sprite Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 ...dar chiar sa iasa pamant e prea mult... ...pamantul se datoreaza, in majoritatea cazurilor, aditivilor "care mai de care", scumpi sau mai putin scumpi, bagati in urma unei reclame vazuta la tv si care te-a dat pe spate... Foarte putina lume cauta, sau se intereseaza daca ajuta la ceva aditivul ala... sau daca e contraindicat vis-a-vis de uleiul pe care il are. E suficient sa-i zica un vecin ca el a pus si e "beton"... Dar sunt un pic off-topic... si dam in altele... Link to comment
john Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 Ba cred ca ar fi bine sa mai dezvolti un pic...si pe mine ma batea gandul sa bag un aditiv...asa...de dragul aditivului... Link to comment
sprite Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 Ba cred ca ar fi bine sa mai dezvolti un pic... ...pai, uite aici. Destul de dezvoltat... http://www.daewooclub.ro/viewtopic.php?t=5...ghlight=aditivi Link to comment
tolin Posted November 11, 2004 Share Posted November 11, 2004 Sprite, de ce vrei tu sa darimi tu miturile oamenilor create pe baza a ceea ce au vazut ei la televizor? Cum sa-i mai pacaleasca toti excrocii care vand apa cu inlocuitor de zahar la pretz de lapte natural? Vrei sa nu mai vedem futbolisti sau studente la drept in reclame si s-o vedem pe madam Curie ? Lasa-i pe oameni sa cumpere imaginea de care vor sa fie mai aproape. Lasa-i sa viseze frumos si sa nu se certe cu vecinii. Peace man ! Link to comment
danielson Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 Eu sunt sigur ca este basm si imi dau si eu o parere: postati doar ce a-ti vazut cu ochii vostri astfel eliminam aberatiile din posturi. Exista anumite grade de credibilitate la anumite persoane. Daca vine maica-mia sa-mi zica ca-mi arde casa, tind s-o cred. Chestia cu "pamantul in motor" vine de la un tip in care eu am incredere, si care vine de sub masini ca sa zic asa, adica a pornit de jos de la surubareala, si a ajuns director national pe o gama de uleiuri auto la care nu vreau sa-i fac reclama (oricum, n-apare in topul prezentat acilea). De DuraLube cred in continuare ca e basm. Inca ma mai codesc cu valva Ecotek, dar si aia cred ca e un placebo. Per final, fiecare cu masina lui si cu parerile lui. Link to comment
tolin Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 Numai cine n-a desfacut vreodata un motor crede ca acolo este farmacie. Este suficient sa schimbi lichidul de racire sa observi ce rezulta din asta. Si este doar apa distilata, nu? Toata viatza este o mizerie, de ce am crede ca benzina, uleiul sau apa ar fi altceva? Link to comment
tolin Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 ...in ce priveste punerea lor in top 1 negativ pentru ca sunt rusi, iar nu sunt de acrod, pentru ca - ok, avem divergente istorice si daca am inchide vreodata ochii in ce priveste aceste divergente ar insemna ca nu ne-am invatat lectia - dar in ce priveste anumite produse (unelte scule anumite aparate benzina ulei) sunt mai ieftini ca altii si calitatea este onorabila. Pai, tocmai aici este problema, ca istoria lor le-a pierdut credibilitatea. Tot timpul au zis una si au fumat alta. Faptul ca produsele lor sunt mai ieftine, modul si persoanele care i-au introdus pe piatza pe usa din dos ma fac sa i-au distantza de ei. Iar topul era personal, adica subiectiv. E doar parerea mea. Un vot. Daca este sa ma iau dupa specialisti, ma intreb cum ar trebui sa fie produsele din petrol caspic, de calitate mai prosta, recunoscut cu un procent de sulf mai ridicat? Mai ieftine, la aceeasi calitate? In privintza altor produse, n-am vazut nici un produs rusesc la calitatea unuia romanesc. In privintza asta sunt cu mult peste ei. Din pacate am ramas in urma cu investitiile pentru a fi la nivel de top, dar astea sunt pe vineeee. Un pic de rabdare. Link to comment
