bodo78cf Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 (edited) astia de la daewoo sunt scarbosi...iti anuleaza garantia cat ai zice peste...tre sa cam joci cum iti canta... Edited April 22, 2010 by EM!L Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii şi majusculele acolo unde se impun. Link to comment
tolin Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 Garantie la ce ? Tu mai faci revizia motorului la ei dupa primul an ? Link to comment
bodo78cf Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 (edited) am 2 ani garantie normala si se prelungeste la 3 ani pt unele piese dap... Edited April 22, 2010 by EM!L Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii şi majusculele acolo unde se impun. Link to comment
closchkutza Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 (edited) astia de la daewoo sunt scarbosi...iti anuleaza garantia cat ai zice peste...tre sa cam joci cum iti canta... Man, greseala este a ta, ca nu te-ai informat. NU au dreptul sa-ti anuleze absolut nici o garantie. In carte scrie ca este RECOMANDAT sa se foloseasca ulei marca Daewoo, nu ca este obligatoriu si nici ca nefolosirea acestei marci de ulei atrage anularea garantiei. Atat timp cat folosesti tipul de ulei corespunzator motorului, adica 5w30, nu au ce sa-ti faca. Aceeasi discutie am avut-o si eu cu ei, discutie cu care s-a ajuns la seful service-ului, pe care l-am rugat sa-mi spuna in baza a ce imi anuleaza ei garantia. Sfatul meu, acelasi care este pe aproape orice nenorocita de pagina de pe topicul asta: foloseste Valvoline Syn Power 5w30. Edited April 22, 2010 by closchkutza 1 Link to comment
mitosu Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 pentru cunoscatori si nu numai ,in functie de fabricant si calitatea uleiului un 10w 40 se schimba lejer de la 10 000km la 15 000km,iar un 5w 30 sau 5w 40 se pot folosi intre 15 000 km si 30 000 ( cele long life) . va spun prieteneste am matiz ,nu a vazut ulei daewoo de nici un fel,am lucrat pe un damas al carui stapin se incapatina cu uleiurile daewoo pe care il ' scuipa' afara ,din 1000 in 1000km trebuia musai sa completezi insa dupa cei puneam alt tip de ulei nu mai se intimpla sa piarda ulei. cu toti care am stat de vorba mi-au spus sa ocolesc uleiurile daewoo ,pentru ca nu mai sunt ce au fost . cei care au bulit motoarele nu au facuto din cauza uleiului folosit,doar au folosit masina pentru cu totul altceva sau cum stiu eu pe cineva care a schimbat uleiul la un cielo la 60 000km masina frecata mult in bucuresti,poate nu credeti,dar sunt astfel de oameni care nu dau 2 bani pe masina lor. Link to comment
closchkutza Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 1. Ce sa cauti cu 10w40 intr-un motor de matiz?? In primul rand nu este recomandat tipul ala de ulei motorului astuia ci doar 15w40 si asta doar CLIMATELOR CALDUROASE! Crezi ca Romania ca tara sau Bucurestiul ca zona face parte din categoria climatelor calduroase?? Vezi care este media temperaturii in ambele cazuri si mai vorbim apoi. 2. Fabricantul spune ca schimbul se face la 10.000km(asta din punct de vedere al rulajului). Nu mai da sfaturi paguboase din punctul de vedere al schimbului de ulei. Cu un ulei sintetic normal, cum este Valvoline SynPower 5w30 schimbul trebuie sa se realizeze la 10.000km, asa cum a spus producatorul motorului, mai ales avand in vedere faptul ca motorul matizului este un motor ce functioneaza(sau ar trebui sa functioneze) la turatii mai inalte decat un motor mai mare. Chiar si in afara orasului, daca se mentine o viteza banala cum este 110km/h. Asta lasand deoparte praful prezent peste tot, felul in care motorul functioneaza in orase aglomerate cum este bucurestiul, felul in care acesta functioneaza chiar si in afara orasului, cu dese ruperi de ritm. Chiar ii invit pe cei curajosi sa tina in motor un ulei sintetic normal 20.000km sau unul cu indicativul LL 30.000km. Sa vedem la cati km refaceti motorul. Succesuri. 2 Link to comment
