mitosu Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 in aproximativ 2000 km motorul se comporta bine cu total 9000 quartz 5w40, singura diferenta e ca-mi pare mai vioi vs mobil 3000 5w40. Link to comment
opelvn Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 (edited) PAI Ar trebui sa te uiti la HEAVY DUTY pt ca normele pt INDUSTRIE in 95% din cazuri le depasesc pe cele pt autoturisme deci sa revenim ORICE ULEI SM/CJ4 si CU VDS4 (VOLVO) (depaseste uleiurile posirca din 95% din buticuri de piese auto pt autoturism de gospodina) inclusiv chiar unele norme recomandate de unii constructorii auto si asta putem vedea daca ne aplecam putin sa studiem TOOL al lui LUBRIZOL nr 1 mondial (4mld dolari cifra afaceri) in aditivi de ulei pt producatorii de uleiuri motoare deci petro canada e un ulei super premium SM/CJ4 -VDS4 HEAVY DUTY ce merge si pe motoare benzina (SM) IAR 8500 ORE IN MOTOR PE GAZ SANT ECHIVALENTE CU 300000-400000 km IN MOTOR DIESEL. temperatura in camera de ardere in motoarele functionand pe gaz e mai mare decat in cele care functioneaza cu benzina cu 80-90 grd C deci cu atat mai mult uleiul e supus la stres termic si oxidare mai mare. Fiecare pune ce ulei vrea si de cati bani are... pt studiu click pe sagetile negre din stanga prima adresa e heavy duty a doua e pt autoturisme http://origin-qps.onstreammedia.com/origin/lubrizol/Markets/EngineOilAdditives/100132RPtool2012Deploy/rp/hd/index.html http://origin-qps.onstreammedia.com/origin/lubrizol/Markets/EngineOilAdditives/100132RPtool2012Deploy/rp/pc/index.html Edited July 4, 2013 by opelvn Link to comment
mitosu Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 usor peste 3000 km si pe caldurile astea motorasul merge foarte bine cu total, chiar neasteptat de bine. Link to comment
leaderfox Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Salut din nou, Matizul meu are 162500 km. Revizia am facut-o la 160000 - de atunci pana acum mi-a consumat aproape 500 ml ulei, mers la drum lung (doar vreo 500 km facuti in oras). Uleiul folosit momentan este eurolub 5w40. Eu il am de la 120000km - la primul schimb (5w30 GM albastru) nu am putut observa consumul ca avea o pb la buson si pierdeam ulei; apoi a avut Castrol Magnatec 10w40 pus la service la recomandarea inginerului (nu mi-a placut, motorul era galagios si am prins si iarna cu el si la - 25 nu mai pornea masina); am revenit la 5w30 daewoo (consum 1 litru in plus). Ideea e ca am pus 5w40 ca ma gandeam ca e vechi motorul si sa-i dau vascozitate mai mare, dar vad ca-l consuma si pe asta de numai. Intrebarea mea este ce imi indica acest consum ridicat, ce masuri ar trebui sa iau (nu las urme de ulei pe sub masina, deci se arde cred eu) - e ceva sa ma ingrijorez sau sa completez si doamnea ajuta (masina o mai tin 1 an, 1 an jumate maxim). Multumesc anticipat. Link to comment
korydon Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Mergi asa daca nu vrei sa iti faci motorul. Eu am consumat+pierdut in ultima mie de km 400 ml de ulei Dacia 5w30 dar nu imi fac griji. Masinile astea sunt vechi si nu stiu daca se mai merita reparate(nu mai rezista nici caroseriile mult timp ), umbli cu bidonul de ulei in portbagaj si gata. La mersul preponderent extra-urban e normal sa consume ulei ( daca mai ai si munti de urcat se duce si mai mult ) turatiile fiind mai mari. Cel mai mic consum de ulei ( 170 ml/1000 km ) l-am avut cu ulei MOL 5w30 , dar nu stiu cum se comporta noua varianta a uleiului , eu voi merge pe GM(DW)5w30 ca e cel mai ieftin si consumul e undeva pe la 250 - 270 ml / 1000 km mers mai mult extra-urban, la 5000 - 7000 km cat fac eu pe an imi ajung 4 l de ulei / schimb . Link to comment
leaderfox Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Pai pe mine nu ma deranjeaza sa i completez uleiul - ma gandesc sa nu vrea sa mi zica si altceva prin consumul asta asa ridicat (+ ca nu inteleg, daca nu curge din motor, ce se intampla cu el, ca nu se evapora, nu?). Si da, la drum intins consuma cel mai mult (acu am facut un drum Sibiu-Orsova-Cheile Nerei-Targu Jiu) si a fost si cald rau, iar drumul cel putin intre SB si Hateg, Petrosani e bun si a vazut constant 120 km/h. 5w30 a rupt si mai mult la un drum pe Transalpina. Multumesc. Link to comment
