Pedala Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 (edited) Multe lucruri nu credeau europenii ca vor putea fi fabricate de catre altii si totusi astazi pe 70% din produse scrie Made in China. Chiar credeti ca e asa de greu sa studieze o firma din China cum este fabricat sau ce tehnologie sa afla intr-un produs pentru a recupera handicapul tehnologic, urmand ca in viitor sa investeasca in dezvoltare? Nu uitati un aspect important... mana de lucru ieftina care le permite sa vanda la un pret mic, dar sa ramana si profitabili. Iar profitul se reinvesteste... Edited September 23, 2007 by Pedala Link to comment
Mircea Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 Andrei & co, nu mai visati! Uite ce masini fac chinezii: http://www.globalautoindex.com/makelist.pl...&letter=All Asta conform anuarului producatorilor mondiali de autovehicule. In cate tari mai se fac atatea marci? Cat credeti ca va mai dura pana cand vor incepe fuziuni intre fabricantii mai mici si infuzia de tehnologie ultramoderna? Repet: maxim 5 ani! Link to comment
LYM Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 (edited) Rolls Royce-ul e fabricat in intregime manual.Iar esti pe langa. Sunt convins ca inginerii de la RR dau cu pumnul in usa atunci cand nu se inchide bine si ca fac masini pe banda rulanta, cum faceau aia Compari si tu mere cu prune. Spune cinstit, ai facut comanda pt. Geely? Anyway, chinezii pot face multe, chinezii vor face multe. Pana atunci, ce-ar fi sa ne concentram asupra celor ce au facut in prezent. La urma urmei topicul este despre minunea numita Geely. Edited September 23, 2007 by LYM Link to comment
BogdanG Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 (edited) Hover CUV este unul dintre cele mai bune exemple pt ca nu este copiat ci cumparat de la ISUZU in anul 2005 cind au renuntat la modelul AXIOM, acest model avea 4 stele la NCAP de aici siguranta pe care o au chinezii de la GWM in a intra pe pietele europene. Deja GWM vinde Hover in Italia, Cehia, fosta Iugoslavie, Romania, Bulgaria , Croatia si in multe alte tari est europene . Nu este nici o problema pt chinezi sa faca masini sigure, momentan insa nu prea sunt interesati de acest aspect decit cind vor sa intre pe o piata. Pe piata europeana este mai simplu de intrat DAR cireasa de pe tort este piata N Americana . @LYM ti-am mai spus nu te mai uita la filmulete, trebuie sa intelegi un lucru, poporul chinez poate fabrica orice, ei nu depind de energia rusilor ca europenii, au resurse de orice fel intr-un numar foarte mare, au mari lideri, au piata de desfacere mai trebuie sa treaca foarte putin pina ajung in Europa . Sa nu uitam ca marile firme auto din lume au intrat pe piata chinezeasca inca din anii 90, MB, VW, GM, Toyota si multe alte firme produc acolo, de aceia Geely are motor de Toyota, Hoverul are de Mitsu si tot asa . Edited September 23, 2007 by BogdanG Link to comment
kornelush Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 Parearea mea ca posesorii de Matiz, Cielo si Nubira(ordinea nu e aleatoare) nu pot vorbi de siguranta.Cu exceptia Nubirei care are un ABS si airbag ,Matizu si Cielo sunt varza la siguranta -5 stele. Link to comment
LYM Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 (edited) @kornelush - Nubira are 4 stele. Matizul 3. Fa o estimare - Geely cam crezi ca ar avea? PS: exista si Matiz cu airbag! LE: @kornelush - ca potential cumparator am tot dreptul sa critic, fie ca detin woo sau dacia berlina. Edited September 23, 2007 by LYM Link to comment
kornelush Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 Sunt convins ca inginerii de la RR dau cu pumnul in usa atunci cand nu se inchide bine si ca fac masini pe banda rulanta, cum faceau aia Compari si tu mere cu prune. Spune cinstit, ai facut comanda pt. Geely? Anyway, chinezii pot face multe, chinezii vor face multe. Pana atunci, ce-ar fi sa ne concentram asupra celor ce au facut in prezent. La urma urmei topicul este despre minunea numita Geely. Nu, si drept dovada vezi ca am initiat un topic cu ce masina pot cumpara in 15.000. Tuturor celor care cred ca e varza masina:Mergeti maine la un drive-test si vb dupa, nu va mai dati cu parerea ca nu e dracu asa de negru. Chiar nu am vazut pe forum nici un posesor de Volvo sau SAAB deoarece aceste 2 marci sunt etalon in materie de siguranta , si un posesor ar fi indreptatit sa critice, nu posesorii de Woo-uri. Link to comment
Mircea Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 Kornelush, esti offtopic. Discutam de geely si de alte masini chinezesti. Link to comment
