator, oricum la motoarele aspirate se castiga foarte putina putere (max 5-8 cai), iar instalatia de gaz diminueaza puterea motorului deci nu are rost. Eu sunt de parere ca cei care vor gaz vor economie in primul rand acceptand riscul ca se va pierde din putere. Link to comment
gonty Posted March 14, 2006 Author Share Posted March 14, 2006 Problema cu Nubira nu era pretul ci seriozitatea cu care am fost tratat de dealer-ii locali. Si eu nu prea accept sa fiu dus cu zaharelul... Plus ca nu stiau cand se livreaza, daca Wagon-ul va veni cu GPL (de altfel nu s-a pus). In ceea ce priveste chiptunning-ul ar merge pe benzina nu si pe gaz. Am inteles ca se poate face ceva (de gen marirea compresiei) pentru a face trecerea definitiva pe GPL, caz in care s-ar castiga destul de mult in putere. Asta spun altii (gurile rele ) asta transmit si eu. Link to comment
mr_ Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 (edited) Nu-s guri rele, e chiar posibil. GPL-ul are cifra octanica superioara benzinei (peste 100), si suporta rapoarte de compresie mari. Insa asta presupune interventii serioase asupra motorului, nu doar schimbarea unei harti. Daca bagi GPL, probabil ca vei merge putin pe benzina. Intr-adevar, nu mi se pare ca merita investitia in chiptuning ca sa castigi cativa CP pe care sa-i folosesti din an in paste. Mai degraba ar merge optimizata admisia si evacuarea, modificarile astea fiind "folosite" si la mersul pe benzina si la cel pe GPL. @BAD_MF Pierderea de putere nu e chiar asa dramatica. Am pus date experimentale la topicul despre masina mea, demarajul de la 80 la 120 e intr-adevar putin diminuat insa nu e chiar tragic. Teoretic, cu un supraconsum de 26% se obtin performante identice cu cele pe benzina. Edited March 14, 2006 by mr_ Link to comment
BAD_MF Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 Pai tu ti-ai pus gaz ca sa ai consum de 26%? Asta era ideea, ca folosind motorul la parametrii normali pe benzina se obtin performante mai bune. Link to comment
alx Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 Ai inteles gresit. el se referea la un supraconsum de 26 de procente. nu de l la suta. Link to comment
BAD_MF Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 Aha..my bad! Oricum eu sunt de parere ca cine isi pune gaz vrea ECONOMIE, deja daca vrei tuning si performante consumul trece undeva pe locul 3-4! Eu sincer nu mi-as pune GPL, as prefera un TDI de 10 ori mai mult..dar asta e alta poveste. Link to comment
mr_ Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 (edited) Depinde de tara. Aici, gazul e 0.45€ si motorina 1.1€. Taxele de drum la GPL sunt mai mici, intretinerea mai ieftina, si nici nu ai emotii ca pica o pompa de injectie sau o turbina care costa jumatate din masina (mai ales daca e vorba de masini SH, cum a fost in cazul meu). Cu alte cuvinte, e mai rentabil GPL-ul. Insa in Franta sau in Germania unde litrul de GPL e 0.7-0.8€ raportul se schimba, merita TDI. Asta au descoperit-o de fapt si ei, in Germania si Franta GPL-ul nu e la fel de raspandit ca in Benelux ori Italia. Daca e sa ne referim la sportivitate, atunci as alege un BMW, o Alfa JTS sau o Honda la motoare aspirate, ori un subaru turbo benzinar, care are un potential de tuning enorm, sunt nebuni care i-au dublat puterea... Insa in nici un caz Nubira GPL sau Golf TDI. Insa astea sunt vise, pentru moment. Insa o dam in offtopic Revenind ontopic, chiar daca exista o pierdere de putere datorata GPL-ului, in nici un caz nu inseamna ca masina abia se taraie. In cazul meu, am scos pe GPL performantele date in carte pe benzina. Depasesc pe bord 200km/h iar demarajul 80-120 s-a inrautatit cu doar vreo 10%, pe masurate. Iar instalatia mea nici nu e una de ultim racnet. Edited March 14, 2006 by mr_ Link to comment
