tolin Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Eu cred ca producatorii de ulei sunt mai "la curent" cu ce fel de uleiuri sunt pe piata, fata de producatorul care a facut o recomandare acum un nr de ani. Prima alegere la un ulei este clasa de vascozitate, care tine de dimensiunile fizice ale jocurilor din motor. Nimeni, inafara proiectantului si a centrului de cercetare care testat un motor nu stie mai bine ce clasa minima de vascozitate se alege la un motor. Producatorii de uleiui produc uleiuri dupa specificatiile fabricantilor de autoturisme. Dupa logica asta schiloada, morarul ar sti sa faca paine mai bine ca brutarul. Cine n-a fost sa ude buretele la ora de fizica stie ca un lichid (ulei) mai putin vascos raceste mai repede un corp (motor), din doua motive, iar unul mai vascos retine mai mult timp caldura, deci, toate povestile voastre sunt bune de sectiunea "mi-a zis 2 vecini". @VaLa: Un mediocru lucrator cu gura n-a creat ceva bun nicaieri in lume. Batjocura produsa de "creatia" sa este masura respectului de care se bucura. 1 Link to comment
calinjack Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 da!fabrica era la craiova ,dar matizuri cred ca circula si prin toplita .cred ca-i o dif.de temp.asa ca 5w 30 e bun si la deal si la vale dar in functie de zona in care are de functionat tre sa-i pui alt tip de ulei.nu-i obligatoriu dar e bine Link to comment
tolin Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 (edited) Cand lucrul afara se va opri la ora 8 dimineata si se va reporni la ora 17 in Romania, atunci se va pretinde un ulei mai vascos la Matiz. Iar aia tine de unghiul de incidenta si de orbita Soarelui, nu dupa ce spune cineva pe un forum, fie el din Bistrita. Edited January 9, 2011 by tolin Link to comment
calinjack Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 cred ca nu intelegi nimic sau ne faci pe noi sa nu intelegem.5w30 are a3 la fel ca 5w40.nu vad diferenta de vascozitate,doar nivelul de aditivare Link to comment
tolin Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Cu doua postari mai sus ti s-a dat una dintre explicatiile pentru care un ulei mai putin vascos este superior unuia mai vascos. Viitorul este 0w00 si nu 10w100. Link to comment
hap123ciu Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Prima alegere la un ulei este clasa de vascozitate, care tine de dimensiunile fizice ale jocurilor din motor. Nimeni, inafara proiectantului si a centrului de cercetare care testat un motor nu stie mai bine ce clasa minima de vascozitate se alege la un motor. Producatorii de uleiui produc uleiuri dupa specificatiile fabricantilor de autoturisme. Dupa logica asta schiloada, morarul ar sti sa faca paine mai bine ca brutarul. Cine n-a fost sa ude buretele la ora de fizica stie ca un lichid (ulei) mai putin vascos raceste mai repede un corp (motor), din doua motive, iar unul mai vascos retine mai mult timp caldura, deci, toate povestile voastre sunt bune de sectiunea "mi-a zis 2 vecini". @VaLa: Un mediocru lucrator cu gura n-a creat ceva bun nicaieri in lume. Batjocura produsa de "creatia" sa este masura respectului de care se bucura. Sunt de acord in privinta clasei "minime" de vascozitate, dar nu si ca este clasa ideala pentru Matiz. Eu cred 5w-x este ideal pentru porniri la rece, xw-40 ideal pt protectia la cald (si nu neaparat datorita vascozitatzii, cat a aditivilor). La chestia cu " ora de fizica" nu comentez pt ca nu-mi sta in caracter si nu aduce nimic constructiv. Temperatura uleiului poate sa fie mai mare insa chiar daca uleiul e mai putin vascos, daca frecarile metal pe metal sunt mai mari. Si de unde a aparut chestia ca fabrica baga 5w-30? Eu cred ca baga 10w-30. Si morarul stie mai bine din ce faina se face painea buna sau cozonacul. Link to comment
