tolin Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 ... s-apoi daca manualul scrie API-SJ si atat ce ne mai tot stresati cu ACEA ... Pe tine nu te streseaza cineva, pentru ca nu se poate, tu nu intelegi diferentele din clasificarea ACEA, tu iti faci probleme la +40'C, dar esti senin la +150'C. 1 Link to comment
calinjack Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 (edited) oricum ai spune sunt majoritatea cei ca mine adica se uita in tabelul ala din manual apoi se uita la starea vremii si constata ca temperatura de afara e intre -30 iarna si plus 40 vara.nimanui nu-i trece prin cap ca temperatura din motor este de x grade si ca uleiul lui isi va pierde din calitati acolo in maruntaiele motorului.daca pe ulei scrie ca de la -30 la +40 temperatura de afara atunci tot neamu o sa ia uleiul dupa tabelul asta .si nu sunt deloc stresat,ca doar nu sunt singurul de pe forum care foloseste un 5w4o sintetic ,dar vad ca pe altii ii streseaza teoriile mele si tot se baga ca musca Edited January 19, 2011 by calinjack Link to comment
tolin Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Tabelul acela este pentru uleiuri din alt mileniu, iar producatorul nu recomanda 5w40. Dejaba ai tu un tabel, cand nu stii sa-l citesti. 1 Link to comment
argon Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Ontopic, am 3000 km cu dexos 2, e okei uleiul. Link to comment
calinjack Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 te contrazici singur dom' porodica , tabelul ala din alt mileniu este tabelul publicat in cartea tehnica a matizului,si acolo nu scrie ca 5w30 e mai breaz decat 5w40 .si inca ceva ,eu am matizul din 2007 si nu din alt mileniu .daca nu era bun tabelul trebuia sa il modifice nu sa vanda masini de secol21 cu recomandari de secol 20 Link to comment
argon Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Vezi ca Dacia 1310 s-a vandut pana in 2004 cu motorul ala din 1968, schimbat carburatorul cu un injector doar Link to comment
calinjack Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 si cum zicea @argon dexos 2 are de fapt API- SM si auzi ce zice ca-i ok .bulion te fac! Link to comment
argon Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 La drumuri de cate 3-4 km de la -10 grade e foarte Ok, si consumul de benzina la fel. Link to comment
tolin Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 eu am matizul din 2007 si nu din alt mileniu Cate perle din astea mai scoti ? Cand a fost proiectat motorul ? Treaba ta daca folosesti grafice vechi si depasite, dar pe topicul asta nu se discuta despre ce faci tu. Link to comment
calinjack Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Vezi ca Dacia 1310 s-a vandut pana in 2004 cu motorul ala din 1968, schimbat carburatorul cu un injector doar da dar la inceputuri bagau 30w40 si dupa ce i-au pus injector mergea si 10w40 si nu i-a fost greata 1 Link to comment
argon Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 La inceputuri mergea si cu m40 vara si m20 iarna. Link to comment
calinjack Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Cate perle din astea mai scoti ? Cand a fost proiectat motorul ? Treaba ta daca folosesti grafice vechi si depasite, dar pe topicul asta nu se discuta despre ce faci tu. o fi fost proiectat motorul in alt mileniu dar asta nu exclude faptul ca la fabricarea lui pt a obtine performante ecologice (ca doar a ajuns la euro 4)s-au putut schimba unele reglaje mecanice plus ca s-au putut folosi alte aliaje de ex la fabricarea supapelor ,a scaunelor de supapa,etc.stiai de exemplu ca acelasi motor de la o alta marca de masina ex:renault a folosit acelasi motor si -la renault 16 si la prima generatie de megane cu imbunatatirea aliajelor care compuneau supapele ,scaunele de supapa sialte alea pt ca folosirea benzinei fara plumb exercita detonatii mai puternice decat cea cu plumb si vechile aliaje nu rezistau. La inceputuri mergea si cu m40 vara si m20 iarna. no vezi! si atunci de ce la inceputuri matiz mergea cu 15w40 iar acum nu-i bun 5w 40 sau 0w 40? 1 Link to comment
argon Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 (edited) Nu cred sa se fi schimbat uleiurile din manual din 1999 de cand e MAtizul pana in 2008. Iar 0w40 nu a fost printre ele niciodata. Edited January 19, 2011 by argon Link to comment
