cristics Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 On 3/19/2011 at 3:28 PM, argon said: ... uleiul se inegreste mai mult sau mai putin functie de masina, Matizul are un motor de generatie veche si de aia se inegreste mai repede ca la altele uleiul, si toba e cu funingine, Nu accept chestia asta cu innegritul functie de masina, pt. ca e prima data cand arata asa rau uleiul de cand o am (de la 5km). De la schimb la schimb (maxim 7000km in 6 luni), uleiul pe joja nu scadea, culoarea era maroniu deschis. Uleiul de acum a fost verificat din 1000 in 1000km, si acum la 4000 s-a innegrit tare, la 3000 era maroniu. Motorul se comporta normal, consumul e acelasi, nu e funingine pe teava de esapament (la mine e ruginita chiar). Pe mine ma deranjeaza ca a spumat, ceea ce cu acelasi tip si marca de ulei, in acelasi motor, in aceleasi conditii de utilizare, nu s-a intamplat pana acum. Link to comment
argon Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 (edited) Cu spumatul nustiu ce sa zic, ca nu am patit, dar d ece nu accepti partea cu inegritul mai tare la Matiz? Acum cateva pagini cineva a comparat cu Supernova, unde nu se inegreste asa tare, mai sua cu Toyota unde nu-l inegreste mai deloc, si compar si eu cu 1.5 de pe Espero, unde iar nu se inegreste asa repede ca la Matiz. 99% din posesorii de MAtiz iti confirma ca se ingreste mai repede ca la alte masini uleiul, 1% fiind closhcutza care face nota dicordanta, nevazand ulei negru la masina sa, acestea fiind exact cuvintele. Daca face schimbul la 3000 km, se poate, dar la termenul normal de schimb, nu poate fii decat negru uleiul la Matiz. Edited March 19, 2011 by argon Link to comment
cristics Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 On 3/19/2011 at 3:47 PM, argon said: Cu spumatul nustiu ce sa zic, ca nu am patit, dar d ece nu accepti partea cu inegritul mai tare la Matiz? ...Daca face schimbul la 3000 km, se poate, dar la termenul normal de schimb, nu poate fii decat negru uleiul la Matiz. Nu accept INCA . Eu am vazut evolutia motorului de nou, masina are km putini (la anii ei). Insa, singurul lucru care s-a schimbat la ultimul schimb, s-a umblat la jocul culbutorilor (dupa masuratori era cam strans pe evacuare, admisia era buna...valorile erau sensibil egale). Chestia cu culoarea e relativa, pt ca unii spun culoarea de pe joja (maroniu), altii culoarea uleiului cand e in lighean (negru). Link to comment
Tommy Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 (edited) On 3/19/2011 at 3:47 PM, argon said: 1% fiind closhcutza care face nota dicordanta, nevazand ulei negru la masina sa, acestea fiind exact cuvintele. Nu degeaba in statistica marginile se elimina, closckkutza are poate mai mult de 100 de posturi in care divinizeaza uleiul ala. Faptul ca se innegreste nu e o problema, si la VW sunt motoare bune care au consum specific de ulei, doar ca se schimba mai repede. Nici maicamea nu-l tine 5 mii, are vreo 24-25 de mii de km din 2004 toamna. Uleiurile, cauciucurile si alte comsumabile le cumpara frate-miu sau eu, asa ca stiu ce e bagat in motor, ulei mobil mai scump decat ce bag la mine (mie imi pune la repr. de la butoi cred), ii fac poza cu prima ocazie Edited March 19, 2011 by Tommy Link to comment
sorinm Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 (edited) Eu am masina de la 7 Km, numai EU am condus-o si stiu ce am bagat in ea. Daca vrei sa nu se mai inegreasca asa tare, inainte de schimb pune un ulei inferior, mergi cu el 100, 200 Km si dupa aia pune un ulei de calitate. Mai curat de atat nu se poate. Nici mie nu imi face spuma, am vazut o pelicula alba mica doar la joja sus, unde etanseaza in motor (probabil sunt vapori, condens...cine stie..), in rest la capacul de umplere nimic. Edited March 19, 2011 by sorinm Link to comment
Tommy Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Las-o drequ de masina, stam sa fim sclavii lor, schimb de schimb bibilita cu 2 ransuri de ulei? La diesel nu se mai cramponeaza nimeni ca se innegreste, discutia era despre o capacitate a uleiului, aceea de a spala. Cum nu toate masinile ard benzina la fel, e clar ca si partea reziduala e diferita. Link to comment
sorinm Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Pai unii se pare ca nu mai dorm noaptea daca nu au uleiul de consistenta si culoarea mierii de albine ca sa si-l poata intinde pe paine. Asta e solutia pentru cei plictisiti ca sa aibe un ulei cat mai curat ) Link to comment
cristics Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 On 3/19/2011 at 5:19 PM, sorinm said: Nici mie nu imi face spuma, am vazut o pelicula alba mica doar la joja sus, unde etanseaza in motor (probabil sunt vapori, condens...cine stie..), in rest la capacul de umplere nimic. La capac nu e nimic, e curat, in schimb cand scot joja, spuma e pe partea de jos (pe varful jojei)...Am vb cu un prieten care e sofer pe tir si saptamana viitoare imi aduce Synpower din Germania...O sa vad atunci, dupa o "spalare" prealabila cu un ulei curat. Link to comment
SiNnY Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 Aveti idee, are ceva daca am pus in Matiz 2007 - 37.000 Km ulei Ulei OEM Ford 5w30 1L Specificati motor : WSS-M2C913-B - API SL ILSAC GF-3 ACEA A1/B1 ?! 1 Link to comment
argon Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Discutia asta se repeta periodic.. 1 Link to comment
