Moshu Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Dragi forumisti, am un Cielo STD AC/LPG, 2k la bord. La revizia de 1k, am observat ca scapa lichid de racire pe la garnitura de chiuloasa. Cei da la garantie mi-au propus sa schimbe garnitura cu una de Opel, gratuit, ca sa nu mai fie probleme. Intr-adevar nu am mai observat scurgeri de lichid in schimb in vasul de expansiune pluteste o pelicula de ulei deasupra lichidului. M-am dus din nou la ei dar mi-au zis ca asa e normal. Inca un amanunt: nu se vede spuma pe joja de ulei. Ce ma sfatuiti? PS Daca mai exista undeva subiectul asta, rog moderatorii sa faca ce cred de cuviinta, dar as vrea si eu un raspuns. Am dat search dar n-am gasit rezolvare la problema mea. Multumesc. Link to comment
tolin Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Sa spele circuitul de racire si sa-ti schimbe solutia de antigel. Asa poti controla si daca mai apare ulei in lichid. Vina este a producatorului care a pus o garnitura necorespunzatoare, daca numai asta-i cauza. Link to comment
lauamd Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Cred ca s-a mai discutat pe undeva dar : Verifica daca ai ulei in baie. Incearca sa scoti uleiul cu o seringa si vezi daca mai apare. Daca da mergi la service. Pe joja uleiul trebuie sa nu prezinte spuma. Poti incerca sa schimbi uleiul daca cumva a fost contaminat cu apa si sa observi rezultatul. Cert este ca in baie nu trebuie sa ai apa si in apa sa nu ai ulei. "> Link to comment
tiberiuenache Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Pai daca nu=ti apare spuma pe joja de ulei sau macar ulei ushor laptos dupa ce mergi cu ea ceva mai mult...inseamna ca probabil cand au schimbat garnitura a intrat si un pic de ulei pe conductele de racire...asa se poate explica pata aceea...insa NU este ceva Normal...si trebie sa fi cu ochii in patru si sa verifici mai mereu in urmatoarele zile cum e uleiul...si chiar si antigelul... PS:Incearca sa elimini pelicula turnand antigel+apa in vasul de expansiune pana da pe afara uleiul ala, apoi mai scoti din antigel (cu o carpitza) pana revine la nivel (sa nu fie full)...si continui sa urmaresti antigell si uleiul! Link to comment
Dj_Dark Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 mai mult ca sigur garnitura nu a fost montata bine...daca circuitul de apa are legatura pe undeva cu cel de ulei sau spuma in vasul de expansiune, apa murdara, garnitura de chiulasa este "arsa" sau montaj incorect...nu mi se pare deloc normal...in prealabil spala circuitul de apa cum a mai zis cineva, poate a scapat ulei la montaj doar... Si inca o intrebare si de la mine referitor la pierderile de apa pe la garnitura de chiulasa in exterior...se intampla des? intreb deoarece in majoritatea problemelor cu garnitura de chiulasa arsa apa nu iese in exterior ci ori intra in vre-un cilindru cu motorul oprit (si ingheata iarna faza patita) sau la turatie fierbe in vasul de expansiune, se coloreaza urat, ori contamineaza uleiul sau invers (ulei in vasul de expansiune) dar de iesit in afara motorului n-am auzit pana acum... intreb fiindca de-abia mi-am schimbat pompa de apa si s-ar putea sa pierd pe la chiulasa (exact deasupra ambreiajului...stie cineva care e cauza? Link to comment
Moshu Posted February 20, 2006 Author Share Posted February 20, 2006 (edited) La service mi-au spus ca de la montaj a mai curs ceva mehlem in circuitul de apa cand au spalat chiuloasa. Nu se mai vede nici o scurgere la exterior. Inainte de a schimba garnitura, se vedeau cateva dare albastre (cursese lichid si la evaporare pe blocul motor a ramas numai culoarea antigelului). Acum la exterior totul e curat. Dar asa cum v-am spus, uleiul pe joja, cu motorul cald, e perfect curat si fara spuma. Am sa incerc varianta cu seringa, poate reusesc sa scot pelicula aia, si sa urmaresc in continuare daca mai apare. Dar intrebarea mea ar fi ce mai trebuie sa verific ca sa mi se confirme/infirme ca e de la garnitura? A, si inca ceva. Atunci vedeam ca pierd lichid (in vas). Acum nu mi se mai pare, dar cum sa verific nivelul? Cand ma uit la el are un nivel mediu sa zicem, daca scot busonul, se depresurizeaza si creste nivelul la maxim. Edited February 20, 2006 by Moshu Link to comment
