ovidiuc Posted April 8, 2004 Share Posted April 8, 2004 sprite, merci tare subturat! am facut cu verde turatia unde ar fi ideala schimbarea.. eu trag a 3 la 40, a patra la 60 shi a 5 la 90, asta daca nu ma grabesc. nevasta'mea are crnet de o sapt., merge un pic mai turat (logic.. ), shi culmea, de unde inainte la 235 km se aprindea becu' shi bagam benzina de 500mii, ieri s'a aprins shi am bagat la 269km.. (de la alimentarea anterioara a condus numai ea..) asta ne dovedeshte clar un lucru (e aceeashi mashina shi aceeashi benzina-OMV): mai turat e mai ushor ptr motor, trage mai bine, cu un consum mai mic. aducetzi'va'tzi aminte ca turatia de cuplu maxim e la 4600rpm..acolo ar trebui schimbat pentru un consum minim.. vorbim diseara! Strumf atunci am si eu o intrebare:conform graficului intreapta 5 consumul cel mai mic ar fi undeva la 110 km/h.Atunci de ce in cartea tehnica consumul ideal e la 90 km/h?(lucru chiar verificat).Nu cumva a schimba la 4500 rot/min e putin cam fortat?Eu cinstit acum schimb,cf graficului si vitezometrului cam la 3000-3500 rot/min si vreu sa va spun ca la ultimele consumuri estimate de mine(la ochiometru e drept dar cat poate sa fie eroarea)nu am depasit 6.5 l/% exclusiv in Bucuresti.Alte pareri,opinii? Link to comment
strumfuadi Posted April 8, 2004 Share Posted April 8, 2004 dragilor! de unde venitzi cu consumuri d'astea ozenistice?? unde naiba atzi mai vazut voi ca un producator sa dea un consum mai mare (8,4 in orash) decat cel real?? poate cu 0,1-0,2, pentru a fi acoperitor (in caz de super-cinste..) dar nu cu 2 litri fratilor.. consumurile astea sund din fratzii grimm, nu alta.. Link to comment
NFS Posted April 8, 2004 Author Share Posted April 8, 2004 Uitindu-ma la tabelul tau am observat o chestie in ceea ce ma priveste... cu cit creste viteza, cu atit schimb la o turatie mai mare! Adica: schimb 1 > 2 pe la 10-15 kmh (rezulta ~2500rpm) 2 > 3 pe la 30-35 kmh (~3500 rpm) 3 > 4 pe la 55-60 kmh (~4000rpm) 4 > 5 pe la 80-90 kmh (~4500rpm) La rapoartele astea, scot un condum destul de bun,zic eu... N-as duce-o intr-a-ntaia pina la 24 kmh !!! Mi se pare ca se chinuie prea tare... mi-amintesc ca instructorul imi spunea ca viteza 1 e doar ca sa pornesti de pe loc. Si , ca tot veni vorba, la ultimul calcul (acum vreo 2 sapt) am scos in oras un consum de 6.47% iar pe afara 5,45% !!! Ozeneu, nu alta! Link to comment
sprite Posted April 8, 2004 Share Posted April 8, 2004 sprite, merci tare subturat! ...eu zic ca nu. De fapt, cum merg eu nu se incadreaza asa bine cu tabelul... Doar "seamana" un pic... uite despre ce e vorba: tr. 1 = 0 - 15 tr. 2 = 15 - 30 tr. 3 = 30 - 50 tr. 4 = 50 - 75 tr. 5 = 75 - ### ...astea ar fi turatiile (minime) intre care folosesc de obicei respectivele trepte de viteza. Se mai adauga, cand e cazul, de la 1 la 10kmh... in functie de trafic... Eu am picior mic, mai! Link to comment
ovidiuc Posted April 8, 2004 Share Posted April 8, 2004 Strumf nu cred ca sunt singurul cu acest consum.Intradevar mi-a consumat si 8.5 dar asta iarna.Eu cred ca 8.5 nu este consum real,pentru ca la dimensiunea si gabaritul masini un asemenea consum,sincer mi se pare enorm.Eu asta iarna puneam benzine de 400.000 lei pe saptamana si parcurgeam cam 220 km numai in oras.Si am precizat este ochiometric ,dar cu cat ma pot insela?Hai 1l/100 km dar tot nu ajung la 8.5 l/100 Link to comment
iuzar Posted April 8, 2004 Share Posted April 8, 2004 Vedeti voi, dragii mosului, d-aia e mai sanatoasa o salupa cu motor de 1800 si cu cutie automata care schimba vitezele cand stie ea si la care, daca vrei sa-i dai forja apesi butonul de pOwer si se duuuccccceeeeeeee Link to comment
strumfuadi Posted April 8, 2004 Share Posted April 8, 2004 mah..e motor mic, saraku... de ex, la 4500 cu MTZ am 110km/h cu reno, la 4500 am 160.. Link to comment
