Tonyus Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Corect. La cat e de accesibil internetul acum, e usor sa gasesti informatii despre fiecare tip de ulei. Link to comment
bishnitzarul Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 (edited) @Augustinionut aproape 100.000 km fara depuneri nu prea exista. Din ce cauza era lucios ? Edited September 1, 2013 by bishnitzarul Link to comment
augustinionut Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Ca nu era sludge Erau depuneri carbonizate pe supape si cap pistoane, care s-au curatat cu varful surubelnitei. Link to comment
mitosu Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 korydon esti slab informat sau doar iti place sa vorbesti despre lucruri care nu le cunosti, in bucuresti au fost si -25*c si am facut parateste pe motorul meu de n ori pentru ca merg in fiecare zi cu matizul, in 9 ani de cand il am avut timp sa observ cum merge masina asta . mie pe autostrada imi consum 4l/100km /h si nu papa gram de ulei si pun pariu cu tine pe ce vrei ca motor mai turat ca al meu de matiz nu exesta. cine te pune sa folosesti daciaoil a5/b5 ca sa fiu si eu ironic asta spune totul despre tine, asa ca ai grija ce sfaturi dai pe aici sau schimba masina si clubul. m-am retras dupa clubopel pentru ca se face reclama agasanta la un ulei scump si slab , cu voia moderatorilor. s-au retras mai multi nu numai eu din cauza unor impertinenti si prost informati. Link to comment
bishnitzarul Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 korydon esti slab informat sau doar iti place sa vorbesti despre lucruri care nu le cunosti, in bucuresti au fost si -25*c si am facut parateste pe motorul meu de n ori pentru ca merg in fiecare zi cu matizul, in 9 ani de cand il am avut timp sa observ cum merge masina asta . mie pe autostrada imi consum 4l/100km /h si nu papa gram de ulei si pun pariu cu tine pe ce vrei ca motor mai turat ca al meu de matiz nu exesta. cine te pune sa folosesti daciaoil a5/b5 ca sa fiu si eu ironic asta spune totul despre tine, asa ca ai grija ce sfaturi dai pe aici sau schimba masina si clubul. m-am retras dupa clubopel pentru ca se face reclama agasanta la un ulei scump si slab , cu voia moderatorilor. s-au retras mai multi nu numai eu din cauza unor impertinenti si prost informati. Consumul ala de 4l/100km pe autostrada il ai daca rulezi cu ce viteza ? la 130km/h sa nu zici ca tot 4l/100km iti consuma . Link to comment
mitosu Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 cu 100km /h , daca era o viteza mai mare altul era consumul.un motor de matiz in mintile lui atat trebuie sa consume. ca fapt divers mai mult de 150km pe ceas nu am incercat. Link to comment
augustinionut Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 (edited) Ca nu era sludge Erau depuneri carbonizate pe supape si cap pistoane, care s-au curatat cu varful surubelnitei. Scuzati calitatea, voi face poze si ziua. Astea-s dupa 20 mii km si un an. Edited September 2, 2013 by augustinionut Link to comment
Tonyus Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 (edited) Hm, al "meu" la 85 mii arata asa. Doar o intrebare, cat mai ai pana la schimb de ulei? Presupun ca pozele sunt recente. Edited September 3, 2013 by Tonyus Link to comment
augustinionut Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 (edited) Pozele sunt de aseara, si am 121747km in bord. Schimbul a fost facut la 120 mii fara un pic(http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/27606-matzu/?p=572122). Edited September 3, 2013 by augustinionut Link to comment
Tonyus Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Daca tot suntem la poze, uite am facut si eu cateva, cu ocazia schimbarii garniturii de capac (cealalta garnitura nu era buna, curgea ulei pe langa ea). 85.000 km , schimb ulei facut de doua zile. Link to comment
cris06 Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Frumos, parca e poleit! Ce ulei si, ce masina? Link to comment
Tonyus Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 Ulei Castrol, masina Matiz 2007 E4. Link to comment
cris06 Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 Da' greu scrii... Castrol de care? 5W30? Numai cu asta ai mers? Link to comment
x86 Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 Ca tot se pun fotografii, asa arata chiulasa cand am luat masina. Pe la ~114 mii km. Cred ca a fost folosit ulei mineral ieftin si nu l-a schimbat la timp. Link to comment
Tonyus Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 (edited) Am mai vazut asa motor de Matiz. Era al unui pusti care cheltuia mai repede banii pe scaune "scoica", arcuri sport, etc. decat pe ulei bun si schimbat la timp. @ cris06: Castrol Magnatec 10 w40 si ocazional 5 w40. Ulei 5 w30 a vazut doar la primul schimb ( ~1000 km). Am mai folosit si Aral, dar nu mult timp. Parerea mea, Castrol e mai bun, si la cantitatea necesara, nu e nici foarte scump. Max. 150 - 200 RON/ schimb, incluzand ulei (Castrol) si filtre (MANN, KNECHT). Filtrul de ulei MANN are carcasa filtrului mai mare ceea ce rezulta in suprafata mai mare al elementului filtrant. Dupa doua schimburi de ulei (si filtre) si doua mici probleme de garantie, toate reparatiile/reviziile au fost executate de mine. Edited September 5, 2013 by Tonyus Link to comment