Senna Posted January 13, 2005 Share Posted January 13, 2005 daca-l schimbi la 5-7000 pai poti sa-i bagi si dala de 20000rol la litru de era pe vremuri la peco <{POST_SNAPBACK}> Am vazut ieri la Petrom cand am alimentat ulei Petrom 10W40 la 400k / 4l A incercat cineva? Ca nu cred ca cele straine sunt mai bune semnificativ Si eu zic ca mai bine sa schimbam uleiul mai devreme ca la 5000k la mine deja e negru Link to comment
cchrism Posted January 13, 2005 Share Posted January 13, 2005 Ma bag si eu ca musca. Daca e negru este f. bine. Daca uleiul nu se inegreste dupa 2000 - 3000 km (parca, e posibil sa fie si mai putin) e de nashpa, inseamna ca nu e prea bun. Daca se inegreste inseamna ca are si proprietati de detergent. Am citit pe net, ca au facut unii niste studii despre uleiuri si cat tin ele. Si ziceau f. interesant ca daca-l schimbi mai des este mai nasol pentru ca uleiul fresh da nu stiu ce reactie o perioada (pana la cateva sute de km parca) care este mai acida. Si astfel iti strici motorul mai mult decat daca l-ai schimba la 10kkm. Ei faceau tot felul de analize de genul aciditate, tribometrie (cat de bine unge), compozitie metale, etc. Primul test a fost cu Mobil1 5W30 si au reusit sa-l tina 18 mii de MILE, schimband filtrul la fiecare 5000 mile. Pe baza analizei lor ziceau ca la uleiul asta se poate tine 8000 mile daca motorul nu mananca, 10000 daca mananca putin ulei (si mai completezi si in felul asta se mai face refresh la ulei), si 15000 daca schimbi filtrul la fiecare 5000 mile. Cand am citit eu se apucasera sa faca testul cu ulei Amsoil. Acuma la uleiul din RO... e alta discutie, dar oricum schimbatul la 5000... Link to comment
brusli Posted January 13, 2005 Share Posted January 13, 2005 deci am dreptate cu schimbatul la 20000km Link to comment
Gerula Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 deci am dreptate cu schimbatul la 20000km <{POST_SNAPBACK}> Brusli! Omule! Cum sa schimbi, nene uleiul la douajdemii? ALOO! Cel mai important la buna functionare a unui motor e ULEIUL. Am condus fel si fel de masini, de vreo 6, 7 sute de mii de km. si pot sa va spun ca nu m-am uitat la bani cand a fost vorba de ulei. Eu bag Valvoline 5W40 full sintetic, adica e facut in laborator, nu extras din nu-s ce petrol. Masina porneste la fix indiferent de sezon si nu se-ncalzeste excesiv vara. Uleiul sintetic de calitate asigura ungere optima la orice regim termic. Vascositatea lui e direct proportionala cu temperatura, adica iarna se subtiaza si-ti asigura o pornire usoara si o ungere rapida. Ganditi-va ca la minus 20 de grade un ulei obisnuit se-ngroasa ca vaselina si-i trebuie ceva vreme pana ajunge la toate componentele motorului, dar omul e grabit, sta trei minute si pleaca sa nu intarzie la servici. Nu-i pasa ca rampele, biete de ele nu au ungere de loc. De aia in vremurile de trista amintire se reparau motoarele de Dacie in draci. Din pacate vad ca nu apare ca si marca de ulei in sondajul la care tocmai am votat. Link to comment
hellcat Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 Brusli! Omule! Cum sa schimbi, nene uleiul la douajdemii? Eu bag Valvoline 5W40 full sintetic, adica e facut in laborator, nu extras din nu-s ce petrol. stai tu linistit ca brusli nu baga in tico ulei mineral, ci 0W40 care e facut sa tina 20.000 km. si asta e un lucru f. bun. si in cazul cand nu iti mananca ulei. Link to comment
