Tommy Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 Cine ii va pazi pe paznici ? Simplu.. o alta comisie Link to comment
chi Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 si ca veni vorba de bani & alte lucruri de ce credeti ca tocmai pe aveo a cazut bomba conspiratiunii? Cand chevrolet nici macar nu se afla in primii 10 vanzatori de automobile din UE. De ce nu au facut aceasta la noua honda civic sau la toyota avensis? (ca sa dau doar 2 exemple de automobile care sunt mult mai periculoase pentru europeni) Link to comment
FLEX Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 Ce de idei principale se urmararesc unele pe altele intr-un singur topic! Sa le rezum un pic: - testul ENCAP nu are legatura cu dinamica accidentelor reale - Europe vs America - raportarile unui individ la statistica (povestea cu avionul) - psihologia indusa de un fals sentiment de siguranta bazat pe un eveniment singular petrecut in conditii masurabile, deci controlabile. Cam mult pentru un singur subiect, dar e bine sa vedem imaginea completa. Ce se stie e urmatoarea chestie: un Aveo supus unei proceduri oarecare se comporta la 50% din ceea ce pot alte masini similare ca dimensiuni si pret, un rezultat modest pentru un fost mare constructor. Ia sa vedem: "Structural deformation and spot-weld release indicated that the bodyshell had been overloaded and had become unstable. Rearward movement of the A-pillar was penalised. Movement of the steering-wheel presented a hazard to the driver's head. The driver's chest made contact with the steering-wheel, distorting the rim. Compression of the driver's chest indicated an unacceptably high risk of life-threatening injury. As a result, the final star of the adult occupant rating is struck through. Structures in the dashboard represented a potential hazard to the knees and femurs of the driver and passenger. No points were awarded for the protection offered to the feet and ankles." Adica pocnesc sudurile in puncte, rezultind deformari structurale ale celulei habitaclului, coloana de directie nu e deformabila si volanul te loveste in piept, iar plasticele bordului te cam lovesc peste genunchi. Cam jenibil. Ca testul ENCAP a devenit din dusmanul producatorilor auto (si acestia au facut totul sa discrediteze organizatia, nici o grija) o unelata de marketing a acestora nu e nici o indoiala, dar acesta e felul in care evolueaza lucrurile, fara asa ceva nu aveam acum geamuri securit sau duplex la masini, volane si borduri moi, centuri de siguranta, tetiere reglabile samd (toate astea au fost la un moment dat dotari pe care un producator sau altul le-a folosit pentru a vinde mai bine o masina care poate la alte aspecte era mai buna decit produsul lui). Asta este. GM trebuie sa se intrebuinteze serios pentru a ameliora punctajul la impact frontal, altfel piata europeana e ca si pierduta pentru Aveo; au vrut un Logan americano-coreean, le-a iesit o SuperNova. Link to comment
chi Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 bravo flex un post de nota 10, o adaugire frumoasa a celor ce s-au spus pana acum Link to comment
matias Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 Subscriu intr-u totul la ce spune flex ...mai ales cu ultima fraza Link to comment
artanis Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 - testul ENCAP nu are legatura cu dinamica accidentelor reale Nu are, insa se poate face o corelatie statistica intre rezulatele testului si accidentele reale, corelatie studiata de specialistii suedezi, si care iti poate aduce 30% mai multa liniste... Link to comment
FLEX Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 Am enumerat, nu am comentat, artanis ... Ca sa fac o paralela, eu sint pasionat de tehnica blindatelor militare si a pieselor de artilerie; ei bine, in domeniu, potentialul distructiv al unei piese de artilerie (si a proiectilului specific) e dat de perforarea pe care o poate produce asupra blindajului, la diferite grosimi ale acestuia, la diferite distante, la diferite unghiuri sub care se prezinta blindajul; potentialul protectiv al unui blindaj este distanta maxima de la care poate fi perforat de un proiectil de calibru si tip standardizat; testele de penetrare si rezistenta se fac in conditii oarecum de laborator, in poligon si rezultatele sint inevitabil STATISTICE si dau idee despre comportamentul TEORETIC defensiv sau