Tommy Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 (edited) Eu am mari dubii ca motorul de matiz duce 250 de mii de km fara segmentare orice licoare ai pune in el, cum sustin unii pe aici. Dar cu moloz e clar cum va arata la 100k. la skoda sau daewoo ? Skoda e din 2011 Edited October 14, 2010 by Tommy 2 Link to comment
bodo78cf Posted October 16, 2010 Share Posted October 16, 2010 Nu stiu de ce te-ai sesizat. Nu-ti era adresata tie remarca. Sa fie oare un caz de "cine se scuza se acuza"? ON: Daca ar fi "apa" asa cum spui tu, motorul ar trebui sa cedeze in 2 ore de mers pe autostrada, sau, in cel mai bun caz, dupa cateva drumuri de genul asta, sa se faca praf. Ei bine, nu se face. Oare de ce? Cum ar trebui sa arate uleuiul dupa 1 ora de mers la 4500rpm? Ca marmelada? Sau ca magiunul? Ai masurat cumva temperatura uleiului dupa un drum de genul asta? NU. Ai masurat cumva vascozitatea uleiului dupa o experienta de genul asta? NU. Ai dus uleiul la testat si a reiesit ca si-a pierdut proprietatile? NU. De ce la motoarele de turatie se recomanda uleiuri cu vascozitate mica? Honda, Toyota, toti recomanda vascozitati de 0w20! Ce uleiuri se recomanda as se pune in motoarele suzuki, motoare inrudite intru catva cu cel de matiz? 5W50? 5w40? De ce prostul ala de fabricant a recomandat 5w30? Ca sa se distruga motorul? Scrie undeva in cartea aia ca daca mergi in ture inalte, trebuie sa schimbi uleiul si sa pui "magiun"? Cu ce ajuta un ulei cu vascozitate aproape dubla(5w50) un motor la pornire la rece? Deci da, e dupa "nas". nu scrie nicaieri in manualul matizului ceva legat de ACEA...doar atat: API-SJ sau 10w-30..s-o kestie tare:"IN PERIOADA DE GARANTIE ESTE OBLIGATORIE UTLIZAREA ULEIURILOR DE ORIGINE DAEWOO" (am fost deci avertizati) bine ca am scapat de garantie 1 Link to comment
closchkutza Posted October 16, 2010 Share Posted October 16, 2010 (edited) Nu stiu de unde ai scos informatiile de mai sus insa pot spune ca mj-ai citat postul degeaba. Edited October 16, 2010 by closchkutza 1 Link to comment
bodo78cf Posted October 16, 2010 Share Posted October 16, 2010 Nu stiu de unde ai scos informatiile de mai sus insa pot spune ca mj-ai citat postul degeaba. scuze...am citat din manualul de utilizare matiz 2008 2 Link to comment
mitosu Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 astept un utilizator de daewoo matiz,sa spuna ca a facut 200 000km fara sa-l segmenteze. in mod special pe cei care au folosit uleiurile daewoo si uleiurile gm . Link to comment
argon Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 Si daca apare unul, minte, nu tine atat orice ulei ai pune, e un motor mic de turatie , motoarele duble la capacitate tin cam atat, pe benzina. Folosirea unul ulri bun schimbat la timp face diferenta intre 100.000 sau 150.000 km, mai mult n'are de unde saracu motor. 1 Link to comment
iulian222x Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 daca intereseaaza pe cineva am vazut in magazine o promotie pt tico si matiz : 3 l de ulei daewoo + filtru de ulei romcarbon = 90 ron. uleiul este 10w30 ! Link to comment
argon Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 (edited) Uleiul ala separat e 70 ron. FIltru nu as pune ROmcarbon, cand la 15 ron iei Japanparts sau Champion. Uleiul e Total/Elf, facut la Brasov. Edited October 17, 2010 by argon 1 Link to comment
korydon Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 Folosirea unul ulri bun schimbat la timp face diferenta intre 100.000 sau 150.000 km, mai mult n'are de unde saracu motor. Fratilor am 130.000 km si nu papa deloc ulei. Fosta masina de firma cu revizii facute la timp si ulei 5w30( nu intotdeauna au pus ulei daewoo ) schimbat la 10.000 km (am carte de service ). Eu am pus ulei gm 5w30 si il schimb la 5.000 - 6.000 km. Am un fost prof.de facultate, are Tico si a facut motorul la 200.000 km. Deci nu mai vorbiti fara sa stiti. Link to comment
