tolin Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 multumiti? Eu nu pot sa fiu multumit cu ceva depasit demult. Am postat clasificarea SAE pentru uleiurile actuale. Daca tu folosesti uleiurile din acea vreme, respecta manualul de atunci. 1 Link to comment
strumfuadi Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 in schimb specifica 75w90 GL 4 la cutia de viteze Iar la Matiz e 75W-85.. Daca utilajele sunt identice, de ce se recomanda vascozitati diferite? Oare pentru ca 75W-85 nu prea exista pe vremea lu' Alto? Sau utilajele nu sunt chiar identice? Link to comment
tolin Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Nici Matizul nu este identic cu Tico. 1 Link to comment
hmalex87 Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 In primul rand nu se stie starea motorului, daca consuma ulei sau nu, la 150.000 majoritatea matizurilor ce le-am vazut se dadeau la ulei. In al doile arand, problema ridicata de tine, omul vrea ieftin. Mai e varianta cu 10w30 Daewoo, 70 ron 3 litri, dar sa nu-l inghita. Daca nu zicea si de bani, ziceam 5w40, pretul e dublu aproape. End of fftopic: Masina manca putin ulei, masina a fost a unei doamne cand am intrebato de ulei nu a stiu ce sa imi zica, pdntru ca nu se ocupa ea de schimburi ). Ma gandeam la 10 w 40 de la mobil 1, dar daca trebuie strang din dinti si ii cumpar un castrolv 5 w 30 sau 40. Link to comment
tolin Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 (edited) N-am inteles vreodata calculele acestea: cand costul, doar, al benzinei pe durata de viata a uleiului, este de cel putin 10x decat costul schimbului de ulei, cum intervine criteriul pretului in alegerea uleiul din motor ? Scuzati, dar eu am fost invatat la scoala ca de la 10x in sus, numitorul devine neglijabil. Daca adaug la benzina cheltuielile obligatorii: impozit, rca, vigneta, 1/2 din itp si revizie, uleiul reprezinta un bacsis. PS n-am nevoie de un raspuns, cred mai mult in aritmetica. Edited November 26, 2010 by tolin 5 Link to comment
bodo78cf Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 N-am inteles vreodata calculele acestea: cand costul, doar, al benzinei pe durata de viata a uleiului, este de cel putin 10x decat costul schimbului de ulei, cum intervine criteriul pretului in alegerea uleiul din motor ? Scuzati, dar eu am fost invatat la scoala ca de la 10x in sus, numitorul devine neglijabil. Daca adaug la benzina cheltuielile obligatorii: impozit, rca, vigneta, 1/2 din itp si revizie, uleiul reprezinta un bacsis. PS n-am nevoie de un raspuns, cred mai mult in aritmetica. poate pentru ca banii pe ulei ii dai toti odata in vreme ce restul cheltuielilor masinii se esaloneaza in timp...oricum, nu aritmetica ar trebui sa ne ghideze, nici pretul uleiului ci doar dorinta de a avea o masina care sa mearga bine cat mai mult timp fara alte interventii de service... personal, am invatat sa intreb acolo unde nu ma pricep si cred ca daca si altii ar face ca mine sau daca nu am mai fi atat de atoatestiutori am avansa si noi si nu am mai avea pe piata tot felul de magiunuri si facaturi de care altii vor sa se debaraseze fftopic: in rest...toate bune forumisti si sarbatori fericite! respect tolin! Link to comment
strumfuadi Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 ...cred ca daca si altii ar face ca mine sau daca nu am mai fi atat de atoatestiutori am avansa si noi si nu am mai avea pe piata tot felul de magiunuri si facaturi de care altii vor sa se debaraseze degeaba, piata va exista intotdeauna si pentru asa ceva, nu vezi ca se incapataneaza lumea sa castige 30-40lei la un schimb de ulei punand magiun de dinozaur pe ideea ca "lasa ca e bun ca uite, e trecut si asta in manual".. Link to comment