closchkutza Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 (edited) Temperatura interna a uleiului se apropie de 150 grade Celsius, de aceea s-a introdus HTHS-ul (care se masoara la 150 grade), in motor sunt anumite puncte mai fierbinti. De aceea se recomanda ca inainte de a oprii motorul sa-l lasi la relanti ceva timp ca sa se raceasca si punctele astea. . Vorbesti asa, in general, sau ai facut tu ceva masuratori pe motorul matizului? Daca este Vw 507.00 inseamna ca este Low SAPS deci cu nivel mai mic de ZDDP, de care Matizul cam are nevoie pentru a pervenii uzura axelor cu came. . Am vreo 50.000 km rulati cu ulei Low SAPS si axele cu came nu au nici uzura si nici depuneri. Imi pare rau ca toate discutiile pe acest forum au ajuns sa fie "certuri" forumiste. Nu o sa cobor la nivelul ala si o sa incerc sa-mi spun doar parerea. Eu cred ca producatorii de ulei sunt mai "la curent" cu ce fel de uleiuri sunt pe piata, fata de producatorul care a facut o recomandare acum un nr de ani. Cred ca ei stiu ce uleiuri produc si la ce fel de motor se aplica. Atata vreme cat Castrol, Total samd recomanda 5w-40 nu vad de ce sa nu iau asta in considerare si sa cred mai mult in parerea anumitor "cercetatori de curtea blocului". Uleiul 5w-40 nu exista pe vremea cand au fost facute recomandarile producatorului. Si producatorul pune 10w-30 cand masinile ies pe poarta fabricii pentru ca este cel mai ieftin si este ulei de rodaj, cu mult ZDDP, fata de celelate uleiuri superioare. De-aia se si schimba la 1000km prima data. Nu exista o ordine de recomandare pentru ca o vascozitate e mai buna decat alta, ci o ordine de recomandare bazata pe climat. Nu se schimba nimic la 1000km, nu mai dezinforma. Revizia de 1500 era doar sa stranga chestii pe sub masina si sa traga de roti. Nu contrazice nimeni nimic,inafara de voi, in primul rand Daewoo ROmania nu e proiectantul motorului, ci Suzuki, in al doilea rand si Suzuki si Daewoo au 5w40 alaturi de 10w40 in lista de uleiuri pentru acest motor. Am pus acum mai multe pagini scan cu uleiurile din manualul de Alto 0,8 vandut in UK, dar poate cauta oricine pe net daca chiar vrea. Suzuki este fabricantul motorului de pe Tico, motor ce a suferit modificari atunci cand a ajuns pe Matiz=> daewoo trebuie ascultat si nu suzuki. Edited January 9, 2011 by closchkutza 1 Link to comment
tolin Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 (edited) 10w30 baga fabrica din Craiova care te punea sa-l arunci dupa 1500 km, ca sa manance si gura service-urilor ceva. Coreenii care livreaza masini cu exact acelasi motor, din punct de vedere al uleiului, nu introduc un ulei 70% mineral (care se arunca dupa 5.000 km) ca sa-l folosesti tu pret de 15.000 km. Temperaturile sunt diferite la vascozitati diferite datorita inertie in preluarea si cedarea caldurii din camera de ardere, asta tine de termodinamica si nu din frecari cum simplifici problema. Eu va sfatuiesc sa invatati mai intai ce se petrece intr-un motor termic si apoi sa va dati cu parerea in public. Nu din cauza mea se ajunge in situatia paradoxala de-a supune un motor la un regim mai greu din marea dorinta de-al proteja. Este similar cu fularul infasurat de mama in jurul gatului copilului, daca intrebi o mama iti spune ca e bine, daca intrebi un doctor, care stie unde este situat centrul de reglare a temperaturii corpului, iti va spune ca-i rau, ca baza din fata gatului trebuie lasat sa fie in contact cu aerul. Desi, acest lucru este cunoscut de zeci de ani, "mama stie mai bine". Defapt, in tot ce afirmati aici, intotdeauna, altcineva inafara proiectantului motorului stie mai bine. Daca voi vreti sa continuati aceasta piesa absurda, treaba voastra, cata vreme moderatorul impartaseste aceasta soarta a topicului, eu voi avea material pentru Gazeta. @closchkutza > doar cand ai luat tu masina, adica la sfarsitul productie, s-a renuntat la absurditatea schimbului de ulei la primii 1500 km. Dupa 6 ani au realizat ca livrau motorul cu un model gresit de bujie, mai rece. Deci, va rog, fara fabricantii din RO, urmasii lui Stroe. Edited January 9, 2011 by tolin 2 Link to comment
