Jump to content

Uleiuri recomandate - MATIZ


Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Daewoo 5w30 l-am gasit intre 950.000 si 1.200.000ROL/bidon de 3l prin magazine, iar filtrul e in preajma a 100.000ROL (filtru hai sa-i zicem de origine).

Vezi sa nu iei tzeapa, eu stiu ca Autonet nu prea au ulei Daewoo ...

Link to comment
  • 2 weeks later...

Mda. Deci dupa vreo 3-4000 km (deja) cu ulei Texaco 5W40 (adika sintetic)... io zic asa: BULLSHIT!

 

Motorul mi se pare de cel putin doua ori MAI GALAGIOS!

Parca nu se mai simte asa bine la turatii mari. Adica inainte "cerea" a 5-a pe la 90. Acum o cere pe la 80. Si cind o bag, nu trage... normal e subturata!

 

Concluzie: Cu prima ocazie (care va fi mai repede decat cei 10.000 km oficiali) scot sinteticu si-l bag in ma-sa!!! Trec inapoi pe Mobil 10-40! Parol!

Link to comment

eu stiam ca uleiurile cu 10 si mai putin in fata sunt pentru curse nu pentru masini de rand. chiar face o diferenta faptul ca pui ulei cu 10 sau mai putin fata de uleiul cu 15W?

cealalta intrebare: preturile pe care le-am citit pe acest topic mi se par oarescum descumpanitoare. la lukoil pana acum luam 4l de ulei 15W cu 300klei, ca daca vream un bidon de ulei 10W, dadeam 450klei (sintetic), si de-asta as pune la matiz, ca nu stiu cand a fost schimbat ultima data.

e ok sa pun de-asta sau stric matizucu cu el? a mai testat cineva uleiul lukoil?

Link to comment

mai, io zic sa nu ne zgarcim tocmai la ulei, care unge inima mashinii.. odata la 10mii km merita ceva bun, sintetic, adica un 5W-30..

Se pare ca shi uleiul Daewoo 5W-30 e un ulei foarte bun..daca nu vrei daewoo, pune un mobil 5W-40 care e foarte bun.

uleiurile 10W sunt semi-sintetice iar celelalte mai mari (15W, 20W) sunt minerale.

matizucul merita un sintetic, ce naiba..

Link to comment

Nu stiu ce sa zic...Eu pun ulei mineral Daewoo 10W30 si schimb la 5000-6000 Km...Cred ca mediul din Ro si mai ales din B nu este compatibil cu pastrarea uleiului in motor 10.000 de km (praf regim turat frana opriri etc etc) cat o fi el de sintetic...NU FIZTI CHIAR ATAT DE SIGURI CA ULEIUL MINERAL E MAI PROST DECAT CEL SINTETIC !!!...

Link to comment

de acord, sintetic ii dau. problema e ca la lukoil uleiul sintetic costa 450k bidonul 10w40, pe cand astea de sunt recomandate costa aproape milionul. al doilea aspect e ca eu nu cred sa fac 10.000km intr-un an, si ar insemna sa schimb uleiul la mai mult de un an, ceea ce mi se pare o perioada de timp prea lunga, asa ca de fapt nu beneficiez de avantajul acestor uleiuri scumpe, de a rezista la multi km.

Link to comment

Zalmoxe, citeste si tu umpic de uleiul asta Motul, si da o parere. Au o gama de produse ptr. condus exact asa cum descrii tu, si asa cum stim cu totzii ca e prin orashele din Romania. Din cate mi s-a explicat, au o gama de uleiuri sintetice care se pun inclusiv pe masini de curse (Subaru spre ex. sau masinile ce alearga la LeMans), si o gama de uleiuri mai ieftine, pentru "orash". La cum percep ei mersul in orash, si la cum il percepem noi ... Uleiurile astea sunt din pacate necunoscute in RO, fiindca Motul si-a pierdut in urma cu ceva vreme distribuitorii de pe plaiurile mioritice (probabil n-au dat shpaga americanii suficient), insa se pare ca acum revin in fortza ... Stiu o companie de taximetre in Brasov, care pune doar ulei marca asta pe masinile lor.

Link to comment
...al doilea aspect e ca eu nu cred sa fac 10.000km intr-un an, si ar insemna sa schimb uleiul la mai mult de un an, ceea ce mi se pare o perioada de timp prea lunga, asa ca de fapt nu beneficiez de avantajul acestor uleiuri scumpe, de a rezista la multi km.

 

Uleiul trebuie schimbat in cel mai rau caz o data pe an... indiferent de cati kilometri faci. Este suficient un 10w40... acum depinde de pretentiile pe care le ai... in special iarna. Daca nu ai rabdare sa incalzesti motorul (cateva minute), 10w e un pic gros daca stii ca "fortezi" masina...

Deci, un 10w "merge"... dar sa nu fie chiar "Panther", sau "Prista Oil"...

Ideal e un 5w40.

Link to comment
  • 3 weeks later...

La revizia de 1.000km cu Matiz-u' mi s-a adus la cunostinta faptul ca Daewoo a propus pentru Matiz uleiul DAEWOO 5W30 (TOTAL, mai bine zis). Am pus ala nu am avut de ales, dar, pe viitor nu stiu inca ce sa pun. As vrea sa-l schimb la 5.000km - PARANOIA! Acum am 4.800km cu el si sunt mult mai mult decat MULTUMIT!

