Jump to content

Uleiuri recomandate - MATIZ


Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Pentru cei care au vazut mai multe motoare de Matiz desfacute sau poate stiu din alte surse, la Matizul produs la noi s-au pus vreodata tacheti (cam follower) cu role?

In 2004-05 Chevroletul a updatat motorul de Matiz si i-a pus asa ceva,dar probabil l-a noi nu au pus...E curios cum majoritatea recomandarilor pe net si la Castrol si la Opies Oil la Daewoo Matiz fabricat pina in 2005 recomanda ulei Xw-40, iar la Chevrolet Matiz Xw-30. La noi oare ce motoare au pus dupa 2005 incolo?

Link to comment

Pai nu ti-ai vazut motorul fara capacul culbutorilor, fiind din 2006? Eu am vazut ca-s la fel, culbutori clasici, fara role. Tacheti nu are nici unul nici altul, aia sunt la motoarele cu tije impingatoare ce nu au axa cu came 'overdeah', dar am vazut ca lumea le zice cand cum si mai inverseaza tachet cu culbutor.

Edited by argon
Link to comment

De ce la motoarele de turatie se recomanda uleiuri cu vascozitate mica? Honda, Toyota, toti recomanda vascozitati de 0w20!

Atentie, Honda la modelul Civic recomanda 0W-20 doar la motorul de 1.8, la 2.0 de pe Type-R recomanda 0W-30, desi este mai de turatie ca primul. Ba mai mult, la 2.0 de pe S2000 recomanda DOAR 5W-40.

 

Detalii despre motivatia recomandarii utilizarii 0w-20:

 

The main reason 5W-20 or 0W-20 oil was specified for your engine is to increase the CAFE (Corporate Average Fuel Economy) reported to the Federal Government. CAFE is the combined average fuel economy of all of a vehicle manufacturers product line. Minimum CAFE levels are specified by the Federal Government. In order for a vehicle manufacturer to continue selling profitable large trucks and SUV's, which typically have poor fuel mileage ratings, as compared to smaller cars, and still meet mandated CAFE requirements, they must also sell enough of the smaller cars which have much better fuel economy ratings to offset the poor fuel economy ratings of the larger vehicles. For model year 2001, the change to a 5W-20 oil will allow Honda and Ford's overall CAFE to increase by a very small amount, typically in the tenths of a mile per gallon range. 5W-20 oil is a lighter viscosity than a 5W-30 oil and therefore has less internal engine frictional losses, or less drag on the crankshaft, pistons and valvetrain, which in turn promotes increased fuel economy. This increased fuel economy is virtually undetectable to the average motorist without the use of specialized engine monitoring and testing equipment under strictly controlled test track driving when compared to a 5W-30, 10W-30 or a 0W-30 viscosity motor oil.

 

Sursa.

 

din cate m-am informat eu ,poate nu bine, uleiurile API/SM cu tbn-uri mari peste 9 ,in timp vor curata atat de tare segmentii incat sigur se ajunge la segmentare.

este mai bun B4 fata de B3 ,pentru diesel,un tbn mai mare si protectie mai buna ,a3 e la fel de ok.

cand stiai ce vorbesti?

 

TBN se refera doar la capacitatea de a neutraliza acizii. Cu cat TBN este mai mare cu atat aditivii sunt mai long-life, rezista mai mult. Ceea ce e de dorit intotdeauna.

 

Eu imi asum "riscul" asta, folosind un ulei cu norma SM, de vascozitate recomandata... Nu pot intelege cum un ulei mult mai bun calitativ decat ce exista in 99 poate strica un motor.

Un SM nu e mai bun calitativ dpdv al PROTECTIEI motorului ca un SL, dimpotriva. SL e mai bun ca SJ dpdv al rezistentei la oxidare, insa si el fata de SJ are un nivel mai redus al aditivilor antiuzura.

Concluzia este ca, daca motorul permite SJ, atunci folositi SJ! Iar un ulei excelent SJ este Valvolinu' Supersyn 5W-30 de care zicea @tolin la un moment dat.

 

Personal in fostul Matiz am folosit acest Valvoline cu care motorul a mers extraordinar, sunetul era superb (pentru un L3 :) ) ) pana la limitare, iar cand am pus M1 ESP 5W-30 instant zgomotul a devenit mai metalic si mai "zbarnicios" la accelerari.

Link to comment

Din link-ul tau...asta e pentru cei care au impresia ca un 10w40 desi e in manusl strica motorul.

Question: Could using a 5W-30, 10W-30, 0W-30 or even a 10W-40 or 20W-50, oil in my vehicle which specifies a 5W-20 oil void my new car warranty?

 

Answer: Absolutely not.

 

Un ulei mai gros(de aceasi calitate si certificare, nu un mineral infect) protejeaza motorul mai bine decat un ulei subtire, punct, cu conditia sa se incadreze in temperaturile exterioare, de aia la motoarele solocitate si de turatie se pune ulei special gen 10w60, mai scrie de asta si in link.

