iuliu m. Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 Si eu,"closhkutza". Masinutele sunt foarte fiabile doar cu conditia folosirii unui ulei cat mai bun cu putintza. Stima! Link to comment
tolin Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 (edited) Exista si reversul, cand se exagereaza, cand strici orzul pe gaste. Un importator de ulei, priceput in motoare si uleiuri, mi-a dat raspunsul cel mai bun: e Porsche ? Un vechi mecanic, ajuns la varful categoriei, mi-a zis: "nu schimba tipul uleiului dintr-un motor". Nu avea el multa scoala, dar a deschis multi pacienti si a comparat depunerile. Nu uitati: nu poti scoate tot uleiul dintr-un motor, decat daca speli toate piese acoperite de catre el. Edited May 7, 2009 by tolin Link to comment
tomis Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Masinutele sunt foarte fiabile doar cu conditia folosirii unui ulei cat mai bun cu putintza. Mmmmm ! Problemele la motor sunt doar o parte, mai mica, la o masina. Daca mai socotim si cele legate strict de ungere... In rest, e bine cu ulei bun sau proaspat. Link to comment
cris06 Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 tomis: ai pe jumatate dreptate (ca si mine): uleiurile din gama Mobil si cele Esso fac parte din grupul (brandul) Exxon din SUA, iar uleiurile Castrol si Aral sunt produse de brandul BP din Marea Britanie. Link to comment
adisoru Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Un vechi mecanic, ajuns la varful categoriei, mi-a zis: "nu schimba tipul uleiului dintr-un motor". Ce inseamna?Sa nu alternam de la un schimb la altul MARCA uleiului (Daewoo, mobil, Castrol) sau sa nu schimbam vascozitatea( 5w30, 5W40, 10W30)? Daca e prima varianta, atunci vai de mine: cat am fost cu masina in garantie la service mi-au pus o data ulei Daewoo, alta data Shell, Aral, apoi iar Daewoo. Link to comment
adostar Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 (edited) E bine sa mergi pe aceeasi marca si pe acelasi indicativ. Un ulei mai scump nu face din motor racheta, in schimb un ulei potrivit si schimbat la timp prelungeste viata motorului cu destui km. Edited May 8, 2009 by adostar Link to comment
closchkutza Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Un ulei mai scump nu face din motor racheta(nici nu a sustinut asta cineva) insa ofera o mai mare protectie decat unul mai ieftin, asta este clar. Pentru cine poate si il rabda inima sa dea mai multi bani pe un ulei este foarte ok. Link to comment
adostar Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Asta daca ai de gand sa tii o masina toata viata . Eu zic ca un ulei recomandat de producator si schimbat la timp e cel mai plauzibil. Link to comment
closchkutza Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 N-am de gand sa o tin toata viata insa sigur va sari de 100.000km la mine(deja an 36k in 2.5 ani dintre care 26k au fost facuti in ultimul an si ceva). Nu vreau sa am nici un motiv sa umblu la motor si cum eu folosesc masina zi de zi, prin bucuresti si vede aproape la fiecare schimbare de treapta ~4000rpm, vreau sa stiu ca este bine protejat motorul. Link to comment
nonel Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Salutare !Nu stiu daca s-a mai discutat de asa ceva,dar imi incerc norocul,cu scuzele de rigoare...intr-un alt post am scris ca tocmai am bagat ulei Elf 10w40 la recomandarea baiatului de la parcul auto din firma de unde mi-am luat matizul. Mi sa raspuns de catre un alt membru al forumului, ca primul lucru pe care sa il fac este sa schimb iar uleiul cu 5w40. Intrebarea mea este,ce risc daca nu il schimb. Mentionez ca nu ma pricep aproape deloc la masini,si tocmai de aceea sunt aici. Multumiri anticipate ! Adi Eu ti-am raspuns,dar se pare ca nu ai citit bine.Eu am recomandat sa bagi 5W30. Link to comment
laurentziu83 Posted June 12, 2009 Share Posted June 12, 2009 Matizul meu are la momentul actual in baie 1 litru de ulei aral (d-ala prost, de il papa), 1 litru de ulei Elf Evolution 5W40 si restul pana la plin de Elf Excellium 5w40. Merge de rupe, de cand am completat cu ELF n-a mai consumat gram de ulei, dar cred ca am sa-i fac in curand schimbul complet cu Elf Evolution 5w40. Nu ma intrebati de ce ii pun Elf, raspunsul e ca e cel mai ieftin ulei pentru mine, ca sa nu zic moka. Daca ii mai dau omor cum i-am facut in ultimele dati cand am prins-o pe mana (120-150 in afara, schimbat treptele la 5000 de tur, etc), cred ca ma va tine masina asta 1000 de ani. Motorul nu trepideaza, accelereaza perfect, esapamentul in schimb e cam negru. In general masinile conduse de cine apuca si la care nu-si bate nimeni capul sa mearga cu grija cu ele, merg cel mai mult. Doar consumabilele sa fie schimbate la timp si gata. Link to comment
