nstar Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 hehe exact la aceiasi pozitie sta si la mine cand porneste electroventilatorul; ma intreb in caz de supraincalzire unde tre sa fie? la jumate? Link to comment
guest Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Duminica am facut un drum de aproximativ 650Km cu tico si am constatat ca acul care indica temperatura apei nu s-a ridicat deloc. Duminica la ora 5 dimineata era destul de frig circa 6-7grade. In acelasi timp nici caldura nu prea am avut in masina. Mentionez ca vara nu am avut asemenea problema ba din contra acul de temperatura statea la jumatatea distantei adica mai mult decat normal. Duminica in jurul orei 15.00 cand s-a mai incalzit si datorita mersului bara la bara din Bucuresti acul a inceput sa urce spre normal. Tot anormal mi s-a parut si faptul ca a consumat mai mult circa 6 % la drum lung. Va multumesc pentru sugesti sau pareri. Link to comment
guest Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 termostat defect!!! Da pe unde ar fi situat termostatul asta ca sa ma uit leaca la el, sau eventual sa-l schimb ? Link to comment
Senna Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 E relativ usor de schimbat, trebuie sa demontezi flansa cu doua suruburi care racordeaza furtunul superior al radiatorului la blocul motor. Termostatul se ascunde inautru. Piesa este relativ ieftina, in jur de 20 de lei noi, si e bine sa o schimbi la cativa ani chiar daca merge, ca sa elimini riscul sa se intepeneasca cand ti-e lumea mai draga. Pune un lighean sub masina daca vrei sa refolosesti lichidul de racire, golirea sistemului o faci demontand furtunul inferior al radiatorului, asta daca vrei sa schimbi si lichidul. Link to comment
guest Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 E relativ usor de schimbat, trebuie sa demontezi flansa cu doua suruburi care racordeaza furtunul superior al radiatorului la blocul motor. Termostatul se ascunde inautru. Piesa este relativ ieftina, in jur de 20 de lei noi, si e bine sa o schimbi la cativa ani chiar daca merge, ca sa elimini riscul sa se intepeneasca cand ti-e lumea mai draga. Pune un lighean sub masina daca vrei sa refolosesti lichidul de racire, golirea sistemului o faci demontand furtunul inferior al radiatorului, asta daca vrei sa schimbi si lichidul. Multumesc. >- Link to comment
AAdorjan Posted November 16, 2005 Share Posted November 16, 2005 Cum se poate afla daca termostatul ii defect? Ceva idei. Maine ma duc la service si nu stiu daca sa-l schimb sau nu... Aici am postat problema intreaga: http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...20entry117553 Link to comment
alx Posted November 16, 2005 Share Posted November 16, 2005 (edited) Da, trebuie sa-l schimbi... Se poate afla daca radiatorul ramane rece la, sa zicem, 5 min de la pornire. Atentie la verificare sa nu porneasca ventilatorul, da? Edited November 16, 2005 by alx Link to comment
eustotio Posted February 17, 2006 Share Posted February 17, 2006 De cand am cumparat tico nu se ridica acul de temperatura a apei, sau daca se ridica e f putin (mai sus putin de minim-rosu), am vazut si alte indicatoare la tico si acul era undeva pe la mijloc.cum as putea remedia? Link to comment
AAdorjan Posted February 17, 2006 Share Posted February 17, 2006 Welcome to the club! Vezi aici: Indicatorul Lichid De Racire Nu Functioneaza Temperatura lichid racire Tico Ceas De Temperatura A Apei Posibil Defect La Tico Temperatura Apa Tico Acul de temperatura TICO Ps: Incearca sa folosesti SEARCH (dreapta sus) pentru ca chiar functioneaza. Eu acolo am gasit toate topicurile astea. Try it! Link to comment
AAdorjan Posted February 18, 2006 Share Posted February 18, 2006 (edited) Azi dimineata dupa ce am pornit masina, totul ok, m-am dus sa o spal. Iar in drum spre casa acul de temperatura sa ridicat aproape de zona rosie (mai lipseau 3-5mm). Am tras la dreapta, electroventilatorul a mers circa un minut. Ma uit sa vad daca am lichid in vas, si da aveam. Ma duc acasa acul aproape pe rosu, la marginea stanga a liniei albe. Am lasat masina vreo 2-2,5 ore si am coborat sa vad carei faza. Am facut 4-5 km cu masina si acul era iarasi pe maxim. Furtunul care iese din radiator radiator era fierbinte. Mentionez ca am schimbat lichidul de racire prin octombrie, iar termostatul a fost schimbat in noiembrie. Nu curge/picura nimic sub masina. Pana acum nu am avut aceasta problema. A aparut din senin. Ce sa fac? Ce sa verific? Ii grav? Sfaturi, opinii... Seamana cu problema lui Leutzu de aici numai ca al meu nu si-a revenit, iar dopul de gheta ii exclus deoarece acum sunt +10 grade afara. http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=8642&hl= Edited February 18, 2006 by AAdorjan Link to comment
