sorinm Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 salut am facut schimbul de 1500 Km recomandat dar nu obligatoriu se pare...si mi-au pus ei mobil super S 10 w 40, nu e cam gros pentru un motor nou ? ce fac, le dau in cap? mi-e frica sa nu scurtez viata motorului din cauza sa. Ma gandeam la un 5w 30 mai bine. Link to comment
nonel Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Eu zic sa le dai in cap. Este prea gros uleiul 10W40. Link to comment
cip Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 salut am facut schimbul de 1500 Km recomandat dar nu obligatoriu se pare...si mi-au pus ei mobil super S 10 w 40, nu e cam gros pentru un motor nou ? ce fac, le dau in cap? mi-e frica sa nu scurtez viata motorului din cauza sa. Ma gandeam la un 5w 30 mai bine. sorinm motorul de matiz vine din fabrica cu ulei 10 w30 daewoo iar la revizia de 1500km nu se schimba uleiul. Eu de exemplu am folosit numai 10w40 sau 30 ,cit despre scurtat viata motorului o scurtezi daca nu schimbi uleiul la timp sau folosesti un tip de ulei nerecomandat de producator. Link to comment
sorinm Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 ei mi-au spus ca nu este OBLIGATORIU schimbatul, dar mi-au spus ca este recomandat caci uleiul care il are in ea "este un ulei de rodaj" ..cum au spus ei mot a mot. 10 W 40 este recomandat ? am dat mail la daewoo si astept raspunsul. Link to comment
NFS Posted February 20, 2007 Author Share Posted February 20, 2007 Bun asa, sa postezi si raspunsul te rog. 10w40 nu este printre cele recomandate, conform manualului. Eu am facut prostia sa nu citesc in manual si nici forum unde sa deschid ochii nu exista cind am luat eu Matizul, asa ca am mers de la bun inceput cu 10w40 (Mobil). Si tot cu d-ala merg si acum. Insa schimbarea uleiului la 1500 km, desi nu e obligatorie, mi se pare mai mult decat de bun simt. Link to comment
cip Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Insa schimbarea uleiului la 1500 km, desi nu e obligatorie, mi se pare mai mult decat de bun simt. Eu nu am schimbat uleiul la 1500 (si nu ma consider deloc lipsit de bun simt) mai ales ca nici nu m-au intrebat daca vreau sau nu sa-l schimb au trecut in fisa direct schimb ulei la care i-am pus sa modifice, in plus ca 10000km i-am facut in mai putin de 6 luni. Cit despre preferinta anumitor serviceuri pentru un anumit tip de ulei (de regula a carui sigla atirna prin service) se poate rezolva prin solicitarea de ulei daewoo care are un raport multumitor calitate/pret si la care nu mai pot sa comenteze nimic (sau mai stii). Ulei de rodaj ar zice numai cei din service (motiv de scimb ulei) in nici un caz cei de la daewoo care sustin ca motorul are deja rodajul facut. Uleiuri recomandate pentru matiz sunt 15w40 ;10w30 si 5w30 conform manualului de utilizare asta nu inseamna ca nu poate fi folosit si 10w40 care e trecut si el acolo dar nu are steluta. Link to comment
tolin Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 ... Uleiuri recomandate pentru matiz sunt 15w40 ;10w30 si 5w30 conform manualului de utilizare asta nu inseamna ca nu poate fi folosit si 10w40 care e trecut si el acolo dar nu are steluta ... Sigur, ca ultima alegere. Ultima in topul performantei. Link to comment
NFS Posted February 21, 2007 Author Share Posted February 21, 2007 Eu nu am schimbat uleiul la 1500 (si nu ma consider deloc lipsit de bun simt) Sper ca ai inteles corect sensul (cu bunul simt), nu m-am referit la tine, era doar un fel de-a spune. Scuze. Ulei de rodaj ar zice numai cei din service (motiv de scimb ulei) in nici un caz cei de la daewoo care sustin ca motorul are deja rodajul facut. Hai sa nu incepem iar o discutie cu uite rodaju', nu-i rodaju'... s-a scris destul si nu trebuie decat cautat. Link to comment
adostar Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 @sorinm - Daca te uitai peste Post #298 nu mai era nevoie sa dai email la daewoo. Link to comment
sorinm Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 @sorinm - Daca te uitai peste Post #298 nu mai era nevoie sa dai email la daewoo. nu e adevarat, sunt sigur ca , cu un ulei mai gros creste consumul si pot aparea uzuri premature ale motorului. asta vreau sa demonstrez si asta i-am si intrebat. Link to comment
closchkutza Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 (edited) Pentru a trece la uin nou tip de ulei(5w30 in loc de 5w40 pe care il am acum in motor) trebuie facuta neaparat spalarea motorului? Acest ulei, 5w40, a fost pus la revizia de 1000-1500km(deci o sa stea in motor doar vreo 5000km) si in urma discutiilor si recomandarilor de aici vreau sa trec pe 5w30. Edited February 21, 2007 by closchkutza Link to comment
sorinm Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Pentru a trece la uin nou tip de ulei(5w30 in loc de 5w40 pe care il am acum in motor) trebuie facuta neaparat spalarea motorului? Acest ulei, 5w40, a fost pus la revizia de 1000-1500km si in urma discutiilor si recomandarilor de aici vreau sa trec pe 5w30. 10 w 40 este un ulei semisintetic iar 5 w 30 este unul sintetic, pentru a face trecerea nu este necesar sa speli motorul cu solitii gen motorflush, aceste spalari sunt necesare numai in cazul motoarelor cu multi Km pentru a desprinde calamina de pe motor si alte resturi care se pot disloca o data cu punerea sinteticului. trebuie doar schimbat uleiul si filtrul..si lasat sa se scurga bine. Link to comment