hap123ciu Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 (edited) Masina manca putin ulei, masina a fost a unei doamne cand am intrebato de ulei nu a stiu ce sa imi zica, pdntru ca nu se ocupa ea de schimburi ). Ma gandeam la 10 w 40 de la mobil 1, dar daca trebuie strang din dinti si ii cumpar un castrolv 5 w 30 sau 40. Deci masina are peste 100 000 km, consuma putin ulei, Castrol, Total , opieoils.co.uk, halfords.com, toti recomanda pentru Daewoo Matiz 5w-40 ca prima alegere sau 10w-40, Valvoline recomanda MaxLife 5w-40 pentru masini peste 100 000, cred ca 5w-40 este solutia pentru tine. Nu as desconsidera Castrolul sau Mobil 1 pe motiv ca, " Castrol cel mai mult stie despre marketing, sunt campioni absoluti la asta. ". Valvoline este intrat puternic in USA(cu lant de service-uri specializate pe schimb de ulei rapid si ieftin), dar in Europa de-abia isi fac loc pe linga Castrol, Mobil sau Total. De altfel Valvoline Europe recomanda o gama de uleiuri de la 5w-30 la 20w-50 pentru Matiz, vreo 9 uleiuri, poti sa pui aproape orice. http://www.valvoline...g_the_right_oil si sincer eu cred ca sunt specializati pe piata USA. Nu zic ca Valvoline nu este bun, dar nu trebuie desconsiderati nici ceilalti producatori. In toate recomandarile 5w-40 este prima recomandare la majoritatea, fiind a 2-a recomandare la valvoline sub 100k sau prima recomandare la peste 100k. Asa ca eu o sa merg pe varianta care mie mi se pare cea sigura, adica un full sintetic 5w-40 la urmatorul schimb. Edited November 27, 2010 by hap123ciu 1 Link to comment
Doru_Neo Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 (edited) Asa ca eu o sa merg pe varianta care mie mi se pare cea sigura, adica un full sintetic 5w-40 la urmatorul schimb. Aici ai spus bine, mergi pe ce crezi tu de cuviinta si fiecare este liber sa decida ce pune in masina lui insa discutiile purtate aici pe forum sunt menite sa formeze tocmai acea parere cat mai aproape de adevar.Asta daca si vrei ... Edited November 28, 2010 by Doru_Neo Link to comment
EM!L Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 poate pentru ca banii pe ulei ii dai toti odata Şi banii pe 1 plin (de ex.) îi dai în rate? personal, am invatat sa intreb acolo unde nu ma pricep si cred ca daca si altii ar face ca mine [...] discutiile purtate aici pe forum sunt menite sa formeze tocmai acea parere cat mai aproape de adevar. Din ce văd eu, când sunt 100 pagini de discuţii şi întrebările/argumentele se repetă periodic, nu pot concluziona decât că din urmă nu citeşte nimeni înainte de a pune o întrebare Link to comment
szujo Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Acum am cumparat un matiz din 2003,are 70.000de km si vreu sa schimb uleiul.Proprietarul vechi a pus ulei Mobil 10w40 si am primit ca si cadou 4 l ulei tot din aceasta.Neaparat trebuie sa-si cumpar ulei 5w40 sau bun va fi si aceasta ulei?N-am bani mult ca sa cumpar alt ulei? Multumesc frumos! Link to comment
tolin Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Mergi mai departe cu ce s-a pus pana acum. 1 Link to comment
szujo Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Mersi mult!Filtru de ulei conteaza modelul lui? Link to comment
tolin Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Sa aiba supapa de retinere cand se opreste motorul. Link to comment
calinjack Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 Mersi mult!Filtru de ulei conteaza modelul lui? nu dar conteaza materialul modelul poa sa fie lilandungicupicatelesicupenedepaun Link to comment
raven84 Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 (edited) La noi in Galati, exista un centru de dezmembrari Daewoo care vinde si piese noi, iar ei s-au specializat in consumabile marca ANAM, care cica sunt koreene. Acum nu stiu ce sa zic. Eu am filtru de ulei de la ei si pare ok, in ideea ca nu ramane aprins becul de la ulei dupa ce am pornit motorul, chiar daca, la 10 lei cat am dat pe el ma indoiesc ca are vreo supapa. LE: astia vand cam tot ce tine de automobile ) http://www.anammotors.com/ Edited December 9, 2010 by raven84 Link to comment
tolin Posted December 11, 2010 Share Posted December 11, 2010 Utilizator de Cielo: salut acum sa va spun noutatile !!! Nu folositi ulei Aral !!!! sfatul meu care am folosit aproximativ 80.000 km si sa va spun de ce : acum cateva zile m-am apucat si am dat din nou toti tachetii jos ,am bagat in toate canalele spray de curatare am lasat , am suflat,am repetat operatia de cateva ori pana ce am considerat ca e ok (pentru niste canale atat de mici am scos cantitati enorme de "mal" uscat ) am remontat totul si in drum spre casa ce sa zic bataia aceea era acolo (va dati seama cat de dezamagit eram!) a doua zi am forjat motorul batranicii ,apoi sus pe rampa dat uleiul jos (ulei de 3000 km 10W60 Castrol )si stupoare acesta era deja negru ... Link to comment
