closchkutza Posted June 15, 2010 Share Posted June 15, 2010 (edited) La mine in 3.5 ani de cand am masina, treapta 2 a ventilatorului am vazut-o la lucru in 2 situatii: - AC pornit; - pornit motorul vara la 5-10 minute dupa ce fusese oprit, cald fiind. Imi dau seama cand cupleaza pentru ca elicea ventilatorului nu este bine echilibrata si apare o mica vibratie cat timp functioneaza pe aceasta treapta de viteza. In rest, chiar si cand au fost calduri mari, in aglomeratie, stat la ralanti o gramada intre alte masini incinse, ventilatorul a stat doar pe treapta 1(ce-i drept aproape in permanenta pornit). Edited June 15, 2010 by closchkutza Link to comment
tolin Posted June 15, 2010 Share Posted June 15, 2010 (edited) Cand stai la ralanti, pe loc, n-are altcineva sa-ti raceasca motorul, temp lui se uniformizeaza, dar nu creste peste 90'C. Daca ai si A/C pe treapta a doua, consumul orar creste cu 50% (testat). In plus, cei care au oroare de-a spala motorul, fagurii radiatorului si care nu schimba lichidul de racire la timp, vor consuma mai mult pentru racirea lui. Pe principiul ca, "toate drumurile duc la Roma", prefer sa ocolesc din start orice "bushon", iar daca sunt pe autostrada, intru in prima benzinarie. Edited June 15, 2010 by tolin 1 Link to comment
bodo78cf Posted June 20, 2010 Share Posted June 20, 2010 salutare la toata lumea.iar a, o problema...de fapt vreo 2: 1.pe asfalt, sub masina, in partea din fata a aparut o mica pata de ulei si 2. porneste greu...ce sa fie oare? pun si eu un offtopic...k e putin cam pe langa subiectul am uitat sa mentionez ca: mica pata de ulei a aparut acum 2 zile, intre timp am schimbat uleiul, filtrul si bujiile...am ulei 10w-30 daewoo...despre filtru nu pot oferi prea multe detalii dar oricum, dupa ce l-am skimbat si am vazut iar mica pata de ulei pe asfalt m-au apucat nervii...intreband mecanicul care imi face toate operatiile la masinutza mi-a zis k probabil filtrul e problema, ca lui nu i-a prea placut...hmmm...cu prima ocazie, jos filtrul si apoi unul nou, dar va trebui sa-l iau din alta sursa...ultimele 2 filtre ( cel skimbat si cel nou) le-am luat de la acelasi magazin, si cred ca fiecare tine de distribuitorul lui...sa nu-mi sariti in cap k folosesc ulei daewoo, asa cum m-a sfatuit candva tolin, il skimb la fix 5000 de km. Link to comment
argon Posted June 20, 2010 Share Posted June 20, 2010 (edited) Deci pata a aparut inainte sa schimbi filtrul? uita-te pe unde se umezeste baia, sub filtru(incearca sa mai strangi filtrul), sau in partea cu distributia. nu-ti fa probleme cu uleiul Daewoo, e frate cu Elf, daca-l schimbi la 5000 e foarte bun. Edited June 20, 2010 by argon Link to comment
bodo78cf Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 da cam pe sub filtru s-a umezit. ieri am facut un drum de vreo 300 de km...si nu am mai vazut niciun strop de ulei...inainte de drumul asta am mai strans filtrul "la rece"....sa vedem ce-o mai fi... incep sa cred ca dupa schimbarea filtrului si uleiului, uleiul ramas pe scut a continuat sa se scurga...acum ca nu mai e...cred ca asta era problema, filtrul fiind nou... si app de elf, am vazut acum in magazine elf 5W-30, dar si havoline (made in usa) 10W-30 si 5W-30 (full sintetic)...or fi bune de ceva? Link to comment
devnulla Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 Salut! Acum 2 luni am schimbat uleiul de motor din Matiz si am pus ELF Evolution SXR 5W30, Filtru AMC DO-714. De cand au venit temperaturiile mai calde, dupa o stationare mai indelungata (mai mare de 3-4 ore), la pornire palpaie odata becul de ulei - nu tine cont ca am parcat in panta sau nu, doar cand era foarte cald afara. Palpairea becului de ulei se intampla in momentul cand dupa demarare turatia se reduce la un minimum, dupa care se stabilizeaza la o turatia nominala de relanti. Scuze daca am descris problema aiurea de tot Link to comment
