Claus_28 Posted February 25, 2006 Author Share Posted February 25, 2006 Pentru a afisa pe un pe un display color am nevoie de mult mai multa memorie ( deci schimbarea microcontrolerului pe care-l folosesc , deci un pret pe masura ) Problema cea mai mare e , de unde cumpar conectorii ? Sunt convis ca nimeni nu-i aduce in tara ca si componente si chiar daca i-ar aduce ar cere mai mult decat costa LCD-ul !! Link to comment
tolin Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 Eu ma intreb: de ce au ales unii solutia asta la un pret comparabil? Poate iti este de ajutor. Nu ma refer la estetica, ceva mai oribil n-am vazut. http://www.scangauge.com/ Link to comment
Claus_28 Posted February 26, 2006 Author Share Posted February 26, 2006 (edited) Nu prea am inteles ce-ai vrut sa-mi spui cu link-ul respectiv. Crezi ca tipul acela de display este ok sau ... ? Afisarea pe LCD-uri cu generator de caractere este mult mai simpla decat pe cele grafice. Nu vad cu ce m-ar putea ajuta. Cam asa arata cu primul afisaj (1x16) pe care l-am folosit. Edited February 26, 2006 by tolin_afc Link to comment
Abram Burel Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 "Micimea" si "indescifrabilitatea" lui 3310 vine de regula din incrancenarea cu care proiectantul incearca sa stoarca cele 6 linii din afisajul de 48 pixeli inaltime. E drept ca in cazul asta generatorul de caractere e mai mic, dar "inghesuiala" de pe afisaj e cel putin deranjanta pentru un sofer care nu prea are mult timp sa descifreze puchinoseniile alea. Solutia ar fi afisarea cu caractere mai mari, pe mai putine linii (chiar daca asta ar putea insemna renuntarea la afisarea... secundelor de la ceas). Ma gandesc ca, pentru a impaca si capra si varza, ar trebui sa existe un mod de afisare "sofer" mare, vizibil cu marimile de interes real in trafic si unul "statistician" oricat de mic cu ce vrea muschiul fiecaruia. E drept ca mai sunt si alte afisaje cu I2C, o "conectica" accesibila si rezolutie/marime mai buna. Afisajele 2/4x16/20 sunt folosite de pasionati pentru astfel de lucru (vezi chiar pe forum: Zerro), dar sunt mai scumpe, ma rog au unele avantaje, dar si dezavantaje (de exemplu sunt destul de... mari, deci relativ greu de amplasat - Zerro nu a reusit sa "incutieze" inca bunatate de turometru). Multi sunt tentati de afisajele grafice, desi sunt mai greu de "manipulat". Interesant este ca ajung sa le foloseasca pentru a afisa doar... caractere. Ah, era sa uit: Lao si daca am prins ideea ce trebuia sa fac dupa parerea ta? Link to comment
tolin Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 Gasesti undeva in postul meu cuvantul display ? Cand m-am referit la solutie si am dat link-ul respectiv m-am referit la functiile dispozitivului, la gama larga de aplicabilitate, independenta de vehiculului si modul de achizitie a unor date certe, fara etalonari sau coeficienti de corectie. Iar remarca a fost o sugestie si nu un repros. Link to comment
Claus_28 Posted February 26, 2006 Author Share Posted February 26, 2006 (edited) @Abram Burel > In toate pozele afisarea se facea cu 5x8 pixel / caracter. Pot sa fac afisare si cu 10x16 , dar asta insemna afisarea doar a 3 din 6 linii deci informatie mai putina . Se poate face si combinatii de fonturi , de ex. doua linii cu fonturi mari si si doua cu mici pot sa-l personalizez ( forma si tip de informatie / pag ) dupa cum vrea fiecare . Nici unul din cele doua nu au BUS I2C Nu mai cita complet si inutil postarile anterioare ! Edited February 26, 2006 by tolin_afc Link to comment
mr_ Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 Chestia cu GPL e fezabila? Nu neaparat consum, ci macar pozitia motorasului pas cu pas, si poate temperatura citita de senzorul de pe vaporizator? Link to comment
Claus_28 Posted February 26, 2006 Author Share Posted February 26, 2006 (edited) ... Da, se poate citi pozitia unui steper. Edited February 26, 2006 by tolin_afc Link to comment
mr_ Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 @Claus Super Vreau si eu! Nu cred ca mai ofera cineva optiunea asta Link to comment
Lucian79 Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 E vreo problema cu citirea informatiilor pe timp de zi sau ele se pot distinge usor ? Link to comment