sinonim Posted June 12, 2009 Share Posted June 12, 2009 (edited) Salut, Vreau si eu sa-mi iau un Matiz si am gasit unul la 90.000 km. Am observat ca are ulei scurs in partea laterala a motorului. Sub masina nu se vede (in zona baii de ulei). Am mai vazut alte 8 Matiz-uri astazi pentru a compara si nu aveau strop de ulei inafara motorului. E o problema mare (se poate rezolva cu un schimb de ulei)? Poate fi din cauza vascozitatii? Merita un motor cu asemenea scurgeri? Edited June 13, 2009 by sinonim Link to comment
tomis Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Uleiul scurs pe sus se mai intampla si la altii, nu prea are importanta si nu spune mare lucru despre motor. Daca masina are un pret convenabil, DA. Link to comment
laurentziu83 Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Uleiul de acolo provine (cel mai probabil) de la garnitura de la capac chiulasa sau de la simeringul de la arborele cu came. Cum oricum e bine sa schimbi distributia la masina asta dupa ce o cumperi, poti rezolva problemele astea relativ usor, schimband simeringul odata cu distributia. Oricum, nu lua masina pana nu te duci cu ea la un service autorizat daewoo (unde au mai lucrat mecanicii pe sute de masini ca asta si ii stiu problemele) sa-ti faca o diagnoza completa. O diagnoza de cateva zeci de lei te scuteste de cateva sute date mai tarziu aiurea. Link to comment
alextomus Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Va salut. Trebuie sa schimb si eu uleiul la motor dar nu ma pot hotara ce ulei sa folosesc. Oscilez intre un ulei sintetic si unul semisintetic (bineinteles k cel semisintetic este mai ieftin ). De asemenea nu stiu ce ulei sa folosesc 5W - 30 10W - 30 sau 15W - 40. ori care ar fi uleiul ales as vrea sa merg pe Mobil 1 intrucat doar acest tip de ulei l-am folosit pana acum. Masina are 20.000 km. Link to comment
cristics Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Va salut. Trebuie sa schimb si eu uleiul la motor dar nu ma pot hotara ce ulei sa folosesc. Oscilez intre un ulei sintetic si unul semisintetic (bineinteles k cel semisintetic este mai ieftin ). De asemenea nu stiu ce ulei sa folosesc 5W - 30 10W - 30 sau 15W - 40.ori care ar fi uleiul ales as vrea sa merg pe Mobil 1 intrucat doar acest tip de ulei l-am folosit pana acum. Masina are 20.000 km. 15W40 exclus (cred ca s-a preluat din cartea de la primul Matiz), 10W30 nu face Mobil1, deci ramane 5W30. Personal, am Mobil1 10W40 bagat de service, care pe caldurile de acum se transforma in 10W30+depuneri ( asa zic unii, dar nu pot demonstra) si nu am probleme.Daca voi schimba cu 5W30 o voi face la intrarea in iarna. Fa schimbul la timp (6 luni), iar daca mergi in conditii extreme (preponderent in oras) schimba-l la 5000km, max 7000km. Link to comment
alextomus Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 multumesc tare mult pentru sfat. Chiar ma gandeam de ce nu gasesc ulei 10W-30 de la Mobil 1... O sa ii bag 5W-30. Ai putea sa imi spui care este mai recomandat: sintetic sau semisintetic. Link to comment
cristics Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 multumesc tare mult pentru sfat. Chiar ma gandeam de ce nu gasesc ulei 10W-30 de la Mobil 1... O sa ii bag 5W-30. Ai putea sa imi spui care este mai recomandat: sintetic sau semisintetic.Vezi ce gasesti la Mobil1 5w30, daca ai mers pe marca asta. E vorba si de buget si nu stiu daca iti convine sa schimbi la 5000km uleiul cu 60ron/l sau sa mergi cu el Nu cred ca este semisintetic 5W30 (recunosc ca nu m-a interesat aspectul). Ideea e sa-l schimbi cand trebuie.Plus ca trebuie sa vezi daca schimbarea pe care o faci nu aduce modificari in comportamentul motorului (subscriu la posturile anterioare referitoare la trecerea de la 10w40 la 5w30: am patit la masina dinaintea Matizului si de aceea nu pot sa fiu sigur ca o astfel de schimbare de tip a uleiului e benefica). Link to comment
