argon Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 Ok mersi, deci cam acelasi pret cu Daewoo 5w30 pe care intentionam sa-l iau. Calitatea se presupune ca e mai mare sau cel putin egala la synpower fata de daewoo, nu? Link to comment
Cristi DRB Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 Alta dragalasenie: imi spune Gigi X de la service-ul Y ca s-a uitat in programul Z si apare ca pentru matiz-ul meu din 2006 (MF484) la schimbul de ulei intra (cu inlocuirea filtrului) 3.2L. Pe forum citesc de 2.7L (chiar recomandari de 2.5L ca "mai ramane pe-acolo") iar in propriul meu manual de utilizare gasesc 3L fix in cap. Pana la urma care e valoarea corecta? Stiu, raspunsul corect e "uita-te pe joja", dar macar pentru cultura mea generala... Nu inceteaza sa ma uimeasca ignoranta totala a service-urilor si magazinelor de specialitate vis-a-vis de o masina atat de populara si de incununata de succes (cel putin in RO). Mi se pare mie sau a devenit Matizache un fel de urmas al Daciei 1310, pentru care in loc de trusa de scule aveai nevoie de o platina, o carpa si doua sarme? A, si de plamani pentru suflat... Pacat, mie-mi place ce ofera bulbucatu' asta mic in oras... 1 Link to comment
argon Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 Mie mi-au intrat 2,5 litri pana la maximul pe joja, cu filtru schimbat. Link to comment
niki Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 Pentru motor de 1000 cm3 =3.2 l Motor de 796 = 2.7 l 1 Link to comment
mitosu Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 cat costa per litru uleiul asta? Valvoline synpower 5w30 banuiesc ca e. Ca prea il laudati si oricum urmeaza sa fac schimbul. sub 45 ron/l eu nu am vazut asa ca mare atentie la magazinele astea unde difera cu mult pretul. e o practica si prin vitan si multi se tepuiesc. mai nou uleiurile nu se mai contrafac,se amesteca ala ieftin cu ala mai bun,ca sa nu bata la ochi. Link to comment
argon Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 (edited) Pe net am vazut acum ca e 35 ron sau pe acolo, sa vad cat e la magazinele reale, daca e peste 40 ron o sa iau daewoo si gata. Asta e, nu? http://uleideulei.allshops.ro/produs/416541/Valvoline+SynPower+5W30+-+1+Litru.html Edited November 16, 2010 by argon Link to comment
cristics Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 Asta e, nu? http://uleideulei.al...+-+1+Litru.html Am bagat acum 3 saptamani cu 35ron si dupa 2000km arata bine, miroase bine, motorul e ok. 1 Link to comment
mariustotel Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 Confirm, fara a face reclama, calitatea uleiului si seriozitatea celor de la... site-ul de mai sus. La 4 litri este si mai convenabil, 136+16 curierul. Argon, dupa cum spune o vorba, pune Valvoline si daca n-o sa sesizezi diferenta de la prima cheie, poti sa-mi spui Cutzu in direct pe site ). Acum serios, daca si dupa 5000 km parcursi va fi la fel de liniste sub capota si 5% calculati pe o mie de km, altceva nu mai vede motorul. Capacitatea este de 2,7 cu filtrul schimbat, insa, pentru ca in motor mai ramane o oarecare cantitate, un mecanic bun face asa: nu toarna din prima 2.7 l ca in galeata, pune sa zicem 2,5 dupa care verifica pe joja si mai pune incetisor daca este cazul, toata operatiunea facuta cu calm si cu timp, nu cum vad unii care nu stiu cum sa te scoata mai repede din service. Stima. Link to comment
tolin Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 ... apare ca pentru matiz-ul meu din 2006 (MF484) la schimbul de ulei intra (cu inlocuirea filtrului) 3.2L. Corect, 3,2L cu filtru, 3,0L fara filtru. 2 Link to comment
Cristi DRB Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 @mariustotel: Asa a facut: pus 2.5L, trimis una bucata proprietar sa dea o tura, dupa care verificat nivelul uleiului cu uimirea de rigoare ca "nici nu se vede pe joja"... O fi fugit mai repede decat masina? A, concluzia mecanicului, priceless: "Nu cumva ati pus joja de la alta masina?" @tolin: Desi nu sunt activ scriptic am mai citit una alta pe forum, suficient cat sa-mi dau seama (cred) cand glumesti si cand nu; acum cred ca nu. Pana la urma am 3L ulei turnati in motor echivalent cu nivelul maxim de pe joja din ce vede ochiul meu de amator... Pana la urma ce are matizul asta mai aparte de toata lumea stie una si de fapt e alta? Link to comment
tolin Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 (edited) N-are 4 cilindri ? N-are MTIA in loc de TPS si IAC ? N-are ralanti pe la 800 rpm si niciun tremurat la motor ? Edited November 16, 2010 by tolin 1 Link to comment