augustinionut Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 Ce cred eu e ca schimbarea la timp e foarte importanta. Link to comment
cris06 Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 (edited) @ Tonyus: ai folosit Castrol Magnatec din comertul nostru "multilateral dezvoltat"? Al meu motor a fost uns vreo 5 schimburi cu Magnatec 5W40 (10.000 km si max. 6 luni) si vreau sa-ti spun ca mi-a lasat o mazga de toata frumusetea! Ori o fi fost contrafacut (desi asta il aveau la reprezentanta Dw folosit in garantie), ori nu a fost uleiul potrivit. Cert e ca si colegul Uskt a vazut exact acelasi lucru in motorul lui. Despre Aral am mai povestit si nici nu vreau sa aud de el. Oricum, cred ca e aceeasi mancare de peste, intrucat sunt facute de BP. Ce sa zic? Felicitari! Edited September 5, 2013 by cris06 Link to comment
Tonyus Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 Pai da, din comertul nostru am achizitionat uleiul. Doar o presupunere, 5 w40 zice ca e full sintetic iar 10 w40 doar partial sintetic iar acum ceva timp am citit undeva despre uleiuri de motoare, cum ca cele semi sintetice ar avea detergenti in compozitie sau in proportie mai mare decat cele full sintetice. Uleiurile cu cel mai mare procent de detergenti ar fi cele pentru motoare diesel. Motiv lesne de inteles, ele produc cea mai multa "mazga". Link to comment
ches Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Un ulei cu mai multi detergenti curata motorul, lasandu-l curat. Doar uleiul se murdareste. Motorul meu arata exact ca al lui x86 la ~84000km. Dupa o curatare in zona culbutorilor urmata de un motor flush, curatare baie de ulei si schimb de ulei si filtre arata mai bine decat al lui Augustin . Sa vedem pentru cat timp. Am folosit ulei GM 10W40 si 1/2 de sticla de aditiv Visco Stabil de la Liqui Moli. Dupa aprox 1000km am vazut ca nu mai papa ulei. Vechiul ulei, tot GM 10W40, dar la bidon de 5l imi parea a fi contafacut. Sa speram ca i-am dat de cap si cu consumul de ulei. Link to comment
korydon Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 @ches: dar cat ulei iti manaca ? La 84k km mi se pare enorm sa iti manace ulei 10w40, sigur sunt reali km ? Mie la 147k km imi ia max.300 ml/1000 km de 5w30 la mers extra-urban si dupa ce se mai uzeaza uleiul, in prima mie imi ia foarte putin, dupa care isi cam da drumul uleiul si ajunge pe la 5000 km sa imi ia 300 ml, atunci il dau jos. Link to comment
Tonyus Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 84.000 Km si "mananca" ulei ? Ceva nu e ok cu acel motoras. Mai ales ca zici ca e si murdar. Referitor la aditivi pentru ulei de motor, eu sunt impotriva lor. Daca ar fi asa de bun precum se lauda, ar fi demult folosit de producatorii de uleiuri. Mai bine un ulei mai "gros" de calitate, pana se gaseste timp (si bani) pentru rezolvarea corespunzatoare a problemelor motorului (segmenti, simering, etc.). Link to comment
mitosu Posted September 12, 2013 Share Posted September 12, 2013 Un ulei cu mai multi detergenti curata motorul, lasandu-l curat. Doar uleiul se murdareste. Motorul meu arata exact ca al lui x86 la ~84000km. Dupa o curatare in zona culbutorilor urmata de un motor flush, curatare baie de ulei si schimb de ulei si filtre arata mai bine decat al lui Augustin . Sa vedem pentru cat timp. Am folosit ulei GM 10W40 si 1/2 de sticla de aditiv Visco Stabil de la Liqui Moli. Dupa aprox 1000km am vazut ca nu mai papa ulei. Vechiul ulei, tot GM 10W40, dar la bidon de 5l imi parea a fi contafacut. Sa speram ca i-am dat de cap si cu consumul de ulei. din moment ce folosesti un ulei slab clitativ nu stiu ce pretentii mai ai de la motorul ala. in motor se pune ulei bun fara aditivi, aditivii aia se depun si mai rau fac,unora nu va place deloc sa studiati un pic problema. Link to comment
tomis Posted September 12, 2013 Share Posted September 12, 2013 Aditivii nu se depun si nu fac mai mult rau, mai ales cei produsi de firme de top in bransa. Am pus si eu de cateva ori, mai din curiozitate, mai de nevoie... Link to comment
vrazvanc Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 mitosu cred ca se refera mai mult la aditivii cu teflon. Link to comment
Tonyus Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Aditivii de ulei, maxim mascheaza simptomele unei probleme, in caz fericit, sau provoaca altele. Pentru eliminarea problemelor tot trebuie sa investesti efort, timp si bani. Cate-o data bani mai putini decat costul unui asemenea aditiv de "firma de top in bransa". Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now