Jump to content

Indicator suplimentar - voltmetru


Recommended Posts

Eu am la bricheta 14V, in medie, cu xenoane si pozitii aprinse. (Masurat aseara de detector, tinut minte pana azi :) ) )

 

LE: am la plafoniera, nu la bricheta :) )

Link to comment

Xenoanele sunt pe lunga tot timpul la mine :) )

In fine, mai era si sistemul audio pornit. Daca apas dezaburirea (+oglinzi, implicit) devine 13.6V, daca imi amintesc bine. Asta e minumul pe care l-am vazut.

Link to comment

Las'ca masuram noi diseara in conditii "standard".

Ca veni vorba, contactul borna (cablu) - borna (baterie) e in regula. Sertizarea pare ca arata rezonabil, desi capetele vizibile ale sarmelor ce se vad la borna minus sunt innegrite (spre deosebire de cele de la plus care arata a... cupru).

 

Si pentru ca sunt mai multi "barosani" care opineaza pe aici, n-ar fi interesant sa mutam multe din chestiile de pe aici intr-un topic nou? De exemplu, daca tot exista o nota de specificitate Chevy in cateva posturi, ar putea fi creat unul in sectiunea respectiva cu probleme.

Link to comment

Buna idee sa masurati la intalnirea de diseara la cat mai multe masini tensiunea pe baterie cu toti consumatorii (nu uitati de proiectoare si lampi de ceata, pe langa faruri, dezaburire si ventilator pe 4), eu am ramas chiar surprins la masinile la care am masurat eu.

Link to comment

N-am apucat sa fac statistica. Chiar ma apucasem sa fac un tabel inainte sa plec de la slujba. Mi-am dat insa seama ca e pernicios. E intuneric si frig. Am mai masurat insa inca o data cu motorul cald si rezultatele au fost foarte asemanatoare.

Eu unul sunt convins ca o masina reala cu cel putin cativa ani si zeci de kilometri la bord si fara vreo intretinere specifica la instalatia electrica face la fel. Daca e bine sau rau, eventual cat de rau, asta este alta poveste.

Link to comment

Asaaa... revenim cu masuratori intrerupte de o curatare IAC ( http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15880).

12,63V cu motorul oprit

14,6xV cu motorul pornit, dar rece, indiferent de turatie

14,54V dupa aprinderea fazei scurte

14,39V dupa pornirea ventilatorului pe 4 si A/C

14,20V dupa pornirea dezaburiri lunetei

Pana aici totul OK. Au urmat curatarea IAC-ului si apoi reset ECM si Idle Learn. Prin urmare acum motorul e cald. Deci:

14,4xV cu motorul pornit la orice turatie

14,32V dupa aprinderea fazei scurte

14,10V dupa pornirea ventilatorului pe 4 si A/C

!!!13,xV (x<5, fluctuant) dupa pornirea dezaburiri lunetei!!!

Turatia scazuse simtitor, undeva pe la 750 rpm.

Concluzia este destul de evidenta (cel putin pentru mine):

Incarcarea e OK cu conditia ca turatia sa "stea" unde trebuie. Dar incarcarea e functie de turatie, daca aceasta din urma "cade" trage dupa ea si tensiunea.

Turatia de ralanti pare a nu se pastra (in conditiile efectuarii Idle Learn-ului "ca la carte" cu toti consumatorii mentionati in functiune) antrenand dupa ea tensiunea in instalatia electrica. Regimul este usor fluctuant pentru ca odata tensiunea coborata, curentul scade, sarcina scade si ea, turatia isi revine usurel, atunci tensiune acreste, curentul creste si o luam de la capat.

O sa incerc sa fac Idle Learn cu toti consumatorii astia porniti (desi Ovi zicea undeva-candva ca exista compensari in ECM pentru scaderea tensiunii) si sa vedem daca dracia de calculator va fi in stare sa mentina ralantiul.

 

Uitasem: cureaua era intinsa binisor, iar tensiunea la borba plus a alternatorului n-am masurat-o din lipsa de cunostinte despre unde e si cum sa ajung la ea :D

Edited by Abram Burel
Link to comment
... sa vedem daca dracia de calculator va fi in stare sa mentina ralantiul ...

