Englishman Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 Hai mai fratilor ca ajung sa-mi para rau ca am aruncat bidoanele goale fara sa le pozez. ) La betie se mai inseala omul ce pune o data in motor, dar de 10 ori... Link to comment
tomis Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 Cine cauta, gaseste : http://www.uleidemotor.com/index.php?main_page=product_info&products_id=73 http://www.ulei-sua.com/index.php?route=product/product&product_id=86 http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Oils/Mobil_1_ESP_Formula_M_5W-40.aspx e.t.c. Link to comment
Englishman Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 Eh, de-ar fi atat de simplu...NU era vorba despre formula M ESP . Link to comment
Englishman Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 (edited) In sustinerea afirmatiilor de mai sus, am gasit din intamplare si una bucata Uskt care zice la fel : Astazi s-a facut a 10-a revizie la 100.800km la care s-au schimbat: Uleiul Mobil 1 5w40 ; Edited February 14, 2011 by Englishman Link to comment
uskt2005 Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Asa este ... atunci am gasit Mobil 1 5w40 si atat... Dar de atunci la ultimul schimb facut acu vre-o 2 luni nu am mai gasit Mobil 1 simplu si am pus : Mobil 1 5W40 ESP Formula M bineinteles tot la bidon de 0,946 Link to comment
korydon Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Aici nu se discuta despre uleiuri recomandate pentru motorul Matiz-ului ? Link to comment
Englishman Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Cum sa nu. Problema era insasi EXISTENTA uleiului respectiv ( pe care unii il folosesc si la Matiz, btw, pe piata din Romania) 1 Link to comment
korydon Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Era/este vorba despre uleiuri recomandate pentru Matiz. 5W40 nu e recomandat pentru Matiz. 2 Link to comment
argon Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 (edited) De catre vreo 3-4 oameni ce mai activeaza pe aici, s-a stabilit odata, in rest e recomandat de producator, ceea ce conteaza mai tare, dar si de producatorii de uleiuri pe intervalul de temperatura din ROmania, ceea ce conteaza mai putin. Daca 5w40 nu e recomandat pentru Matiz, nu e nici pentru CIelo sau Espero, toti trebuie sa foloseasca 5w30, meri de le zi la sectiunea lor ca fac o prostie sa puna w40. Edited February 15, 2011 by argon 2 Link to comment
tolin Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 ... pe intervalul de temperatura din ROmania ... Asta este valabil doar pentru tine si pentru cei care socotesc Romania alaturi de Dubai. 2 Link to comment
argon Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 5w40 pe langa ca include intervalul de temperatura a 5w30, il si extinde in sus. 2 Link to comment
tolin Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 5w40 pe langa ca include intervalul de temperatura a 5w30, il si extinde in sus. Fals, tot n-ai inteles ce-i aceea vascozitate. 5w30 are interval de utilizare pana la 200'C, asa cum are si 5w40. Tu nu faci decat sa contesti proiectantul care spune ca motorul a fost proiectat pentru clasa de vascozitate SAE30. Dupa tine motorul este din cauciuc, el inghite orice bagi in el. 3 Link to comment
argon Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Tu nu faci decat sa contesti proiectantul care spune ca motorul a fost proiectat pentru clasa de vascozitate SAE30 Daca as fi vazut sau auzit negru pe alb lucrul asta, as fi de acord. Dar nu vreau sa te cred pe cuvand, imi pare rau, trebuie ceva mai mult de atat. 2 Link to comment
tolin Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 (edited) Daca as fi vazut sau auzit negru pe alb lucrul asta, as fi de acord. Degeaba vezi, fie nu intelegi, fie nu vrei sa crezi. Faptul ca insisti in scris imi spune ca ai alta problema, care vine din trecut. Aberatiile pe care le postezi aici sunt contestate de catre specificatiile producatorilor de uleiuri. Edited February 15, 2011 by tolin 3 Link to comment