ovi_jer Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 1. De ce crezi ca benzina ajunsa in rampa injectoarelor are atatea grade ca si temperatura exterioara ? Nu e mare lucru sa introduc si senzorul de temp externa in calcule dar dar aici nu cred ca este cazul. 2. La ce te referi cand spui "atita timp cat sonda litrometrica este inexacta" ?? La ce vezi tu pe bord ?? Daca e asa ai dreptate e greu sa vezi exact cati litri ai aruncand o privire la ceasul de banzina. Range-ul de 7volti al litometrului este citit si convertit pe 8 biti ,deci cu o rezolutie de 200ml. Cam "inexact" nu ? 3. Nu stiu cantitatea de benzina /dechidere in mod direct , valoarea luata la un anumit timp de deschidere o inmultesc cu o constanta de calibrare. 1.Eu nu cred, din pacate stiu.Daca nu e luata in calcul temperatura temperatura exterioara si si coeficientul g/ml datele sant eronate(ca sa nu zic false). 2.Am spus sonda litrometrica nu indicatorul de bord.Rezolutia ta de 200ml este in realitate de 4-5l.Range-ul de 7 V nu este liniar si este orientativ la fel ca si computerul de bord. 3.Trebuia sa mentionezi de la inceput ca nu stii cantitatea de benzina data de un injector pe o deschidere. Aici nu este un topic de vanzari sau publicitate asadar nu se fac comenzi sau se discuta preturi. Orice mentionare despre asa ceva va duce la stergerea postului si sanctionarea ca atare. Link to comment
VIPER Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 Ma bag si io in seama, total fiind pe langa ceea ce se cheama mecanica si mai ales electronica auto: daca era asa usor sa se faca un BC, cred eu ca ideea venea mai de demult si era de multa vreme pe piata... Acuma daca cineva se simte lezat, asta e, e o parere de neofit. Link to comment
tyranus Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 (edited) Felicitari colegului Claus pt. realizarea sa si-i doresc sa se bucure cat mai mult de ea . Modul sau de abordare este mai pregmatic decat cel ales de mine. Intr-adevar e mai usor sa prelucrezi niste semnale exterioare decat sa intri in intimitatea ECM-ului. Niciuna dintreabordari nu poate fi considerata o solutie universala, la abordarea facuta de mine trebuia cunoscut protocolul, la abordare colegului Claus tb cunoscuta constanta de debit a fiecarui tip de injector folosit. Aceasta inseamna ca pt fiecare tip de masina trebuie "ars" PIC-ul intr-un mod personalizat. Ii doresc succes mai departe! Edited February 27, 2006 by tyranus Link to comment
Abram Burel Posted February 28, 2006 Share Posted February 28, 2006 @ VIPER Nu e vorba de complexitate sau simplitate ci de politica producatorului in ceea ce priveste dotarile. Cu putin timp in urma BC era considerat un accesoriu de... lux (?!). Acum este si pe... Logan. @ Claus Chiar asa, daca nu e "secret profesional", cum ai facut etalonarea pe consum instantaneu? Link to comment
mishu18 Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 Eu nu am absolut nici o legatura cu electronica, dar imi plce ce vad si vreau si eu asa ceva numa ca mi se pare ca e prea mic ecranelul ala pe care se vad informatiile. Nu se pot da jos vechiul indicatoar de benzina si pus in locul lui un ecranel mai mare? Intreb si eu ca un simplu amator. Pe mine unu nu m-ar deranja daca ar fi mai scump, macar s-ar vedea mai bine. Link to comment
pesteimputit Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 http://www.allgsm.ro/eshop/product_info.ph...roducts_id=2507 daca poti folosi displayul ala da un pm Link to comment
organizatie Posted March 7, 2006 Share Posted March 7, 2006 da si tu te rog un nr de tel ma intereseaza si pe mine si poate te pot ajuta, ma descurc destul de bine la electronica Link to comment
tyranus Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 1.Rezolvat asa numita "neliniaritate" a sondei litrometrice 2.Rezolvat problema determinarii corecte a consumului In curand un filmulet cu "scula" montata pe masina mea Link to comment
tyranus Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 Cum le-ai rezolvat? > Solutia nu mai e free ! Link to comment
ovi_jer Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 La punctul 1 ai rezolvat numai daca ai masurat fiecare litru in parte si valoarea sondei pe fiecare litru in plus sau minus. La 2 ma indoiesc ca ai pus pompa de benzina si inejctoare noi pentru o masuratoare pe banc de lucru. Greu de crezut mai ales daca e de vanzare. Link to comment
tyranus Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 (edited) Nu intru in polemici cu tine si nici cu altcineva. Solutia tehnica de rezolvare a "problemelor" ma priveste personal. Si am o rugaminte: Nu te supraestima in raport cu altii. sau Nu-i subestima pe altii in raport cu tine. Alegi versiunea care iti place. Un pic off-topic ...dar... asta e situatia. Edited March 11, 2006 by tyranus Link to comment
ovi_jer Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 Nici nu ai cum.Dar e necesar sa stie lumea ca nu tot ce zboara se mananca cum au mai zburat si zvonurile ca MyALDL v2.3 afiseasa coduri de eroare si face exact ce face si scan 100. Link to comment
Tommy Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 Maistre tyranus, nu ma pricep la tehnica, dar miros un vanzator bun. Am vaga intuitie ca nu esti. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now