mitosu Posted October 18, 2010 Share Posted October 18, 2010 este o mica/mare diferenta intre motorul lui tico si cel al matizului, foarte bine ca ai ajuns la km astia fara sa ai probleme ,dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa fii precaut .asteptam sa faci 200 000km fara segmentare ,ca practic in asta consta revizia motorului . Link to comment
argon Posted October 18, 2010 Share Posted October 18, 2010 Un mecanic de la daewoo care mi-a schimbat in particular distribtia a zis ca vede des Matizuri la 80-100.000 cu motorul dus,dar sunt si care duc peste 150.000, depinde de intretinere zic eu. Link to comment
bodo78cf Posted October 18, 2010 Share Posted October 18, 2010 Un mecanic de la daewoo care mi-a schimbat in particular distribtia a zis ca vede des Matizuri la 80-100.000 cu motorul dus,dar sunt si care duc peste 150.000, depinde de intretinere zic eu. dar si de cum stii sa mergi cu masina...cam off-topic, mea culpa fftopic: Link to comment
sorinm Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Eu cred ca se poate sa ai motor de matiz cu 200.000 Km neumblat in el atat timp cat ii faci cu strictete reviziile la 10.000 , un ulei full sintetic 5w30 si eviti traficul din Bucuresti Sunt atatia parametrii...sa stai sa se incalzeasca putin, ce cari cu el, pneurile, dar daca respecti toate chichitele astea, nu cred ca ar fii o problema 200.000 Km. 1 Link to comment
argon Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 dar si de cum stii sa mergi cu masina...cam off-topic, mea culpa fftopic: corect..si de drumurile facute. Se stie ca uzura oricarui motor e mai pronuntata pana sa ajunga acesta la temperatura normala, si multe porniri la rece inseamna uzura si mai mare...iar pentru o masina mica de oras, cu care multi merg 2-3-4 km odata si nici nu apuca sa se incalzeasca, in 100.000 se aduna multa uzura. Daca ar merge la regim constant cate multi km odata ar tine multe sute de mii de km motorul Matizului...parerea mea. Link to comment
sorinm Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 (edited) La moda acum vad ca e Mobil Super 3000 FE, din asta am pus in motor de 2 revizii incoa, ce parere aveti despre el ? http://www.oilmag.ro/uleimotor/images/mobfe.jpg Vascozitate: SAE 5W-30 Performante: API SL/CF, ACEA A1/B1, ILSAC GF-2 Aprobari: FORD WSS M2C 913-A / 913-B Edited October 19, 2010 by sorinm Link to comment
tolin Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Ala-i ulei pentru motoare FORD (ACEA A1/B1), strici motorul daca-l bagi in cel de Matiz ! 2 Link to comment
sorinm Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Asta mi-au bagat desteptii de la Raver (fost dealer daewoo, actual dealer kia) Constanta la penultima revizie. Le-am cerut ulei Mobil si in loc de Mobil Super S traditional mi-au pus din asta. Culmea ca merge bine, nu a papat deloc ulei, iar acum i-am bagat din asta iar. 1 Link to comment
argon Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Mai asteapta, e pe termen mediu-lung, nu scurt. 1 Link to comment
tolin Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Da-l afara urgent, iti termina lagarele de alunecare (cuzinetii). 1 Link to comment
