korydon Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 ai spus ca-l papa De cand a venit gerul a scazut nivelul la ulei, pana atunci nu a pierdut pic de ulei. Am crezut ca uleiul GM este cel mai bun pentru motoarele astea. closchkutza : in 4.5 km acul la temperatura era la jumatetea celui de al doilea sfert al ceasului ( -12`C ), mers in oras. Link to comment
closchkutza Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 (edited) De cand a venit gerul a scazut nivelul la ulei, pana atunci nu a pierdut pic de ulei. Am crezut ca uleiul GM este cel mai bun pentru motoarele astea. closchkutza : in 4.5 km acul la temperatura era la jumatetea celui de al doilea sfert al ceasului ( -12`C ), mers in oras. Deci antigelul din motor avea cam 60-65 grade. Nu stiu ce sa zic. Daca motorul se incalzeste bine, la peste 80 grade si totusi spuma aia apare..e posibil sa fie de la ulei.Dar, avand in vedere ca la mers in afara orasului nu apare..tind sa cred ca este de la mers cu motor neincalzit complet. Insa chiar si asa nu mi se pare normal. Edited January 7, 2011 by closchkutza Link to comment
korydon Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 (edited) Eu suspectez uleiul ( am pus GM la 2.7 l care scrie numai 5w30 pe el, in rest numai litere cinezesti - mi se pare contrafacut; am cumparat ulei GM dexos 2 care pare mai bun, dar inca nu l-as da afara pe asta care nici 5000 km nu are ), iar spuma cred ca este de la condens, dar nu sunt sigur, de asta am si intrebat. Edited January 7, 2011 by korydon Link to comment
argon Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Daca are 5000 facuti in oras e cam cazul sa-l dai afara oricum. 1 Link to comment
korydon Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Are 3.500 km, dar are depasit termenul de 6 luni ( s-ar putea sa fie si asta o cauza ), din cei 3.500 km 99 % sunt extraurban. Interesant ca pe cutie am reusit sa descifrez ca ar trebui schimbat la 5.000 km in conditii severe sau 10.000 km in conditii normale, dar nu zice nimic de durata intre schimburi. Link to comment
VaLa Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 (edited) Eu nu iau in calcul aici uleiurile cu norma A1/B1 sau A5/B5 care nu sunt ok de folosit in motorul masinii asteia. Te rog frumos sa-mi gasesti si mie un ulei 5W30 care are vascozitatea 9.3 mm2/s la 100 grade si este A3/B3. Altfel, eu am scris ~12, nu 12.5. Daca vrei sa ma citezi..citeaza ceea ce am scris eu nu ce crezi tu ca am scris. Nu te citam dar fie aproximativ 12 , insa intrebarea era alta ...daca nu te deranjez si ai amabilitatea Edited January 7, 2011 by Salex Link to comment
argon Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Are 3.500 km, dar are depasit termenul de 6 luni ( s-ar putea sa fie si asta o cauza ), din cei 3.500 km 99 % sunt extraurban. Interesant ca pe cutie am reusit sa descifrez ca ar trebui schimbat la 5.000 km in conditii severe sau 10.000 km in conditii normale, dar nu zice nimic de durata intre schimburi. DEcat sa umbli cu el cu spuma, nu mai bine il dai jos indiferent de cand e? Ca spuma de aia am vazut ultima data la Dacii 1300 cu uleiuri dubioase, la masini mai recente nu am vazut spuma sau muci cum li se mai zice. 1 Link to comment
VaLa Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 (edited) Nici n-am deschis bine categoria: "mi-a zis 14 ... PS: la mine este optim 9,9 la 100'C. usurel domnu' Tolin , usurel "Daca am cazut de acord" era o figura de stil daca imi permiteti si mie Edited January 7, 2011 by VaLa 1 Link to comment
korydon Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Ca spuma de aia am vazut ultima data la Dacii 1300 cu uleiuri dubioase Am un coleg de serviciu, are Smart, a pus in el elf 5w40 ( nu stiu daca asta e recomandat la el ) si a facut si el spuma in ulei. Link to comment
argon Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 (edited) 5w40 la fel ca 10w40 sunt uleiuri pentru Smart cu motor de 699cc(btw, sa le spuna cineva ca w30 ruleaza ), dar nu cred ca Elf e o alegere prea fericita la nemtoaica. Edited January 7, 2011 by argon Link to comment