mitosu Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 (edited) uleiul aral este cel mai contrafacut ,fiindca multi il prefera ,asa ca mare atentie de unde il cumparati sau mai bine evitati baetii " buni". de ce este cel mai blamat ulei? simplu este iefin si multi il prefera . p.s. acum imi pare rau ca nu am mers in continuare cu aral ,il luam din loc sigur. Edited December 12, 2010 by mitosu Link to comment
argon Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Uleiul GM nu sta nimeni sa-l pirateze, si toata lumea il lauda, deci, daca ma gandesc bine de ce sa mai risc cu Castroale, Arale, &co ce se gasesc la orice taraba de piese auto Mai ales ca amic sofer de tir m-a asigurat ca toate astea vin in butoaie de 200 de litri in tara si se toarna in bidoane in Romania... 1 Link to comment
tolin Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 (edited) ... Mai ales ca amic sofer de tir m-a asigurat ca toate astea vin in butoaie de 200 de litri in tara si se toarna in bidoane in Romania... Si ce rau este in asta, il toarna un tilica cu palnia in bidoane refolosite si mai scuipa il el precum chelnerii in ciorba ? La doi vecini am mai auzit una buna, cica uleiul din bidoanele de 1L este mai bun decat cele din cele de 4/5L ! Cine va aduce ulei motor in bidoane de 1/2L va sparge piata in RO. Edited December 16, 2010 by tolin 1 Link to comment
ipse Posted December 18, 2010 Share Posted December 18, 2010 (edited) Am schimbat chiar astazi uleiul la Matiz, pana astazi am folosit numai 5W30 Daewoo la cutie de tabla insa nu se mai gaseste decat in ambalaj de plastic iar asa ceva nu am de gand sa bag in motor. Am cautat un ulei care sa imi inspire incredere si am ajuns la concluzia ca unul foarte nimerit ar fi Valvoline, am gasit in Constanta la Tracom, Valvoline Durablend FE 5W-30 la 100 RON bidonul de 4 L, indeplineste normele API SJ, ACEA A1-02, B1-02, A5-02. Am citit in paginile anterioare ca e jale mare daca uleiul indeplineste norma ACEA A1 si numai norma A3 este buna, ca motorul e ca si distrus, etc. Am considerat ca profesionistii de la Valvoline stiu mai bine ce ii trebuie unui motor si poate link-ul acesta va va fi mult mai util decat datul cu parerea Finding the right oil. Am sa va tin la curent cum se comporta cu noul ulei. Edited December 18, 2010 by ipse 1 Link to comment
cristics Posted December 18, 2010 Share Posted December 18, 2010 . Am considerat ca profesionistii de la Valvoline stiu mai bine ce ii trebuie unui motor si poate link-ul acesta va va fi mult mai util decat datul cu parerea Finding the right oil. Crezi ca profesionistii de la Valvoline sunt mai buni decat profesionistii de la Daewoo (cei care au fabricat si testat motorul)? Mai bine puneai uleiul OEM (mi-am dat cu parerea, imi cer scuze)... 1 Link to comment
ipse Posted December 18, 2010 Share Posted December 18, 2010 Da cred. Cand Valvoline producea uleiuri de motor stramosii "specialistilor" de la Daewoo arau orezul cu boul, iar daca te referi la cei din Romania nu sunt nici acestia departe. Vezi cine este Valvoline la nivel mondial 1 Link to comment
argon Posted December 18, 2010 Share Posted December 18, 2010 (edited) .. De cand te iei dupa producatorul uleiului mai mult decat dupa cel al motorului? Daewoo zice clar A3 B3, A1 B1 se pune la Ford, si anticipez ca o sa zici ca daca merge la FOrd de ce nu merge la Daewoo, te inseli. Ce importanta are de cand fabrica valvoline uleiuri, daca pui ulei ce nu indeplineste norma poate sa fie si ulei de naveta spatiala Nasa. Ti-am ingrosat ceva interesant in citatul de mai jos The full ACEA specs are: * A1 Fuel Economy Petrol † * A2 Standard performance level * A3 High performance and / or extended drain * A5 Fuel economy petrol with extended drain capability † * B1 Fuel Economy diesel † * B2 Standard performance level (now obsolete) * B3 High performance and / or extended drain * B4 For direct injection passenger car diesel engines * B5 Fuel economy diesel with extended drain capability † † Not suitable for all engines - should ONLY be used in engines specifying this fuel efficient grade. Refer to the manufacturer handbook of contact your local dealer if you're not sure. Read more: http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html#ixzz18Tx9VQdS Edited December 18, 2010 by argon 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now