florin_wow_2006 Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 Problema asta cu becul rosu care se aprinde imediat dupa pornire si apoi se stinge, am avut-o si eu cat timp foloseam filtrele de ulei cica originale GM. La sfatul baietilor de pe forum am luat un filtru de ulei Toyota. De atunci nu am mai vazut sa se aprinda becul rosu dupa pornire. Tipul de ulei nu l-am schimbat. Merg tot pe Aral 5w40 pentru ca nu am gasit niciun alt sortiment de ulei pe care sa scrie made in Germany. Pe toate scrie made in EU. Apropo: unde gasesc un ulei 5w30 pe care sa nu scrie made in EU? Tolin am si eu o intrebare pentru tine: Ce ulei folosesti? Imi cer scuze anticipat daca ai mai spus asta, dar nu am mai avut timp in ultima vreme sa citesc prea mult pe forum. Link to comment
Mike1 Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 (edited) MOTUL 8100 X-Clean 5W-30 este fabricat numai in Franta la Aubervilliers, ca de altfel intreaga gama de produse MOTUL. "Lubricant specially designed for last generation cars, EURO IV emission regulation compliant, requiring an ACEA C3 engine oil, high HTHS (> 3.5 mPa.s) viscosity and ""Mid SAPS"" with reduced content of suphated ash, phosphorus and sulphur. Suitable for any type of Diesel or gasoline engines calling for ACEA A3/B3 or A3/B4 lubricants. Standards: API: SM/ CF; ACEA: A3/ B4/ C3 Appr.: BMW Long Life 04, MB 229.31, MB 229.51, VW 502 00 – 505 00" Mai exista de asemenea un alt ulei compatibil: MOTUL 8100 Eco-nergy 5W-30 "Fuel Economy engine oil especially designed for OEMs requiring low HTHS (High Temperature High Shear) viscosity oil between 2,9 and 3,5 mPa.s : Ford, Rover, Jaguar, PSA, Renault, … standards: ACEA A5 / B5, API SL / CF" Sunt uleiuri cu stabilitate in exploatare exceptionala, cei care utilizeaza uleiurile MOTUL pot confirma! Noi le avem disponibile, alaturi de celelalte produse din gama MOTUL, mai multe detalii se pot oferi pe privat sau pe e-mail pe site Edited June 23, 2010 by Mike1 Link to comment
tolin Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 @florin > eu folosesc cel mai putin vascos ulei din gama 5w30, respectiv ELF SXR API SL, A5, dar la mine nu apuca 7,5k km in motor pentru ca eu nu urmez planuri de revizii, fiecare consumabil se schimba cand trebuie. Etichetele la uleiuri motor sunt precum cele de la vinuri: din cele mai renumite tipografii. Link to comment
devnulla Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 (edited) <br>Problema asta cu becul rosu care se aprinde imediat dupa pornire si apoi se stinge, am avut-o si eu cat timp foloseam filtrele de ulei cica originale GM. La sfatul baietilor de pe forum am luat un filtru de ulei Toyota. De atunci nu am mai vazut sa se aprinda becul rosu dupa pornire. <br> <br><br>Multumesc pentru raspuns. M-am gandit eu ca uleiul nu are cum sa fie de vina - poate filtru e de toata jena... Filtru de toyota ? aygo ? - (atunci implicit peugeot 107 sau citroen C1) coincide dimensiunea si pasul la filet ? Edited June 24, 2010 by devnulla Link to comment