ZLI Posted February 18, 2006 Share Posted February 18, 2006 (edited) ia in casă termostatul şi verifică-l. ibric cu apă, termometru, termostat - vezi la ce temperatură se deschide. înainte, porneşte motorul cu aeroterma pe cald, să tragă de afară, cu ventilatorul la max, si cu un geam 3cm deschis... ar trebui să nu se mai încingă sau cel puţin mai lent Edited February 18, 2006 by ZLI Link to comment
AAdorjan Posted February 18, 2006 Share Posted February 18, 2006 Mersi de sfaturi. Ma duc imediat jos sa verific. S-ar putea sa nu am antigel in radiator??? Link to comment
ZLI Posted February 18, 2006 Share Posted February 18, 2006 păi pe ăla nu l-ai verificat? Link to comment
AAdorjan Posted February 18, 2006 Share Posted February 18, 2006 Nu pentru ca nu puteam deschide capacul radiatorului ca era prea fierbinte. Si a doua oara nu mi-a venit in minte ca eram prea stresat. Dar imediat ma duc sa verific. E posibil totusi sa fie gol, tinand cont ca ieri am circulat non-stop cu masina prin oras intre 18-21, iar acul statea linistit dupa prima linie alba. Link to comment
ZLI Posted February 18, 2006 Share Posted February 18, 2006 dacă nu e gol, cel mai posibil e să se fi blocat termostatul Link to comment
AAdorjan Posted February 18, 2006 Share Posted February 18, 2006 (edited) Am fost jos. Am antigel in radiator aproape pana sus mai lipseau circa 5-6mm. Cu masina pornita pe loc si aeroterma data la maxim pe aer de afara acul statea drept in sus. Dupa ce am oprit aeroterma acul inceapea sa urce incet in sus. Electroventilatorul nici n-a pornit. Daca ii defect termostatul (folosit 3 luni grrrrr) acesta influenteaza faptul ca nu porneste electroventilatorul? Later edit: In masina bag aer foarte cald! Alte cauze ce ar putea fi? Edited February 18, 2006 by AAdorjan Link to comment
Pedala Posted February 18, 2006 Share Posted February 18, 2006 Io inclin sa spun ca e termostatul. Pe vremea asta nici n-ar prea avea de ce sa plece electroventilatorul. Totusi e bine sa verifici si termocupla ventilatorului. Este montata in carcasa termostatului. Link to comment
AAdorjan Posted February 18, 2006 Share Posted February 18, 2006 Am mai fost jos odata. Cand acul indicatorului ajunge in pozitie verticala porneste electroventilatorul. Deci cred ca termocupla ii ok. Sunt nervos ca o piesa (cei drept ieftina, termostat 15 ron) tine 3 luni si dupa aia crapa si chiar in weekend cand nu sunt magazine deschise! Link to comment
luci99 Posted February 18, 2006 Share Posted February 18, 2006 este sigur termostatul.Scoate-l si fai o proba fara.Daca acul nu se ridica mai mult de un sfert inseamna ca el e vinovatul,dar daca trece de jumatate inseamna ca e mai complicat... Link to comment
ticodriver Posted February 19, 2006 Share Posted February 19, 2006 O problema asemanatoare am si eu, din nou; termostat schimbat primavara trecuta; am schimbat azi dimineata tot lichidul de racire si a iesit o gramada de rugina, desi in septembrie il schimbasem; ventilatorul functioneaza corect, dar acul indicatorului tot trece de jumate, dar nu ajunge la zona rosie; ma gandesc ca atata timp cat nu ajunge pe rosu e totul in regula; o posibila explicatie ar fi ca pe termostatul vechi scria 85 grade C, iar pe asta 90. Link to comment
tolin Posted February 19, 2006 Share Posted February 19, 2006 Pai, n-ar trebui sa scrie 82'C ? Hai, 85'C nu era asa rau, motor mai cald, randament mai mare, dar 90'C nu e prea mult pentru constructia aceea ? Link to comment
ZLI Posted February 19, 2006 Share Posted February 19, 2006 o fi diesel şi d-aia are nevoie de 90grade @AAdorjan: ai verificat? ...în altă ordine de idei cred că mai bine îmi cumpăram un termostat foarte bun - la preţ dublu şi 4zile aşteptare Link to comment
ToPser Posted February 19, 2006 Share Posted February 19, 2006 Cred ca mai este o problema cu indicatia temperaturii de obicei electroventilatorul porneste pe la 1/3 din indicatie! Link to comment
Senna Posted February 19, 2006 Share Posted February 19, 2006 Termostatul destinat motoarelor care echipeaza autoturismele marca Daewoo model Tico are urmatoarele caracteristici: inceput deschidere 82° C; deschidere totala 95°C; cursa supapei-8mm. Electroventilatorul porneste la 93°C. Este interesant de aflat ce reprezinta acei 90°C afisati pe termostatul matale. La Dacie scrie 86 sau 87 grade pe termostat, sa fie asta valoarea la care se deschide la maximum? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now