closchkutza Posted April 13, 2010 Share Posted April 13, 2010 motorasul asta mic cam dupa 100 000km sa te astepti la o segmentare ,acum depinde si de stilul de mers ,dar daca faci ca unii pe autostrada sa mearga 140 km/h va ceda Asta este scuza celor care si-au belit motorul bagand toate prostiile in el? 1 Link to comment
mitosu Posted April 13, 2010 Share Posted April 13, 2010 (edited) Cine si a belit motorul? Si cine baga prostii in el? Si ce inseamna prostii? Edited April 14, 2010 by EM!L Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii şi majusculele acolo unde se impun. 1 Link to comment
raven84 Posted April 13, 2010 Share Posted April 13, 2010 @mitosu hai sa iti explic si eu ceva, in calitate de fost utilizator de ARAL 10w40. In primul rand, nu cred ca este cel mai prost ulei de pe piata, nici pe departe, se gasesc si alte bombe mai mari, insa ARAL-ul si in speta acea categorie de ulei mentionata mai sus nu are cum sa faca motorul sa mearga la capacitate maxima. Pur si simplu motorul matizului nu am fost conceput pentru asa ceva. Eu am rulat undeva la 20.000 de km cu ARAL 10w40 si am fost multumit, insa acum 3 luni am trecut de nevoie pe GM 5w30 si este o decizie pe care nu am cum sa o regret. Motorul merge mult mai bine, se simte ca ARAL-ul era prea vascos pentru el, sa nu uitam ca motorul de pe Matiz este subdimensionat si are nevoie sa fie tinut destul de sus in ture pentru a face fata cu brio intregii greutati a masinii pe care o propulseaza. Si ca o paranteza, masina mea are peste 200000 de km si a trecut printr-o schimbare de segmenti datorita talentului fostului proprietar, cu toate astea (nu a avut facuta rectificare de chiulasa) nu mananca picatura de 5w30 ceea ce mi se pare totusi o performanta. In concluzie nu subestima matizul si nici ceea ce poate face el. Si sa stii ca cei care posteaza pe aici, ma refer la userii cu ceva vechime, chiar stiu despre ce vorbesc, asculta-i . 2 Link to comment
mitosu Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 fratele meu eu nu subestimez matizul,am matiz si stiu ce-i poate si ce nu pielea,intradevar exista diferente intre un ulei semi sintetic si unul sa zicem cit de cit sintetic,dar de aici se subestimeaza uleiurile si numai doua tipuri sunt bune asta nu e subiectivism. daca omu baga 10w 40 poate atit isi permite sau il schimba mai des,in viata sunt conjuncturi diferite pentru ca suntem diferiti. eu stiu ca e recomandat in general 5w 30 ,dar masinuta asta merge bine si cu un 5w 40 si cu 10w 40 atit timp cit e un ulei cunoscut cum e si aral. Link to comment
raven84 Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Salut, Da, este adevarat ca merge bine si cu uleiurile pe care le-ai mentionat tu, si da, omul baga si el ce poate dar din experienta iti spun ca nu se merita. Uite, in Galati, spre exemplu, un litru de 10w40 Aral este 27 de lei iar un litru de GM este tot 27 de lei. Adicatelea primesti alta marfa la aceeasi bani. Pe de alta parte, Aral-ul nu mai este ce era odata si deseori este manarit. Nu este singura marca in situatia asta insa si din nefericire, cred ca stii ce efecte are un ulei nasol asupra motorului. Plus ca, exista experienta anumitor useri de pe forumul asta care au descoperit ca ARAL-ul in contact cu alte uleiuri produce reziduuri..."coji" cum li se mai spune in limbaj popular. Eu cu ARAL am mers 13.000 de km, tocmai pentru ca nu aveam bani sa il schimb, dar cand l-am evacuat era efectiv apa chioara ori eu, in 5000-6000 de km cat am cu GM-ul acum, nu vad sa isi fi schimbat densitatea in vreun fel si sincer, eu il tin destul de turat. Bine GM nu este neaparat singurul ulei bun, dar eu asta imi permit si mi se pare macar minimul pe care il pot oferi masinii. Oricum in viata nimic nu se pierde totul se transforma asa ca banii economisiti la ulei se pot duce oricand pe o segmentare 3 Link to comment
Doru_Neo Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 fratele meu eu nu subestimez matizul,am matiz si stiu ce-i poate si ce nu pielea,intradevar exista diferente intre un ulei semi sintetic si unul sa zicem cit de cit sintetic,dar de aici se subestimeaza uleiurile si numai doua tipuri sunt bune asta nu e subiectivism. daca omu baga 10w 40 poate atit isi permite sau il schimba mai des,in viata sunt conjuncturi diferite pentru ca suntem diferiti. eu stiu ca e recomandat in general 5w 30 ,dar masinuta asta merge bine si cu un 5w 40 si cu 10w 40 atit timp cit e un ulei cunoscut cum e si aral. Vrei economie, mai bine pui ulei DACIA 5w-30 decat sa pui aral 10w40 1 Link to comment