argon Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 (edited) Nu stiu de unde ati scos treaba cu Toyota, dar la Matiz se potriveste filtrul de ulei, pe langa cele de Aveo, Leganza, Kalos, Opel Agila, si de la SUZUKI SWIFT Cabriolet (SF413) 1.3 (SF413, AK35) 50 / 1298 / 4 09-1991 / 10-1996 G13B Gasoline Prod. in stock DAIHATSU CUORE I (L55, L60) 0.5 (L55) 20 / 547 / 2 10-1980 / 09-1985 AB 30 Gasoline Prod. in stock SUZUKI ALTO I (SS80) 0.8 (SS80F, SS80G) 29 / 796 / 3 06-1982 / 12-1985 F8B Gasoline Prod. in stock SUZUKI ALTO II (EC) 0.8 (SB308/CA) 29 / 796 / 3 01-1986 / 11-1993 F8B Gasoline Prod. in stock SUZUKI SWIFT I (AA) 1.0 (SA310, AA41/43) 37 / 993 / 3 10-1983 / 03-1989 G10A, G10 Gasoline Prod. in stock SUZUKI SWIFT I (AA) 1.0 Turbo (SA310) 52 / 993 / 3 02-1985 / 12-1989 Gasoline Prod. in stock SUZUKI SWIFT I (AA) 1.3 GTi/GXi (SA413, AA33) 74 / 1289 / 4 08-1986 / 03-1989 G13B Gasoline Prod. in stock SUZUKI SWIFT I (AA) 1.3 (SA413, AA53) 47 / 1324 / 4 08-1986 / 03-1989 G13A Gasoline Prod. in stock SUZUKI SWIFT I (AA) 1.3 (SA413, AA51) 50 / 1324 / 4 10-1984 / 03-1989 G13A Gasoline Prod. in stock SUZUKI SWIFT I (AA) 1.3 (SA413, AA51/53) 54 / 1324 / 4 10-1984 / 03-1989 G13A Gasoline Prod. in stock SUZUKI SWIFT II 2 volumi /Coda spiovente (EA, MA) 1.0 (SF310, AA44) 37 / 993 / 3 03-1989 / 05-2001 G10A Gasoline Prod. in stock SUZUKI SWIFT II 2 volumi /Coda spiovente (EA, MA) 1.0 i (SF310, AA44) 40 / 993 / 3 03-1989 / 12-1991 G10A Gasoline Prod. in stock SUZUKI SWIFT II 2 volumi /Coda spiovente (EA, MA) 1.3 (SF413, AB35) 52 / 1324 / 4 03-1989 / 12-1991 G13A Gasoline Prod. in stock kba SUZUKI SWIFT II (AH, AJ) 1.3 (SF413, AH35) 52 / 1324 / 4 03-1989 / 12-1991 G13A Gasoline Prod. in stock SUZUKI SWIFT II 2 volumi /Coda spiovente (EA, MA) 1.3 4WD (SF413, AF35) 52 / 1324 / 4 10-1989 / 12-1991 G13A Gasoline Prod. in stock kba SUZUKI SWIFT II 2 volumi /Coda spiovente (EA, MA) 1.3 GTi (SF413, AA34) 74 / 1298 / 4 03-1989 / 05-2001 G13B Gasoline Prod. in stock kba SUZUKI SWIFT II (AH, AJ) 1.6 i 4WD (SF416, AJ14) 68 / 1590 / 4 01-1990 / 05-2001 G16B Gasoline Prod. in stock SUZUKI SWIFT II (AH, AJ) 1.6 (SF416, AH14) 70 / 1590 / 4 11-1989 / 12-1991 G16B Gasoline Prod. in stock SUZUKI LJ 80 0.8 29 / 791 / 4 01-1980 / 01-1984 F8A Gasoline Prod. in stock SUZUKI CARRY Furgonato (ST90V) 0.8 27 / 791 / 4 11-1980 / 10-1985 F8A Gasoline Prod. in stock SUZUKI SUPER CARRY Autobus (ED) 1.0 31 / 970 / 4 10-1992 / 03-1999 F10A Gasoline Prod. in stock SUZUKI SUPER CARRY Autobus (ED) 1.0 33 / 970 / 4 10-1985 / 03-1999 F10A Gasoline Prod. in stock SUZUKI SUPER CARRY Autobus (ED) 1.0 30 / 970 / 4 09-1994 / 03-1999 F10A Gasoline Prod. in stock MARUTI 800 0.8 26 / 796 / 3 01-1991 / - Gasoline Prod. in stock BEDFORD RASCAL Autobus 1.0 34 / 970 / 4 07-1986 / 06-1990 FA10A, F10A Gasoline Prod. in stock BEDFORD RASCAL Furgonato 1.0 34 / 970 / 4 07-1986 / 06-1990 FA10A, F10A Gasoline Prod. in stock SUZUKI CAPPUCINO 0.7 47 / 657 / 3 02-1992 / 08-1995 F6A Gasoline Prod. in stock DAIHATSU SPARCAR/BUS WIDE Furgonato 0.8 29 / 843 / 3 09-1983 / 05-1986 CD Gasoline Prod. in stock SUZUKI CARRY Furgonato (FD) 1.3 58 / 1298 / 4 03-1999 / - G13B Gasoline Prod. in stock SUZUKI ALTO IV (FF) 1.1 46 / 1061 / 4 06-2002 / - Gasoline Prod. in stock SUZUKI ALTO III (EF) 1.0 43 / 993 / 4 01-2000 / - G10B Gasoline Prod. in stock SUZUKI BALENO Station wagon (EG) 1.6 i 16V 72 / 1590 / 4 08-1996 / 05-2002 G16B Gasoline Prod. in stock SUZUKI BALENO Station wagon (EG) 1.6 i 16V 4x4 72 / 1590 / 4 08-1996 / 05-2002 G16B Gasoline Prod. in stock INNOCENTI MINI 0.65 23 / 617 / 3 01-1984 / 12-1987 Gasoline Prod. in stock INNOCENTI MINI 0.65 23 / 659 / 3 01-1990 / 01-1995 Gasoline Prod. in stock SUZUKI CARRY Furgonato (FD) 1.3 16 V 58 / 1298 / 4 03-2000 / - G13BB Gasoline Prod. in stock SUZUKI CARRY Furgonato (FD) 1.0 ( SK410 ) F10A 33 / 0 / 0 10-1985 / - Gasoline Prod. in stock SUZUKI CARRY Furgonato (FD) 0.8 ( DA21 ) F8A 29 / 0 / 4 01-1986 / - Gasoline Prod. in