closchkutza Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 cam cum ar fi marea britanie, dar nu eu am scris in carte de zona climatica rece la logan. closcutza dupa ce o sa schimbi matizelul ai sa vezi altfel lumea,e o biata masina de oras numai exagerati atat. Romania nu are in nici un caz o clima calda. Daca o sa te uiti pe niste medii de temperatura anuala sau pe jumatate de an o sa vezi ca media se invarte pe la 20 de grade, ceea ce inseamna ca un 5w30 este numai bun si nu exista justificare legata de clima pentru a baga un 5w40, 10w40 sau 15w40. Trecand la cum vad eu lumea, poti sa detaliezi un pic ceea ce ai scris mai sus? Nu sunt sigur ca am inteles ceea ce ai vrut sa spui. 1 Link to comment
argon Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 (edited) Temperatura medie anuala in Romania este 8-11 grade Celsius. In Anglia este vreo 9 grade..deci?! Edited September 28, 2010 by argon Link to comment
tolin Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Paralela 45 va spune ceva ? Link to comment
closchkutza Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Temperatura medie anuala in Romania este 8-11 grade Celsius. In Anglia este vreo 9 grade..deci?! Da, intr-adevar, in romania media anuala este de 11 grade in sud si de 8 grade in nord insa cam la fel este si in anglia. Deci ce? Eu voiam sa subliniez ca romania nu are o clima calda si deci nu exista necesitatea folosirii unui ulei mai vascos decat 5w30. 2 Link to comment
argon Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 deci... adica ce mai zice ala de zise ca Marea britanie e la polu nord.. 2 Link to comment
cristics Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 la fel cum si eu ma indoiesc ca ar face depuneri in miile de motoare,care folosesc acest ulei in romania. Tipul care mi-a spus e de incredere, de aceea am luat-o de buna (are masina din 2000 si a segmentat-o in 2009 la 150000km). Un singur lucru nu l-ai inteles: Aralul nu este pentru acest motor. La VW e foarte bun (chiar indeplineste anumite cerinte impuse de VW), eu am folosit la Opel Kadett numai Aral, dupa ce am constatat ca Valvoline Max Life nu se potriveste nicicum (il consuma si avea un sunet metalic, in timp ce nu se atingea deloc de Aral). Si eu am avut dubii in ceea ce priveste uleiul utilizat (5w30, fata de10w40 care este recomandat de cei de la fabrica din Craiova, cel putin dupa spusele celor care au fost "scoliti" acolo). Dar daca ii intrebi care este cel mai bun (asta la orice masina), o sa spuna ca "cel care e recomandat de producatorul masinii". Concluzia este una singura: W30 ( 5w30 sau 10w30), nu 5w40 sau 10w40, . Restul sunt pareri (asupra marcii sau provenientei uleiului ) care se pot rasfrange asupra functionarii de durata. 2 Link to comment
tolin Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 ... 10w40 care este recomandat de cei de la fabrica din Craiova, cel putin dupa spusele celor care au fost "scoliti" acolo Orice scolit recomanda cel mai prost ulei doar la un motor la care nu mai conteaza ce bagi in el. 1 Link to comment
cristics Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Orice scolit recomanda cel mai prost ulei doar la un motor la care nu mai conteaza ce bagi in el. Din pacate, au bagat de la primul schimb (1000km) si la al doilea schimb, cand am intrebat ce ulei au bagat si mi-au spus ca Aral10w40 este cel recomandat de uzina de la Craiova. La urmatorul schimb am insistat sa nu mai bage Aral, sa bage Mobil1. Au bagat ulei dar tot 10w40, enervandu-se inginerul de acolo ca "am pretentii", desi eu plateam. Nu stiam de forum, aveam masina noua in garantie, nici nu-mi puneam problema sa bage un ulei nerecomandat. La urmatorul schimb le-am spus ca in carte 10w40 nu este printre uleiurile recomandate, iar s-a enervat ala pe mine si replica a fost : "cat e masina in garantie, noi raspundem pt eventualele probleme'. Aveam de ales intre a pierde garantia si a baga uleiul "recomandat" de uzina. 2 Link to comment
tolin Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Offtopic: Nu imi spui o noutate, unii mecanici sunt captivii propriului proiect, la ei nu merge sa le aduci argumente tehnice, decat daca doresti sa-i enervezi. Abilitatile si vechimea in meserie n-au legatura cu scoala sau cu cartea, rutina este caracteristica principala. Culmea este ca ei ii urasc tocmai pe cei care au proiectat masinile din care ei si-au cladit cariera. 3 Link to comment
