Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

La motoarele uzate se baga ulei cu vascozitate mare ...stai linistit closchutza ca nu papa nimic eu tot 5w30 am ( daewoo ) masina are 42k km si nu papa nici un gram si il schimb la 7 mii.

Share this post


Link to post

Eu sunt chiar mai stresat. Il schimb la ~6000 si 5 luni.

Share this post


Link to post

Nici la mine nu consuma mai deloc.. Folosesc daewoo 5w30, am 48k KM si schimb la 10.000Km(aprox 3-4 luni), intre timp cel mult ii completez cu uleiul care imi ramane de la schimb.

Share this post


Link to post
La motoarele uzate se baga ulei cu vascozitate mare ...s

Corect

Share this post


Link to post

Nu vreau sa par rau.. dar motoarele uzate se repara

Share this post


Link to post

Cu cat citesc mai mult din threadu` asta cu atat intru mai mult in ceata.

Pe concret, poate sa-mi spuna cineva ce ulei sa pun la un Matiz din 99 cu 110 000 Km la bord?

Multumesc anticipat!

Peace!

Share this post


Link to post

Cei mai multi mergem "dupa carte" si nu ne doare capul (vezi voturile).

 

Unii isi fac probleme pentru ca trebuie schimbat prea des (la 6 luni) si cumpara uleiuri mai scumpe.

Eu cred ca oricum nu poti sa il schimbi prea des.

 

Apropo, al meu Matiz are putin peste 114 000 de km.

Share this post


Link to post
Apropo, al meu Matiz are putin peste 114 000 de km.

 

SI bagi 5W30 sau 10W 30 si nu-l frige? curios,al meu este nu-l agreaza si-l arde imediat, pe cand cu 10W40 sintetic se simte perfect.

Share this post


Link to post

Din experienta voastra care credeti ca este o alegere mai buna pentru un matiz cu 25k km, intre Mobil 5W30 Super FE semi-sintetic si Valvoline Synpower 5W30 Full sintetic?

Edited by Celtic

Share this post


Link to post

Dupa considerentul ca full sintetic e mai bun decat semi-sintetic, spre valvoline ma orientasem si eu. Merci.

Share this post


Link to post

Mi se apropie revizia de 10.000 km la un Matiz, ce ulei sa pun, ca nu prea am inteles nimic de pe aici. Am vazut ca multi recomanda 5W30, 10W30 dar si 10W40. Ce sa aleg? Si care marca e mai buna, in afara de Daewoo? Si pentru cutia de viteze ce ulei imi recomandati?

Multumesc

Edited by Mendex

Share this post


Link to post

Incearca ulei de floarea soarelui, marca "De La Bunicu".

La Matiz intra 2.5 litri, deci iti mai raman 1/2l pentru cartofi prajiti.

 

Dupa aproape 30 de pagini de impresii despre uleiuri inca se mai intreaba "ce ulei...?!!!

Voi nu aveti manual de utilizare/intretinere?

Daewoo e cea mai buna marca, de aia ne-am cumparat masini Daewoo, nu?

Sau unii credeti ca masinile Daewoo sunt cam proaste, dar daca puneti un ulei mai scump...?

Share this post


Link to post
Din experienta voastra care credeti ca este o alegere mai buna pentru un matiz cu 25k km, intre Mobil 5W30 Super FE semi-sintetic ...

Zi-mi si mie unde l-ai gasit, te rog!

Share this post


Link to post
La Matiz intra 2.5 litri, deci iti mai raman 1/2l pentru cartofi prajiti.

La Matiz intra 2.7 litri de ulei. Eu am folosit ulei Daewoo 5w30 e cel mai recomandat.

La cutie ulei Total 75w80 ( neaparat 2.1 litri) Daca nu vrei sa cumperi 3 bidoane mai recuperezi din cel vechi 100 ml.

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare: De ce cand cineva intreaba ce ulei este cel mai bun, toata lumea sare si ii spune ca Deawoo sa puna, este cel mai bun de pe piata, etc.

De exemplu, asta ce are: http://www.oilshop.ro/catalog/product_info...;products_id=92 ? Sau un alt ulei sintetic cu indicativul 5w30?

 

La cutie ulei Total 75w80 ( neaparat 2.1 litri) Daca nu vrei sa cumperi 3 bidoane mai recuperezi din cel vechi 100 ml.

 

Asta a fost tare: frate, daca faci o treaba fa-o pana la capat! Tu ai vazut cat costa un litru de ulei Total? Eu l-am luat cu 16RON. E o suma chiar asa mare??

Sfatul meu: schimba-l pe tot, ia 3 litrii si ai grija sa puna pana da pe afara.

Share this post


Link to post

Multumesc pt raspuns. M-am programat pentru revizie. Ulei pentru cutie o sa iau Total, Si o sa iau 5W30, inca nu m-am hotarat ce marca. Si inca o intrebare ce ulei - sintetic sau semi-sintetic?

 

PS: Ii rog pe cei cu mistouri sa se lase de offtopic, chiar sunt prea multe pareri aici si nu e generalizat deloc

 

Multumesc

Share this post


Link to post
Zi-mi si mie unde l-ai gasit, te rog!

 

Direct de la importator  ;)  . 

Daca vrei uleiul asta, spune-mi si se rezolva.

Share this post


Link to post

@ closcuta - eu am spus ca uleiul Daewoo e cel mai recomandat pe acest forum. Ala care il dai tu exemplu cred ca e foarte bun. Alt ulei sintetic cu indicativul 5w30 daca e Aral nu e bun ( asta tot de pe forum stiu ) .