stock SUZUKI SUPERCARRY Pick-Up , Van ( SK410 ) 1.0 ( F10A ) 33 / 0 / 4 01-1986 / - Gasoline Prod. in stock kba SUZUKI SWIFT II (AH, AJ) 1.3 (SF413, AH35, MA) 50 / 1324 / 4 03-1989 / 05-2001 G13A Gasoline Prod. in stock kba SUZUKI SWIFT II (AH, AJ) 1.6 i (SF416, AH14) 68 / 1590 / 4 01-1990 / 05-2001 G16B Gasoline Prod. in stock INNOCENTI MINI 1.0 D 0 / 1000 / 0 10-1985 / - Diesel Prod. in stock INNOCENTI MINI MINI TURBO 0 / 1000 / 0 - / - Gasoline Prod. in stock CHEVROLET MATIZ 1.0 49 / 995 / 4 03-2005 / - B10S1 Gasoline Prod. in stock CHEVROLET MATIZ 1.0 47 / 995 / 4 03-2005 / - B10S Gasoline Prod. in stock kba DAEWOO MATIZ (KLYA) 0.8 38 / 796 / 3 09-1998 / - F8CV Gasoline Prod. in stock DAEWOO TICO (KLY3) 0.8 38 / 796 / 3 01-1996 / 12-2000 Gasoline Prod. in stock DAEWOO TICO (KLY3) 0.8 Edited June 24, 2010 by argon Link to comment
closchkutza Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 <br><br>Multumesc pentru raspuns. M-am gandit eu ca uleiul nu are cum sa fie de vina - poate filtru e de toata jena... Filtru de toyota ? aygo ? - (atunci implicit peugeot 107 sau citroen C1) coincide dimensiunea si pasul la filet ? Da, acum depinde si daca gasesti. In bucuresti se gasesc la Al Padrino. Sunt fabricate de Denso si sunt OEM pentru Toyota Corolla cu motorul de 1.4(la asta stiu sigur ca se monteaza). Avantajul este ca Denso este o firma extrem de buna. In Mann mi-am cam pierdut increderea de cand am dat peste un filtru de aer ce avea garnitura mult-mult mai dura decat ar trebui. Codul este: 90915-YZZE1. Se potriveste fara nici un fel de problema, ca si cand ar fi de acolo. Link to comment
argon Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 (edited) Sunt 2 feluri de filtre mann de ulei, unul fara cutie, cu o folie pe deschizatura, mai prost lucrat si vopsit care e fake, si unul in cutie, lucrat si vopsit ingrijit pe care scrie made in Germany, desigur ia pe al doilea, codul e w67/2. Edited June 24, 2010 by argon Link to comment
cris06 Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 (...) Tipul de ulei nu l-am schimbat. Merg tot pe Aral 5w40 pentru ca nu am gasit niciun alt sortiment de ulei pe care sa scrie made in Germany. Pe toate scrie made in EU. (...) Ia mai cauta! Liqui Moly iti spune ceva? Link to comment
closchkutza Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 Nu stiu de unde ati scos treaba cu Toyota, dar la Matiz se potriveste filtrul de ulei, pe langa cele de Aveo, Leganza, Kalos, Opel Agila, si de la ------------------------- Eu incredere in filtrele "de origine" de prin service-uri nu mai am, s-a dus de mult, de cand dupa ce mi-a fost montat un astfel de filtru pe masina la pornire becul de lipsa presiune ulei ramanea aprins. De la mine e chestia cu filtru de Toyota, eu asta folosesc de vreo 2 ani pe masina. Si da, se potriveste, ca altfel n-aveam cum sa-l pun, nu? Link to comment
argon Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 Nu am gasit compatibilitati cu Toyota, o fi, eu raman fidel http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?ktlg_page=2&ktlg_subpage=00&ktlg_lang=1&ktlg_02_sFilter=W67/2 Link to comment
closchkutza Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 Sunt 2 feluri de filtre mann de ulei, unul fara cutie, cu o folie pe deschizatura, mai prost lucrat si vopsit care e fake, si unul in cutie, lucrat si vopsit ingrijit pe care scrie made in Germany, desigur ia pe al doilea, codul e w67/2. Eu vorbeam de filtru de aer, nu de ulei. Link to comment
argon Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 (edited) stiu, daca se falsifica de ulei falsifica si altele, stai linistit. Edited June 24, 2010 by argon Link to comment