argon Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 (edited) Suzuki este fabricantul motorului de pe Tico, motor ce a suferit modificari atunci cand a ajuns pe Matiz=> daewoo trebuie ascultat si nu suzuki. Nu prea vad legatura intre sistemul de alimentare sau depoluare cu tolerantele din motor, adica locurile pe unde se plimba uleiul. SI gresesti, Daewoo e fabricantul motorului de pe TIco. Suzuki proiectanul, asa am zis. Edited January 9, 2011 by argon 1 Link to comment
closchkutza Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 (edited) Nu prea vad legatura intre sistemul de alimentare sau depoluare cu tolerantele din motor, adica locurile pe unde se plimba uleiul. SI gresesti, Daewoo e fabricantul motorului de pe TIco. Suzuki proiectanul, asa am zis. Ai ceva dovezi in acest sens? Nu au intervenit modificari doar la alimentare/depoluare. Chiulasa este total diferita, de exmplu. Iar eu ti-am zis ca Suzuki a fost proiectantul motorului de pe Tico, atat. Edited January 9, 2011 by closchkutza 1 Link to comment
closchkutza Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Proiectantul si fabricantul motorului de pe Tico. Esti multumit acum? 1 Link to comment
argon Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Proiectantul nu e totuna cu fabricantul. Daewoo nu a proiectat motoarele nici de pe celelalte modele, nu doar Matiz sau Tico. 1 Link to comment
hap123ciu Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 (edited) Vorbesti asa, in general, sau ai facut tu ceva masuratori pe motorul matizului? In link-ul urmator http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil "In petrol (gasoline) engines, the top piston ring can expose the motor oil to temperatures of 320 °F (160 °C). In diesel engines the top ring can expose the oil to temperatures over 600 °F (315 °C). Motor oils with higher viscosity indices thin less at these higher temperatures." Sunt sigur insa ca ai masurat temperatura intr-unul dintre punctele fierbinti ale motorului. Cum ai facut? 10w30 baga fabrica din Craiova care te punea sa-l arunci dupa 1500 km, ca sa manance si gura service-urilor ceva. Coreenii care livreaza masini cu exact acelasi motor, din punct de vedere al uleiului, nu introduc un ulei 70% mineral (care se arunca dupa 5.000 km) ca sa-l folosesti tu pret de 15.000 km. Temperaturile sunt diferite la vascozitati diferite datorita inertie in preluarea si cedarea caldurii din camera de ardere, asta tine de termodinamica si nu din frecari cum simplifici problema. Eu va sfatuiesc sa invatati mai intai ce se petrece intr-un motor termic si apoi sa va dati cu parerea in public. Nu din cauza mea se ajunge in situatia paradoxala de-a supune un motor la un regim mai greu din marea dorinta de-al proteja. Cred ca bagau 10w30 si il schimbau pentru ca sa se aseze axele cu came care de obicei se dau si cu o vaselina speciala de rodaj. Asta la tipul de culbutori fara role pe care il are Matizul fabricat la noi. La care coreeni te referi, Daewoo sau Chevrolet? Motorul a fost schimbat de Chevrolet, a fost strans si are culbutori cu role. Pentru Chevrolet Matiz producatorii de ulei recomanda 5w-30 dar asta pentru ca este modernizat, pe cand la motorul de tip vechi recomanda 5w-40. Oricum noi avem Matiz de Romania. E bine insa ca avem informatii din interior de la coreeni, gen cu ce ulei iese pe poarta fabricii Matiz-ul. Cum ai facut? Restul cu termodinamica, fularul, mamica samd eu nu am spus decat ca frecarile aduc un aport important in caldura produsa intr-un motor(si ca atunci s-ar putea cu un 5w-30 sa fie temperatura mai mare, daca nu protejeaza indeajuns, decat cu un 5w-40) , mai ales daca sunt mari, nu ca doar frecarile produc caldura. Scuze, nu am reusit sa citesc pina la sfarsit ca nu prea se pomenea de ulei sau chestii intresante... Edited January 9, 2011 by hap123ciu 1 Link to comment