Satori Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 Andrei nu mai vb prostii, industria auto chinezeasca nu este ceea ce vezi in filme, in orice fabrica multe componente sunt montate manual, bordul, motoarele si multe alte repere se monteaza manual nu cu roboti, acestia doar se ocupa de sudura si vopsit . Asta nu este adevarat (vezi fabrica de buick excelle), dar in fine, din filmul ala pus de tine rezulta ca nu e mare diferenta intre cum producem noi Logan si cum produc ei Geely. Link to comment
BogdanG Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 (edited) Matizul CU DOUA AIRBAGURI are 3 stele, Matizul MADE IN RO nu are nici o stea. Nubira nu a fost testata de EURO NCAP deci nu stiu cite stele are . Edited September 23, 2007 by Mircea Toti suntem obositi.... Link to comment
Satori Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 Cat despre siguranta: they don't care. La fel cum nu le pasa de poluare si altele. Au probleme mai mari de atat chinezii. Si la urma urmei, daca nu cumparam noi Geely, tot se gaseste cineva sa o cumpere, e prea ieftina sa nu se intample asta. Iar daca chiar li se termina sacul, investesc acolo ceva in R&D, in sensul in care il inteleg ei, si intra pe piata americana (deocamdata nu pot pentru ca nu trec de testele de siguranta, asa cum nu a trecut nici Aro) si rup. Link to comment
LYM Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 (edited) @Bodgan - nu te mai hlizi atata ) Geely are tot 2 airbaguri, oare are tot 3 stele? Edited September 23, 2007 by LYM Link to comment
kornelush Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 On-topic are alt nume nu au gasit si chinezii astia(Hoover mi se pare inspirat). Off-topic:Noapte buna. Link to comment
george03 Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 Matizul CU DOUA AIRBAGURI are 3 stele, Matizul MADE IN RO nu are nici o stea. Nubira nu a fost testata de EURO NCAP deci nu stiu cite stele are . Matiz cu Aibag+ABS s-a vandut si in Romania, are un prieten ... si l-am condus de cateva ori ... probabil in jur de 1k km adunat. Cat despre stelele Matizului, mai cauta ... o sa gasesti cate ceva ... vreo 2,5 ... Pentru Nubira ... uite testul ... e adevarat ca nu e facut de firma "de casa" a celor de la Reno ... da' el exista: http://www.nhtsa.gov/NCAP/Cars/1934.html Link to comment
BogdanG Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 (edited) @Sato uite cum se face BMW Z4 asta costa cit 8 Geely din alea . @Lym am mai spus, nu stiu decit ca masinile Geely vor sa intre pe piata N Americana si au fost respinse din cauze de poluare si siguranta . Ideea este alta, au AIRBAGuri, au ABS deci sunt teoretic mai sigure decit Nubira 2 desi sunt mai ieftine . Una peste alta mai trebuie asteptat citeva luni, din 2008 incepe marea invazie chinezeasca iar VW&MB incep marea invazie N Americana asa ca om trai si om vedea . @George iar incurcam mere cu pere, deci AVEO are 1.5 stele EURONCAP si 4 stele NCAP, ceva e putred in aceste teste . Edited September 23, 2007 by BogdanG Link to comment
george03 Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 Pai atunci de ce Geely e buna in Europa si nu este buna in america ... atata timp cat la NCAP testele sunt mai de mantuiala ??? Nu dezvolt subiectul ... s-a mai discutat despre "obiectivitatea" celor de la EuroNCAP... Link to comment
LYM Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 (edited) au AIRBAGuri, au ABS deci sunt teoretic mai sigure decit Nubira 2 desi sunt mai ieftine Wow! Cele din filmuletul postat de mine nu aveau airbaguri? si ai vazut ce sigure erau Oricum, maine imi vand Nubira si-mi iau un Gigli din asta. Macar o sa fiu in siguranta Edited September 23, 2007 by LYM Link to comment
BogdanG Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 (edited) @George am spus destul de clar dar o sa incerc sa fiu si mai clar, SUA are niste state, printre acestea exista si california, in california exista niste norme de poluare pe numele lor ULEV II, aceste norme au fost generalizate la toata SUA sub denumirea "Tier 2 / Bin 5". De prin 2006 au intrat aceste norme in vigoare, asta a insemnat adio TDI in SUA dar asta e alta discutie, Tier 2 / Bin 5 nu este chiar foarte restrictiv este undeva intre EURO 5 si EURO 6 Pai cum sa intre chinezu pe piata SUA cind el deabia are motoare EURO 4 ) @LYM nu trebuie sa fii ironic, oricum tu iubeai reno deci nu accept sa te schimbi asa peste noapte . Edited September 23, 2007 by BogdanG Link to comment
rm.popa Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 Ia că v-au auzit ăştia de la Cotidianul. Link to comment