Nu te baza pe asta. In conditiile schemei, ECM-ul nu mentine turatia din IAC. In cadrul procedurii de Idle Learn, ECM-ul cauta numarul de pasi pe care sa-i dea la IAC pentru care turatie motorului este apropiata, intr-o anumita toleranta, de turatia de ralanti in functie de temperatura motorului. Apoi, la Kalos, turatia se mentine prin variatia unghiului de avans de la aprindere. De aici, apar si micile variatii.

Link to comment

Pentru mine este clar : la kalos ecm-ul nu invata nimic la idle learn.

Este insensibil la consumatorii electrici,pcv infundat si alte cauze.

Singurul lucru pe care il compenseaza este AC-ul si asta din programarea standard a ecm-ului.

Link to comment

Eu am masurat la plafoniera (in fine, detectorul masoara) si minimul este vazut de mine e de 13.6 cu dezaburirea pornita. Restul, din cate am vazut, nu influenteaza asa de mult. (variaza in jur de 14-14.1V)

Link to comment

Cand am zis ca am facut Idle Lear cu consumatorii porniti probabil ca ma gandeam la ce va urma :) De fapt, doar A/C cu ventilatorul la 4.

Chestia cu compensatul este ciudata. Eu inteleg asa: in cele 10 secunde in care dai drumul la A/C in ciclul de Idle Learn, turatia va avea tendinta sa scada, iar ECM va incerca sa o readuca la valoare de dinainte. Se poate observa ca pornirea A/C se face la intamplare candva cand motorul este cald. Deci ECM doar sesizeaza ca se turatia scade si o da la loc (chestie care se... simte). Apoi opresti A/C si el va realiza ca e vorba de procedura, incepe sa-i vina mintea la cap si se straduieste sa tina minte ce se intampla.

Acum, daca dau drumul la mai multe chestii deodata, ECM n-are de unde sa stie ce anume se intampla. El va vedea doar variatia de turatie. Poate ca o vede si pe cea de tensiune, dar nu e relevant aici. Ideea e ca el va incerca sa compenseze scaderea de turatie. Si asta ma si intereseaza (cauza scaderii tensiunii, fiind de fapt caderea turatiei sub cei 850rpm.

Daca nu ma insel am mai zis asta undeva, dar ati spus ca nu e relevant. Si totusi, mie mi se pare o logica rezonabila :)

Cum spuneam, voi incerca maine si asa :D

Link to comment

@AB > fa Idle Learn asa cum a scris producatorul pentru ca el este singurul care cunoaste algoritmul din ECM la aceasta procedura. Pe parcursul ei se determina numarul de pasi necesari la IAC in anumite conditii de temperatura si se stocheaza in variabilele prestabilite. Procedura vrea sa stabilesca intai valorile pentru un ralanti fara consumatori, exact ca in conditiile de pornire la rece. Compensarile tensiunii de alimentare se fac la timpul de injectie si nu la cantitatea de aer ! Dupa ce motorul a ajuns la temperatura de regim, atunci se da drumul si la A/C. Asa este si corect sa-l folosesti. Ventilatia pentru dezghetare se foloseste tot dupa ce s-a incalzit motorul, ca altfel de unde caldura.

 

Sfatul meu: dupa pornirea motorului, nu folositi sarcini suplimentare pana cand turatia lui n-a coborat la <= 1000 rpm.

Poate eu sunt deformat, de moda veche, dar inainte de a opri motorul in parcarea de acasa, ultima pe ziua aceea, sting toti consumatorii. Poate si din acest motiv nu am avut probleme la pornirea la rece.

Si am mai invatat ceva: o baterie se supune unui ciclu de descarcare/incarcare inainte de intrarea in sezonul rece !

Link to comment

Zau ca astea nu mai au legatura cu topicul, dar daca ovi zice ca da, asta e!

Eu n-am zis sa faca cineva ca mine, dar sunt si eu curios sa-mi spuna cei cu 1.4/16V ce se intampla cu turatia de ralanti cand cupleaza consumatorii indicati (faruri, A/C ventilator pe 4 si dezaburire luneta): revine la 850 sau scade si ramane acolo?

Oricum, tot ce am scris mai 'nainte are legatura strict cu turatia si nu cu tensiunea. S-ar putea sa mai scada putin turatia si din cauza ca scade tensiunea, dar eu zic ca in principal scade datorita sarcinii suplimentare.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...