augustinionut Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Io am inteles asa: noi raspundem de masina in garantie si punem ce vrem noi,ca oricum se strica imediat dupa ce iese din garantie, din cauza a ce ti-am pus noi in motor 1 Link to comment
tolin Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 (edited) Garantie la motor mai lunga de prima revizie n-are sens, daca n-a crapat pana atunci din vina lor, mai tarziu crapa din vina ta. Asa ca, mai mult de-o vizita per masina noua n-am facut vreodata. Pe carnete de service cu stampile si semnaturi nu dau mai mult decat valoreaza, adica nici 2 bani. PS nimic nu m-a oprit sa schimb a doua zi uleiul pus de ei, dar nedorit de catre mine, valoarea am pus-o la "mai sunt si pierderi". Edited September 28, 2010 by tolin 4 Link to comment
cristics Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Io am inteles asa: noi raspundem de masina in garantie si punem ce vrem noi,ca oricum se strica imediat dupa ce iese din garantie, din cauza a ce ti-am pus noi in motor Asa este, pt. ca am renuntat sa mai merg la service, dar reparatiile sau "mofturile" care au survenit dupa aceea le-am facut in particular cu "cel mai bun" (singurul cu scoala Daaewoo, asa spun toti din zona si l-am vazut ca stie ce face si are cu ce). Printre altele l-am intrebat de ulei. I-am povestit de discutiile de pe forum, plus ca mergeam deja cu 5w30 si mi-a spus ca e normal sa puna ce au mai ieftin si sa incaseze banii. Eu am insistat sa schimbe Aralul pt ca era la butoi, iar Mobil1 era in bidoane de 1 l si imi dadea restul (dovada ca au bagat altceva decat ce baga de obicei).Asa e toata lumea multumita si in plus de asta, daca apar probleme pana in 150000, se schimba doar segmentul de ungere de pe fiecare piston, nu si ceilalti 2 (la prima reparatie). Concluzia e ca asta urmaresc anumite service-uri, sa-ti ia ulterior bani de reparatie motor (in jur de 2000 ron), desi piesele schimbate valoreaza mult mai putin. 1 Link to comment
tolin Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 (edited) Ulei livrat la butoi in service este ceva foarte normal, economic si ecologic. Daca vor sa te faca, te fac la bidon, iti pun si un bidon in portbagaj, de control. Edited September 28, 2010 by tolin 2 Link to comment
cristics Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Pe carnete de service cu stampile si semnaturi nu dau mai mult decat valoreaza, adica nici 2 bani. Cred ca la mine a insemnat ceva (nu foarte mult) pt ca a trebuit sa schimb telescoapele pe spate in garantie, dupa 2 ani de functionare, fara alte probleme. Dar treaba cu uleiul e pe termen mediu, nici macar lung (la o intrebuintare moderata,nu in regim de taxi sau distribuitori ca pe aia nu-i intereseaza masina). 2 Link to comment
tolin Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Garantia la motor n-are treaba cu garantia pe celelalte sisteme. 1 Link to comment
cristics Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Garantia la motor n-are treaba cu garantia pe celelalte sisteme. Asa este, teoretic, dar daca ajungi sa te certi pt garantie(indiferent daca e vb de motor sau altceva), nu stiu cum va decurge urmatoarea lucrare "pe garantie". Te expediaza si nu ai decat sa faci reclamatii si sa ramai cu buza umflata (din pacate asa se intampla la noi). Cred ca ar fi interesant un topic cu nr. de km / tip /marca ulei utilizat la Matiz (desi poate fi subiectiv, nu stiu cati ar recunoaste ca nu au bagat uleiul potrivit). Am observat ca orice nou intrat nu se informeaza cu privire la tipul, marca uleiului, ci sustine ca e bagat in ceata dupa citirea acestui topic. Unul sustine ca e bun Aralul, altul ca nu e bun pt Matiz (si asta din auzite) sau afirmatii "am mai facut 2000km si nu s-a intamplat nimic". 1 Link to comment
augustinionut Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Ca paranteza, la reprezentanta Daewoo din Piatra Neamt mi-au pus ulei Daewoo, 5W30, de fiecare data.Am inteles ca e sintetic .Si daca-l schimb regulat isi pastreaza proprietatile de ungere.Depuneri n-am vazut pe nicaieri.Motorul zbarnaie.Se incheie paranteza. 1 Link to comment