LYM Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 (edited) @BogdanD - ce treaba are Reno cu Gigli ? Edited September 24, 2007 by LYM Link to comment
BogdanG Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 @RM Popa, este amuzant ce scriu cei de la Cotidianul, oricum ceva date eronate la ei, Hoverul are 4 stele DAR nu a fost testat de EURO NCAP ci testul a fost facut de chinezi dupa reteta EuroNCAP. @LYM vorbeam de faptul ca esti foarte pornit impotriva multor masini fara un argument solid, doar atit am spus . Link to comment
Satori Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 @Sato uite cum se face BMW Z4 asta costa cit 8 Geely din alea . Nu se pune, e avion. Link to comment
andreib Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 @ Andreib Daca te-ai fi uitat la filmulet inainte de a posta ai fi vazut ca masinile erau asamblate mai rudimentar decat fordurile la inceputul secolului trecut de tarani chinezi facuti muncitori peste noapte. Rolls Royce-ul e fabricat in intregime manual.Iar esti pe langa. Nu stiu de ce cred ca muncitorii de la RR nu au 8 clase, dorm cate 8 in camera si mananca orez. Comparatia este total neinspirata. Pai cum sa intre chinezu pe piata SUA cind el deabia are motoare EURO 4 ) Euro 3, abia la anul 4. In alta ordine de idei: tu ti-ai cumpara asa ceva sau facem o polemica de dragul polemicii? Chinezii fac scutere de cativa ani buni. Care este parerea covarsitoare despre ele? Daca un scuter care este infinit mai simplist este PROST atunci permite-mi sa fiu reticent pe ceea ce produc acum si vor produce inca vreo 5 ani de acum in colo. Daca discutam ce produc in prezent este clar: prost calitativ, ieftin, un compromis de 2 lei. In viitor poate vor invata sa fure mai bine tehnologia vesticilor... Si daca tot sustii masina asta atat de infocat te rog sa-mi explici si mie datele tehnice de pe siteul oficial, ca eu NU inteleg cum o masina cu 108cp are vmax 150 si face 35 sec pana la 120km/h. Link to comment
BogdanG Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 (edited) Nu stiu cit de avion este Z4 dar procedura de fabricatie este aceiasi ca la Geely, oricum ideea era ca si omul conteaza si cineva pe aici spunea ca masinile chinezesti sunt produse de tarani, pai atunci masinile romanesti de ce fel de oameni sunt produse? Chiar crede cineva ca peste noapte Romania s-a transformat intr-o tara industrializata? Trebuie timp ca sa faci ceva iar chinezii au inceput prin construirea de universitati cu profil auto si mai departe au venit cu ideea geniala ca orice investitor strain trebuie sa se asocieze cu unul chinez pt a fabrica autovehicule in China. Este foarte buna ideea mai ales ca in acest mod se face o infuzie de tehnologie care mai apoi este copiata/furata. Oricum chinezii sunt inca departe mai ales daca vorbim de tehnologiile diesel, motoarele lor sunt foarte mari ca si cilindree dar dezvolta putere foarte mica. Nici motoarele pe benzina nu sunt rafinate dar oricum au cu ce intra pe piata europeana. Daca este sa facem o comparatie vedem ca firma TATA este cu ani lumina inaintea chinezilor indiferent daca se numesc Geely, GWM sau Chery . Tata produce de citiva ani masini care se vand in Germania, de un an au scos pe piata motoare diesel euro 4 care sunt chiar moderne, adica 1.4 DiCOR @71CP, automobilele lor au performante comparabile cu cele ale producatorilor europeni iar pe partea de distributie stau chiar bine . Mai trebuie spus ca aceiasi temere o aveau americanii in anii 80 cind masinile japoneze au invadat america, se spunea ca sunt nesigure DAR timpul a dovedit ca japonezii stiu sa faca masini. Peste 10 ani o sa vedem masini chinezesti peste tot iar China o sa aiba o crestere economica si mai mare, problema este cind o sa fie prima criza economica ce o sa facem ??? @Andrei vezi ca esti pe alt topic acum ) Este vorba de masini MADE IN CHINA nu de Geely in special, eu nu am spus ca as cumpara Geely, nu-mi inspira nimic aceasta marca DAR cu siguranta as cumpara un GWM Hover care prinde suta in vreo 11 secunde/ 170km/h top speed si are vreo 2 tone PS> scuterele chinezesti sunt pe piata noastra de vreo 2 ani si se vand in draci, sunt branduite FIRST BIKE si e plin Bucurestiul de ele . Edited September 24, 2007 by BogdanG Link to comment
andreis Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 (edited) "PS> scuterele chinezesti sunt pe piata noastra de vreo 2 ani si se vand in draci, sunt branduite FIRST BIKE si e plin Bucurestiul de ele ." Pemite-mi o mica remarca: sunt extrem de urate, nefiabile, dar ieftine. Si asa cum se iau, asa se si dau. Edited September 24, 2007 by andy Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now