mitosu Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 (edited) eu nu sfatuiesc pe nimeni sa faca ca mine sau cum fac alti ,hai sa fim seriosi motorul matizului nu e ca cel al daciei sa mearga musai cu m20 w 40 ,este un motor modern si poate functiona destul de bine si cu 10w 40 si cu 5w 40 ,eu exclud din start 5w 30 si nu-mi pasa de producator,doar ascult sfaturile cunoscatorilor ,cei care surubaresc la motoare . eu recomand pentru tara noastra un 5w 40 pina pe la 140 000km si dupa aia inevitabilul 10w 40 ,de ce asta? ori cartile de intretinere sunt diferite si noi ne contrazicem ,ori tot producatorul e de vina " uleiul 5w 30 recomandat pentru zone climatice reci" oare de ce recomanda asa ? daca o sa-mi bulesc motorul o sa va spun ,deocamdata am doar 40500km si uleiul folosit este valvoline syn power 5w 40 ,iar dupa ce fac 120-130 000km va intra durablendul in functiune. Edited April 22, 2010 by mitosu Link to comment
tolin Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Pai, cei care si-au bulit motoarele au facut asa: au rulat 10k km cu ulei semi-sintetic in ele, in regim majoritar urban. 2 Link to comment
closchkutza Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 (edited) @Mitosu: Tu incerci sa-mi spui Romania are o clima calda sau cum? Te-ai uitat pe mediile alea de temperatura? O temperatura medie anuala de pana in 20 de grade ti se pare cald?? Cunoscatorii aia de care zici tu intr-adevar, stiu sa desfaca niste suruburi..si cam atat. M-am saturat de mult de "cunoasterea" unor astfel de oameni care nu citesc nimic, nu se informeaza de nimic dar stiu sa dea sfaturi pretioase. Cum iti explici ca motoarele Honda, de exemplu, functioneaza cu 0w20 in Romania, fara sa fiarba motorul sau sa se caleze? De ce nu le baga si lor din service 5w40 sau 10w40?? Ca doar e cald afara, nu? eu nu sfatuiesc pe nimeni sa faca ca mine sau cum fac alti .... eu recomand pentru tara noastra un 5w 40 pina pe la 140 000km si dupa aia inevitabilul 10w 40 ,de ce asta? ---bla-bla-bla Recomanzi prost(asta desi afirmi ca tu nu sfatuiesti..dar se pare ca recomanzi)! Edited April 22, 2010 by closchkutza 2 Link to comment
EM!L Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 nu-mi pasa de producator,doar ascult sfaturile cunoscatorilor ,cei care surubaresc la motoare . Puteai spune aşa de la început, să nu-şi mai bată lumea capul degeaba cu explicaţii. Eu îţi recomand să te abţii de la recomandări, în cazul ăsta.. sau să le faci pe topicul cu 2 vecini. [...] dupa ce fac 120-130 000km va intra durablendul in functiune. Iar după alte câteva mii de km "mâna cunoscătorilor, cei care şurubăresc la motoare", în cazul unor motoare, ce exploatate şi întreţinute corect, n-ar avea nevoie de aşa ceva nici la o valoare dublă a kilometrajului. 1 Link to comment
raven84 Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Pai, atunci la noi in lunile de vara voi ce recomandati: 5w30 sau 10w30? Asta asa ca sa intrerup polemica Eu unul banuiesc ca si 5w30 este ok dar...nu sunt specialist Link to comment
closchkutza Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 5w30, din multe motive, cel mai mare fiind ca 10w30 se mai gaseste doar ca ulei daewoo(cred) si este un ulei semi-sintetic si prost!! Pune Valvoline 5w30 si schimba-l la maxim 10.000km si gata, end of story. 1 Link to comment
mitosu Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 0w 20 sunt din categoria uleiurilor speciale ,acolo e cu totul alta poveste motoare de ultima generatie . bagati ce vreti si numai intelegeti doar ce va convine ,subiectivismul nu vine de la producator ,producatorul trebuie sa traiasca si el cind nu vinde o masina,dar cel mai bine incheiem discutia . aici singurul orizont este 5w 30 si numai valvoline pacat sunt uleiuri mai bune ca asta "> "> "> "> "> "> "> "> Link to comment
argon Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 (edited) w40 e gros pentru Matiz, ceea ce se traduce prin consum putin mai mare(de benzina), si tinand cont ca MAtizul nu e facut sa-l forjezi pe autostrada la 5000 rpm cu orele, w30 e perfect. Edited April 22, 2010 by argon 1 Link to comment
mitosu Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 teoretic asa ar trebui ,dar practic nu exista economie la benzina ca folosesti cutare ulei ai sa te convingi singur in timp . Link to comment
argon Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 (edited) Cu cat e uleiul mai subtire e circulat mai usor prin motor, pompa de ulei e antrnata de motor, si alunecarile intre piesele in miscare cu respectivul ulei intre ele se fac mai usor, economie de benzina e mica, dar e. Eu as pune 0w30 cand termin cu uleiul de curatare, ar trebui sa mearga la Matiz, desi in carte nu zice.. Edited April 22, 2010 by argon 1 Link to comment