Gerula Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 Oricum 20.000 mi se pare cam mult. Sa-i faci schimbul o data pe an? Nu-si pierde calitatzile, uleiul ala? P.S. " Nu trage dom' Semaka" Link to comment
hellcat Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 e, noi am facur o discutie pe cazul lui brusli. acum, ca omul il schimba pe la 18.000 sau kilometrii astia ii face in mai putin de un an, e relativ. si financiar daca o iei asa, la cat costa 0W40, il lasi in motor cel putin vreo 12.000. si eu personal, daca masina n-ar papa ulei as pune cel putin 5W40, dar trebuind sa mai completez cam cu 1L la 10.000 folosesc un 10W. Link to comment
Guest Mecmar Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 Dintre noi cei care discutam pe forum, cati schimba uleiul la 20.000 km? Personal mi se pare foarte multi km, mai ales in conditiile in care rulezi intr-un oras aglomerat cum este Bucurestiul. Instructiunile de exploatare a autoturismu-lui subliniaza clar cateva idei referitoare la acest schimb. Ele inclin sa cred ca au fost tiparite in carte in urma efectuarii unor teste si s-a ajuns la concluzia tiparita. Nimeni nu ne opreste sa-l schimbam la 20.000 km, insa uleiul isi pierde f. mult din calitatile care fac o ungere de calitate. Uleiul este viata motorului. Masinile noastre inca nu au ajuns la nivelul autoturismelor care duc 800.000-1.000.000 km. ca ex. Mercedes AMG schimba uleiul la 40.000 km. Personal 20.000 km eu ii fac in 2 ani. pai pot eu schimba uleiul din 2 in 2 ani? Pot, dar scurtez viata motorului. Link to comment
NFS Posted January 14, 2005 Author Share Posted January 14, 2005 ... Nimeni nu ne opreste sa-l schimbam la 20.000 km, insa uleiul isi pierde f. mult din calitatile care fac o ungere de calitate. Uleiul este viata motorului. Masinile noastre inca nu au ajuns la nivelul autoturismelor care duc 800.000-1.000.000 km. ca ex. Mercedes AMG schimba uleiul la 40.000 km. ... Pai... ori... ori... ori?!? La AMG nu-si schimba calitatile???! Link to comment
Guest Mecmar Posted January 15, 2005 Share Posted January 15, 2005 Pai... ori... ori... ori?!? La AMG nu-si schimba calitatile???! <{POST_SNAPBACK}> Stii cam cat costa un schimb de ulei la AMG? 14.000.000. Cred ca de aici se poate deduce si calitatea acestuia in conditiile in care autoturismul este Mercedes. Pai daca vrei poti sa-l schimbi si la 50.000 km caci nu te trage nimeni de maneca! Hi! Hi! Cartulia iti recomanda la 6 luni sau 5.000 km (asta asa ca ptr. Bucuresti). Uleiul folosit la schimb ptr. autoturismele cu dare de mana nu cred ca au aceiasi parametri cu Daewoo 15w30 ca au aceeasi sarcina este cu totul altceva. Una este unul semisintetic sau asa zis sintetic iar alta este un Mobil 1 (cel adevarat, nu clona lui romaneasca). Concluzie : ori se schimba uleiul conform instructiunilor din carte, ori fiecare decide dupa cum crede ca este mai bine pentru motorul si masina domniei sale. Din discutiile de pe forum paleta uleiurilor folosite la schimb este larga, deci nu toata lumea fol. uleiul propus de producator. Parerea mea. Link to comment
hellcat Posted January 15, 2005 Share Posted January 15, 2005 Din discutiile de pe forum paleta uleiurilor folosite la schimb este larga, deci nu toata lumea fol. uleiul propus de producator. Parerea mea. <{POST_SNAPBACK}> treaba sta cam in felul urmator: daca toti producatorii ar recomanda uleiul X pe considerente de calitate ar fi ideal, dar realitatea m-a facut sa cred cel putin pe mine, ca mai mult primeaza interesele comerciale. si aici, cred, ca e si cazul daewoo-lui. Link to comment