sorin77 Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 -e normal sa creasca nivelul apei daca motorul era cald si tu desfaci busonul la vasul de expansiune. Nu mai fa chestia asta ca te poti accidenta.Asteapta sa se mai raceasca motorul inainte de a verifica. -daca e doar o pelicula transparenta de ulei la suprafata apei, foarte foarte subtire, dar totusi vizibila, nu e nici o problema ! -daca distingi sunt pete de ulei -negre, sau oricum ulei intr-o cantitate mai mare, abia atunci sa iti faci griji. Pana vezi cum se comporta masina in urmatorii 10 mii km trebuie sa o urmaresti constant. - O spalare a instalatiei de racire ar fi binevenita Link to comment
Moshu Posted February 21, 2006 Author Share Posted February 21, 2006 Da, cred ca m-ai linistit. Este o pelicula de ulei subtire la suprafata, care nu si-a schimbat aspectul in timp. Oricum, o sa o tin sub observatie si la cel mai mic dubiu, merg cu ea la reprezentanta. Merci pentru sfaturi. Link to comment
ZLI Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 schimba lichidul de racire - s-ar putea ca partile din cauciuc din instalatie sa nu reziste asa bine la compusii care au contaminat lichidul de racire. in plus ti se depun pe vasul de expansiune si se curata destul de greu mecanicii astia e ca si cum te-ai duce la medic cu borsu' pe gura si iti spun ca e normal n-are ce cauta acolo decat lichid de racire eu, daca eram mecanicul ala, schimbam lichidu' + spalam instalatia, puneam unu' nou, si dupa aia deschideam gura... + mii de scuze. macelarii lu papura Link to comment
Moshu Posted May 15, 2006 Author Share Posted May 15, 2006 (edited) Am revenit. Am luat seama la sfaturile voastre, m-am dus la ei, am schimbat lichidul de racire, i-am pus sa spele instalatia etc. Am plecat cat se poate de multumit. Dupa cateva zile de mers la job, vine weekendul si plec la Buzau. 150 km. Ajung cu bine, verific prin borcan (fara sa scot busonul) nivelul, e bun. Sunt multumit. Cand sa plec duminica seara, ma mai uit o data si scot si busonul: stupoare, un strat de aprox. 1 cm de ulei NEGRU la culoare (cel de pe joja e ca mierea de albine), sa mi se faca rau. Nu inteleg fenomenul, mai ales ca nu pare ca papa ulei pe undeva. Sa fie de la circuitul de gaz? Dar de ce asa negru si foarte gros, ca pacura? Am plecat asa, am ajuns inapoi cu bine, dar la vreo 10 km de casa mi s-a aprins check engine. Si asa a ramas pana azi. I-am dat seara o cheie si s-a stins instantaneu. Am fost la service si mi-au zis ca e garnitura de chiuloasa. Ar fi a treia schimbata. Astept pareri. Dar nu de genul "fa-i si tu o agheazma" Deja ma simt DEZAMAGIT de daewoo... Sincer. Am dat totusi 8000 € in ideea ca n-o sa am nevoie sa-i deschid capota macar vreo 3 ani Later Am avut 5 masini in afara de asta pana acum. Toate SH. Daca adun orele de service de la toate nu ajung la cele pe care le-am facut cu Cielo in 5 luni. Edited May 15, 2006 by Moshu Link to comment
ovi_jer Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 Si la celelalte 2 schimbate au gasit problema?Sau le-au schimbat asa? Link to comment
Moshu Posted May 15, 2006 Author Share Posted May 15, 2006 Prima a fost ca pierdea lichid de racire pe la garnitura. Au pus-a pe asta de Opel (a doua). Si a mers bine pana cand... Link to comment
ovi_jer Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 Sa nu fie probleme cu chiulasa.Pune-i sa verifice daca tot se demonteaza. Link to comment
Moshu Posted May 15, 2006 Author Share Posted May 15, 2006 Ok. Am sa-i pun. Maine la 8 trebuie sa fiu cu ea la service. Am sa-ti zic ce am facut. Link to comment
andreib Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 Sa verifice chiulasa, ca doua garnituri schimbate ridica un mare semn de intrebare. Poate este usor ovalizata, de aceea se distrug garniturile. In cazul ca este ovalizata nu cred ca are sens rectificare avand in vedere ca masina este in garantie ce=>una noua . Link to comment
Moshu Posted May 16, 2006 Author Share Posted May 16, 2006 Da, m-am gandit si eu la asta. Multumesc de sfaturi. Deseara va zic ce am facut. Link to comment
Moshu Posted May 16, 2006 Author Share Posted May 16, 2006 Am promis ca revin. Deci s-a dus Cielofan cu ea la doctor. Au stat pana s-a mai racit motorul, au demontat ce trebuia, au pus garnitura Daewoo de data asta, au spalat instalatia de racire, au pus lichid proaspat si momentan arata bine in borcan. Au bagat lera, au spus ca nu-i ovalizata (chiuloasa). Ramane ca dupa o sptamana doua sa vad ce se intampla, si daca iar apare ulei sa cheme comisie de la Craiova. Inseamna ca e un defect de turnare undeva, ceea ce va implica schimbarea blocului sau chiuloasei. Sper sa nu ajung aici... Link to comment
