argon Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Unde e cazul de mai sus, ca doar pe tine te-am vazut sa zici ca e fara depuneri si curata. Link to comment
closchkutza Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Era vorba de Sorinm. Tot nu mi-ai raspuns la intrebare. Link to comment
argon Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Care sorin, asta? o pelicula ffff fina de funingine E un fel de praf maroniu. Link to comment
calinjack Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Cand spun negru nu ma refer la culoarea lui pe joja sau pe deget,pt ca orice pelicula subtire e transparenta indiferent de cat de neagra e.negru e uleiul care l-am scos si pus intr-un pet.acolo asa se vede .de fapt e maro inchis Link to comment
sorinm Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 (edited) E curat si la mine, negru e pe afara de la jeg poate dar in interior este curat, simt metalul la atingere, doar o pelicula ffffoarte fina de praf castaniu. Argoane, nu cred ca te-ai oprit la fiecare matiz sa le bagi dejtu-n tzeava, ce zicea lumea pe strada cand te vedea ? Nu cred ca saracul matiz la norma sa de poluare euro 2/3/4 are capacitatea de a filtra noxele incat sa iasa bilbor pe teava de esapament, este normal sa ai niste reziduuri ale combustiei acolo, lucios sigur nu e dar nici sa ai funingine. Nemtoaicele cu filtre de particule nu au toba curata dapai micul gigant.. Edited March 9, 2011 by sorinm Link to comment
mitosu Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 revin cu problema cu uleiul ,deci cand am facut schimbul de ulei i-am spus "gainii" sa puna 2,7 ca sigur mai e ulei ramas in motor, "gaina" nu a vrut sa ma asculte si a pus 3 litri ,daca ii mai dadeam un litru il punea si pe ala. atunci eu, pe loc, am controlat nivelul se incadra la maxim ,dar nu m-am gandit sa mai controlez ,nivelul de ulei,pina in zilele astea cand am sesizat ca merge urat. asa ca am luat o siringa si un furtunas de perfuzor si am scos pe la joja 240 ml de ulei acum este cu vreo 2 mm sub maxim si comportamentul motorului s-a schimbat. fiti atenti cand faceti schimbul de ulei . p.s. de ce nu am sesizat pina acum ,fiindca in perioada asta de iarna am mers mai incet si rar il acceleram . Link to comment
argon Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Si atunci de ce nu-ti facea de la inceput, nu dupa 3000 km sau cat ziceai de la schimb? Link to comment
jorky1987 Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Se pare ca nu doar in cazul meu se manifesta problema uleiului negru, de obicei il schimb la aprox. 7000-8000 km, cu toate ca circul doar in extraurban. Eram doar contrariat de diferentele de culoare ale uleiului intre supernova si matiz. Multumesc tuturor celor care mi-au raspuns. 1 Link to comment
mitosu Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Si atunci de ce nu-ti facea de la inceput, nu dupa 3000 km sau cat ziceai de la schimb? fiindca eu am observat de abia acum manifestarile motorului,cand acceleram mai tare. Link to comment
cristics Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Eu n-am vazut niciodata ulei negru la masina mea. Nici eu, pana acum. E al 4-lea schimb cu Synpower 5w30, dar de aceasta data m-am speriat si vreau sa-l schimb imediat. Nu e doar negru la 4000km, dar face si spuma. Am zis ca e de la drumurile scurte, dar iarna trecuta nu s-a innegrit asa tare si nu a facut nici spuma. Sunt curios ce spune si SORINM, ca am luat de la aceeasi "sursa". Link to comment
sorinm Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Al meu e curat deoarece inainte am spalat motorul cu Mobil Super FE 5w40 cu care am mers 500 Km. Nu a facut spuma sau poate a facut si nu am sesizat. E perfect normal iarna sa faca putina spuma daca mergi pe distante scurte. Negreala e perfect normala, sa iti faci probleme cand e prea curat. Link to comment
cristics Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Negreala e perfect normala, sa iti faci probleme cand e prea curat. Sunt de acord, dar compar acelasi tip (marca) ulei in acelasi motor, in aceleasi conditii (iar motorul are 56000km). De aceea am dubii in ce priveste provenienta uleiului, adica Synpowerul care se gasea in urma cu 2 ani era mai scump, nu avea eticheta dubla ca acesta si era produs in Olanda, iar acum nu stiu unde e produs, dar e distribuit de Prista Oil. Probabil asta ar fi explicatia pretului, respectiv a calitatii. Am cautat si exista doua preturi pe aceelasi tip (marca) de ulei. O sa incerc sa procur din Italia, care e in afara distribuitorului (producatorului) de uleiuri din BG. Link to comment
sorinm Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 (edited) Pai e SynPower asta simplu, mai e mxl,xl si nu mai stiu care.. poate de aici diferenta de pret. Pe sticla scrie ca e produs in Olanda, o sa fac o poza. Eu am 55000 in cap, trebuie sa ii schimb acum la 60k bujiile, lichidul de frana, curelele inclusiv cea de distrib. Stiu ca-s offtopic, sa iau la distrib piese de origine sau sa caut alternative ? Daca ma sfatuiti la alternative ce curea si ce rola sa iau ? L.E. SynPower MXL 0W-30, 5W-30 Specifically formulated for Mercedes Benz and BMW LongLife service schedules SynPower XL-III 5W-30 For the latest VW, Audi, Seat and Skoda extended oil drain schedules SynPower MST 5W-30 Low SAPS (Sulphated Ash, Phosphorous and Sulphur) formulation prevents deposit build up in diesel particulate filters and reduces exhaust emission Edited March 18, 2011 by sorinm Link to comment
