dirman Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Am reusit sa ma proptesc cu Marele Meu mic Gigant intr-un mare bolovan, cand alunecam gen sanie la vale cu spatele pe un damb inghetat. Evident, am reusit sa indoi aceasta bara stabilizatoare (noroc ca am dat de bolovan si nu de altceva), si mi-am continuat excursia la munte Inainte de patania asta, am avut masina in service pentru, sa zicem vandalisme (aripa dreapta fata avand amprenta unui picior), ocazie cu care mecanicii au descoperit, ghiciti ce? Bara stabilizatoare indoita, desi nu facusem nimic de genul pataniei de mai sus. Chestia e ca nu simteam si in continuare nu simt nimic la masina, de genul stabilitate in curbe, etc. Astept sfaturile membrilor acestui forum, si raspunsurile lor. Multam' anticipat "> Link to comment
andreib Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Bara stabilizatoare are rolul de a reduce ruliul in viraje. Daca e stramba posibil sa fi modificat geometria rotii mai apropiate . Link to comment
dirman Posted February 13, 2006 Author Share Posted February 13, 2006 adica? nu prea am avut probleme de genul asta, si de asta te rog explica-mi mai clar ce ai zis mai devreme Link to comment
andreib Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Unde este indoita? Si eu am dat cu bara de torsiune de un bolovan dar nu am reusit sa o indoi .Eu is nelamurit cum alunecai cu spatele si ai lovit bara de torsiune care e in fata . Link to comment
dirman Posted February 13, 2006 Author Share Posted February 13, 2006 pai fii atent: e vorba de bara stabilizatoare din spate, din spatele puntii spate. Asa cred ca se numeste, si nu cred ca e vorba de bara de torsiune, ca am avut si Oltcit. Incidentul a avut loc asa: la un moment dat, cand masina nu a mai vrut sa inainteze pe gheata, asta fiind intr-o serpentina, am pus frumusel frana ca sa pot sa dau inapoi sa imi iau avant mai mare, sa pot sui, numai ca punand frana, am facut masina sa se comporte ca o sanie, drept pt care am luat-o usurel, dar din ce in ce mai repede, in spate, direct in bolovanul salvator, pana la urma. lovitura este cam pe la jumatatea barii, cu accent put9n in stanga ei. Link to comment
andreib Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Scuze, nu intelegeam la ce te referi...Respectiva bara oblica de la suspensia spate se numeste in manual ,,bara de conexiune''. Daca este stramba atunci este mai scurta si va deplasa intreg ansamblul puntii spate spre o laterala. Trebuie schimbata deoarece iti puntea spate iti este deplasata cativa milimetri si va duce la o stabilitate scazuta si la o uzura ridicata a anvelopelor spate. Link to comment
dirman Posted February 14, 2006 Author Share Posted February 14, 2006 Gata, deja este rezolvata problema, chiar in timp de vorbim: am bagat-o in service, au zis ca nu e nici o problema. Oricum cred ca se schimba destul de repede, dupa cate mi-am dat eu seama, iar contravaloarea ei este 30 RON + manopera. Asa ca am fost chiar norocos, avand in vedere rezolvarea situatiei. Link to comment
Viktor Posted April 8, 2017 Share Posted April 8, 2017 Bara stabilizatoare fata matiz. Ii o oarecare diferenta intre piesa noua si a veche si de luat aminte ca treaba-i groasa de se rupe. In cazul meu, pe dreapta am reusit a scoate piulita foarte greu dar a iesit, iar pe stinga s-o rupt undeva de la jumate din portiunea unde se aseaza cele doua bucse. Cu atit mai bine zic, dupa cum arata n-ar mai fi fost remontata nici in cazul in care nu s-ar fi rupt. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now