tomis Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 On 2/19/2011 at 2:29 PM, argon said: ... o masina cu motor modern cu schimb long life ... "Long life" este in primul rand o calitate a unora dintre uleiuri, nu o cerinta a nu stiu carui motor "modern". Se poate face si o asociere LL cu ACEA A3/B3...A5/B5, cerute de unii fabricanti. Mai bine de gandit la recomandarea de a nu depasi totusi 12 luni. Ne spun unii producatori : uleiul de baza rezista, nu rezista aditivii care mai sunt pe acolo. 2 Link to comment
argon Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 (edited) Cand motorul e facut pentru un ulei longlife, il poti schimba la cat zice uleiul, in rest intervalul de schimb e dat de producatorul motorului, nu al uleiului. Edited February 20, 2011 by Salex 1 Link to comment
tolin Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 On 2/20/2011 at 4:10 PM, argon said: ... in rest intervalul de schimb e dat de producatorul motorului, nu al uleiului. Ca sa schimbi ulei la 15k km (inclusiv la motorul de Matiz), e nevoie de ulei LL. 3 Link to comment
argon Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 Eu il schimb la 10.000 cat zice producatorul. 1 Link to comment
augustinionut Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 Schimbul e dat de ulei, nu de motor. Cu cat uleiul isi pastreaza proprietatile mai mult, cu atat il schimbi mai rar. Ramane insa problema reziduurilor din motor, ce impune schimbarea filtrului. 2 Link to comment
mitosu Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 On 2/20/2011 at 4:28 PM, augustinionut said: Schimbul e dat de ulei, nu de motor. Cu cat uleiul isi pastreaza proprietatile mai mult, cu atat il schimbi mai rar. Ramane insa problema reziduurilor din motor, ce impune schimbarea filtrului. acum ,fara rautate , ma gandesc deja serios pentru data viitoare la ceva cu esteri multi si de ultima generatie. producatorul motorului are dreptate numai cand se pune ulei de "origine", in cazul nostru daewoo oil, 1 Link to comment
Salex Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 Va rog sa reveniti la subiectul discutiei si sa lasati "simpatiile" persoanele si offtopicul la o parte ! Prima iesire din subiectul topicului va fi generos recompensata ! 1 Link to comment
jorky1987 Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Am schimbat vechiul ulei valvoline 10w-40 durablend - care ajuns la aprox 7000km era foarte negru si gros si am trecut la GM 5w-30, sper sa fie o alegere buna. In plus, inainte de schimb , am folosit si un motor flush care sper sa fi curatat motorul. Ca filtru am folosit unul care scria GM pe cutie- nu stiu daca era original sau nu. 1 Link to comment
korydon Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Filtru de ulei GM nu e bun. Daca treci de la 10W40 la 5W30 e posibil sa ai surprize, urmareste periodic nivelul la ulei. 2 Link to comment
jorky1987 Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 (edited) ok - stiam ca s-ar putea sa am probleme cu nivelul si ca se poate sa-l cam pape. -in ceea ce priveste filtrul- cred ca e mai bun decat facaturile pe care le-am avut pana acum- scria blue filter pe ele. Asta am gasit- oricum am inteles ca e bn ca pe la 5000 km sa fie schimbat filtrul Edited February 22, 2011 by jorky1987 1 Link to comment
argon Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 On 2/22/2011 at 2:25 PM, korydon said: Daca treci de la 10W40 la 5W30 e posibil sa ai surprize, urmareste periodic nivelul la ulei. Been there done that, nici o surpriza. 3 Link to comment
mitosu Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 eu am trecut de la 10w 40 la 5w 30 fara probleme . singurul incovenient ca puteai pune un ulei mai bun decat GM. Link to comment
jorky1987 Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 Am ales intre Gm care era 30 ron litrul si Valvoline Syn Power- la 35 ron litrul. Stiu ca era mai bun valvoline, dar nu aveam decat un milion , asa ca am ales GM. 1 Link to comment
argon Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 GM ca marca e ulei foarte bun, nu are de ce sa-ti para rau. 1 Link to comment
asistentul Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 salutare eu in matizul meu am 10w40 Mobil a mers bine saracul dar acum are 8000Km de la schimb total 48mii si e cam zgomotos dar uleiul e curat si normal la nivel nici o modificare de cand l-am pus ce sa ii fac sa il schimb precizez ca masina circula in Italia unde e mai cald ca in romania din acest motiv e mai greu sa gasesti aici 5w30 de nu gresesc cel recomandat pe timp de iarna. 1 Link to comment
adisoru Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 On 2/23/2011 at 11:32 AM, argon said: GM ca marca e ulei foarte bun, nu are de ce sa-ti para rau. Si eu tot GM 5w30 folosesc la Matiz fara nici o problema si sunt multumit de el. Acum am vazut ca nu se mai gaseste decat GM 5w30 dexos2 care la fel este foarte bun si il folosesc fara probleme. 1 Link to comment
Raresh20 Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 On 2/23/2011 at 2:39 PM, adisoru said: Acum am vazut ca nu se mai gaseste decat GM 5w30 dexos2 care la fel este foarte bun Unii ar zice ca e mai bun, deaia a inlocuit 5w30 normal. 1 Link to comment
argon Posted February 24, 2011 Share Posted February 24, 2011 Daca scrie Germany pe el, si nu am auzit pe nimeni plangandu-se, ca de la Aral de exemplu, e suficient. 1 Link to comment
calinjack Posted February 24, 2011 Share Posted February 24, 2011 As dori sa aflu cine s-a plans de ARAL 2 Link to comment
tolin Posted February 24, 2011 Share Posted February 24, 2011 La ce-ti foloseste ? Pentru tine experienta proprie este suficienta. 1 Link to comment
calinjack Posted February 24, 2011 Share Posted February 24, 2011 Eu nu am experiente din astea 1 Link to comment
korydon Posted February 28, 2011 Share Posted February 28, 2011 A folosit cineva ulei Ravenol ? 1 Link to comment
korydon Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 Ulei ieftin si bun recomandat pentru Matiz gasiti pe www.baiadeulei.ro . 1 Link to comment
mitosu Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 dupa aproape 3000 km cu valvoline syn power 5w 30 nu mai imi place cum merge, se aude urat in turatii ,nu mai trage ca inainte .si din toate banuiesc uleiul. Link to comment
argon Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 On 2/23/2011 at 10:20 AM, mitosu said: eu am trecut de la 10w 40 la 5w 30 fara probleme . Deci nu e fara probleme totusi. 2 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now