VaLa Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 (edited) da e off topic ; chiar daca nu ati priceput pana acum , poate de acum incolo o sa-mi dati dreptate : de la un anumit nivel al discutiei e mai bine sa faceti un topic ;Tolin versus Closchkutza....pt binele omenirii , fara suparare ( no offend) foarte serios poate descoperim ceva gauri negre ...pt ca oricum baietii vor folosi 10w-30 sau 40 sau ce nu va mai place voua , asa cum am vazut pe ffff multe forumuri ... Edited January 9, 2011 by VaLa 1 Link to comment
closchkutza Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 In link-ul urmator http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil "In petrol (gasoline) engines, the top piston ring can expose the motor oil to temperatures of 320 °F (160 °C). In diesel engines the top ring can expose the oil to temperatures over 600 °F (315 °C). Motor oils with higher viscosity indices thin less at these higher temperatures." Sunt sigur insa ca ai masurat temperatura intr-unul dintre punctele fierbinti ale motorului. Cum ai facut? Era vorba de temperatura uleiului din baia de ulei. Aia este temperatura care conteaza, avand in vedere ca uleiul circula prin motor, nu sta intr-un loc. Cred ca bagau 10w30 si il schimbau pentru ca sa se aseze axele cu came care de obicei se dau si cu o vaselina speciala de rodaj. Asta la tipul de culbutori fara role pe care il are Matizul fabricat la noi. La care coreeni te referi, Daewoo sau Chevrolet? Motorul a fost schimbat de Chevrolet, a fost strans si are culbutori cu role. Pentru Chevrolet Matiz producatorii de ulei recomanda 5w-30 dar asta pentru ca este modernizat, pe cand la motorul de tip vechi recomanda 5w-40. Oricum noi avem Matiz de Romania. E bine insa ca avem informatii din interior de la coreeni, gen cu ce ulei iese pe poarta fabricii Matiz-ul. Cum ai facut? Restul cu termodinamica, fularul, mamica samd eu nu am spus decat ca frecarile aduc un aport important in caldura produsa intr-un motor(si ca atunci s-ar putea cu un 5w-30 sa fie temperatura mai mare, daca nu protejeaza indeajuns, decat cu un 5w-40) , mai ales daca sunt mari, nu ca doar frecarile produc caldura. Scuze, nu am reusit sa citesc pina la sfarsit ca nu prea se pomenea de ulei sau chestii intresante... Vrei sa spui ca motorul de 0.8l de pe Spark este altul decat cel de pe matiz? Ti-am scris mai sus, eu de 50.000 km merg cu un ulei Low Saps si nu exista nici o uzura la nivelul axului cu (s)came. 1 Link to comment
tolin Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 ... Motorul a fost schimbat de Chevrolet, a fost strans si are culbutori cu role. Ai ocazia sa probezi ce spui, pana acum ai spus vorbe Daewoo Matiz Chevrolet Spark Link to comment
hap123ciu Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Era vorba de temperatura uleiului din baia de ulei. Aia este temperatura care conteaza, avand in vedere ca uleiul circula prin motor, nu sta intr-un loc. Vrei sa spui ca motorul de 0.8l de pe Spark este altul decat cel de pe matiz? Ti-am scris mai sus, eu de 50.000 km merg cu un ulei Low Saps si nu exista nici o uzura la nivelul axului cu (s)came. Cred ca temperatura maxima conteaza in locurile unde uleiul trebuie sa isi faca treaba , nu in baia de ulei... Un link pt evolutia motorului, in care se spune ca motorul a fost updatat de Chevrolet http://en.wikipedia.org/wiki/Daewoo_S-Tec_engine In privinta axelor cu came multi ani si km inainte, sper sa reziste si al meu la fel 1 Link to comment