korydon Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 (edited) Uleiul se mai si vaporizeaza, depinde cat de volatil este. In principiu daca iti consuma mult ( pe la simeringurile de la supape sau segmenti )ar trebui sa il vezi iesind pe teava sub forma de fum si masina devine mai puturoasa. De obicei , la mine, cand ma duc la gratar am de urcat un munte de vreo 5-7 km cu inclinare destul de mare ( 11 % ), dupa, se cam depune uleiul ars pe traseul de evacuare si la primele accelerari , cand se incalzeste traseul, il vad iesind pe teava, ala sunt sigur ca il ard pe la simeringurile de la supape. Tura asta am exagerat si eu cu uleiul de la dacia care este mult prea subtire pentru motorul meu, pentru mare am pus 1 litru deoparte, dupa care il dau jos. Edited August 19, 2013 by korydon Link to comment
mitosu Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 cand veti folosii uleuri bune 5w40 atunci motoarele astea or sa tina pina vor cadea de pe caroserie, atat timp cat va pierdeti vremea cu uleiul gm si daciaoil asta soarta o aveti. eu vreau sa tin matizul inca 10 ani de acumm inainte, de ce sa-mi bat joc de el daca mi-a fost credincios. macar nu puneti un ulei ful sintetic in motor 5w30, folositi doar uleiuri proaste calitativ in speta gm care e recunoscut pentru motoarele busite. Link to comment
Tonyus Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 (edited) On 8/19/2013 at 8:21 AM, leaderfox said: Salut din nou, Matizul meu are 162500 km. Revizia am facut-o la 160000 - de atunci pana acum mi-a consumat aproape 500 ml ulei, mers la drum lung (doar vreo 500 km facuti in oras). Uleiul folosit momentan este eurolub 5w40. Eu il am de la 120000km - la primul schimb (5w30 GM albastru) nu am putut observa consumul ca avea o pb la buson si pierdeam ulei; apoi a avut Castrol Magnatec 10w40 pus la service la recomandarea inginerului (nu mi-a placut, motorul era galagios si am prins si iarna cu el si la - 25 nu mai pornea masina); am revenit la 5w30 daewoo (consum 1 litru in plus). Ideea e ca am pus 5w40 ca ma gandeam ca e vechi motorul si sa-i dau vascozitate mai mare, dar vad ca-l consuma si pe asta de numai. Intrebarea mea este ce imi indica acest consum ridicat, ce masuri ar trebui sa iau (nu las urme de ulei pe sub masina, deci se arde cred eu) - e ceva sa ma ingrijorez sau sa completez si doamnea ajuta (masina o mai tin 1 an, 1 an jumate maxim). Multumesc anticipat. Problema consumului tau de ulei poate fi si din alta cauza, verifca compresia, simeringuri supape, etc. Parintii mei au un Matiz E4 (2007) la care eu ii fac toate reviziile si reparatiile. Masina are 85.000 Km si a "vazut" doar Castrol Magnatec 10 w40 (schimbat la interval de 8-9000 de Km), inafara de uleiul care a fost pus in fabrica si la primul schimb de 1000, in care am pus Aral 5 w40. Motorul merge impecabil si acum, probleme zero, porneste iarna, vara fara probleme (baterie Varta de 2 ani), desfacut capac culbutori, pentru verificare-ajustare joc supape, toate piesele curate, fara urme de uzura pe came, nicaieri, fara depuneri, etc. Nu consuma ulei. Masina nu e condusa "batraneste", in special in mainile mele (ocazional). Poate sunt mai ciudat eu, dar parerea mea este ca Matizul este destul de ieftin de intretinut, motiv pentru care fac tot posibilul ca piesele, consumabilele sa fie de cea mai buna calitate posibila. Daca nici de astea nu as avea bani m-as lasa de condus si as investi in mersul pe jos/bicicleta/transport in comun. Edited August 19, 2013 by Tonyus Link to comment
leaderfox Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Multmesc de raspunsuri Cu proxima ocazie cand am timp sa merg la service o sa-i rog sa se uite la compresie (o sa le mai detaliez problema). In privinta banilor investiti in masina nu m-am zgarcit niciodata - uleiuri am cam pus ce mi au zis cei din service (am schimbat 2 pana acum), plus ca a fost luata de la bun inceput cu ceva consum si problemute (a fost un compromis). Iar unei masini pe care de and am luat-o cam consuma deja aproape 1 L ulei la 10000km doar nu era sa-i pun valvoline synpower la 65 ron /l. Numai bine va doresc. Link to comment