Cristi DRB Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 Nu are 4 cilindri, daca am schimbat doar 3 bujii din 4 inseamna ca am gresit la numaratoare... MTIA, TPS, IAC nu-mi spun nimic, iar turatia nu sunt in masura sa o aproximez... Stiu sa-ti spun ca e mic, rosu si a fost neglijat cand a fost si mai mic decat este acum... Link to comment
tolin Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 (edited) Nu-i motor de 1L ? Daca nu-i, scoti ulei din el, daca ti-a bagat 3,2L. Edited November 16, 2010 by tolin 1 Link to comment
Cristi DRB Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 E 0.8 (conform talonului 0.796). De bagat a bagat Mr. smarty pants mechanic 3L si mi-a spus sa-mi iau neaparat sa-mi completez (norocul meu ca nu cumparasem 4L). Sa inteleg ca trebuie sa ma inarmez cu rabdare, seringa si furtun? Oh joy... PS. Imi cer scuze, stiu ca sunt off topic de 2 pagini... Link to comment
argon Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 (edited) slabesti busonul de la baie, e mai simplu. Pe joja cum apare totusi? Edited November 16, 2010 by argon Link to comment
argon Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 (edited) Nustiu cum sa fac sa nu apara post consecutiv, dar am o intrebare, ACEA A3/B4 este similar A3/B3? din cate stiu eu da, A-ul e la fel, iar B4 se refera la diesel. Problema la Matiz este cu A1. Edited November 17, 2010 by argon Link to comment
mitosu Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 (edited) este mai bun B4 fata de B3 ,pentru diesel,un tbn mai mare si protectie mai buna ,a3 e la fel de ok. Edited November 17, 2010 by EM!L Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii şi majusculele acolo unde se impun. Link to comment
argon Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Bine atunci. Am luat d'asta pana la urma, A3/B4, made in Germany. Link to comment
paul_marines Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Bine atunci. Am luat d'asta pana la urma, A3/B4, made in Germany. Huh, inca unul care face o alegere dramatic de gresita. Link to comment
argon Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Ai putea sa fii mai explicit? Link to comment
paul_marines Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Ai putea sa fii mai explicit? Daca nu ma crezi?! Link to comment
argon Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 (edited) Si sa nu uit, filtru de ulei Japanparts(made in Japan ), imi place de astia ca in cutie iti dau si un actibild pe care sa-l lipesti la motor unde scrii km la momentul schimbului si pentru urmatorul schimb. Edited November 17, 2010 by argon 1 Link to comment
tolin Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 (edited) ... Cand la-am luat avea in el o mazga neagra (Aral) ... http://www.gmclub.ro...post__p__503091 Edited November 17, 2010 by tolin 1 Link to comment
argon Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 (edited) Dupa 200 de km cu uleiul GM, sunetul motorul e identic ca inainte, in sensul de bun, nu rau, trage la fel, consumul nu am apucat. Pentru cei nu stiu inainte aveam 5w40 cu care aveam un consum pe 2000 de km calculat cu toate bonurile stranse de 6,4 % majoritar in oras, sper sa mai scada cu uleiul mai subtire, sau macar sa nu creasca tinand cont ca va veni frigul si se stie ca masinile consuma mai mult iarna. Edited November 19, 2010 by argon Link to comment
hap123ciu Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Sper ca Dexos-ul sa fie mai bun decat "Super Sinteticul" pe care il precede. Si uleiurile 5w-30 difera destul de mult ca vascozitate, de ex "Super sinteticul" are 10 mm2/s la 100 grade, Castrol Edge are 11.9, Mobil 1 ESP vreo 12, iar Mobil 1 0w-40 14, Castrol Edge 5w-40 13.9 . Dexos 2 are Vw 502, 505, deci s-ar putea sa fire in gama de sus a SAE30. Parerea mea e ca Matizul are nevoie de ceva in partea de sus, mai aproape de SAE40 decat in partea de jos, mai aproape de Ford...Presupun ca si 5w-30 recomandat de producator probabil e destul de aproape de SAE40. Pentru cine e interesat "Super Sinteticul" http://www.ifz-berlin.de/eng_pdf/eng_93165006.pdf Cred ca pe Dexos scrie si ca e full sintetic, ceea ce inseamna ca are destul de multe baze PAO IV, fata de cel dinainte. Din cate stiu eu in EU nu au voie sa scrie ca e full sintetic decat daca este, fata de USA unde full sintetic poate sa insemne ca a fost modificat indeajuns, adica grupa III. 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now