sprite Posted April 8, 2004 Share Posted April 8, 2004 @ NFS: ...zi-mi si mie, te rog, ce treapta de viteza alegi daca trebuie sa mergi constant cu 70kmh? Pura curiozitate... Mi se pare mic consumul tau... mie nu mi-a reusit decat in toiu' verii! Link to comment
sprite Posted April 8, 2004 Share Posted April 8, 2004 pliz, vreau sa aud io din "gura lui"! Nu te superi, sper! @NFS: Intrebarea ramane... Link to comment
NFS Posted April 8, 2004 Author Share Posted April 8, 2004 @ NFS:...zi-mi si mie, te rog, ce treapta de viteza alegi daca trebuie sa mergi constant cu 70kmh? Pura curiozitate... Mi se pare mic consumul tau... mie nu mi-a reusit decat in toiu' verii! 70 constant... merg cu a 4-a ! Sincer si mie mi se pare foarte mic, dar asta a iesit, ce sa-i fac... eu in oras merg destul de blind, accelerez constant, scot din viteza cind ma apropii de semafor rosu, nu plec in forja decat daca e neaparat sau daca ma enerveaza vreunul... Link to comment
sprite Posted April 8, 2004 Share Posted April 8, 2004 Aha! Mersi! Eu - cu a V -a! (repet - constant!). De aici diferenta de consum oare? De ce am impresia ca o sa spuneti toti - DA -? Link to comment
NFS Posted April 8, 2004 Author Share Posted April 8, 2004 Hmmm... mie si la 80 mi se pare prea putin ca sa bag a 5-a ! Daca am loc sa sprintez schimb mai tirziu... daca merge toata coloana cu 80 constant, n-am ce face... bag si eu a 5-a ca s-o mai crutz! Link to comment
mongoose Posted April 15, 2004 Share Posted April 15, 2004 Sal, Banuiesc ca datele de mai jos sunt pentru Matiz. Ai ceva asemanator pentru Espero de 1.8? As fi curios. Dupa o http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15613&view=findpost&p=450382][url=http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15613&view=findpost&p=450382]cautare[/url]'> asidua pe internet... Maximum Gear Speeds and RPM. 1st Gear.-----38 KMH / 6700RPM. 2nd Gear.-----66 KMH / 6700RPM. => 50 KMH = 5000 RPM 3rd Gear.-----122 KMH / 6700RPM. => 50 KMH = 2750 RPM 4th Gear.-----137 KMH / 6250RPM. => 50 KMH = 2280 RPM 5th Gear.-----135 KMH / 5020RPM. Ce e dupa sagetutze, am calculat eu, Sper sa nu ma fi inselat. Am totusi o nelamurire ... unde e viteza aia maxima , 144kmh ?!?! Link to comment
NFS Posted April 15, 2004 Author Share Posted April 15, 2004 ...Banuiesc ca datele de mai jos sunt pentru Matiz... Banuiesti bine! Pentru Espero n-am... dar la ce-ti trebuie... parca ca voi aveti turometru! Link to comment
mongoose Posted April 15, 2004 Share Posted April 15, 2004 Sunt curios din cale-afara care sunt turele normale pentru motorul asta. Deci ce inseamna subturat, ce inseamna normal, etc. Eu spre exemplu in general schimb la 3000 de ture. Sunt curios daca dupa tabele e mai sus sau mai jos de recomandare. ...Banuiesc ca datele de mai jos sunt pentru Matiz... Banuiesti bine! Pentru Espero n-am... dar la ce-ti trebuie... parca ca voi aveti turometru! Link to comment
iuzar Posted April 15, 2004 Share Posted April 15, 2004 Esti pe aproape, mongoose! eu am cutie automata la salupa si imi schimba pe la 2700 rpm, stie ea de ce, iar daca apas butonul de p0wer se duce la 4500... Link to comment
NFS Posted April 15, 2004 Author Share Posted April 15, 2004 Pai daca vrei sa vezi care e recomandarea...atunci te uiti degeaba la tabelul meu... vezi ca a pus cineva un tabel in excel cu turatiile in diferite trepte, in functie de viteza. Din tabelul meu vezi doar cit poti sa prinzi maxim intr-o anumita treapta, tinind cont ca turatia maxima a motorului e 6700 rpm. Anyway, pt tine e doar informativ, pt ca si tabelul respectiv (ala in excel) se refera tot la motorul de Matiz. Link to comment