Edited by argon
Link to comment

Un ulei mai subtire se consuma mai repede la turatii mari => se sperie lumea de consumul de ulei si crede ca "are motorul ceva" => mai bine recomandam din start ceva mai gros, sa nu se sperie oamenii. Pe principiul pe care au scos consumul instant la loganuri, ca se speriau posesorii. :)

 

Dar atentie, un 10W-60 sa se foloseasca DOAR in masini care au aceasta recomandare explicita (si al caror motor are tolerante gandite pentru o pelicula mai groasa), nu dupa ureche, pe ideea ca daca e bun la BMW M3 atunci la Matiz e elixir. :)

 

Un ulei mai gros intro masina gandita pentru uleiuri subtiri nu duce decat la o ungere mai proasta.

Link to comment

E vorba de ce zice producatorul, daca zice 15w40 inseamna ca e gandit (si pentru) 15w40 fara sa se strice nimic.

De stricat nu se va strica. Ideal insa din toate punctele de vedere ar fi sa bagi minimul de vascozitate recomandata (5W-30 in cazul Matizului) si sa lasi gemurile si magiunurile pentru Arabia saudita si/sau momentul in care motorul se va mai uza si consumul de ulei va spori. :)

Nici macar argumentul castigului la buzunar nu merge, un litru de ulei Dexos d'ala e 30lei..

Edited by strumfuadi
Link to comment
daca zice 15w40 inseamna ca e gandit (si pentru) 15w40 fara sa se strice nimic.

Fabricantul zice in zonele calde, unde vascozitatea unui SAE40 este egala cu a unuia de SAE30 in zona temperata. Un motor nu este facut din elastic sa se adapteze la toate vascozitatile. Din punctul de vedere al garantiei, asamblorul craiovean s-a adaptat mentalitatilor, ca nu-l durea ce se petrecea dupa. Ti-a pus Viktor un exemplu din practica si vad ca nu se invata din tristele experiente ale celor care se incapataneaza sa creada ca nu conteaza ce ulei bagi intr-un motor.

  • Like 1
Link to comment

Ok, am ceva timp acum si imi permit sa'l pierd in discutii sterile.

Q: De ce ai pune un ulei 15W-40 (mineral) in locul unui 5w-30 care e minim semisintetic, ba chiar se gaseste si full sintetic? Asta facand abstractie de vascozitati..

 

Din punctul de vedere al garantiei, asamblorul craiovean s-a adaptat mentalitatilor, ca nu-l durea ce se petrecea dupa.

Pe niciun producator nu il mai intereseaza de ceva ani buni ce se intampla dupa garantie, ba chiar isi calculeaza fiabilitatile astfel incat sa se duca naibii piese dupa iesirea din garantie + o marja de cca 2 ani.

Vezi mai sus si motivul pentru care japonezii recomanda acum chiar si 0w-20 prin America. Motivul e pur comercial, emisii mai mici calculate la volumul total de vanzari => taxe mai mici platite. De aceea si aditivii antiuzura au scazut de 4 ori la SM fata de SJ, pentru ca in state e o lege care impune ca un catalizator sa tina nu stiu cate zeci de mii de mile (peste 100k, oricum). Ca motorul se foote si pica dupa iesirea din garantie nu mai conteaza, se merge pe principiul "decat sa aduca masina la doctor mai bine ii mai vindem una". :)

Edited by strumfuadi
Link to comment

Mai este un considerent important pentru scaderea vascozitatii: scaderea consumului care se traduce si prin scaderea poluarii. Apoi, calculele comerciale tin cont si de interesele celor care au flota, batalia este pe costuri / distanta cat mai mici. Pe persoana fizica nu se fac aceste calcule, in general, te uiti ce bani ai in punga pe moment si nu pe toata perioada de exploatare.

  • Like 2
Link to comment

E vorba strict de W20!

 

In rest, tendinta tuturor producatorilor este de a trece la W30 in locul W40. Si ma refer la producatorii europeni, care nu au nici treaba cu CAFE asta din US. :)

 

PS: totusi, nu ai raspuns la intrebarea mea din postul anterior. :)

Edited by strumfuadi
Link to comment

Da, si eu vorbeam de w30 vs w40, e prea mica economia de carburant ca sa fie asta un criteriu.

 

R: nu as pune 15w40, pentru unul bun e destul de scump, si ies mai ieftin cu 5w40 cum am avut pana sa dea frigul. Dar si daca as pune vara, nu ar avea nici repercursiune negativa asupra motorului. Exceptand faptul ca poti invoca ca pun un mineral de 10 ron litrul care face depuneri la greu.

Link to comment

Atentie, Honda la modelul Civic recomanda 0W-20 doar la motorul de 1.8, la 2.0 de pe Type-R recomanda 0W-30, desi este mai de turatie ca primul. Ba mai mult, la 2.0 de pe S2000 recomanda DOAR 5W-40.