ofensiv al obiectului testat; aceasta statistica este foarte buna pentru cel din tanc si pentru cel de afara care ataca tancul, pe baza ei pot sa isi construiasca tactici pe baza carora fiecare sa isi indeplineasca misiunile, respectiv strapungerea dispozitivului inamic pentru unul si distrugerea tancului pentru celalalt; aceste tactici se perfectioneaza pina devin automatisme in cadrul lungilor ore de instructie si ele pot asigura succesul pe cimpul de lupta in proportie de 50-70%, restul fiind hazard si aptitudini individuale; si asta nu e poveste ... Deci, premizele pentru supravietuire in cimpul de lupta sint: - scule bune - tactici adecvate - antrenament - aptitudini individuale - hazard Toti tacticienii militari au incercat sa reduca pe cit posibil hazardul prin augmentarea celorlate componente, dar nimeni vreodata nu a reusit pina acum si nu a omis sa ia in considerare un procent oarecare de hazard ... Revenind la masinile noastre dupa acest ocol printr-un domeniu nefamiliar multora, constat ce avem acum la dispozitie in cazul unui accident: - scula (intre 0 si 5 stele ENCAP) - pregatire 0 (zero) - nu e nimeni invatat ce sa faca " ... seconds to impact" - aptitudini individuale (din nascare sau din formare - bagam aici si cunoasterea temeinica a masinii) foarte variabile - hazard Dupa cum vedem, singura componenta controlabila pentru a iesi cu viata dintr-un accident e cum sa facem scula mai bengoasa - si nu minimizez cu nimic importanta acestei componenete, dar este doar una si mult prea mica in comparatie cu celelalte - de ce are impact in statistici? din cauza accesului generalizat al publicului la conducerea unei masini, cu o pregatire nu minimala, as zice infinitezimala pentru a face fata unei situatii de criza. Da, astfel s-au dat sanse de supravietuire celor mai slab dotati sau pregatiti sau pur si simplu ghinionisti si asta e foarte bine si de asta e de apreciat munca celor de la ENCAP - dar atit. In rest, Dumnezeu cu mila. Io am un principiu: e foarte bine sa ai echipamente auxiliare ca sa faci fata situatiilor de criza, dar cel mai sanatos e sa nu apelezi niciodata la ele, pur si simplu sa uiti ca exista - conducerea unui automobil nu e radical diferita de la plimbarea nevestei lui Benz cu ce facem noi acum si primul accident de circulatie nu s-a produs din cauze radical diferite de ce se intimpla acum pe sosele - cind ai ajuns sa te bazezi pe ce stie si poate fierul, e deja mult prea tirziu ... Link to comment
alx Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 Flexu'... Mi-ai luat vorba din gura... Este clar, din punctul meu de vedere, ca Aveo/Kalos au un defect cu coloana de directie. Mie dintotdeauna mi-a displacut coloana asta aproape orizontala, incepand cu Cielo si terminand cu Aveo. Se vede clar ca au un defect major de proiectare. Airbagul se pare ca nu este indeajuns la un astfel de impact, pieptul soferului fiind lovit de volan... Totusi, uitati-va ca la impact lateral sta excelent: 94%. Terminati cu ipotezele mirifice de manarie... Dar daca tot continuati va dau eu o idee: Daca daewoo l-a conceput sa "iasa" bine la americani - piata lor principala de desfacere si au uitat sa "aranjeze" si testul european, piata europeana nefiind o prioritate pt ei? Link to comment
FLEX Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 alx-ule, e chestiune de confort personal ce spui tu, poate altii apreciaza un volan vertical, e mai "sportiv" - mare chestie sa puna un element deformabil ca sa limiteze miscarea volanului spre pieptul soferului ... se pare ca i-a cam durut in paispe, asta e ... Crezi ca au avut vreo viziune asupra pietelor? o strategie? dupa mine, degringolada GM e perfect ilustrata de lipsa de viziune asupra lui Kalos, pe acest forum avem vreo 3-4 generatii diferite de Kalos cu mici diferente intre ele (se le consideram doar pe cele de design exterior si interior, de exemplu) si asta in vreun an si jumatate ... dupa mine e clar, americanii habar n-au ce sa faca cu masinuta asta coreeana si incearca marea cu degetul ... si nici macar n-au asteptat sa se maturizeze modelul si au venit cu o masina radical noua, cu care vor sa intre pe piata low-budget - pe care n-au nici o experienta, de altfel. Si mai simptomatica e lipsa de idei cu care au tratat urmasul Matizului, la vremea ei un trend-setter si o masina foarte buna, dar de la urmasul caruia ma asteptam la mult mai mult - e practic un face-lift cu puntea spate schimbata, nu un nou model. Revenind la Aveo si ENCAP, situatia e maro pentru masinuta asta ... Link to comment