tolin Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 (edited) Uleiuri recomandate Matiz..e foarte simplu, 5w30 iarna si 5w40 vara. Nu a zis nimeni ca e obligatoriu schimbat functie de anotimp, 5w40 se incadreaza iarna la acelasi intervat de temperatura negativa ca 5w30. Am mai intrabat un vecin(nu de parcare, ci de garaj) din intamplare, Matiz 2003, 130.000 km, foloseste 10w40 tot anul, Esso, de ani de zile, nu are probleme de nici un fel sau consum de ulei. 1. incepem sa ne incurcam in ce spunem. 2. cum sa consume daca pune un ulei mult mai vascos decat este necesar, este ilar. Asta-i criteriu, punem cat mai gros sa nu consume ? Daca pune acum SAE30 va consuma, garantat. Concluzia o tragi singur, ai la purtator ce-ti trebuie. Daca nu v-am spus-o, v-o repet pana va intra in cap: in cazul uleiurilor pentru motor, mai gros nu inseamna mai bun, dar este sigur ca daca pui mai gros decat se cere, e mai rau. Atata timp cat Tribologia este o stiinta, a da exemplu pe nu stiu care purtator de cheie franceza dintr-un service sau dintr-o parcare coboara nivelul discutie in mediocritate. Motorul de Matiz iese din fabrica incarcat cu un ulei de motor din clasa SAE30. Cine intelege acest lucru, perfect, cine nu, sa fie sanatos si la ulei cat mai gros. Edited January 7, 2011 by tolin 1 Link to comment
VaLa Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 (edited) Corect si priceput , eee uite se poate si cu nervi mai putini ) Adica ne incadram intre 9,3si 12,5 , nu mai repet ce si cum ca SE STIE , VIATA-I COMEDIE ) Am bagat la cap sefu' Acum va rog sa nu ma puneti sa dau jos 5w40 Magnatec ca oricum pana in martie fac 8-10 mii cu el si-l schimb atunci , hehehe ! PS Castrol TXT SOFTEC PLUS 5W-30 Asta merge?? Edited January 7, 2011 by VaLa Link to comment
argon Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 .. Stii diferenta dintre recomandat si obligatoriu? Link to comment
korydon Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 (edited) 2. cum sa consume daca pune un ulei mult mai vascos decat este necesar, este ilar. Asta-i criteriu, punem cat mai gros sa nu consume ? Daca pune acum SAE30 va consuma, garantat. Cred ca acum inteleg de ce al meu se da la uleiul subtire. Am carte de service la ea si primele schimburi stiu sigur ca s-au facut cu 5w30. Dupa mai multi km cred ca s-a gandit cineva ca ar fi mai bine sa ii bage 10w40 ca s-a uzat motorul. Nu stiu ce ulei avea in ea cand am luat-o dar nestiind ce sa ii pun am bagat aral 10w40. Nu a papat pic de ulei 6500 km pana l-am scos afara si am pus 5w30 la care vad ca s-a dat la numai 3500 km. Chiar daca papa ulei vreau sa raman tot la 5w30 pentru ca ma ajuta la consum. A...era sa uit, sa nu bagati aral. Dupa 3500km am uleiul negru, inainte am avut aral, cred ca a lasat ceva urme. Edited January 7, 2011 by korydon Link to comment
tolin Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Nu s-a uzat niciun motor de Matiz de la 5w30. I-a zis 2 vecini si dupa doua schimburi a trecut pe 10w40 si abia acum este uzat. In ziua cand am cumparat masina, a cumparat un Matiz si un taximetrist. Dupa cativa ani ne-am intalnit in masina lui. Avea 240.000 km, motor nesegmentat si a utilizat doar ulei 5w30 Daewoo (s-a mirat ca l-am intrebat despre ulei, de parca as fi pus o intebare inutila). 1 Link to comment
korydon Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 La mine a fost masina de firma cu revizii la zi, nu cred ca le-au zis nici un vecin, ci pur si simplu au fost in service si aia au bagat dupa spusele a 2 vecini, cred. Oricum nu papa mult ulei, nu am de gand sa segmentez motorul pana la 200.000 km. O sa bag in continuare ulei 5w30 GM ( Daewoo ) - ieftin si bun ( castig la benzina diferenta de ulei pentru completare ) 1 Link to comment
SireHD Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 ieri am schimbat si eu uleiul. am pus Mobil1, 10w40 Link to comment
mitosu Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 azi am schimbat uleiul ,am trecut pe norma 5w 30 ,marca valvoline syn power. ma manca sa pun castrol magnatec 5w 40 c3 ,dar vanzatorul mi-a taiat elanul. si atunci m-am hotarat pe uleiul asta . Link to comment
