argon Posted October 12, 2010 Share Posted October 12, 2010 (edited) deeci 5w30 - zone reci, pana aici clar, asta inseamna Norvegia sa zicem...nu 45-50 de grade vara in Bucuresti la nivelul sfaltului, la noi iarna media de temperatura e poztitiva, nu sunt -20, -30 de grade frecvent ca in zonele reci alea din manual...acum fiecare pune ce vrea, dar asta nu inseamna ca oricine nu-si poate exprima opiniile. Edited October 12, 2010 by argon 2 Link to comment
mitosu Posted October 12, 2010 Share Posted October 12, 2010 dupa cum afirma unii pe aici vara in bucuresti doar 2/3 ore sunt 40'c ,deci ? eu cand am spus mai in urma treaba asta am fost luat in bascalie cum ca media de temperatura anual a romaniei este de 8 /9 'c . si era o parere personala ,doar atat. >- Link to comment
tolin Posted October 12, 2010 Share Posted October 12, 2010 On 10/12/2010 at 11:18 AM, argon said: de la cine citire? a fost proiectat la SAE 40 la fel de bine. Motorul iti vine umplut cu SAE30. Doar un caraghios poate afirma ca el stie mai bine decat producatorul ce sa bage in motor. Asiaticii si americanii proiecteaza pe SAE30, mai nou pe SAE20. Nemtii au mers pe SAE40, apoi au trecut la SAE30. Ford are standardele sale, dar asta nu-i opreste pe unii sa foloseasca si pe altii sa recomande ulei de Ford in motor de Matiz. Evident, cuvantul Mobil devine magic, de parca celelalte ar fi Fixe. Nu poti proiecta pe SAE30 si la fel de bine pe o clasa de vascozitate mai mare cu 50%, decat daca nu intelegi ce-i aceea vascozitate si faci abstractie de faptul ca ungerea se face printr-un circuit de ungere. Evident, daca te cheama Toma Necredinciosul, poti folosi si 10w60, dar asta nu inseamna ca ai protejat motorul, sunt convins ca acela n-a turat motorul pana la turatia minima utilizata in racing. 1 Link to comment
closchkutza Posted October 12, 2010 Share Posted October 12, 2010 On 10/12/2010 at 11:47 AM, mitosu said: dupa cum afirma unii pe aici vara in bucuresti doar 2/3 ore sunt 40'c ,deci ? eu cand am spus mai in urma treaba asta am fost luat in bascalie cum ca media de temperatura anual a romaniei este de 8 /9 'c . si era o parere personala ,doar atat. >- Pai atat este media anuala a temperaturii in Romania: 11 grade in sud; 8-9 grade in Nord. Informeaza-te intai si apoi vino sa contrazici. "Idiotul" ala care a facut graficul de temperaturi/vascozitati nu a luat in considerare temperatura asfaltului, ca doar nu-ti sta uleiul intins pe asfalt, ci a aerului(in general, asa se masoara temperatura mediului ambiant). Nu mai aberati pe aici! M-am referit la temperatura mediului ambiant. Va trebuie o harta sa intelegeti?? On 10/12/2010 at 11:31 AM, argon said: deeci 5w30 - zone reci, pana aici clar, asta inseamna Norvegia sa zicem...nu 45-50 de grade vara in Bucuresti la nivelul sfaltului, la noi iarna media de temperatura e poztitiva, nu sunt -20, -30 de grade frecvent ca in zonele reci alea din manual...acum fiecare pune ce vrea, dar asta nu inseamna ca oricine nu-si poate exprima opiniile. Mestere, in manual zona de temperatura pentru care se utilizeaza 5w30 este de la -30 la +30. Si nu, nu se refera la temperatura din ziua de 16 iulie a fiecarui an, la ora 13:30 ci la media de temperatura a perioadei in care utilizezi acel ulei. Si nu, nu are legatura nici cu temperatura asfaltului si nici a apei din Marea Neagra sau Oceanul Pacific. Romania, prin mediile de temperatura anuala pe care le inregistreaza nu poate fi considerata ca fiind o zona cu clima calda, ci mai moderata spre racoroasa. Citeste ce medii de temperatura se inregistreaza pe aici si apoi spune-mi si mie de ce nu se incadreaza in intervalul -30+30, te rog frumos. Mai mult, cauta si citeste media de temperatura vara, in Bucuresti. O sa ramai surprins de valoare. Hint: este tot sub 30 de grade celsius. 1 Link to comment
mitosu Posted October 12, 2010 Share Posted October 12, 2010 daca tu crezi si ce spui,atunci sigur esti singurul care te asculti,iti place sa faci teoria chibritului si atat ,eu nu te as lua pe seama nici 5 minute nu ai argumente suficiente,nu ai mers sute de miide km cu motorul asta,deci despre ce te agiti sa vorbesti? pur si simplu te invarti in jurul cozii,ca un catel, si o tii intruna cu 5w 30 si cu un grafic pus de un producator care de fapt numai exista. chiar nu poti sa intelegi ca e liber oricine sa -si puna propia parere ,mai omule !!! sau esti un biet comerciant de consumabile auto si nu ti se vinde 5w 30-ul ,chiar nu te inteleg. 1 Link to comment
closchkutza Posted October 12, 2010 Share Posted October 12, 2010 ) ) ) Oaaaau, m-ai desconspirat! ) ) ) Cine vorbea de date si alte asemenea. Inuman! 2 Link to comment