tolin Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 (edited) o fi fost proiectat motorul in alt mileniu dar asta nu exclude faptul ca la fabricarea lui pt a obtine performante ecologice (ca doar a ajuns la euro 4)s-au putut schimba unele reglaje mecanice plus ca s-au putut folosi alte aliaje de ex la fabricarea supapelor ,a scaunelor de supapa,etc.stiai de exemplu ca acelasi motor de la o alta marca de masina ex:renault a folosit acelasi motor si -la renault 16 si la prima generatie de megane cu imbunatatirea aliajelor care compuneau supapele ,scaunele de supapa sialte alea pt ca folosirea benzinei fara plumb exercita detonatii mai puternice decat cea cu plumb si vechile aliaje nu rezistau. Continui cu perlele, uleiul n-are treaba cu nimic din ce crezi tu. Motorul acesta a fost construit pentru vascozitate SAE30 si asa ramane pe viata. Doar uzura lui obliga la o vascozitate mai mare. Punand din start un ulei mai vascos, ii grabesti uzura. Edited January 19, 2011 by tolin 1 Link to comment
calinjack Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 atunci inseamna ca ceva tot se contrazice .uite de ex argon a pus clasa de vascozitate 30 dar acel ulei are api- sm.as fi curios sa aflu daca tu ai pus doar 5w30 api-sj ,acea a3/b4 in motor tot timpul si nu ai nici o problema cu motorul sau crezi ca nu vei avea niciodata,asta in cazul in care ai folosit si vei folosi acest ulei tot timpul Link to comment
strumfuadi Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 (edited) ...si nu mai sti ce clasa de vascozitate ACEA sa iei. clasa de vascozitate ACEA? TARE daca tu crezi ca la asta se refera standardele ACEA!.. oricum ai spune sunt majoritatea cei ca mine d'aia a si castigat Basexu, din pacate.. atunci inseamna ca ceva tot se contrazice .uite de ex argon a pus clasa de vascozitate 30 dar acel ulei are api- sm.as fi curios sa aflu daca tu ai pus doar 5w30 api-sj ,acea a3/b4 in motor tot timpul si nu ai nici o problema cu motorul sau crezi ca nu vei avea niciodata,asta in cazul in care ai folosit si vei folosi acest ulei tot timpul O tot dai inainte ca API SM e mai bun ca SJ. Ok, hai sa admitem asta. Dar stii DE CE e mai bun si, mai ales, PENTRU CE? Dupa ce afli mai treci pe aici si sa ne explicitezi si noua modulul. Edited January 19, 2011 by strumfuadi 1 Link to comment
claud20012 Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 (edited) Material de studiu (poate va linistiti... sau poate nu ): Manualul pentru Spark 2007: Manualul pentru Spark 2009(tot modelul vechi, cam acelasi motor cu cel de la matiz): Edited January 20, 2011 by claud20012 Link to comment
argon Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 (edited) Clar, dar eu am pus manualul de Suz Alto, motorul ce a stat la baza Tico si Matiz, si era de la 10w30 la 15w40, functie de zona climatica, dar ideea unora cu 5w30 unicul ulei recomandat la Matiz e neschimbata. Smart 0,6 litri foloseste 10w40, si mai sunt o groaza de exemple cu motoare mici cu uleiuri mai groase decat motoarele de 3-4-5 litri de la americani sau japonezi care merg cu 5w20. Daca motorul e mic e si de turatie mai mare, puterea se obtine la o turatie mare, si pentru protectie optima necesita un ulei mai gros. Edited January 20, 2011 by argon 1 Link to comment
closchkutza Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Atunci bagati fratilor 10w60, o sa va tina o viata! 2 Link to comment
argon Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Ar fi foarte indicat sa nu bagati ce nu e in manual. w60 nu e. Link to comment
closchkutza Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 (edited) Da, insa e gros=>foarte bun.C`asa am citit eu pe forum, ca uleiu` gros e cel mai bun pentru motoarele mici, cu canale de ungere mici.Cica le face foarte bine cand pornesc ele dimineata cu ralantiul la 2000rpm si uleiul este de vreo 3 ori mai gros ca un 5W30. Si de asemenea, am mai citit ca uleiurile semisintetice insa vascoase sunt mult mai bune decat alea sistetice si cu vascozitate mai mica, cica faptul ca e gros uleiul la 40 grade il face sa tina de 10 ori mai mult decat un LL. Edited January 20, 2011 by closchkutza 2 Link to comment
argon Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 (edited) De unde stii ca motoruld e la Matiz are canale de ungere mai mici ca sa zicem cel de Espero de 1.8? 5w40 nu e de 3 ori mai gros ca 5w30, nici la cald, si in nici un caz la rece. Edited January 20, 2011 by argon 1 Link to comment
closchkutza Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Ma contrazici cu o intrebare? Link to comment
argon Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Bine, canalele de ungere la Matiz nu sunt mai mici ca la Espero 1.8 ! e bine acum? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now