AdiD Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 Am patit la fel! Sambata am scos masina din service (segmentare, semeringuri supape si inlocuit distributia) si duminica aveam pelicula de ulei in vasul de expansiune! L-am curatat frumusel si luni dimineata la service - au spus ca a mai fost mizerie pe circuit. Bun, dimineata dupa ce plec (marti), la o prima oprire (motor oprit) aud ceva bolborosind! - la a doua oprire la aprox. 5 min. a inceput sa-mi iasa abur de sub capota! - ma dau jos si ma uit in vas - NEGRU! Am plecat imediat la service unde a trebuit sa inlocuiesc garnitura de chiuloasa (minte de mecanic - in prima faza tipu' vroia sa o mai stranga putin!) Dupa ce au inceput lucrarea am aflat ca de fapt garnitura provenea dintr-un set de garnituri pt. motor produse de un oarecare SRL-eu! Mi-au pus una originala Coreeana care nu semana deloc cu cea pusa initial. Cea romaneasca era mult mai dura, iar acele nervuri colorate de etansare (am inteles ca e silicon) de pe garnitura, la asta era o simpla vopsea aplicata intr-un strat subtire! Mai tarziu mi-au spus ca au mai patit la un Cielo o chestie de asta - dar la el curgea antigelul in exterior! Traiasca SRL-istii! "> Link to comment
Moshu Posted May 17, 2006 Author Share Posted May 17, 2006 Nu stiu ce sa zic. La a mea, prima era din fabrica. Nu stiu ce era, dar au dat'o jos si mi'au pus una de opel. Acum au dat'o jos si pe aia si au pus originala daewoo. Nu mai inteleg nimic, dar sper sa nu mai gasesc ulei in vas. Poate n'am fost foarte clar: in vas la mine, era ceva negru si vascos, precum pacura, cu grosime de strat de vreo 2 cm!!!! Nu-s eu chiar asa sensibil ca la o pata mica de ulei sa intru in panica... Link to comment
Matizel Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 Indraznesc sa fac o sugestie tampita: Vinde masina la un necunoscut Link to comment
Wolfman Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 Mda, mai bine te abtineai... Ti-ar conveni sa fii in locul cumparatorului unei astfel de masini??? Fiind in garantie problemele se vor rezolva, din pacate Moshu va trebui sa piarda niste timp... Link to comment
BogdanG Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 Si pe linga timp mai trebuie sa dea si spaga ca asa e la romani ) Link to comment
Moshu Posted May 17, 2006 Author Share Posted May 17, 2006 Hai sa va raspund pe rand. 1. Chestia cu vandutul am luat-o ca pe o gluma, nu-s eu asa sensibil >- 2. Timp am pierdut la greu, si o sa mai pierd. Mare noroc ca am service-ul langa mine, si pot da o fuga in timpul programului. Dar in general la chestii de durata l-am trimis pe Cielofan. 3. Spaga am dat tot timpul, dar pentru ca am vrut eu. Nu mi-a cerut nimeni nimic. Se pare insa ca spaga in cazuri de astea nu ajuta... Concluzie. O s-o fac bomboana. Va promit. Oricum motorul merge impecabil, e silentioasa, nu am greieri in masina, franeaza eficient, nu consuma etc. Dupa vreo 4 ani o vand, si ma inham la alta. Dar promit la toata lumea: nu imi voi lua masina mai jos de 15k €, va fi nemteasca sau japoneza. In nici un caz frantuzeasca. Pana una alta s-a reolvat. Lichidul e curat (cateva picaturi ramase pe peretii borcanului nu se pun). Sa vad dupa drumul de Costinesti cum o sa arate... Link to comment
Moshu Posted May 28, 2006 Author Share Posted May 28, 2006 Am promis ca va zic ce se intampla dupa Costinesti. Totul e ok. Chiar daca am fost "certat" de ovi_jer pe bune dreptate, ca trebuia sa ii pun sa spele mai bine circuitul de racire, sa dispara si alea cateva picaturi de ulei ce au mai ramas pentru aducere aminte Concluzia: acum e bien, mi-au pus garnitura originala, cealalta sigur avea ceva sau n-a fost montata corect sau... oi fi ars-o eu? Dar din spusele lui Cielofan nu avea aspect de garnitura arsa cand au dat-o jos... Link to comment
tolin Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 Cum s-o arzi tu, ai pus bricheta pe ea ? Doar daca apare o supraincalzire locala (defectiune in sistemul de racire) se arde dansa. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now