mitosu Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Salut, Da, este adevarat ca merge bine si cu uleiurile pe care le-ai mentionat tu, si da, omul baga si el ce poate dar din experienta iti spun ca nu se merita. Uite, in Galati, spre exemplu, un litru de 10w40 Aral este 27 de lei iar un litru de GM este tot 27 de lei. Adicatelea primesti alta marfa la aceeasi bani. Pe de alta parte, Aral-ul nu mai este ce era odata si deseori este manarit. Nu este singura marca in situatia asta insa si din nefericire, cred ca stii ce efecte are un ulei nasol asupra motorului. Plus ca, exista experienta anumitor useri de pe forumul asta care au descoperit ca ARAL-ul in contact cu alte uleiuri produce reziduuri..."coji" cum li se mai spune in limbaj popular. Eu cu ARAL am mers 13.000 de km, tocmai pentru ca nu aveam bani sa il schimb, dar cand l-am evacuat era efectiv apa chioara ori eu, in 5000-6000 de km cat am cu GM-ul acum, nu vad sa isi fi schimbat densitatea in vreun fel si sincer, eu il tin destul de turat. Bine GM nu este neaparat singurul ulei bun, dar eu asta imi permit si mi se pare macar minimul pe care il pot oferi masinii. Oricum in viata nimic nu se pierde totul se transforma asa ca banii economisiti la ulei se pot duce oricand pe o segmentare daca luam toate forumurile la rind toate uleiurile fac depuneri ,coji si alte chestii ,insa aralul ramane un nume si un produs bun si atit . daca ar citi nemtii ar ride de noi ar zice au si ei masinii si se pricep. fara suparare. Link to comment
closchkutza Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Si chinezii au masini...asta inseamna ca se pricep si ei? 1 Link to comment
raven84 Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Daca ar circula nemtii cu ARAL de la noi ar plange > 1 Link to comment
bodo78cf Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 (edited) OEM... salutare.nu am mai postat de ceva vreme pe forum.am avut pb cu matizelu'...pe la 1000 de km murea la ralanti , se aprindea check si se tura de ziceai k e avion...nimeni nu stia ce are...sau nu voiau sa stie...senzorul-clapeta! dupa o interventie "in forta" a uzinei s-a rezolvat..pe garantie! in fine, toate bune, acu am alta pb : cd am luat masina, nu-mi bagau in ea la skimbul de ulei decat aral...apoi am inceput sa-mi fac reviziile la dealer-ul din rm valcea...si m-au trecut obligat-fortat pe daewoo 10w-30, apoi in iarna pe 5w-40 tot daewoo, cica asa li s-a comunicat, sa nu mai foloseasca aral...uleiul are acum in jur de 5500 de km si avand in vedere k s-a incalzit afara voiam sa-i bag un 10w-30 sau 10w-40, chiar un 15w-40...voi ce ziceti? si ce marca de ulei sa aleg? Edited April 16, 2010 by EM!L Cităm tot forumul?! Foloseşte AddReply/FastReply din partea de jos a paginii (şi majusculele acolo unde se impun). Link to comment
mitosu Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 depinde cum folosesti masina ,la ce interval schimbi si citi bani aloci schimbului de ulei. eu iti recomand 5w 40 pentru 10 000km maxim ,un castrol ,un aral, un valvoline syn power sau mobil ,mai ieftin mergesi cu 10 w40 aceleasi tipuri. daca vrei 5w 30 numai uleiuri GM low cost sau mai bun de ex; mobil1 esp 5w 30 exclus daciaoil sau elf ,singura explicatie sunt facute in romania . Link to comment
raven84 Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Imi permit sa ma bag si eu in seama. Din experienta proprie iti recomand in 5w30 pentru iarna (si nu numai) si 10w30 pentru vara. Daca vrei o marca anumita eu unul merg pe GM, desi este ieftin, uleiul este de buna calitate. Altfel, am mai folosit Castrol Magnatec 5w40, care desi nu ar fi prima mea optiune pentru masina, reprezinta totusi o alternativa de calitate. In ceea ce priveste ARAL sau alte marci, te rog citeste posturile anterioare si ai sa intelegi de ce nu le trec pe lista mea de preferinte. De asemenea, ar fi indicat sa iti pierzi putin timp pentru a rasfoi topicul acesta...se va merita. Link to comment
Celtic Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Daca vrei sa respecti ce spune fabricantul motorului bagi 5W30. Mobil, Valvoline, GM sau altul, in niciun caz sa nu bagi 15W40. 3 Link to comment
