scy Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 (edited) Aveti idee unde se gaseste in Craiova ulei GM 5w30 de matiz? Am vazut in selgros parca mobil1 cu 37 ron, as vrea o idee mai ieftin, am inteles ca cel de GM este mai eftinache si bun. LE : am aflat, Rucom, dealerul de Opel si Chevy. Edited July 5, 2011 by scy Link to comment
korydon Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 (edited) 5w40 Pentru Matiz, de la MOL, este recomandat numai 5w30 Synt sau 5w30 Essence. Eu m-am oprit la ultimul pentru ca este mai ieftin, acum o sa vad cat este de bun dupa ce o sa il folosesc. Daca si 5w30-ul asta o sa dispara repede trec pe 5w40 Essence. Observ ca uleiul actual ( Dexos 2 ) cu cat inaintez in km cu atat se face mai subtire si parca dispare mai repede ca in primii km ( insa este mult peste cel Daewoo folosit inainte ). Edited July 6, 2011 by korydon Link to comment
mitosu Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 dupa valvoline am pus titan fuchs synt mc 10w 40,motorul a prins din nou viata si cel mai important lucru pornirile sunt perfecte si dupa stat in soare ,am uitat de resetari de ecm care erau inutile. motorul este silentios si trage foarte bine,deja am peste 3000km facuti. puteti pune ce ulei doriti,dar sa va ganditi la un singur lucru;lipsa compresiei dauneaza grav sanatatii motorului. Link to comment
tolin Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 Continua seria de aberatii a unui nepriceput insistent: Resetul la ECM n-are vreo legatura cu uleiul folosit, iar lipsa compresie se datoreaza uleiului necorespunzator folosit pana acum pe masina ta. A schimba tipul si marca uleiului la fiecare schimb de ulei este cea mai mare prostie care poate fi aplicata unui motor termic. Link to comment
Viktor Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 ... cel mai important lucru pornirile sunt perfecte si dupa stat in soare ... Care-i misterul statului in soare in ce priveste uleiul si pornirea? Link to comment
razorrhyme Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 Am pus Valvoline 5w30...motorul e mai silentios, se comporta mai bine decat cu mobil 5w40 ce mi-au pus cei de la reprezentanta daewoo Link to comment
mitosu Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 Continua seria de aberatii a unui nepriceput insistent: Resetul la ECM n-are vreo legatura cu uleiul folosit, iar lipsa compresie se datoreaza uleiului necorespunzator folosit pana acum pe masina ta. A schimba tipul si marca uleiului la fiecare schimb de ulei este cea mai mare prostie care poate fi aplicata unui motor termic. in afara faptului ca esti un simplu rautacios ,mai nimic nu scoti in evidenta.lasa revistele si netul si coboara in lumea reala.sunt motoare de matiz care au mers si merg cu un banal ulei 10w 40 sau 5w 40 sute de mii de km. fara segmentare ,aici nu ai argumente . eu am expus o realitate nu o fictiune .si eu am avut aceleasi probleme cu pornirea ,dupa stat in soare sau o perioada de timp tinuta in parcare. uleiurile folosite de mine erau recomandate de catre producatorii uleiurilor pentru motorul matizului,oricum mult mai bune decat daewoo oil sau gama gm. TOLIN din moment ce nu esti posesor de matiz las-o balta cu indicatiile in realitate nu prea merg. Link to comment
tolin Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 (edited) Eu am fost posesor de Matiz timp de 7 ani, de 5 ani am un motor de Matiz cu 4 cyl, nu citesc vreo revista auto si nu ascult parerile a 14 vecini de parcare. Nu sunt rautacios, urasc diletantismul in probleme tehnice afirmat si/sau practicat in public. PS realitatea expusa de catre tine este ca ai un motor terminat din nestiinta, fa-i un test de compresie, verifica cati ponei mai da el sau daca ajunge la 167 km/h, pe ceas. Edited August 9, 2011 by tolin Link to comment
raven84 Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 TOLIN din moment ce nu esti posesor de matiz las-o balta cu indicatiile in realitate nu prea merg. Eu unul nu as vorbi asa de omul asta. Mie mi-a castigat respetul prin ceea ce a facut nu prin ceea ce a zis. Si apropo, mai multe baliverne decat ce am citit pe aici scris de tine nu am vazut decat in revistele de can-can. Altfel, matizul e o masina solida cu un motor robust...o sa iti mai reziste o vreme...cred. )"> Link to comment