closchkutza Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 (edited) Nu am gasit compatibilitati cu Toyota, o fi, eu raman fidel http://www.mann-humm...2_sFilter=W67/2 Nu ca o fi, este sigur, ti-am zis, asta am pe masina de vreo 2 ani. Toate filtrele pe care le-am luat au fost in cutii de carton, frumos lucrate(adica nu pareau falsuri), nu le-am luat din talcioc ci de la comercianti seriosi care nu se ocupa cu asemenea mizerii. Ma rog, fiecare pune ce vrea, eu doar voiam sa confirm ca acel filtru merge pe matiz fara probleme si este foarte bun. Edited June 24, 2010 by closchkutza Link to comment
hap123ciu Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 (edited) De Toyota cred ca este asta http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?ktlg_page=6&prdsl=17325&ktlg_lang=1&ktlg_01_mrksl=46&ktlg_01_mdrsl=34&ktlg_01_modsl=1&ktlg_01_fzkat=&ktlg_01_fzart=1&ktlg_subpage=0&gobackToPage=1 care este ceva mai inalt, ca dimensiuni probabil se potriveste, nu stiu cum o influenta presiunea la ulei, pentru ca este conceput pt o alta masina, alta pompa de ulei samd? Edited June 24, 2010 by hap123ciu Link to comment
argon Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 (edited) presiunea nu are cum sa o influenteze, doar ca trebuie ceva mai mult ulei. filtrele chiar daca se insurubeaza si etanseaza de la o masina la alta, mai au prin ele 2 supape, calibrate diferit de la motor la motor, trebuie verificat sa aiba aceleasi valori, oricum nu as pune 'filtru de Toyota' cand sunt atatea dedicate de Matiz...la un singur magazin am gasit 4 feluri..corean, Mann, Japanparts, si Champion, pentru Matiz in lista de compatibiltati, cel 'de toyota' nu e. Edited June 24, 2010 by argon Link to comment
tolin Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 (edited) filtrele chiar daca se insurubeaza si etanseaza de la o masina la alta, mai au prin ele 2 supape, calibrate diferit de la motor la motor Valvele nu se calibreaza pe motor, ci pe game de motoare. Valva de bypass este pentru filtru infundat, deci, depinde de filtru nu de motor, iar valva de retinere a uleiului in filtru dupa oprirea pompei este o garnitura din cauciuc, iar functionarea ei depinde de modul de fixare a filtrului, orizontal sau vertical. Matizul nu este o masina de colectie pentru care s-au proiectat filtre speciale. Importante la un filtru de ulei sunt dimensiunea de prindere si capacitatea de retinere, respectiv inaltimea lui, adica sa nu fie prea mic, dar nici prea mare. Edited June 24, 2010 by tolin Link to comment
florin_wow_2006 Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 (edited) De la @closchkutza am primit informatia cu filtrul de ulei. Scrie Toyota pe cutie. S-a uitat ciudat mecanicul cand a vazut ca nu i se potriveste cheia de filtru. Si m-a intrebat ce filtru este. L-a montat, s-a potrivit si de atunci n-am mai avut probleme cu becul rosu la pornire. Multumesc mult tuturor pentru sfaturi! Edited June 24, 2010 by florin_wow_2006 Link to comment
argon Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 (edited) Cu mai orice alt filtru inafara de cele coreene nu ai mai fi avut probleme...ca unii pot intelege ca daca pun Mann sau Champion de Matiz persista problema. Edited June 24, 2010 by argon Link to comment
mitosu Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 de exemplu eu am pus din ala de korrea si e motor adica merge. +aral high tronic ,un ulei care nu depune. prea mult stres pentru bietul matiz ,oricum uleiuri ceva noi si bune pentru matizache? nimeni nimic. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now