VaLa Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 ...,dar vanzatorul mi-a taiat elanul. si atunci m-am hotarat pe uleiul asta . Explica cum ti-a taiat elanul??? ops Link to comment
mitosu Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 (edited) nu este potrivit odata si a doua castrolul ,de un timp,a inceput sa nu mai pastreze acelasi standard de calitate . a primit plangeri ,din partea clientiilor . deci care e ideea se cam "evapora" din motor fara logica ,adica omu a mers o tura de 10 sau 15 000 km si nu s-a intamplat nimic ,iar la urmatorul schimb a aparut surpriza. asa zisul consum de ulei ajungea si la 1litru . mai comercializeaza castrol doar pentru impatimiti ,dar nu-l recomanda. Edited January 8, 2011 by mitosu 1 Link to comment
closchkutza Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 ieri am schimbat si eu uleiul. am pus Mobil1, 10w40 Nu e bun. Pnetru motorul masinii tale trebuia minim 15w40, cel mai indicat fiind M20W40. 2 Link to comment
tolin Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 asa e!5w 40 e mai multigrad decat 5w30 darPROSTII FUDULI SI DEFECT INVATATI HABAR N-AU DAR SE DAU MARI DUPA CE SI-AU LUAT SI EI O BROSCUTZA CU MOTOR DE DRUJBA Tu ai placerea, ca atunci cand spui o prostie mare, s-o faci cu gura larg deschisa. Vezi clasificarea SAE, prezentata pe acest topic ca sa-ti dai seama singur cat esti de dus. "Sa nu faci lectii cu copilul ca-i strici viitorul !" 2 Link to comment
VaLa Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 (edited) Chiar cand sa inchid si eu (log off) am citit ultimele postari si nu ma pot abtine Toate uleiurile cu aceste 3 elemente in denumire sunt multigrad .Cred ca ai vrut sa zici ca 40 e mai "destept" decat 30 heheheeheh De fapt baza o constituie un ulei de baza , de regula semisintetic , de ex un 5w , la care se adauga aditivi de imbunatatire a vascozitatii. Asadar , un 5w40 e mai aditivat decat 5w30 ceea ce presupune ca la temperaturi standard de masurare in circuitul motor ( 100 gr) in aceleasi conditii exterioare (fie 10 ori 30 grade celsius) , vascozitatea lui 5w40 e mai mare decat a lui 5w30 . Din discutiilee de pana acum se pare ca motorului de matiz ii "place" mai mult un 30 decat un 4o (in conditile de clima din Romania ca doar la noi n-o fi vara Sahara si iarna Polu' Nord ) Deci domnul calinjack , te rog nu fii obraznic , citeste si invata de la oamenii astia ca nu sunt nebuni ... Edited January 8, 2011 by VaLa Link to comment
argon Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 De fapt baza o constituie un ulei de baza , de regula semisintetic De regula mineral. SI functie de aditivari, devine ulei semisintetic, sau impropiu spus, sintetic. Cel putin eu asta am inteles dupa mult sapat pe google. Uleiurile cu baza 100% sintetica sunt deja la alta clasa de pret fata de ce baga lumea pe aici. Link to comment
VaLa Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 (edited) Da , cam asa ceva , de fapt semi e un amestec mineral cu sintetic ceva de genul... eu vorbeam doar de aditivi pt vascozitate dar mai sunt : Pachetele de aditivi Antiwear - reduce frecarea Extreme pressure agent - previne stresul Corrosion inhibitor - previne rugina Detergent - previne depunerile Dispersant - tine reziduurile in suspensie Friction modifier - modifica proprietatile frecareii Pour point depressant - permite curgearea la rece Seal swell agent - asigura protectia garniturilor Viscousity index improver -stabilitatea vascozitatii Antifoam - reduce spuma Antioxidant - reduce oxidareal Metal deactivator - retrage oxidarea catalitica Mineralul e mineral si sinteticul sintetic (iarna nu-i ca vara) si diferenta sta in puritate si , evident pret . Compromisul e ca au perfectionat tehnologia si au obtinut 97% cu 3% impuritati la uleiul mineral. Astfel au combinat mineral cu 30% sintetic i-au dublat pretul si i-au spus semisintetic Adice ceva mai bun si ceva mai scump. Exista si sintetic dar ala costa si mai mult PAO (poly alpha olefin) este formula de baza a uleiurilor sintetice Edited January 8, 2011 by VaLa 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now