tolin Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Unul sustine ca e bun Aralul, altul ca nu e bun pt Matiz (si asta din auzite) sau afirmatii "am mai facut 2000km si nu s-a intamplat nimic". "Nebunia" topicului a fost dictata de catre cei care (nebanuit de multi) sustin ca un ulei facut la comanda unui producator de autoturisme pentru prima umplere si refill nu este bun. Altfel, calitatea ARAL-ului in motoarele Daewoo a fost demonstrata de vreo 5 ani. Cei care au vazut-o, nu le recomanda altora, cei care vor s-o vada cu ochii lor procedeaza la fel cand umplu rezervorul de benzina pana in buza. Nu doreste cineva sa-l schimbe pe Toma, doar Iisus si-a propus asta si n-a reusit decat urcandu-se pe cruce. 2 Link to comment
korydon Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Ca veni vorba de garantii. Va spun eu ca sunt implicat in garantii pana la gat : daca nu iti valideaza ( pentru decontare ) producatorul bonul de consum pentru piesele si manopera din garantie ramaii cu buza umflata. Uneori nu neaparat services-urile sunt vinovate de nerespecatrea garantiei ci insusi producatorul. Nu doreste cineva sa-l schimbe pe Toma, doar Iisus si-a propus asta si n-a reusit decat urcandu-se pe cruce. Aici imi permit sa te contrazic maestre : Iisus nu si-a propus sa il schimbe te Toma, rolul lui Toma a fost altul : sa certifice pentru viitorime moartea si invierea. 3 Link to comment
tolin Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Daca in cea mai simpla poveste exista cel putin doua pareri divergente, ce sa mai spunem despre uleiul motor de la Matiz ? 1 Link to comment
mitosu Posted October 6, 2010 Share Posted October 6, 2010 tolin sunt curios la kalosul tau cite divergente au fost,si poate ca mai sunt,in alegerea uleiului. si nu inteleg de ce dai sfaturi daca nu ai un matiz in dotare ? de povesti cred ca suntem multi satui. tu ai auzit ai citit de la alti ,in schimb nu ai folosit hai sa fim seriosi sunt motoare la masini cu pretentii care se busesc ,dar la bietul matiz si unde manualul este superficial si -mi recomanda api sj cine vrea intradevar sa bage un 5w 30 sa fie musai ful sintetic ,daca e semi sintetic mai bine nu . Link to comment
augustinionut Posted October 6, 2010 Share Posted October 6, 2010 SAU semisintetic dar schimbat la termen. 1 Link to comment
korydon Posted October 6, 2010 Share Posted October 6, 2010 tolin sunt curios la kalosul tau cite divergente au fost,si poate ca mai sunt,in alegerea uleiului. si nu inteleg de ce dai sfaturi daca nu ai un matiz in dotare ? Nu vreau sa ii iau apararea lui Tolin dar a avut Matiz si stie ce zice, iara daca citeai mai multe cate a zis el iti dadeai seama ca nu sunt divergente la alegerea uleiului la masina lui. Omul a recunoscut ca pune elf 5W30 - "ieftin si bun". 1 Link to comment
mitosu Posted October 6, 2010 Share Posted October 6, 2010 daca pune elf imbuteliat in romania m-am cam lamurit . Link to comment
closchkutza Posted October 6, 2010 Share Posted October 6, 2010 tolin sunt curios la kalosul tau cite divergente au fost,si poate ca mai sunt,in alegerea uleiului. si nu inteleg de ce dai sfaturi daca nu ai un matiz in dotare ? de povesti cred ca suntem multi satui. tu ai auzit ai citit de la alti ,in schimb nu ai folosit hai sa fim seriosi sunt motoare la masini cu pretentii care se busesc ,dar la bietul matiz si unde manualul este superficial si -mi recomanda api sj cine vrea intradevar sa bage un 5w 30 sa fie musai ful sintetic ,daca e semi sintetic mai bine nu . Mai omule, eu te-am mai intrebat odata, tu ce vrei sa dovedesti??? Daca tu poti sa spui despre tolin ca nu stie ce vorbeste apoi esti pe langa subiect rau de tot. In afara de asta, se vede ca nu te intereseaza ce si cum in legatura cu masina ta, avand in vedere ca stii numai sa spui ca motorul masinii asteia este unul prost si ca oricum se strica. Da, oricum se uzeaza, insa nu crezi ca este o diferenta, micuta, intre a se busi la 100.000km si a se strica la 250.000??? Da, manualul ala recomanda ulei API SJ, ca asta era atunci cand a fost scris el, prin 98-99 pe piata, insa de asemenea, recomanda schimbarea lui in conditii de exploatare nasoala(cum este prin romania si mai ales in Bucuresti) la 5000km/3 luni!!!! Partea asta ai sarit-o, sa inteleg?? P.S: O propozitie se incepe intotdeauna cu majuscula. P.S2: Inainte de cuvantul "si" nu se pune virgula. P.S3: Incearca sa constuiesti o propozitie cu logica. Unele, cum este "tu ai auzit ai citit de la alti ,in schimb nu ai folosit hai sa fim seriosi sunt motoare la masini cu pretentii care se busesc ,dar la bietul matiz si unde manualul este superficial si -mi recomanda api sj" nu are nici cap nici coada...si nici continut. 2 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now