closchkutza Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 (edited) Eu am 5w40 nu 10w40 , deci ambele sintetice. Edited February 21, 2007 by closchkutza Link to comment
sorinm Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 bun...toate ca toate...dar eu ce le zic alora din service, ca sa platesc diferenta si sa imi bage si mie un 5 w 30? am avut dacie si stiu foarte bine cat conteaza uleiul...pana si la dacie turnam acelasi tip de ulei..mobil super S 10 w 40 ! Link to comment
closchkutza Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Nu platesti nici o diferenta pentru ca tot tu platesti uleiul, integral. Le spui ca vrei un anumit tip sau il cumperi si vii cu el la service. Link to comment
sorinm Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 (edited) i-am sunat..nu am mai rezistat sa astept raspunsul la e-mail si nenea ala m-a cam aburit, din discutia cu el am inteles ca prima cifra cu cat e mai mare cu atat este mai recomandat la rece..TOTAL INVERS...prima cifra este vascozitatea la rece si iarna trebuie sa fie cat mai mica, asta imi da de gandit ca nenea ala e pus ala ca o papusa. A mai zis ca nu este nici o problema daca pun 10 w 40 si ca sunt asigurat daca se intampla ceva...numai ca sunt sigur ca semnele unei utilizari premature a motorului vor apare cand iese din garantie.. ca asta e ca o boala...iti mananca motorul incet incet. sunt sigur ca dupa 2 ani...sau 100.000 Km cand iese din garantie voi gasi uzuri destul de mari , uzuri care puteau fi prevenite cu un ulei recomandat. ce sa mai fac...sa imi cumpar eu ulei si inca un filtru si sa il schimb eu? alta solutie nu vad pentru ca matizul sa functioneze corect si sa ma simt linistit. Vezi ca ti s-a defectat tasta shift... Edited February 21, 2007 by Mircea Link to comment
adostar Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Eu la ticozaur am pus numai 10w30 ca doar nu stau la munte si nici in zone friguroase , acum fiecare pune ce vrea...la matiz o a pun tot 10w30. Link to comment
jake Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Greu sa mai intelegi ceva din treaba asta cu uleiurile ! Mie la garantie ( revizia 1000 km ) mi-au pus Castrol 15W40 . La Cielo puneau 5W40, tot Castrol. Cind i-am intrebat ce-i cu mizeria asta de 15W40 de foloseam la olcit " Nu dom'ne, asta e pt. Matiz ! " ?? 15W40 iarna, in luna ianuarie ei pun 15 W40 ! Macar de ziceau dracului ca le aduceam eu sa-mi puna macar 10W40 - dar pe urma parca vad ca ziceau ca pierd garantia. Pun ulei gros iarna la motor de 1000Km. Oricum de acum incolo voi folosi 10W40 pe riscul meu, mai rau decit 15W40 nici intr-un caz nu poate dauna motorului, daca nu cumva deja s-au " raschetat " camele si culbutorii , sa am sa le dau cu axul cu came in cap, nu in capul cilindrilor ci in capul mamii lor de ?@%#*&!@% . Link to comment
sorinm Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 (edited) am fost sa ma cert cu cei din service, au incercat sa ma abureasca ca nu stiu ce nu stiu cum, dar au vazut ca, chiar inteleg cum sta treaba cu uleiurile si vascozitatea lor, in final dupa ce au vazut ca nu pot sa ma doboare au zis sa aduc ghidul de service sa semneze chiar seful acolo ca daca se intampla ceva sunt ei raspunzatori, mai mult nu am putut scoate ce ma sfatuiti sa fac? stau cu 10w40 sau fac presiuni asupra lor sau mai bine il schimb eu .. Edited February 22, 2007 by sorinm Link to comment
NFS Posted February 22, 2007 Author Share Posted February 22, 2007 Cat ai de gand sa tii Matizu'? Link to comment
zalmoxis Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Bagă 10 w30 iarna şi 5 w 40 vara !!! Link to comment
sorinm Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Cat ai de gand sa tii Matizu'? deci sa ii schimb uleiul zici nu ? ) data fiind situatia materiala si cate rate am de platit la el...mult timp se pare ) Link to comment
adostar Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Baga daewoo 10W30 fara frica, parerea mea ! Castrol nu mai e ce era inainte . Link to comment
PYF Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 (edited) Bagă 10 w30 iarna şi 5 w 40 vara !!! aaaaaaaaa pai unde e iarna? Intre -20C si +30C sau intre -30C si +40C?! Parca ... 5w40 e mai "cracanat" asa si spre frig/iarna .. si spre hot/vara la o comparatie simpla! ca nu e el recomandat de book, alta ciorba! Din cate mai citira'm... iarna 5-ul W e de baza, ... de la Winter ... Tell. Edited February 23, 2007 by PYF Link to comment
PYF Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 (edited) Apropo de "celebrul" ulei 5W30 GM? Cautand pe ... google am gasit DIVINOL 5w30 GM produs special pt GM samd! Stie cineva ceva despre el, mentionez ca inca nu am ajuns la reprezentanta (Spatarul N Milescu) sa-l vad LIVE, inclusiv la pret, dar poate este o solutie la pretul ridicat al primului! Edited February 27, 2007 by PYF Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now