korydon Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 (edited) Am folosit si eu odata un 5w40 si apoi un 0w40 si masina nu mi-a consumat ulei, decat in limitele normale. Uleiul Gm folosit de mine este de fapt ulei daewoo fabricat de koreeni, ulei testat de cineva de pe aici de pe forum 120.000 km fara probleme, eu nu am auzit motor de dacia busit cu ulei dacia si nici motor de Matiz busit cu ulei daewoo, dar fiecare cu preferintele lui. Acum 2 ierni , pe ger, pregatindu-mi masina pentru un drum spre Brasov am lasat un bidon de ulei 5w30 in zapada maxim 15 minute, dupa, vazand cum s-a facut uleiul am zis ca nu mai bag in masina niciodata alta vascozitate decat cea recomandata de producator, indiferent cat trebuie sa completez intre schimburi. Astazi trecand pe langa un vecin ce are Ford Transit am vazut ca , completa cu ulei ford 5w30, m-am uitat in bord si avea 325.000 km, probabil ca avea motorul bulit de la uleiul asta dar nu ezita sa il foloseasca. Edited August 20, 2013 by korydon Link to comment
leaderfox Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Eu sper sa ma mai tina 1an si jumatate asa, sa mearga doar cu completat - asta inseamna undeva pe la 30000km - momentan, pana la urmatoarea revizie o sa i completez tot cu eurolube 5w40. Toate cele bune. Link to comment
vrazvanc Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 (edited) On 8/20/2013 at 8:51 PM, korydon said: am lasat un bidon de ulei 5w30 in zapada maxim 15 minute, dupa, vazand cum s-a facut uleiul am zis ca nu mai bag in masina niciodata alta vascozitate decat cea recomandata de producator Corect! Dar un 10W40, cum o fi iarna? Edited August 21, 2013 by vrazvanc Link to comment
leaderfox Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Dupa cum am zis, acu 2 ani, cand am avut -20 si ceva de grade prin SB uleiul meu Castrol magnatec 10w40 era o marmelada suprema si masina nu pornea decat dupa-amiaza si destul de greu. Link to comment
vrazvanc Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Imi dau seama, era retorica intrebarea mea. Sincer, acum la schimb, uleiul mi s-a parut destul de gros, se scurgea destul de greu, desi afara erau 33 grade, poate si mai mult. Chiar ma asteptam sa fie apos. Vorbesc de 5W30. Link to comment
tomis Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Total Clasic 10W40 nu a avut probleme la - 15. Link to comment
mitosu Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 On 8/20/2013 at 8:51 PM, korydon said: Am folosit si eu odata un 5w40 si apoi un 0w40 si masina nu mi-a consumat ulei, decat in limitele normale. Uleiul Gm folosit de mine este de fapt ulei daewoo fabricat de koreeni, ulei testat de cineva de pe aici de pe forum 120.000 km fara probleme, eu nu am auzit motor de dacia busit cu ulei dacia si nici motor de Matiz busit cu ulei daewoo, dar fiecare cu preferintele lui. Acum 2 ierni , pe ger, pregatindu-mi masina pentru un drum spre Brasov am lasat un bidon de ulei 5w30 in zapada maxim 15 minute, dupa, vazand cum s-a facut uleiul am zis ca nu mai bag in masina niciodata alta vascozitate decat cea recomandata de producator, indiferent cat trebuie sa completez intre schimburi. Astazi trecand pe langa un vecin ce are Ford Transit am vazut ca , completa cu ulei ford 5w30, m-am uitat in bord si avea 325.000 km, probabil ca avea motorul bulit de la uleiul asta dar nu ezita sa il foloseasca. povesti nemuritoare cu uleiul producatorului care nu prea se mai vinde, au inceput oameni sa-si iubeasca mai mult masinile. orice 5w40 porneste usor iarna si chiar mai bine fata de gm care are punctul de inghet -36*C si orice 0w40 e mai bun decat cele 2 tipuri deacum celebre 5w30 si 5w40. faceti afirmatii criminale pentru motoarele voastre, un fel de si ce daca continui sa-l omor cu buna stiinta folosind uleiul producatorului, intre timp producatorul a disparut. faci o mare confuzie intre motoarele renault si cele daewoo. deci raman 2 alternative cei care le ingrijesc si cei care le duc la rabla. al meu are peste 80kkm si merge motorul ca uns, fara sa papae ulei. 1 Link to comment
korydon Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Bre, matale stii una si buna. 5w40 si 5w30 nu au aceeasi vascozitate la rece chiar daca ambele incep cu 5w. Ti-am spus, baga in congelator un 5w30 si un 5w40 si numai daca nu vrei, nu vezi diferentele. La tine, la bucale, poate merge un 5w40 pe tot timpul anului, prin oras, dar la mine aici, mai in nord, unde iarna e destul de frig ( nord-estul este foarte mult influentat de aerul rece de la rusi, iarna aici sunt cu aprox. 5 grade mai putin decat in restul tarii, plus ca iarna tine mai mult decat la voi ), si mai ales la drum extra-urban unde motorul este mai racit decat prin oras, un 5w30 este ideal. Eu, cand am venit de la mare, acasa, in prima zi am racit din cauza diferentei mari de temperatura, daca la voi mai este vara acum, aici a venit deja toamna. Si daca esti un toma necredinciosul te invit sa il intrebi pe @augustinionut daca i s-a stricat motorul in 120.000 km rulati numai cu uleiul producatorului. Link to comment