mai_76 Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Imi permit sa ma bag si eu in seama. Din experienta proprie iti recomand in 5w30 pentru iarna (si nu numai) si 10w30 pentru vara. Daca vrei o marca anumita eu unul merg pe GM, desi este ieftin, uleiul este de buna calitate. Altfel, am mai folosit Castrol Magnatec 5w40, care desi nu ar fi prima mea optiune pentru masina, reprezinta totusi o alternativa de calitate. In ceea ce priveste ARAL sau alte marci, te rog citeste posturile anterioare si ai sa intelegi de ce nu le trec pe lista mea de preferinte. De asemenea, ar fi indicat sa iti pierzi putin timp pentru a rasfoi topicul acesta...se va merita. Din cate stiu eu, Castrol, Aral si BP fac parte din acelasi concern, si anume BP! Sa fie Castrol bun si Aral prost? Se cam bate cap-in-cap chestia! 1 Link to comment
tolin Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Parerea mea: ARAL este echivalentul vestic al lui RAFO Onesti. Daca ai vedea la fata locului diferentele de calitate a locatiilor, a serviciilor si a produselor Castrol/BP si ARAL, ai avea sentimentul din propozitia anterioara. 2 Link to comment
mitosu Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 daca am ajuns sa comparam aral cu rafo onesti deja eu unul m-am lamurit cum sta treaba pe aici. masini cu motoare pretentiase li se pun 10w 40 de la 0 km si aici musai trebuie 5w 30 ca altfel se strica titirezul ,voi chiar credeti ce spuneti o tineti asa intruna cu ce azis producatorul ,eu nu cred producatorul si bine fiecare sa bage cel taie capul,pacat de masini. Link to comment
tolin Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 ... eu nu cred producatorul si bine fiecare sa bage cel taie capul ... De ce n-ai spus asa de la inceput ? Nu mai pierdeam vremea. 1 Link to comment
argon Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 (edited) O lamurire daca se poate... Cat ulei intra la schimb la Matiz? Si de care-mi recomandati ca si vascozitate, tinand cont ca are 60.000 km si a mers pana acum cu Aral 10w40. Edited April 18, 2010 by argon Link to comment
Celtic Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 In motorul de matiz trebuie sa pui 2,7 litri, recomandat 5W30. 1 Link to comment
argon Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Multumesc, nu stiu de ce a pus fosta proprietara 10w40, sa inteleg ca 5w30 si vara?! o sa iau atunci 3 litri de daewoo. n'as vrea sa intru in contradictii de marca, ca au fost 60 de pagini pana acum 1 Link to comment
EM!L Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Găseai răspunsul cu o pagină în urmă. tinand cont ca are 60.000 km si a mers pana acum cu Aral 10w40. Foloseşte un Motor Flush, înainte de schimb. 1 Link to comment
adisoru Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Si parerea mea este sa incerci 5W30, asta daca nu o sa ti-l manance. Cunosc destui, printre care si eu, care am bagat la Matiz 10W40, 15W40 si acum dupa ce ne-am desteptat am incercat sa trecem pe 5W30 dar deja era prea tarziu...motorul il mananca foarte repede. Acum daca as avea o masina noua i-as pune numai 5W30. Incearca si tu cu acest ulei, daca motorul nu il mananca inseamna ca esti salvat. Link to comment
argon Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 (edited) atunci o sa bag mai bine 10w30 de la daewoo da fiu sigur, pe ambalaj vad ca are desenat un Matiz si un Tico. 10w40 de acum are 11.000 km si e spre minim la joja, nu sub, oricum, si nu a completat niciodata de la schimb, e de incredere, nu minte. Se schimba recomandarile cu aceste noi detalii? Edited April 18, 2010 by argon Link to comment
Doru_Neo Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Incearca totusi 5w30 un daewoo ca e mai ieftin si la urmatorul schimb daca totul e ok pune valvoline 1 Link to comment
adisoru Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Asa zic si eu...incearca cu un 5W30. Daca nu o sa-l manance este OK si mergi in continuare pe el, eventual marca Valvoline, GM. Eu totusi tind sa cred ca o sa-l manance; deoarece 10W40 in 11.000 km a scazut la minim. Dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa incerci sa vezi cum se comporta si cu 5W30. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now