cristics Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Pai e SynPower asta simplu, mai e mxl,xl si nu mai stiu care.. poate de aici diferenta de pret. M-am referit doar la synpowerul simplu. Link to comment
sorinm Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 (edited) Eu la urmatorul schimb o sa incerc GM DEXOS 2, sunt tare curios cum e. Il gasesc si mai repede decat Valvoline. Pai si 35 ron/l nu ti se pare un pret ok ? vrei sa platesti mai mult ? E pret de distribuitor, e un pret decent. La motoreta un ulei de grupa V (esteri) e 55/60 ron, 35 ron pentru un fullsyntetic (grupa III) e mai mult decat bine. Alt exemplu, ulei de grupa III la moto, Bardahl XTC C60 pe care l-am folosit la 2 schimburi, direct importat din Italia, 35 RON/L. De ce sa fie mai scump 1L de ulei de masina decat unul de moto? Edited March 18, 2011 by sorinm Link to comment
korydon Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 face si spuma. Ulei prost, si eu sunt patit. Un ulei bun nu face spume. Link to comment
sorinm Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 V-ati indoctrinat )) Orice ulei face o pelicula de spuma la temp foarte mici si drumuri relativ scurte. Link to comment
calinjack Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 "Negreala e perfect normala, sa iti faci probleme cand e prea curat." Asta spuneam si eu. Link to comment
argon Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 (edited) Asta e adevarul , ala e unul din rolurile uleiului, sa curete motorul de mizeria ce se formeaza in timpul functionarii. Daca uleiul e curat, mizeria ramane in motor. Eu la urmatorul schimb o sa incerc GM DEXOS 2, sunt tare curios cum e. Nu e bun, nici sa-l dregi cu sare, tot gusta rau, si am impresia ca e si toxic, dar masina nu comenteaza, il am de vreo 5000 de km, motorul suna bine, fara spume chiar cu drumuri scurte. Cum e in rest se vede in ani de zile, cat si cum duce motorul, nu-ti dai seama de la un schimb. Edited March 19, 2011 by argon Link to comment
Tommy Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 (edited) Stie careva vreun ulei de ala care nu spala mizeria? De ala care ramane curat si dupa 15 mii. Ca eu m-am saturat de cand aud teoria asta cu uleiul bun care se innegreste, si spun asta in context general asa cum se face aici referire, adica in orice motor l-ai pune. Edited March 19, 2011 by Tommy Link to comment
calinjack Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Da,dar e de calitate inferioara si nu-i recomandat pt matiz,cel mult pt. multicar Link to comment
argon Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Erau niste cetateni pe la CNEL/jurnal de bord care atunci cand au desfacut capacul de la culbutori au adunat cu spaclu jegul, si eu am facut la fel de altfel la Matiz cand l-am luat, mersese cu Aral, primul schimb cu ulei ieftin Daewoo 10w30 s-a facut negru in 10 km de zici ca avea 10.000, la urmatoarele schimburi cu Castrol si acum GM, s-a inegrit normal, dupa cateva mii. Link to comment
Tommy Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 (edited) Daca aveai matizul de nou si ii stiai istoricul era alta poveste. La fel cetatenii de care spui. Matizul innegreste orice ulei i-ai pune in in 2 mii de km, de nou. Iti spun ca stiu la matizul maicamii luat de nou. La fel la cielo dupa 4 mii de km, iarasi vorbesc in cunostinta de cauza ca am avut de nou, orice ii puneam se innegrea desi motorul era bec. La coyota care se apropie dublu de km la care am vandut cielo, am cu ea 78 de mii, nu se innegreste uleiul, daca vrei ies si fac poza, am exact 10mii cu el acum, e tot mobil 1 5w-30, ceea ce bagam si in cielo. La fel, am vazut ulei Aral scos din bmw 320i la mult peste 10 mii de km care arata excelent, acelasi ulei bagat in cielo se murdarea imediat. Deci concluzia ca uleiul care se innegreste e bun e falsa. Uleiul se innegreste mai repede sau mai tarziu functie de motor. Edited March 19, 2011 by Tommy Link to comment
calinjack Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 "mersese cu Aral," Ce vrei sa spui cu asta? Link to comment
argon Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 (edited) Uleiul ce l-a avut inainte mai multe schimburi, nustiu cate, a fost Aral. Si da, uleiul se inegreste mai mult sau mai putin functie de masina, Matizul are un motor de generatie veche si de aia se inegreste mai repede ca la altele uleiul, si toba e cu funingine, s-a mai discutat acum cateva pagini exact treaba asta, dar la masinile la care se inegreste repede, nu e rau ca se inegreste, e bine pentru motor. Motorul Toyotei tale e din alt film fata de Matiz, iti dai seama ca aici discutam din perpectiva Matizului, unde pot sa mai fie unii care vad ca uleiul s-a inegrit, si cred ca e rau, nu e asa, inseamna ca-si face treaba. Edited March 19, 2011 by argon Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now