augustinionut Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Offtopic: 122000 km Link to comment
korydon Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Povesteste cu era motorul cand l-ai desfacut, parea busit de la uleiul pe care il folosesti ? Link to comment
augustinionut Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Poate am repetat, insa cei din service nu credeau ca am 95000km la bord cand l-au desfacut. Lucios si fain Link to comment
mitosu Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 korydon te pricepi de minune in ale uleiurilor, esti nemaipomenit . posirca aia de gm are punctul de curgere la -36* ia un manual de opel mai nou si ai sa observi cu stupoare ca ti-l recomanda pina la -25*c, in timp ce un banal 5w40 curge la -40/-45*c. asta ce insemna ca uleiul tau minune da rateuri de la -15*c . iar vara nu-i ca iarna vorba lui base. toate site-urile de specialitate recomanda pentru romania 0w40 si 5w40 , pentru ca ofera o protectie mai mare si pompabilitate mai buna, de asta are nevoie un motor de la un ulei de motor, in primul rand protectie. asta face ca la unii sa tina sute de mii de km fara completare motorul, iar altii fac segmentari pe la 150kkm. Link to comment
opelvn Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 (edited) ce simplu de ales un ulei pt matiz doar te uiti daca are norma benzina PORSCHE A40 pe un ulei de firma necontrafacut si il cumperi si constati cu stupoare ca nu exista w30 pt ca la masini scumpe trebuie sa tina motorul mult la astea mai ieftine pe benzina recomanda constructorul in interesul lui cat despre DACIA OIL 5w30 A5/B5 (FF SUBTIRE PELICULA la cald) cu hths mic ca sa consume masina putin pt cine tine masina maxim 200000 km e bun dar cine vrea sa tina masina mult trebuie sa uite de mila constructorului pt consum si mediu un test care arata ca PETRO-CANADA e cel mai bun ulei performanta/pret din RO in 2013 http://www.amsoil.com/lit/g3115.pdf Edited August 29, 2013 by opelvn Link to comment
korydon Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 (edited) @mitosu: stii replica lui Mitica Popescu din Morometii ? 1. eu vorbesc de uleiul Daewoo nu de cel GM pentru Opel, desi si pe ala l-am folosit si nu mi s-a parut rau; 2. asta iarna am mers cu acest ulei si la -20*C fara rateuri cum sustii tu; 3. ar fi bine sa te retragi si de pe forumul asta cum ai facut si de pe cel de la clubopel.com caci nu esti bine primit aici. Eu am spus ca la tine e posibil sa mearga bine 0w40 sau 5w40 si tu imi spui ca eu sunt afon, de cate ori ai pornit motorul la -20*C ca sa imi spui tu mie cum se comporta la astfel de temperaturi ? De cate ori ai mers cu 100 km/h la -15*C ( cat e pe aici maxima diurna cateodata ) ca sa imi spui ca pe astfel de temperatura e mai bun 5w40 decat 5w30 ? Cu Dacia Oil 5w30 cu ACEA A5, pe A2, la 120 km/h constant, am avut consum de combustibil 5.07% si de ulei 200 ml/1000 km. Motorul consuma mai mult ulei pe traseu valurit decat pe traseu plat , chiar daca turatiile sunt mai mari pe soseaua plata, astea sunt concluziile mele dupa 4 ani de matizeala. Apropo, la 147.000 km un consum de maxim 300 ml de ulei (aici includ si pierderile pe la simeringurile de la distributie) Daewoo 5w30 la 1000 km mi se pare onorabil pentru o masina low-cost. Edited August 30, 2013 by korydon Link to comment
vrazvanc Posted August 31, 2013 Share Posted August 31, 2013 Va certati degeaba. Cine incearca sa convinga pe cine? E clar ca fiecare are propria lui alegere, nu-si au rost discutiile "aprinse". Pot sa spun, pe scurt, ca exista bun si mai putin bun, stiti asta. Taica-miu a folosit ulei prost la masina si i se aprindea (statea aprins) becul de presiune la ulei, la relanti. Tot respectul pentru korydon, dar vreau sa evidentiez ca va intepati inutil. GM am folosit, e bun, DAEWOO nu stiu. O zi placuta! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now