chi Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 singurii care au cat de cat o viziune sunt cei de la opel si chestia asta se vede.Habar nu aveti cati americani tanjesc dupa un opel astra sau un opel vectra , ca sa nu zic de signum si situatia e si mai comica la ford Link to comment
artanis Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 Mda, GM-ul nu degeaba are probleme financiare...Cu fabrica de la Craiova ce se mai aude ? chi, intr-adevar Opel este momentan pe val, dar ramane de vazut cat ii tine Fordul insa mi se pare ca sta mai bine. Au avut destule modele care au devenit referinte in clasa lor: Focus, Fiesta...iar acum cu conceptul Iosis care prefigureaza viitorul Mondeo, se pare ca au din nou o linie de design revolutionara... Eu raman la parerea ca japonezii fac legea Link to comment
Abram Burel Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 Atat de incrancenati sunt unii incat nici nu s-a bagat de seama ca Chevrolet Aveo asta este una dintre masinile cele mai prietenoase cu... pietonii Stiu ca asta conteaza mai putin (vorba cea cu ruptul inimii), dar asa, de fapt divers... Link to comment
zack Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 (edited) totusi, nu cred ca GM a "dat gres" cu bunastire. toata lumea mai greseste. si totusi o stea jumate, hai sa fim seriosi. mie mi se pare, ca aveo este o AMENINTARE la aceasta CLASA. de ce ? are materiale si finisaje de nota 10(tinand cont de pretul masinii si de clasa din care face parte) are un design placut, motorizare buna, etc. trebuia sa le "taie de la radacina" succesul care va ruma. e clar ca 80 % din viiotirii posesori de logan,fabia albeea, etc isi lua aveo...e net superior. asta e parerea mea. iar daca e adevarat "faza cu o stea jumate" GM ar trebui sa rezolve problema. si io sunt sigur ca o va rezolva, deoarece nu fac masini de ieri,de azi. ps: am mai vorbit cu alti prieteni si sunt de acord cu mine DAR adevarul numai cei de la euroncap si dumnezeu al stie fftopic: oricum, momentan am kalos, si nu mi-e frica cand merg cu el pe strada. merg cu toata increderea. pe viitor ma gandesc la un lacetti Edited February 26, 2006 by zack Link to comment
chi Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 (edited) teoria conspiratiei e in floare. Zack mai viseaza cu pericolul pe care il reprezenta aveo. Recunoaste si tu ca gm si-a facut-o cu mana lui. Iar treaba cu maretul gm, nu e asa cum crezi tu. Uita-te numai peste ocean sa vezi ca compania pe care tu o idolatrizezi e cu in picior in groapa. Ghici de ce? Ca au fost altii mai buni ca ei si pentru ca nu au facut produse suficient de bune pentru piata americana. Stiu ca doare , insa asta e adevarul. mie mi se pare, ca aveo este o AMENINTARE la aceasta CLASA. la clasa asta o amenintare mai mare ca aveo-ul nou e kia rio. Care este cu o clasa peste ce ofera aveo. Si oricum asa cum am mai zis deocamdata chevrolet e un pitic pe piata europeana. Nu se tem europenii de americani. Ci de.. japonezi. asa ca mai lasa deoparte scenariile fanteziste si vezi realitatea asa cum e ea 80 % din viiotirii posesori de logan,fabia albeea, etc isi lua aveo...e net superior. acum am vazut si faza asta. Is curios daca reusea chevrolet sa faca fata la cele peste 130.000 de comenzi de aveo cat ar reprezenta cei 80% de clienti de care vorbesti tu. Scuza-ma zack ca ti-o zic dar nu ai cultura auto. Cum poti crede o asemenea enormitate Edited February 26, 2006 by chi Link to comment
zack Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 (edited) Is curios daca reusea chevrolet sa faca fata la cele peste 130.000 de comenzi de aveo cat ar reprezenta cei 80% de clienti de care vorbesti tu. Scuza-ma zack ca ti-o zic dar nu ai cultura auto. Cum poti crede o asemenea enormitate de ce nu si-ar fi luat ? pretul MIC, aspect mai mult decat dragut, dotari bune. de ce nu am cultura ? ) hai ca m-ai facut sa rad. Daca lua 5 STELE ?! atunci ce mai ziceai ?! sunt chiar curios cate aveo-uri se vor vinde anul acesta in romania !!!!! chi, vad ca esti pornit rau de tot pe GM. in fine, fiecare cu parerea lui. zi si mie ce nu iti place la aveo?(sa presupunem ca are avea 5 stele) Edited February 26, 2006 by zack Link to comment