sorinm Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 (edited) In manualul de matiz recomanda certificare API SJ, iar acest ulei are certificarea API SL, urmatoarea generatie. SL- For 2001 Gasoline Engine Service Recommended for gasoline engines in passenger cars and light trucks starting in July 2001. SL oils are engineered to provide improved high temperature deposit control and lower oil consumption. Applications specifying API SJ can use the new API SL service classification. Note that some SL rated oils may also meet the latest ILSAC specification and/or qualify as energy conserving. SL is the latest specification. Il las, e cam criza in buzunare, macar 5000 Km... Alta sursa For automotive gasoline engines, the latest engine oil service category includes the performance properties of each earlier category. If an automotive owner’s manual calls for an API SH or SJ oil, an API SL oil will provide full protection. Edited October 19, 2010 by sorinm 1 Link to comment
tolin Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 (edited) Las-o asa ! Cand oamenii iti spun (cateva pagini in urma) ca la motoarele astea este nevoie de ACEA A3, pe langa API SJ, minim. Producatorul uleiului iti scrie ca-i pentru Ford. Cine dracu m-a pus sa raspund ? Promit, n-o sa se mai repete. Edited October 19, 2010 by tolin 2 Link to comment
sorinm Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Calm, apreciez raspunsurile dar nu prea am ce face momentan. Multumesc mult pentru promptitudine. 1 Link to comment
cristics Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 ... 100.000 sau 150.000 km, mai mult n'are de unde saracu motor. De cate ori merg cu un taxi (in Caransebes, orice cursa max 4km), obisnuiesc sa urc numai in Matiz-uri si stresez taximetristii cu aceeasi intrebare: "Sunt km reali cei din bord? Ce ulei folositi?" ...Raspunsurile sunt cam aceleasi, deoarece avem un singur service fost Daewoo: 10w40, Aral sau Mobil. Zilele trecute am mers cu unul din 2006, care avea 320000km la bord,motor neumblat (poate a mintit, dar nu vad de ce pt. ca nu stia ce masina am), consum de 200ml intre schimburi (la max 10000km). Presupun ca daca fac schimbul la timp cu SynPower 5w30 (6 luni de obicei si nu mai mult de 6000km), nu o sa trebuiasca sa umblu la el la 150000km (la mine inseamna inca 8 ani, deoarece in 4 am parcurs 50000km). PS: I-am criticat intotdeauna pe cei de la fosta reprezentanta Daewoo, dar aia de la Dacia baga in Loganuri 10w40, asa ca nu ma mai mir de nimic. 1 Link to comment
sorinm Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 (edited) M-am mai uitat inca o data pe bidonul de ulei, e ala..Mobil 3000 FE pentru Ford, nu stiu ce sa fac, ma apuca dracii cum fosta reprezentanta si service oficial Raver mi-au bagat la penultima revizie uleiul ala si acum la ultima revizie de 200 Km,tot un fost service Daewoo (Auto Haus Tudor) cand le-am cerut Mobil 5w30 mi-au pus tot dracie din asta cu specificatii Ford si ACEA A1/B1. Si ce e mai grav, magazin "de prestigiu" in materie de piese Daewoo, la Delfinariu, pe partea dreapta, sensul dinspre Constanta catre Mamaia are expus exact uleiul asta si-l recomanda tuturor. Nu stiu ce sa mai cred, o sa strang buzunarul si o sa imi caut eu cu mana mea ulei si filtru si o sa ma *** pe cartea de service si o sa mi-l schimb eu de acum incolo. Inca am factura de la AHT in care scrie clar ca mi-au pus Mobil super 3000 FE, sa ma duc sa le fac gargara ? Am vre-o sansa de castig ? Poate or sa imi dea cu manualul in cap unde scrie ca trebuie doar API SJ, iar uleiul e API SL , deci e superior si treaba e buna dupa ei. Ce ulei gasesc pana in 35 RON litrul si sa respecte specificatiile matizului ? API SJ minim si ACEA A3/B3 ? Probabil o sa iau de la Total Quartz sau Castrol. Edited October 19, 2010 by sorinm 1 Link to comment
argon Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 (edited) Trecand peste norma necorespunzatoare, cum poti sa pui in Daewoo un ulei pentru Ford? ori pui ulei Daewoo, ori ceva universal gen marcile cunoscute. Sau e pe principiul daca e de ford e bun? Edited October 19, 2010 by argon 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now