BAD_MF Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 Mare diferenta de pret in Belgia, si la noi e mare aprox 18 000 lei gazul si 33 000 benzina. Si cat de raspandit e gpl pe la benzinarii? De exemplu pe autostrada in parcari toate benzinariile au si GPL sau doar unele? Link to comment
mr_ Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 (edited) In Belgia pe autostrada au GPL aproape toate benzinariile, si in Olanda la fel. In oras, cam o treime dintre ele. In cartierul meu sunt 5 benzinarii, si doua au GPL. Nu e o problema sa gasesti GPL. In Franta sunt mai rare, insa totusi e ok, mai ales ca ei pe autostrada au obiceiul sa anunte cati km sunt pana la urmatoarea benzinarie care are ce-ti trebuie. In Germania e ceva mai nasol, sunt si rare si nici nu sunt bine indicate. Edited March 14, 2006 by mr_ Link to comment
andreib Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 Cei de la General PC m-au pus in standby, sa mai astept. Iar dupa ce m-au dus cu presuletul nesimtitii de la Comat timp de 1 an (ca o sa pot monta la ei fara sa pierd garantia) m-am lasat pagubas si de astia. O instalatie secventiala pentru nubira costa peste 30 mil. De aceea prefer sa montez o instalatie clasica (am galerie de admisie din aluminiu) cu doua emulatoare de sonda lamda (ajung la 20 mil) la un atelier de incredere, chiar daca asta inseamna sa bat jumatate de tara. PS: Sermecom nu monteaza instalatii de gaz ci probabil te expediau la autogaz sa-ti puna o instalatie clasica (ca pe cielo), cu un singur emulator care avea sa-ti faca numai probleme. PS1: Nu YV, am spus-o si ma repet. SUnt scumpi, spagari, neprofesionisti si sictiriti. Mi-au montat mie inchiderea centralizata (am platit vreo 2 il cand in rest era pana in 1.5 mil) si m-am trezit ca au montat-o in bataie de joc, cu fire atarnand aiurea, a doua zi nu se ai deschidea portiera din stanga deloc...La ei problema porneste de sus, cum e seful (sictirit si plictisit de parca lucreaza la stat) asa sunt si angajatii. Link to comment
gonty Posted March 14, 2006 Author Share Posted March 14, 2006 Oricum eu sunt de parere ca cine isi pune gaz vrea ECONOMIE, deja daca vrei tuning si performante consumul trece undeva pe locul 3-4! Eu sincer nu mi-as pune GPL, as prefera un TDI de 10 ori mai mult..dar asta e alta poveste. Acuma, hai sa mai spun si eu o "poveste": Sunt la o varsta la care nu ma intereseaza performantele sportive foarte mari ale unei masini, ci mai mult ma gandesc la viitor. Sa ma explic: masina asta, vreau nu vreau, daca nu se intampla ceva extraordinar (Loto, contracte de cercetare grase, etc), va trebui sa o tin macar 10 ani (fiica mea are 9 ani si trebuie sa ma pregatesc de pe acum la chestiuni de gen taxe facultate, apartament, masina si alte asemenea lucruri). Clar ca economia nu o voi face numai de la combustibil! Insa mai este un aspect care trebuie luat in considerare: petrolul este pe duca, si prevad peste vreo 5-6 ani o crestere exagerata a pretului la motorina si benzina (de asta nici nu m-am orientat spre o masina pe motorina, chiar daca aveam banii de una noua!). Stiu ca exista si alternativa biodiesel, insa ganditi-va ca tot ceea ce inseamna transport se face 80% pe motorina si nu cred ca biodieselul va ajunge sa faca fata imediat la cerere. GPL-ul si electricitatea sunt alternativele cele mai plauzibile pentru moment la benzina sau motorina. Va creste cererea de instalatii de GPL si implicit si costul lor. La varsta celor mai multi de pe forum, un astfel de argument ne lasa rece ca "oricum imi mai schimb masina". Se mai poate discuta despre asta, insa o iau prea tare pe aratura Link to comment
Recommended Posts