chi Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 daca ) dar deocamdata dragutii de la gm au dat-o-n bara. Nici nu ma mira, succesul de pana acuma al gm-ului in europa se baza pe produse daewoo. A fost suficient sa isi bage ei coada ca sa se duca totul dracului. Oricum ar fi mai are aveo pana sa ajunga la vanzarile logan-ului, iar odata cu aparitia break-ului si a hatch-ului eu cred ca aveo si-o va fura in stil mare. Mai ales in europa de vest unde is apreciate hatch-urile si break-urile. Dar nu despre asta vorbeam aici ci despre faptul ca pe termen lung aveo va avea de suferit datorita acestor pacate ale "tineretii". cat despre aveo prefer sincer un kia rio. Interior mai bun, preturi acceptabile, siguranta mai buna, calitate mai buna ca aveo. Link to comment
zack Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 (edited) sa nu bagam in discutie loganul!! aia nu e masina, cand am intrat la siab in ea, mi s-a facut greata. mai misto e 1310(ma refer la design si materialele din inauntru) decat "hummeru". sa vedem ce se va intampla cu craiova. daca vor face chevy la craiova...nu stiu cine isi va fura caciula. oricum, gm are destule modele care au facut ISTORIE( corvette, impala, pontiac gto, pontiac firebird, camaro,etc sunt foarte multe) ps: logan ?! break?! tu ai vazut cum arata ?!!! dar hatchbak?!?!!! mi se par oribile(parere strict personala, n-as da banii pe asa ceva) ps2: io sunt multumit de kalos, consider o masina foarte reusita. nici o problema pana acum(14 mii km). daca va fi la fel de fiabila ca, cielourile coreene...voi avea numai cuvinte de lauda pentru ei. hai ca deja am luat-o toti pe o carare gresita, sa revenim ontopic!! Edited February 26, 2006 by zack Link to comment
chi Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 daca are dacia 1310 materiale mai bune ca logan-ul eu ma fac popa. Si cu ce te incalzeste ca a avut cateva modele de succes? Vrei sa-ti dau si eu exemple de masini care nu au avut succes? Cred ca iti umplu un caiet a4 cu nume. Ca sa nu mai zic de marci. Oldsmobile iti spune ceva? Oricum sa revenim ontopic. Si sa vedem care va fi reactia gm. Presimt ca maine sau poimane vor da publicitatii un comunicat de presa prin care vor incerca sa dreaga busuiocul. Link to comment
zack Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 (edited) materialele nu sunt mai bune dar sunt muult mai placute!!(mie imi plac mai mult, plasticul ala din "hummer" sunt de toata jena. de ce nu recunosti?! eu cred ca vor reface "buba" la aveo. nu cred ca sunt atat de tampiti!! au foarte mult de pierdut daca nu o "dreg". sa asteptam publicatiile si sa nu ne mai dam cu presupusul. ps: ca sa mai alung niste acuzatii ca ar fi doar un facelift al kalosului in 4 usi, cititi " . Structura caroseriei modelului Aveo a fost imbunatatita radical. Trei zone de deformare bine conturate pot absorbi forta unui impact frontal." opaaa !! s-a umblat si la structura caroseriei!!! (sursa autonews) ps: pacat ca s-a umblat...si s-a obtinut un efect negativ!! Edited February 26, 2006 by zack Link to comment
chi Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 si au facut o treaba a dracului de buna Link to comment
alx Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 Bai! Stop! Zack, please UNBLOCK YOURSELF! Diferenta intre cinspe stele si una jumate o poate face numai un singur defect... Move on! Chi, a veni pe forum Daewoo/Chevrolet si sa spui ca Rio e cu 2 clase peste Aveo e subiect de flame. Indiferent daca e sau nu adevarat. Mai ales cu unii ca Zack care isi iubesc masina si nu vor sa vada altceva! Link to comment
IRONICK Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 (edited) Si ce, nu are drepatate cu Kia Rio ? Este peste Aveo, Kalos , . . Edited February 27, 2006 by IRONICK Link to comment
alx Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 IRONICK, esti offtopic. Daca muti fraza in topicul cu Pareri despre kalos/aveo vei putea continua. Aici se discuta crash testul lui aveo si atat! Link to comment
IRONICK Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 Nu sunt offtopic. Cum voi comparati Aveo cu Loganul , asa am comparat Aveo cu Rio. Voi ati inceput. Link to comment
alx Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 1. uite-te in semnatura mea 2. daca unul calca in strachini nu e nevoie sa calci si tu. 3. esti offtopic. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now