alextomus Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Eu ii schimb uleiul la 10000 km. Merg destul de mult cu masina si in general 10000 km ii fac in 6 luni. Intradevar uleiul 5W-30 sintetic costa 55 - 60 RON litrul...sincer as da daca as ti ca ar merita cu adevarat. Cel 5W-30 semisintetic costa in jur de 30 RON litrul. Pana acum cel mai probabil i s-a bagat tot un ulei semisintetic intrucat era tot in jur de 30 RON litrul...problema este cu valorile... pana acum i s-a batat 10W-40, culmea cel mai nerecomandat si conform cartii de service. Acum ii fac si revizia de 2 ani de zile si m-am hotarat sa imi cumpar eu singur tot ce trebuie sa schimb. Alegerile au fost urmatoarele: Filtru ulei:; MANN Filtru aer: MANN Filtru benzina: MANN Placute Frana: FERODO PREMIER Lichid Frana: CASTROL DOT 4 Antigel: MOBIL 1 Bujii: NGK BPR5EY - 11 Imi mai trebuie uleiul si am schimbat tot ce se cere la revizia de 2 ani. Cureaua de ventilatie nu o schimb intrucat un an de zile masina a stat pe dreapta (s-au facut doar 240 km cu ea). In ultimul an a facut 20000 km Link to comment
cristics Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 "... pana acum i s-a batat 10W-40, culmea cel mai nerecomandat si conform cartii de service" Cartea nu spune ca e nerecomandat. Acolo sunt date cu steluta tipurile de ulei recomandate si testate de fabrica. Eu intreb:ai baga 15W40? (Tot legat de carte, cand am avut 1000km am intrat in polemica cu cei de la service ca trebui sa-mi schimbe uleiul din cutie, conform cartii mele. Pe alt elevator era un Matiz euro2 si am mers la proprietar rugandu-l sa-mi arate si mie cartea lui de service. Acolo era tiparit 10000km la cutia de viteze.) Daca ai citit tot topicul ai vazut ca au fost cativa care au avut probleme dupa ce au schimbat tipul uleiului (probleme ce pot fi reale, pt ca am patit cu fosta masina care era pe carburator). Nu ai observat schimbarea sunetului motorului dupa ce ai trecut la un ulei mai subtire sau incalzirea mai rapida a motorului (ceea ce nu e rau pe timp de iarna, dar sa nu se supraincalzeasca pe timp de vara - se poate auzi ventilatorul daca lucreaza mai des)? Nu cred ca aproape toate service-urile din tara ar baga un ulei care sa dauneze motorului, mai ales in perioada de garantie.Plus ca exista un forumist care sustine ca a bagat 10W40 de cand are masina si are vreo 200000km fara probleme. O sa schimb si eu uleiul cu 5w30 cand va iesi motorul din garantie, dar pana atunci mai citesc pe forum "> Link to comment
alextomus Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 as incerca sa ajung la un numitor comun intre ce spune producatorul si ce se discuta pe forum. Intradevar o fi el testat de producator dar nu am auzit pe nimeni pe acest formu care sa utilizeze 15W-40. Cei mai multi observ ca recomanda 5W-30...totusi ma gandesc ca, vara fiind, ar merge mai bine un ulei mai gros, un 10W-30 dar vezi tu ca nu produc cei la Mobil 1. Din cate stiu chiar este recomandat ca vara sa utilizezi un ulei mai gros iar iarna unul mai subtire. De cat de des porneste ventilatorul...nu as putea spune ca porneste foarte des. Masina merge super ok dar intrucat vre-au sa o tin vre-o 3-4 ani as vrea sa ii dau tot ce este mai bun in materie de consumabile ca sa nu am probleme cu ea. Link to comment
cristics Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Daca vrei sa-i dai tot ce e mai bun, da-i . Si eu tin la masinutza asta, dar cand am luat-o m-am gandit la costuri scazute de intretinere.Cred ca dintre 10w40 Mobil1 si 10w30 Daewoo (Total), Mobil1 are castig de cauza...pt ca a fost preferat si de service-uri si nu prea se gaseste pe piata 10w30. Exista Mobil1 5w30 Super Fe care e apropiat ca pret de Mobil1 Synt S 10w40.Daca vrei mai bun, Mobil1 ESP 5w30, dar la pret dublu. Link to comment
cristics Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Nu are cam putini km pt 10w? La service de ce baga 10w? Sau de ce nu baga 15w care e printre uleiurile recomandate in carte? Link to comment
tolin Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Ce treaba aveti voi cu indicativul de iarna al uleiului cand discutati despre vara ? Si daca bagi 15W40 in Romania, ce fel de ulei folosesc cei din zonele calde ? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now