SiNnY Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 (edited) Am incercat sa imi dau seama care-s diferentele intre A1 / B1 si A3 / B3 dar in afara de faptul ca unul e ptr turatii si altul pentru consum redus de combustibil nu am gasit...si nu cred ca cer prea mult decat un raspuns, eventual si o explicatie : este bine sau nu ?! contine ceva compusi chimici ce poate cauza motorului ? Am ales ala pentru ca era singurul pe stoc 5W-30 si full syntetic... ACEA Edited March 24, 2011 by SiNnY Link to comment
korydon Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 (edited) Pentru Matiz cel mai bun ulei este 5w30, API SM, ACEA A3, cand motorul nu cere altceva. In aceste caracteristici se incadreaza uleiul GM Dexos 2 care se gaseste destul de usor. Cine pune alt tip de ulei o face pe barba lui asumandu-si consecintele. Edited March 24, 2011 by korydon Link to comment
argon Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 On 3/24/2011 at 7:25 AM, SiNnY said: Am incercat sa imi dau seama care-s diferentele intre A1 / B1 si A3 / B3 dar in afara de faptul ca unul e ptr turatii si altul pentru consum redus de combustibil nu am gasit...si nu cred ca cer prea mult decat un raspuns, eventual si o explicatie : este bine sau nu ?! contine ceva compusi chimici ce poate cauza motorului ? Am ales ala pentru ca era singurul pe stoc 5W-30 si full syntetic... ACEA S-au dat destule explicatii chiar aici pe topic, de aia ziceam ca se repeta discutiile. Link to comment
calinjack Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Si io ma enervez cand vad ca pt matiz cineva recomanda ACEA A3 .la mine in carte nu scrie lucrul asta si pun pariu ca nici intr-o carte nu scrie.atunci de unde recomandarea ?din burta? Link to comment
argon Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 In nici o carte nu scrie, dar uleiul A1 de Ford intruneste niste norme si aprobari Ford, care nu se regasesc la Daewoo. Sper ca stii english, spor la citit. "ACEA A1/B1 oils are typically used in older vehicles as they do not provide the minimum performance demanded by the latest OEM specifications. These oils may be unsuitable for use in some engines. Prior to ACEA 2008, ACEA A1/B1 was usually coupled with the Ford specification, WSS-M2C913-B. However, a new edition of this specification has been introduced by Ford which requires a higher minimum ACEA performance level of ACEA A5/B5-08. This will further reduce the range of applications for which ACEA A1/B1-08 oils are suitable." Link to comment
calinjack Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Nu am intrebat ce ACEA e specifica pt Ford .unde scrie in ce manual ca-i specific ACEA A3 pt matiz?vreau raspuns pt matiz nu pt ford sau altele Link to comment
sorinm Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Sa imi iau niste seminte si sa stau cu dejtu` pe F5 sa privesc cum se vor umple paginile iar degeaba ) Link to comment
tomis Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Am avut si eu o tura si nu am fost dezamagit. Ford formula F, 5W30. Ulei economic dar decent. A1/B1 este mai putin rezistent ca A3/B3 si nu prea merge la motoarele muncite rau. Ma mir ca era singurul pe stoc. (Bucuresti ?). Ca majoritatea uleiurilor, este Sithese Technology. Fabricant necunoscut, dar cu eticheta si sub egida Ford. Unii furnizori zic pe Net ca e de la Castrol si ca rezista 15.000. Indoielnic. Prin analogie cu alte uleiuri norma Ford WSS M2C 912..., vascozitatea e in partea de jos a clasei, 10...10,5 si asa se si simte. Link to comment
SiNnY Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 (edited) Uleiul este OEM Ford facut de Total...si culmea scrie ca Germania...astia de la Total nu erau francezi ? Dar in concluzie...e grav sau pot sa merg linistit ?! Edited March 24, 2011 by SiNnY Link to comment
sorinm Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 In concluzie are alta dinamica a fluidelor si alti aditivi fata de ce are matizul nevoie. Link to comment
SiNnY Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 (edited) Manual Service pagina 17 --> voi ce intelegeti de aici ?! " Folositi numai ulei de motor cu specificatia API SJ recomandata sau superioara acesteia" Deci API SL ILSAC GF-3 ACEA A1/B1 nu este superior API SJ ACEA A3/B3 ? Edited March 24, 2011 by SiNnY Link to comment
argon Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 A1/B1 pui numai daca producatorul mentioneaza asta, cazul Ford, daca nu mentioneaza, nu pui, ce e asa greu? Ce norme GM intruneste uleiul ala A1/B1? nici una, intruneste doar M2C sau WSS, care-s de Ford, nu de GM, MB, VW, etc. Link to comment
calinjack Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Acolo pomeneste doar de API-SJ sau superior,de ACEA nu scrie nicaieri deci API-SJ,SK,SL,SM,etc superior de fapt mi se pare normal sa nu pomeneasca,API fiind clasificarea americana a vascozitatii,si cum aici discutam de o masina produsa de gm... Link to comment
sorinm Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Bai eu am mers 10.000 Km cu uleiul ala FE de Ford si nu am patit nimic dar acum nu mi-as mai pune, mai bine sa dorm linistit. Ca si API si ACEA intra in standarde..da mai are alea de Ford M2C si WSS care nu au nici o treaba cu ce are nevoie Matizul. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now