Jump to content

Probleme Cu Indicatorul La Temperatura Apei


Recommended Posts

  • 1 month later...

Duminica am facut un drum de aproximativ 650Km cu tico si am constatat ca acul care indica temperatura apei nu s-a ridicat deloc. Duminica la ora 5 dimineata era destul de frig circa 6-7grade. In acelasi timp nici caldura nu prea am avut in masina. Mentionez ca vara nu am avut asemenea problema ba din contra acul de temperatura statea la jumatatea distantei adica mai mult decat normal. Duminica in jurul orei 15.00 cand s-a mai incalzit si datorita mersului bara la bara din Bucuresti acul a inceput sa urce spre normal. Tot anormal mi s-a parut si faptul ca a consumat mai mult circa 6 % la drum lung. Va multumesc pentru sugesti sau pareri.

Link to comment

E relativ usor de schimbat, trebuie sa demontezi flansa cu doua suruburi care racordeaza furtunul superior al radiatorului la blocul motor. Termostatul se ascunde inautru. Piesa este relativ ieftina, in jur de 20 de lei noi, si e bine sa o schimbi la cativa ani chiar daca merge, ca sa elimini riscul sa se intepeneasca cand ti-e lumea mai draga. Pune un lighean sub masina daca vrei sa refolosesti lichidul de racire, golirea sistemului o faci demontand furtunul inferior al radiatorului, asta daca vrei sa schimbi si lichidul.

Link to comment
E relativ usor de schimbat, trebuie sa demontezi flansa cu doua suruburi care racordeaza furtunul superior al radiatorului la blocul motor. Termostatul se ascunde inautru. Piesa este relativ ieftina, in jur de 20 de lei noi, si e bine sa o schimbi la cativa ani chiar daca merge, ca sa elimini riscul sa se intepeneasca cand ti-e lumea mai draga. Pune un lighean sub masina daca vrei sa refolosesti lichidul de racire, golirea sistemului o faci demontand furtunul inferior al radiatorului, asta daca vrei sa schimbi si lichidul.

 

Multumesc. :) >-

Link to comment
  • 5 weeks later...

Da, trebuie sa-l schimbi...

 

Se poate afla daca radiatorul ramane rece la, sa zicem, 5 min de la pornire. Atentie la verificare sa nu porneasca ventilatorul, da?

Edited by alx
Link to comment
  • 3 months later...

Welcome to the club!

 

Vezi aici:

 

Indicatorul Lichid De Racire Nu Functioneaza

 

Temperatura lichid racire Tico

 

Ceas De Temperatura A Apei Posibil Defect La Tico

 

Temperatura Apa Tico

 

Acul de temperatura TICO

 

Ps: Incearca sa folosesti SEARCH (dreapta sus) pentru ca chiar functioneaza. Eu acolo am gasit toate topicurile astea. Try it! :thumbl:

Link to comment

Azi dimineata dupa ce am pornit masina, totul ok, m-am dus sa o spal. Iar in drum spre casa acul de temperatura sa ridicat aproape de zona rosie (mai lipseau 3-5mm). Am tras la dreapta, electroventilatorul a mers circa un minut. Ma uit sa vad daca am lichid in vas, si da aveam. Ma duc acasa acul aproape pe rosu, la marginea stanga a liniei albe.

 

Am lasat masina vreo 2-2,5 ore si am coborat sa vad carei faza. Am facut 4-5 km cu masina si acul era iarasi pe maxim. Furtunul care iese din radiator radiator era fierbinte.

 

Mentionez ca am schimbat lichidul de racire prin octombrie, iar termostatul a fost schimbat in noiembrie. Nu curge/picura nimic sub masina. Pana acum nu am avut aceasta problema. A aparut din senin.

 

Ce sa fac? Ce sa verific? Ii grav? Sfaturi, opinii...

 

Seamana cu problema lui Leutzu de aici numai ca al meu nu si-a revenit, iar dopul de gheta ii exclus deoarece acum sunt +10 grade afara. http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=8642&hl=

Edited by AAdorjan
Link to comment

ia in casă termostatul şi verifică-l. ibric cu apă, termometru, termostat - vezi la ce temperatură se deschide.

înainte, porneşte motorul cu aeroterma pe cald, să tragă de afară, cu ventilatorul la max, si cu un geam 3cm deschis... ar trebui să nu se mai încingă sau cel puţin mai lent

Edited by ZLI
Link to comment

Nu pentru ca nu puteam deschide capacul radiatorului ca era prea fierbinte. Si a doua oara nu mi-a venit in minte ca eram prea stresat. Dar imediat ma duc sa verific. E posibil totusi sa fie gol, tinand cont ca ieri am circulat non-stop cu masina prin oras intre 18-21, iar acul statea linistit dupa prima linie alba.

Link to comment

Am fost jos. Am antigel in radiator aproape pana sus mai lipseau circa 5-6mm. Cu masina pornita pe loc si aeroterma data la maxim pe aer de afara acul statea drept in sus. Dupa ce am oprit aeroterma acul inceapea sa urce incet in sus. Electroventilatorul nici n-a pornit.

 

Daca ii defect termostatul (folosit 3 luni grrrrr) acesta influenteaza faptul ca nu porneste electroventilatorul?

 

Later edit: In masina bag aer foarte cald!

 

Alte cauze ce ar putea fi? :-?

Edited by AAdorjan
Link to comment

Io inclin sa spun ca e termostatul. Pe vremea asta nici n-ar prea avea de ce sa plece electroventilatorul. Totusi e bine sa verifici si termocupla ventilatorului. Este montata in carcasa termostatului.

Link to comment

Am mai fost jos odata. Cand acul indicatorului ajunge in pozitie verticala porneste electroventilatorul. Deci cred ca termocupla ii ok. Sunt nervos ca o piesa (cei drept ieftina, termostat 15 ron) tine 3 luni si dupa aia crapa si chiar in weekend cand nu sunt magazine deschise!

Link to comment

O problema asemanatoare am si eu, din nou; termostat schimbat primavara trecuta; am schimbat azi dimineata tot lichidul de racire si a iesit o gramada de rugina, desi in septembrie il schimbasem; ventilatorul functioneaza corect, dar acul indicatorului tot trece de jumate, dar nu ajunge la zona rosie; ma gandesc ca atata timp cat nu ajunge pe rosu e totul in regula; o posibila explicatie ar fi ca pe termostatul vechi scria 85 grade C, iar pe asta 90.

Link to comment

Termostatul destinat motoarelor care echipeaza autoturismele marca Daewoo model Tico are urmatoarele caracteristici: inceput deschidere 82° C; deschidere totala 95°C; cursa supapei-8mm. Electroventilatorul porneste la 93°C. Este interesant de aflat ce reprezinta acei 90°C afisati pe termostatul matale. La Dacie scrie 86 sau 87 grade pe termostat, sa fie asta valoarea la care se deschide la maximum?

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...