andreib Posted January 15, 2005 Share Posted January 15, 2005 (edited) Voi vorbiti de Mertz AMG, care e avion, nu masina. Stiti la cat se face schimbul de ulei la un Fiat Ducato ultimul model: 40.000km si cureaua de distributie la 240.000km. Am ramas perplex cand am vazut (la modelele mai vechi se schimba la 10kkm). Daca nu ma credeti puteti verifica pe net.Si aia e masina care munceste nu se joaca, are sarcina de 1-1.18 tone, sau 9-14lucuri. Edited January 15, 2005 by andreib Link to comment
tolin Posted January 15, 2005 Share Posted January 15, 2005 In alea se baga uleiuri speciale care permit 40.000 km. Dar la conditiile de aici (praf, benzina, motorina) nu cred ca este sanatos sa mergi pana la termenul acesta. Link to comment
andreib Posted January 15, 2005 Share Posted January 15, 2005 (edited) In alea se baga uleiuri speciale care permit 40.000 km. Dar la conditiile de aici (praf, benzina, motorina) nu cred ca este sanatos sa mergi pana la termenul acesta. <{POST_SNAPBACK}> Ei nu pun problema de uleiuri speciale, ca teoretic ai putea sa iei uleiul ,,special'' si sa-l pui pe un ducato generatia veche (tdi nu jtd). Au intervenit probabil si nishte modificari la motor sau la filtru.Diferentele de performanta nu prea sunt intre motorul de 2.5 TDI 89KW si cel de 2.8JTD 93KW. Probabil s-a facut o injectie mai curata, cele vechi cu motorina romaneasc la accelerari bruste scot norisorul de fum negru, care duce la respectarea normelor de poluare Euro3, dar inovatii nu cred ca sunt. Asa ca ramane doar faptul ca este o evolutie minora de la un motor fff reusit din generatia veche(500kkm lejer) si o constatare generala ca intervalele de schimb al uleiului erau prea scurte.. Edited January 15, 2005 by andreib Link to comment
Guest Mecmar Posted January 15, 2005 Share Posted January 15, 2005 mai mult primeaza interesele comerciale. si aici, cred, ca e si cazul daewoo-lui. <{POST_SNAPBACK}> Romania post-decembrista = societate de consum. De acord cu tine in ceea ce priveste interesele comerciale, dar sunt si masini iesite din garantie (multi posesori de Daewoo nu doresc sa piarda garantia) care fol. in continuare acest ulei si automobilisti care utilizeaza alt tip de ulei. ,,Voi vorbiti de Mertz AMG, care e avion, nu masina....'' Pai ce la asta lubrefierea nu se face tot cu ulei? Ah, ca are alte calitati si alt pret...sorry. Obrazul finut cu cheltuiala se tine. Cine ne opreste si pe noi sa facem schimb de ulei la 40 k, cu 14kk lei? Link to comment
andreib Posted January 15, 2005 Share Posted January 15, 2005 Cine ne opreste si pe noi sa facem schimb de ulei la 40 k, cu 14kk lei? Pai la Mertz AMG nu incap 3l de ulei ca la Matiz ci vreo 6-8(estimez)+filtru ulei (la Passat Bosch 1mil si ceva deci la Mertz mult mai mult).M-ar interesa si pe mine un ulei 40kkm la fiat, cand ma gandesc ca un filtru ulei costa 700k si un aditiv de curatat inca 200k parca ar merita un ulei care sa duca mai mult de 10kkm(chiar daca ar fi de 3 ori mai scump decat Mobil 1 5w40 care il folosesc acum). Cat despre ulei, cel mai bun ulei utilizat pana acum a fost Penzoil semisintetic dar acum il ambaleaza prin Europa de SE si nu cred ca mai merita. Link to comment
darem Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 Pentru cei care folositi ulei Daewoo nu vi se pare ca motorul este un pic mai zgomotos dupa ce a-ti pus acest ulei? Eu am schimbat acum si am folosit acest tip de ulei 10W30 Daewoo, si inainte am pus de 2 ori Mobil dar nu era frate asa de zgomotos motorul, parerea mea! Si in plus am senzatia ca masina trage un pic mai greu, asta poate doar mi se pare dupa prima senzatie! Va multumesc! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now