raven84 Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Sincer economia de benzina mi se pare irelevanta in comparatie cu protectia pe care uleiul o ofera motorului. Din acest punct de vedere mitosu nu intelege faptul ca experimentele sunt de multe ori periculoase pentru sanatatea masinii dar si pentru portofelul proprietarului asa ca este mult mai bine sa inveti din greselile si experienta altora decat din ale tale. 1 Link to comment
argon Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 corect si asta, totusi, a pus cineva 0w30 la Matiz? eu as pune de asta http://www.mobil1.com.ro/cms/Mobil_1_Fuel_Economy_0W-30.aspx , sper sa nu se considere reclama ca nu e magazin. 1 Link to comment
Tommy Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 (edited) Eu nu-mi dau seama cum stiu unii asa empiric care ulei e mai bun pt o anume masina, si chiar mai bine decat stie producatorul. Hai sa scriu cateva experiente strict personale: 1. la coyota 16v euro 4, am avut primele 3 schimburi 5w-40 apoi 2 de 5w-30, eu nu simt nici o diferenta, cu ambele motorul suna foarte bine si consum zero. 2. la cielo 16v euro 2, pus mobil 1 5w-30, daewoo 5w-30, omw 5w-40 cu toate a mers foarte bine atat ca la 5w-30 consuma putin desi motorul era impecabil, insa nu vad o problema asta, dat fiind ca motorul era utilizat in regim inalt de turatie si nu era facut musai pentru asta. 3. la matiz euro 2, 2004 daewoo 5w-30 si omw 5w-40, nu se simtea nici o diferenta cu oricare merge foarte bine, consum negativ uneori din cauza ca mecanicii daca nu le spui baga 2.8 dar cel vechi nu se goleste complet. oricum la 3 mii si ceva de km maxim pe an nu conta ca oricum e schimbat la mai des de o data pe an. acum are tot daewoo si merge la fel de bine Toate 3 masinile au avut zero defecte/probleme exceptie 2*borcan de supraplin cielo. Edited April 22, 2010 by Tommy Link to comment
adimannu Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 castrol 0w30 edge merge foate bine in matiz ,eu am 212000 km si imi consuma cca 500 g intre schimburi care le fac la 30000 km Link to comment
mitosu Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 cum sa schimbi la 30 000km uleiul la un matiz ,ai grija ce spui ca o sa fii luat in colimatoriu. no offense Link to comment
adimannu Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 EDGE 0W-30 Aplicabilitate : Castrol Edge 0W-30 este un ulei de motor de ultima generatie, cu un nivel ridicat de peformanta. Este un ulei de motor total sintetic, din clasa de vascozitate 0W-30 care indeplineste o gama larga de specificatii . Acest ulei a fost special dezvoltat pe baza unei tehnologii care asigura intervale extinse de schimb de ulei de pana la 50.000 km. Ofera un grad inalt de economie de carburant si protectie impotriva uzurii pe durata intregului interval de schimb. 1 Link to comment
argon Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 (edited) 30.000 parca e mult, dar 15.000-20.000 l-as tine sigur, ma refer la Mobil 1-ul asta, am intalnit pe unii cu paranoia care schimba schimba la 5000 km, ulei bun, nu lepadaturi, dar nu se gandesc ca la momentul conceperii Matizului si a sau manual, nu existau uleiuri SM si uleiurilor din prezent. Pana si Dacia cu Dacia oil face schimbul la 20.000 km, in garantie. Edited April 22, 2010 by argon 1 Link to comment
mitosu Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 (edited) deci se poate cu un ulei bun ,ramane doar sa schimbam si atitudinea. as mai completa si eu chiar daca nu se ia in considerare, uleiurile care sunt garantate 20 000km sau 30 000km sau mai mult sunt calculate sa tina atit fara injumatatire,dar sigur ca in romania la ce drumuri si ce tarina este macar si la jumate si tot e bine. Edited April 22, 2010 by mitosu 1 Link to comment
tolin Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 teoretic asa ar trebui ,dar practic nu exista economie la benzina ca folosesti cutare ulei ai sa te convingi singur in timp . Practica este cazul particular al teoriei. Ca sa lamureasca si pe cei care nu simt asta, producatorii au facut masuratori, iar acestea au confirmat teoria: pierderile de energie la deplasarea printr-un mediu sunt direct proportionale cu vascozitatea sa. 2 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now