5W30 mi se pare cam subtire, dar avand in vedere ca vine iarna ...

Link to comment

Si eu pun acelasi ulei si skim la 5000 km !Fac asta de peste 30K km si [pana una alta cred ca-i cel mai sanatos asa!!Oricat de sintetic e uleiul cred ca siliciul nu face bine motorului si prefer sa-l skimb la 5000 decat un sintetic la 10K plin de praf!!!

Link to comment

de ieri incepand matizul meu are lukoil 5w40 semisintetic (600k bidonul de 4 l - cealalta optiune era 5w40 full sintetic cu 1m bidonul) si decizia a ramas ca il schimb la 5000km.

surpriza insa a fost ca atunci cand am desfacut surubul la ulei, a curs doar 1l (cu indulgenta) in lighean, iar cand am pus uleiul la loc cu filtru schimbat, au intrat 3.2l nicidecum 2.7. acum la joja nivelul e putin sub maxim.

Link to comment

Daca te iei dupa dealer fiecare promoveaza uleiul pentru care a prins contract si pentru care este in maxim de avantaj. La mine recomandau ARAL 0w40, adica ce se baga in Porsche. N-am nimic impotriva, ulei bun, tine 10.000 km, dar nu prea este pentru motorul Matizului. Poate Aral Supertronic G SAE 0w30, dar n-am vazut pe la noi. Am incercat si altele, dar cel mai bine am mers pe uleiul facut pentru Daewoo (vezi celelalte referintze). Are mai multe avantaje: este cel recomandat de producator, este facut de un producator renumit (in Polonia), este autentic si are cel mai bun raport calitate/pretz.

 

In privintza cifrelor lucrurile par clare: se recomanda doar 5w30, 10w30 si 15w40. Si asta dintr-un motiv foarte clar: vascozitatea. Nu trebuie uitat ca Matizul are o pompa mica de ulei care nu poate asigura debitul necesar daca are un ulei de vascozitate diferita decit a fost proiectat. 5w30 este un ulei sintetic si acopera temperaturile de la noi pe tot parcursul anului. Lui 10w30 nu-i vad rostul, iar 15w40 merge doar in sezonul cald la noi si la cei care cred doar in uleiul mineral. Un ulei bun nu trebuie sa fie vascos, o prejudecata pornita din necunoastere (scade puterea, capacitatea de ungere si complica pornirile la rece), el trebuie doar sa-si pastreze proprietatea de ungere intr-o gama larga de temperatura. Uleiul cel mai recomandat pe net: Torco 5w30, care se lauda cu zero frictiune, produs de o mica companie din California.

 

In privintza duratei de utilizare sa nu uitam de recomandarea producatorului: daca vehiculul este utilizat in conditii grele: mers frecvent pe distantze scurte, relanti excesiv sau mers in mediu cu mult praf (recunosc aici oricare oras din Romania), schimbati uleiul din motor la fiecare 5000 km sau trei luni, oricare survine prima!!!

 

In concluzie, dupa 5 ani si 8 luni de matizeala, eu bag Daewoo 5w30 pe care il schimb la maxim 6.000 km, cind observ ca incepe sa-si schimbe proprietatile.

 

La categoria "ce ulei sa nu bagati in motor":

1- Lukoil - prin definitie, are legatura cu rusii;

2- Texaco - contrafacut, n-are legatura cu americanii;

3- Orice ulei romanesc - doar pentru spalat motorul deoarece nimeni nu publica un buletin de analiza certificat.

Link to comment

sunt vehement contra locului 1 in topul negativ pentru lukoil. benzina lor e una din cele mai ieftine si in 5 ani de cand le sunt client fidel, n-am avut probleme. la dacia veche cu uleiul lor, am 65.000km si n-am segmentat-o inca, si nici ulei nu consuma. in plus, spre deosebire de alte firme, angajatii lor sunt dresati, se poarta cum trebuie, imi spala geamurile, imi instaleaza pe masina tot ce cumpar de la ei si imi schimba uleiul gratis.

in ce priveste punerea lor in top 1 negativ pentru ca sunt rusi, iar nu sunt de acrod, pentru ca - ok, avem divergente istorice si daca am inchide vreodata ochii in ce priveste aceste divergente ar insemna ca nu ne-am invatat lectia - dar in ce priveste anumite produse (unelte scule anumite aparate benzina ulei) sunt mai ieftini ca altii si calitatea este onorabila.

Link to comment

dani & none, amindoi aveti dreptate :lol: :lol: :lol: : uleiul Aral a fost si probabil mai este contrafacut la greu, din cauza pretului mare ... asa ca, in cazul ca va decideti spre un ulei scump, aveti grija de unde il luati ...

Link to comment

Am fost ieri la Autonet cu jalba in protap.

Le-am povestit ca de cind am Texaco 5W40 motorul e mai zgomotos. Adica de vreo 3000 km!

In concluzie am stabilit de comun acord sa revin la prima iubire Mobil 10W40!

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...