VAXXi Posted April 15, 2004 Share Posted April 15, 2004 Mongoose, rapoartele cutiei de viteze sunt date în manualul utilizatorului. Cât despre turaţia de schimbare: cazul ideal este să mergi permanent în zona de turaţie unde motorul are cuplul maxim. La noi cu 1.8, cuplul este pe la 2700 rpm (la 1.5 mi se pare ca e niţel mai sus, pe la 3000 şi un pic). Scopul în viaţă este să schimbi în treaptă superioară aşa încât căderea în turaţie după schimbare să te lase foarte aproape de (sau chiar la) punctul asta de cuplu maxim - adică la 2700 rpm. Eu schimb pe la 3000-3500 rpm în mers normal, iar când e nevoie de puţin avânt, 4000-5000 rpm. Nu prea are rost să sari de 4500-4700, pentru că acolo curba de cuplu scade brusc, deci pierzi demarajul şi turezi inutil motorul. Link to comment
mongoose Posted April 15, 2004 Share Posted April 15, 2004 Deci schimbat in jur de 3000 e ok se pare. Mai am o intrebare. In trafic de obicei ajung pe la treapta a treia in 2000-2200 de ture. si merg pe la 60 km/h. Cand ajung aproape de 2800 de ture (acolo e cuplu maxim apropos) ar fi o idee buna sa schimb in a patra sau sa o tin turata pana la urmatorul stop (care evident nu e departe)? E super stresant sa fac dute vino din a III-a in a IV-a treapta si inapoi dar ma gandeam ca mergand constant la 2800 streseaza motorul. Voi ce ziceti? (Sunt cam maniac cu chestiile astea se vede ca mi-am luat-o de curand. Probabil ca in vreo juma de an nu mai conteaza si ii dau talpa unde o prind ) Link to comment
VAXXi Posted April 15, 2004 Share Posted April 15, 2004 Ţine-o într-a treia. Mai mult suferă motorul şi cutia schimbând înapoi la 2000 rpm, şi iar până la 3000 rpm, decât dacă-l ţii turat. Şi-aşa e mai comod să-l ţii turat în oraş, ai în permanenţă "zvâcul" necesar pentru manevre. Link to comment
FLEX Posted April 15, 2004 Share Posted April 15, 2004 E super stresant sa fac dute vino din a III-a in a IV-a treapta si inapoi dar ma gandeam ca mergand constant la 2800 streseaza motorul. Boierule, ia sa-ti fi luat matale Matiz, sa vezi la ala gimnastica 2>3>4<2>3>4>5...<3...>4! si asta pe kilometri intregi ... practic eu iau mina de pe schimbator doar la drum drept si plat ... in rest mestec la mamaliga in draci! Link to comment
VAXXi Posted April 15, 2004 Share Posted April 15, 2004 Mongoose şi ceilalţi, am mutat mesajele offtopic la Cafenea: http://daewoo.globtel.ro/viewtopic.php?t=382 . Link to comment
danielson Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Ţine-o într-a treia. Mai mult suferă motorul şi cutia schimbând înapoi la 2000 rpm, şi iar până la 3000 rpm, decât dacă-l ţii turat. Şi-aşa e mai comod să-l ţii turat în oraş, ai în permanenţă "zvâcul" necesar pentru manevre. Asta cam asa e. Si eu tot "zvac" ii zic. Parerea mea ca cea mai buna treaba la Matiz este viteza a III-a. Sa nu va puna necuratul sa incercatzi depasire de tir cu viteza a IV-a, ca n-avetzi vlaga deloc cu viteza aia la 60-70 la ora. Cum zicea un prieten de-al meu, mai bine turatzi ca dracu masina si scurtatzi pe cat posibil timpul alocat depasirii. O depasire ca la carte, la viteza de 70 la ora, tzine 500 de metri (in manualul de la editura National). Incerc si eu sa-mi dau cu parerea. Link to comment
dan_m Posted October 20, 2004 Share Posted October 20, 2004 Dragi colegi, Am facut si eu niste calcule (nu stiu cat de corecte dar aici sper sa ma corectati) privind turatia la diverse viteze (considerand ca se merge constant la viteza respectiva - fara dealuri, depasiri etc). Ca atare atasez un fisier excel cu ce m-a dus pe mine capul sa calculez. Eventual schimband rapoartele cutiei si numarul de rotatii al unei roti / km se poate schimba tabelul si pt Cielo sau Espero care avand turometru pot confirma sau infirma. Tabelul l-am lasat completat numai cu vitezele in care merg eu in diverse trepte. Aruncati un ochi si dati o parere. Turatie Matiz.zip Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now