In legatura cu uleiul de cutie eu am gasit cu 35 Ron litrul si am recuperat 100 ml ( nu imi este rusine sa recunosc ) .Asta cu recuperatul nu a fost din considerente banesti ci pur si simplu am considerat ca 100 ml. din cel vechi nu face nimic rau ( tot pe acest forum a fost scris aceasta chestie ).

PS: eu inteleg ca vrei sa dai sfaturi dar tu dupa ce ai citit 29 de pagini despre uleiuri recomandate la Matiz, ai intrebat ce ulei 5w30 sa bagi in motor si pana la urma alegerea ta a fost 0w40 :D . Care crezi ca a facut mai bine dintre noi doi ? Eu am bagat Daewoo 5w30 si tu 0w40.

Edited by nonel

Share this post


Link to post

Dupa cum ai vazut, nu am recomandat nimanui sa bage 0w40 sau 5w40, am recomandat 5w30.

Cine a facut mai bine? Nu stiu, timpul o va spune.

Share this post


Link to post

@nonel !

M-am saturat sa tot vad ca scrieti la infinit magaria asta (care se incetateneste vad ) cu ARAL. Bai e bun si ARAL-ul !!!!!

Pe langa faptul ca am folosit 10w40 ARAL cel putin 20000 km pe personala si muuuuuult pe a firmei , pe un post al cuiva de aici(din forum) se poate citi un raspuns dat de inginerii de la Craiova de la fabrica DAEWOO(era la aceea ora) cum ca functioneaza foarte bine cu ARAL. Pe TOLIN IL ROG SA FACA NISTE PRECIZARI in sensul asta fiindca am vazut ca se pricepe

la uleiuri sau oricine are habar cu adevarat , ca altfel se umple de pareri aiurea tot postul la subiectul ULEI.

Share this post


Link to post

Uleiurile producatorului german ARAL sunt foarte bune pentru motoarele de pe piata germana, tinta fireasca. Orice amator de utilizare a unui ulei face o mare greseala in alegerea lui: nu se uita in datele tehnice ale produsului. Acolo va gasi care specificatii de producator de motoare sunt respectate de catre tipul de ulei. La ARAL exista un singur tip de ulei care respecta specificatiile GM, iar acest lucru este indicat prin litera G adaugata la denumirea comerciala a uleiului. Acest tip de ulei nu este adus pe piata romaneasca pentru ca nu exista cerere din partea comerciantilor, mecanismul de piata face ca reglarea sa se faca pe veriga cea mai putin informata (clientul).

 

Despre parerea inginerilor de la fabrica din Craiova asupra uleiurilor bune de folosit nu ne putem ghida (nu-i vina lor) atata timp cat producatorul Daewoo Romania este singurul care a permis service-urilor autorizate sa foloseasca uleiurile pentru care sunt distribuitori ! Practica aceasta este singulara in domeniu. La nicio alta marca nu exista o discutie publica asupra uleiului de utilizat, la fiecare motor sunt indicate si utilizate in practica service-urilor doar doua tipuri, de la doi producatori. Doar la Daewoo Craiova uleiul utilizat a ajuns subiect de filosofie in masa.

 

Gama de uleiuri 10w40 este cea mai slab produs rezultat in procedul de productie, asa ca nu cred ca poate fi un subiect de discutie. El se foloseste in motoare terminate care curg pe la toate incheieturile, unde vascozitatea mare vine sa acopere lipsa de etansietate si ieftinatatea produsului micsoreaza pierderile. Asa ca, eu nu inteleg de ce este folosit intr-un motor nou sau intr-un motor segmentat.

 

Recomandarea unui mecanic fata de un client va merge intotdeauna catre un ulei de vascozitate mai mare decat trebuie, masura de prevedere pentru a nu fi acuzat de ceva vreodata.

 

Schimbarea permanenta a tipului de ulei si a producatorului este cea mai proasta alegere. In limbajul simbolistic al mecanicilor exista o vorba: "orice motor se obisnuieste cu tipul de ulei bagat in el, schimbarea acestuia este mai daunatoare decat o proasta alegere initiala".

 

Un novice nu poate distinge zgomotul produs de motor datorat unui ulei nepotrivit dintre alte zgomote. In majoritatea cazurilor, daca zgomotul nu se datoreaza unei distributii uzate sau prost reglate, el se datoreaza unui avans impropriu la aprindere. La motoarele pana la euro2, inclusiv, asta se rezolva prin reglajul avansului static. De la euro3 in sus, treaba se rezolva printr-un reset la ECM. Asa ca, utilizati tipurile de ulei recomandate de producator (in cazul acesta, cele care respecta specificatiile GM) si daca motorul este "zgomotos", cautati zgomotele in alta parte.

Share this post


Link to post

Astazi am verificat uleiul, dupa ~400km facuti. Nivelul este cel normal, nu pare sa fi mancat din el ceva. Dar, am ramas un pic uimit pentru ca s-a schimbat culoarea mai repede decat orice ulei pe care l-am avut pana acum. Altele ajungeau la culoarea asta dupa 1000-1500km. Culoarea este un fel de "caramel".

Este normala chestia asta?

 

Uleiul este 0w40 Mobil 1 Protection Formula si pana acum am mai avut in masina Valvoline 5w40 si Mobil Synt S 5w40.

Share this post


Link to post

mi se pare un ulei mult prea subtire 0w pentru matiz in general, chiar daca e iarna

motorul de matiz desi este mic, nu cred ca are tehnologia si jocurile pe care le are un motor proiectat 0w-X

se poate ca uzura la rece sa creasca mai mult desi ai pus un ulei superior.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...