tomis Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Negru pe alb scrie, pentru motorul F8CV : 0Wx, 5Wx, 10Wx, !5Wx (x=30 sau 40) (chiar si 15W30 !) - depinde unde citesti, mai cuprinzator este la ultimii Matiji si la Spark. Am putea spune ca, dupa ceva amar de vreme, le-a venit si lu Chevrolet/Daewoo mintea la cap, ca acum 10 ani scria numai 10W30 si 5W30. Surprinzator insa la ei este ca au unificat pe diagrama lor temperatura maxima ambientala de utilizare, 30 ca 40, ca fiind 40 gr.C. (dar sa fie SM si A3/B3). De clasa de vascozitate SAE 30 (monograd adica) nu au scris nicio data, dar parerea mea este ca merge, schimbat mai des. 1 Link to comment
argon Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Ai un manual de acum 10 ani unde scria doar 10W30 si 5W30? 2 Link to comment
tomis Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Ar trebui sa caut, intre timp m-am up-datat. Dar am PDF-ul de Tico (2000) unde e numai 10W30. Link to comment
argon Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Manualul de Matiz E2 incepe cu anul 1999, si sunt toate uleiurile, poate ai alt manual, de aia intrebam. 2 Link to comment
closchkutza Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 (edited) Care toate, ca sunt 5w30, 10w30 si 15w40, pentru Sahara. Edited February 16, 2011 by closchkutza 1 Link to comment
tolin Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Care toate ... Lui i-au facut un manual special, dupa modelul: cand e cald, bag gros, cand este frig, bag subtire. 4 Link to comment
closchkutza Posted February 17, 2011 Share Posted February 17, 2011 Cu ocazia viitorului schimb de ulei, de peste o luna, ma bate gandul sa schimb tipul uleiului. De vreo 40-50.000km merg cu Valvoline SynPower XL III 5w30, fara vreun consum de ulei, care are urmatoarele specificatii: Viscosity, mm2/s @ 100 ºC 11.5 Viscosity, mm2/s @ 40 ºC 69.5 Viscosity Index 160 Viscosity, mPa.s –30°C <6600 TBN; mg KOH/g 5.9 Pour Point, ºC (ASTM D 97) -42 Specific Gravity @ 15/15ºC 0.850 Flash Point, COC, ºC 226 HTHS viscosity >3.5 As vrea sa-l schimb cu Valvoline SynPower MXL 5w30 care are urmatoarele proprietati: Viscosity, mm2/s @ 100 ºC 12.0 Viscosity, mm2/s @ 40 ºC 66.9 Viscosity Index 178 Viscosity, mPa.s –35°C <6600 TBN; mg KOH/g (ASTM D-2896) 11.0 Pour Point, ºC -36 Specific Gravity @ 15/15ºC 0.861 Flash Point, PMCC, ºC 234 Parti bune: * Ambele sunt uleiuri Long Life, cu interval de schimb de pana la 30.000km. * Cel de-al doilea ulei este mai vascos putin la cald(12.0 vs 11.5) si mai putin vascos la rece (66.9 vs 69.5). * Cel de-al doilea ulei are indicele de vascozitate mai mare (178 vs 160); Parti mai putin bune: * La MXL nu este trecut indicele HTHS. Asta vreau sa fie neaparat >3.5 insa...nu am date despre el. XL III este A3/B4-04 iar MXL este A3/B3, B4. Ce sa fac? Sa trec la MXL, se merita pentru partile lui bune sau sa raman la XL III? 2 Link to comment
mitosu Posted February 19, 2011 Share Posted February 19, 2011 cred ca al meu e cel mai bun,ia aruncati o privire pe fisa tehnica.valvoline syn power 5w 30 (olanda) Synpower l.pdf Link to comment
mitosu Posted February 19, 2011 Share Posted February 19, 2011 in locul lui closchkutza as pune pe cel cu vascozitate mai mar 178 ,se stie ca un indice de vascozitate mai mare face bine oricarui motor. ideea e ca daca folosesti un ulei cu o vascozitae 178 peste 5/6000 km va avea pe la 172. al meu valvoline syn power 5w 30 are 167 cred ca suficient de bine. Link to comment
closchkutza Posted February 19, 2011 Share Posted February 19, 2011 XL III este ulei long-life, cu interval de schimb de pana la 30.000km. Indexul de vaascozotate este un raport intre vascozitatea la rece si cea la cald. 1 Link to comment
tolin Posted February 19, 2011 Share Posted February 19, 2011 (edited) in locul lui closchkutza as pune pe cel cu vascozitate mai mar 178 ,se stie ca un indice de vascozitate mai mare face bine oricarui motor. ... Indexul de vaascozotate este un raport intre vascozitatea la rece si cea la cald. Mitosule, tu asa sa pui, cum se stie. Edited February 19, 2011 by tolin 6 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now