Pepinno Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 (edited) TOLIN say:ai un motor terminat din nestiinta, fa-i un test de compresie, verifica cati ponei mai da el sau daca ajunge la 167 km/h, pe ceas. Imi pare rau dar trebuie sa te contrazic ... ca doar daia avem forum...sa discutam si sa ne contrazicem...eventual sa venim cu argumente si solutii... Consumul de ulei NU are legatura cu compresia motorului...din experienta zic ca am intalnit sute de motoare care aveau compresie ca la curse dar haleau ulei in draci... Ps la cerere vin si cu argumente pt.a sustine ipoteza mea Edited August 15, 2011 by Salex Link to comment
tolin Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 Citeste mai bine Pepinno, nu era vorba de consumul de ulei, era vorba de pornirea la cald ! Altfel, ne putem contrazice cand doresti, cu tine este o placere. Link to comment
markus2007 Posted August 10, 2011 Share Posted August 10, 2011 Pana la urma 5w30 sau 5w-40 ? (mers zilnic si numai in oras(Bucuresti ) (Salut Tolin :vreo parere ?) Link to comment
raven84 Posted August 10, 2011 Share Posted August 10, 2011 Pune-i 5W30, indiferent de anotimp este categoria de ulei ideala pentru motorul de Matiz. Eu merg de mai bine de un an numai cu 5W30 si pot sa iti spun ca e mai mult decat ok. In plus, din cate stiu nu este bine sa schimbi mereu uleiul, deci cel mai bine ramai pe unul care se preteaza si vara si iarna. Link to comment
Pepinno Posted August 10, 2011 Share Posted August 10, 2011 Citeste mai bine Pepinno, nu era vorba de consumul de ulei, era vorba de pornirea la cald ! Altfel, ne putem contrazice cand doresti, cu tine este o placere. Scuzele mele... Link to comment
cristiangabi Posted August 13, 2011 Share Posted August 13, 2011 (edited) Am tot citit topicul de uleiuri, si nu cred ca a mai pus cineva acest link: http://www.total.com...5E?OpenDocument Veti gasi toate informatiile necesare despre clasificari, asezate pe intelesul tuturor, ca sa se inteleaga ce e cu "FE" normele ACEA si restul. Edited August 13, 2011 by cristiangabi Link to comment
calinjack Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Fain document!si dupa cum am mai sustinut.nicaieri nu scrie ca la matiz ii trebuie vreoACEA,dar daca ne uitam in documentul prezentat mai sus,vedem ca A3,care-l sustin unii membri e pt motoare cu putere mare ,deci nu-i pt matiz.iar in ceea ce priveste API,cel SM e net superior recomandarilor pt.matiz,deci e mama lui.asa ca sa nu mai sustina nimeni ce ACEA ii tre la matiz ca nu poate face proba cu document oficial de la fabricant,si in ceea ce priveste API e recomandat sa luam de la recomandare in sus . Link to comment
tolin Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 (edited) Se recomanda A3 la toate motoarele vechi, din cauza limitarii de vascozitate la 150'C ( >=3,5), dar asta n-o vei intelege vreodata, oricat se va scrie pe forum. Tu si altii ca tine pot baga mai ales A1, pentru linistea celorlalti. Edited August 14, 2011 by tolin Link to comment
calinjack Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 (edited) Fara suparare,dar unde se recomanda!spui lucruri de parca ar fi reclama la tv.si toata lumea le stie . in cartea tehnica producatorul recomanda milioanelor de posesori,doatr norma API.deci putem pune orice ACEA ca nu se specifica ,care. Edited August 14, 2011 by calinjack Link to comment
tolin Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 (edited) Simplu, motorul asta s-a facut inainte sa apara normele europene la uleiuri care tin cont de alti parametri decat normele americane si care au venit in completare. In cartile modelelor noi de Chevrolet scrie explicit A3 si doar A3 (!), iar motoarele sunt aceleasi, la baza care intereseaza. La fel, in carte este o clasificare pe temperatura care nu mai este valabila uleiurilor care se comercializeaza acum, dar chestiile astea reproseaza-le editorilor. Oricat nu suporti tu asta, in motorul Matizului + Spark + Kalos/Aveo de 1,2L se recomanda 5w30 API >=SJ si ACEA A3. Altfel, e liber fiecare sa bage ce-i trece prin mansarda, ca el va segmenta motorul mai devreme decat trebuie. Edited August 14, 2011 by tolin Link to comment
argon Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Ca sa fiti linistiti puteti pune A5/B5, vad ca scrie acolo ca intruneste performantele A3/B3 pastrand vascozitatea A1/B1, ca fapt divers A5/B5 e trecut in carte si la Megan 1.4 100 cai. Link to comment
tolin Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 A5 pastreaza o vascozitate mai mica de 3,5 la 150'C, se foloseste in motoare construite pentru asta, recte Reno, Ford, ... Va distrugeti motoarele, e asa de greu de priceput ? Link to comment
markus2007 Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Referitor la ACEA: eu am Spark din 2008, deci practic acelasi motor de Matiz 0.8 si in carte se spune clar :ACEA A3/B3 sau A3/B4 sau API SM Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now