 

Detalii despre motivatia recomandarii utilizarii 0w-20:

 

The main reason 5W-20 or 0W-20 oil was specified for your engine is to increase the CAFE (Corporate Average Fuel Economy) reported to the Federal Government. CAFE is the combined average fuel economy of all of a vehicle manufacturers product line. Minimum CAFE levels are specified by the Federal Government. In order for a vehicle manufacturer to continue selling profitable large trucks and SUV's, which typically have poor fuel mileage ratings, as compared to smaller cars, and still meet mandated CAFE requirements, they must also sell enough of the smaller cars which have much better fuel economy ratings to offset the poor fuel economy ratings of the larger vehicles. For model year 2001, the change to a 5W-20 oil will allow Honda and Ford's overall CAFE to increase by a very small amount, typically in the tenths of a mile per gallon range. 5W-20 oil is a lighter viscosity than a 5W-30 oil and therefore has less internal engine frictional losses, or less drag on the crankshaft, pistons and valvetrain, which in turn promotes increased fuel economy. This increased fuel economy is virtually undetectable to the average motorist without the use of specialized engine monitoring and testing equipment under strictly controlled test track driving when compared to a 5W-30, 10W-30 or a 0W-30 viscosity motor oil.

 

Sursa.

 

 

 

cand stiai ce vorbesti?

 

TBN se refera doar la capacitatea de a neutraliza acizii. Cu cat TBN este mai mare cu atat aditivii sunt mai long-life, rezista mai mult. Ceea ce e de dorit intotdeauna.

 

 

Un SM nu e mai bun calitativ dpdv al PROTECTIEI motorului ca un SL, dimpotriva. SL e mai bun ca SJ dpdv al rezistentei la oxidare, insa si el fata de SJ are un nivel mai redus al aditivilor antiuzura.

Concluzia este ca, daca motorul permite SJ, atunci folositi SJ! Iar un ulei excelent SJ este Valvolinu' Supersyn 5W-30 de care zicea @tolin la un moment dat.

 

Personal in fostul Matiz am folosit acest Valvoline cu care motorul a mers extraordinar, sunetul era superb (pentru un L3 :) ) ) pana la limitare, iar cand am pus M1 ESP 5W-30 instant zgomotul a devenit mai metalic si mai "zbarnicios" la accelerari.

 

orice ulei sm are ceva in plus fata de sl sau sj,problema e ca nici tu nu ai inteles treaba cu tbn-ul si te ai apucat sa scrii niste aberatii.

 

un tbn nepotrivit poate distruge un motor.

 

apropo ;rog un moderator sa treaca in lista si valvoline-ul,daca nu ,doresc niste raspunsuri .

Link to comment

un tbn nepotrivit motorului, il poate distruge

 

mi-am permis sa corectez ce ai zis, si e vorba in general de motoarele mai vechi, cum e si cel de Dacia 1310, cu axa cu came jos si cu tije impingatoare la culbutori, pe astea le poate afecta un ulei mai nou gen SM.

Link to comment

http://www.blackstone-labs.com/do-i-need-a-tbn.php

 

"The TBN is useful for people who want to extend their oil usage far beyond the normal range.

By comparing the TBN of a used oil to the TBN of the same oil in virgin condition, the user can determine how much reserve additive the oil has left to neutralize acids. The lower the TBN reading, the less active additive the oil has left."

 

  • Like 1
Link to comment

Poate acuma intelege si omul nostru... :rolleyes:

 

@mitosu:

1. Spune'mi ce are un SM in plus fata de SL sau SJ care sa AJUTE (protejeze) motorul?

2. Precizeaza ce aberatii am spus, marcheaza punctual si comenteaza'le, nu veni cu texte generaliste.. [-(

Edited by strumfuadi
Link to comment

Fratilor citesc de mai bine de o ora topicul asta si tot nu sunt lamurit ce sa pun in matizul meu. L-am luat de 2 saptamani si a sosit momentul sa ii fac schimbul dar nu sunt lamurit deloc ce asi putea sa pun in el. Masina are 152000 de km si nu s-a umblat la motor , si nu prea am de gand sa umblu la el din lipsa de bani. Recomandati si mie un ulei . Matizul este din 1999 modeul cu AC, servo, si geamuri electrice. Ma gandeam sa ii pun un mobil 10w 40( tinand cont de uzura) da ma gandesc sa nu fie prea gros. Recomandati si mie un ulei bunicel si sa nu ma rupa prea mult la bani. Multumesc!

 

 

Link to comment

Uite incearca-l pe asta Mobil Super 3000 5W40:API SL/CF, ACEA A3/B3/B4 VW 502.00/505.00 (1/97), BMW Longlife 98, GM-LL-B-0.25. Sau un 5w-40 de la alta firma cat de cat cunoscuta, dupa preferinte. E ceva mai scump decat 10w-40 dar e sintetic si 5w protejeaza mai bine la pornire. Atata vreme cat este Xw-40 nu conteaza neaparat daca e SJ,SL sau SM, pt ca nu sunt limite impuse la ZDDP. Oricum daca reusesti sa gasesti specificatiile tehnice, sa aiba zinc si fosfor in jur de 1000ppm (0.1%). Asta pentru ca protejeaza mai bine motorul "clasic" al Matizului(axele cu came, culbutorii).La Xw-30, Xw-20 la SM sunt impuse limite ale ZDDP, dar treaba asta a mai fost discutata inainte.

  • Like 1
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...