closchkutza Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Cred ca temperatura maxima conteaza in locurile unde uleiul trebuie sa isi faca treaba , nu in baia de ulei... Un link pt evolutia motorului, in care se spune ca motorul a fost updatat de Chevrolet http://en.wikipedia...oo_S-Tec_engine In privinta axelor cu came multi ani si km inainte, sper sa reziste si al meu la fel Tu intelegi ca uleiul circula prin motor??? Cei care isi pun ceasuri ale temperaturii uleiului(sau masinile ce au asta stock), unde masoara acelea temperatura uleiului, la nivelul segmentului?? Link to comment
tolin Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 (edited) Un link pt evolutia motorului, in care se spune ca motorul a fost updatat de Chevrolet http://en.wikipedia...oo_S-Tec_engine Ti-am pus pe topic desenele lor (motor 0,8L !!!), explica-ne diferentele pe care le-ai afirmat ! Vreau sa vad rolele care s-au adaugat., eu, fara sa-mi desenezi, nu pricep. Edited January 9, 2011 by tolin 1 Link to comment
closchkutza Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Proiectantul nu e totuna cu fabricantul. Daewoo nu a proiectat motoarele nici de pe celelalte modele, nu doar Matiz sau Tico. Daewoo a reproiectat motorul de Matiz. Link to comment
hap123ciu Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 (edited) Link-ul spune clar "In 2004 the 0.8/1.0 engines were updated again. New intake and exhaust systems, along with low-friction aluminum cam followers with rollers were added, resulting in better economy. They are used in Chevrolet Matiz (model M200)." S-ar putea insa sa se refere la UK, poate nu este global. Intre Daewoo Matiz si Chevrolet Matiz au scazut noxele, a scazut consumul, a crescut cuplul, ceea ce ar confirma faptul ca s-au facut modificari, cel putin in UK. Sincer nu mai stau sa caut manualul de service pt Chevrolet, daca ai un link m-ar interesa sa-l iau, daca nu oricum nu conteaza, dar as fi curios care sunt diferentele. Poate la noi le-au adus cu motoare de tip vechi, ca sa fie mai ieftine, cine stie... @closchkutza: Uleiul circula se incalzeste in unele parti, se raceste in alte parti, nu conteaza ce face in baia de ulei, ci unde e necesar.Se masoara in baia de ulei pentru ca e usor de masurat, dar nu conteaza ce temperatura are in baia de ulei, ci la ce temperatura maxima ajunge in punctele importante. Edited January 9, 2011 by hap123ciu 1 Link to comment
tolin Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 (edited) ... Link-ul spune clar Daca scrie acolo, de ce nu poti sa-mi arati in manualele de service ? Oricum, fara legatura cu subiectul de aici. Astept noi materiale pentru "Gazeta", "Mi-a zis 2 vecini" si "Caposii forumului". Poate le unim intr-un topic nou "M-au convins 14 posesori de Matiz din parcare, dintre care 2 imi sunt vecini" Edited January 9, 2011 by tolin 1 Link to comment
hap123ciu Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Daca scrie acolo, de ce nu poti sa-mi arati in manualele de service ? Oricum, fara legatura cu subiectul de aici. Astept noi materiale pentru "Gazeta", "Mi-a zis 2 vecini" si "Caposii forumului". Poate le unim intr-un topic nou "M-au convins 14 posesori de Matiz din parcare, dintre care 2 imi sunt vecini" Poate pentru ca exista diferite versiuni ale manualelor, si ale masinii. Poate tu ai doar o versiune a manualului. Dar am mai scris asta odata, nu vreau sa ma repet. Sunt de acord, e off-topic, ca si aberatziile cu "gazeta" samd care suna a autobiografie a domnului Tolin. Sincer nu vad de ce incrancenarea asta cu 5w-30 -ul, de ce nu puteti accepta faptul ca altii au alta opinie si de ce trebuie sa va dati drumul la dovezile de proasta crestere pe forum daca cineva va contrazice. 1 Link to comment
calinjack Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 (edited) salut! tocmai i-am dat o portie noua de 5w40 ARAL+filter MAN+air filter korea Edited January 10, 2011 by calinjack Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now