paul_marines Posted October 12, 2010 Share Posted October 12, 2010 On 10/12/2010 at 9:38 AM, argon said: si 15w40 e vascozitate la fel de recomandata, Cu 15W40 vei avea senzatia ca transporti cativa "saci de nisip" imaginari. Aceasta este diferenta dintre 5W30 si 15W40. Pentru acest ultim ulei masina trebuie sa aiba o uzura avansata. 1 Link to comment
argon Posted October 12, 2010 Share Posted October 12, 2010 Scrie in manual, inseamna ca e recomandat. Motorul nu o sa aiba nimic cu el, dar nu as pune pentru ca sunt minerale majoritatea. Clar un ulei sintetic e mai bun din orice punct de vedere. Apropos de consumul in plus, Castrol se lauda ca virgula cu uleiul 5w40 parcurgi anual mai mult cu 300 km, la un rulaj la ordinul zeci de mii, versul un ulei 15w40. Deci raportat la suta de km consumul in plus e infim. 2 Link to comment
korydon Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 On 10/12/2010 at 4:23 PM, argon said: ...Castrol se lauda ... Mai omule tu nu intelegi ce insemna cuvantul MARKETING( eu aveam un prof. de marketing in facultate care spunea ca un marketer bun este acela care vinde apa din mare pe plaja din Mamaia). Nu conteza ce zice producatorul uleiului, important e ce recomanda producatorul motorului si primul ulei recomandat pentru Matiz e 5W30. Daca Castrol iti recomanda sa pui ulei de al lui in friptura pui? 1 Link to comment
argon Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 Nu e primul ulei recomandat, sunt in ordinea vascozitatii, nu in ordinea preferintelor producatorului. 2 Link to comment
closchkutza Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 Si care este cel primul ulei recomandat in ordinea preferintei producatorului? 1 Link to comment
argon Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 On 10/13/2010 at 6:54 AM, closchkutza said: Si care este cel primul ulei recomandat in ordinea preferintei producatorului? Nu e unul precis, sunt toate din carte, de la 5w30 pana la 15w40, depinde de zona climatica, la o zona rece se pune primul, adica 5w30, la o zona calda ultimul, la o zona temperata cum e la noi se pune calea de mijloc, 5w40, parerea mea..care este. 2 Link to comment
tolin Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 Atunci sa nu te mai plangi de consum pe forum. 2 Link to comment
argon Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 4-5 afara si 6 in oras, nu am de ce sa ma plang. 2 Link to comment
tolin Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 Inseamna ca nu mai mult si-l segmentezi. 2 Link to comment
tolin Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 Discutia va continua pe topicul pe care il vei deschide. 2 Link to comment
argon Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 Nu voi deschide nici un topic, poate ma luminezi cu legatura intre consum si segmentare. Tocmai am schimbat distributia, reglat tachetii, toarce de zici ca-i nou motorul. 2 Link to comment
iulian222x Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 intentionez sa cumpar gm 5w30 dexos 2 care este atat pt diesel cat si pt benzina. daca l-a mai folosit cineva il rog sa posteze impresii. tks Link to comment
Viktor Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 On 10/13/2010 at 7:22 PM, iulian222x said: ... atat pt diesel cat si pt benzina. Nici-cind nu m -am putut impaca cu ideia asta. Din atitea tipuri de ulei, chear nu gasasti unul recomandat, adica pentru benzinare? Cei drept, am o cunostinta care nici capu nu-l doare cu ce ulei merge, ce are - de ala baga. 1 Link to comment
mitosu Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 Argon un sfat prietenesc ar fii asa ;atat timp cat folosesti un ulei de calitate si vei face schimbul la timp ,nu vei ajunge sa deschizi un topic despre cum si unde o sa-ti segmentezi motorul si mai ales cum il cheama pe nea mitica care va surubari la el. ma gandesc si eu la castrol magnatec 5w40 c3 pentru urmatorul schimb,calitate si pret bun. Link to comment
paul_marines Posted October 13, 2010 Share Posted October 13, 2010 On 10/13/2010 at 7:22 PM, iulian222x said: intentionez sa cumpar gm 5w30 dexos 2 Excelent, il folosesc de 4 ani Link to comment
SiNnY Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 Folosesc ulei Daewoo SAE 5W-30 de cand am masina ( an 2007, 32000 Km )...dar mi se pare totusi cam galagios motorul...a incercat cineva trecere la Castrol Edge 5W-30 sau 5W-40 cu succes in diminuarea zgomotului ?! Multumesc Link to comment
tolin Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 Verifica jocurile la culbutori. 2 Link to comment
iulian222x Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 On 10/13/2010 at 9:16 PM, safari hunter said: Excelent, il folosesc de 4 ani la skoda sau daewoo ? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now